Skip to main content

Hoi iedereen! Ik ben 14 jaar en ik heb een goede vriendin. Ik ben dit jaar bij haar in de klas gekomen. Ik ben er al snel achter gekomen dat ze een depressie had en dat ze vaak snel paniek aan vallen kreeg. Ze krijgt ook professionele hulp enzo maar gisteren vertelde ze mij dat ze in het kliniek lag. Ik schrok daar echt heeel erg van! Ze had namelijk een vriendin (die ook mijn vriendin is trouwens haha) die tegen haar dingen zei over andere meiden (de gamers) die ze (de vriendin van mijn vriendin die ook mijn vriendin is) wat minder aardig vind. De gamers zijn gewoon anders enzo. Maar ja daar was gedoe over in mijn vriendin haar hoofd en stuurde een bericht naar de gamers. En uiteindelijk heeft ze een poging gedaan tot zelfmoord en ligt nu in een kliniek. Ik vind het echt heel naar en ook eng enzo. Want ja, ze is mijn vriendin en het lijkt me naar als ze er niet meer is…… Ik vraag me af wat ik moet doen! Hebben jullie advies? Sorry als het verhaal een beetje chaotisch is!

 

xx

Hoi @SaraHorseyLover, dit is wel naar ja, je kan misschien leuke dingen doen met haar, of sowieso haar motiveren en verder weet ik eigenlijk niet zoveel wat je eraan kan doen. Ze heeft al professionele hulp dus dat is fijn:)

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes, @Monkeyboy69


Hoi @Monkeyboy69 , bedankt voor je reactie! Ik heb er heel veel aan! Ik ga zo ie zo in de vakantie met haar logeren maar ik ga mijn best doen om misschien nog meer voor haar wat te betekenen!

 

xx


Lief dat je je vriendin wil helpen! Vergeet niet goed voor jezelf te zorgen en dat jullie relatie niet alleen rond haar problemen gebouwd is! (Ik hoop voor je dat dit geen probleem is, maar ik zeg het voor de zekerheid.)


Hey @SaraHorseyLover, gaat het al wat beter met je vriendin of niet? Ik ben benieuwd!

Groetjes, @Monkeyboy69


Naar voor je! Je kan haar misschien met 113 zelfmoordpreventie bellen of chatten op www.113.nl


Hoi @Monkeyboy08 , het is al een paar maanden verder, en het gaat niet echt beter met haar. Er zijn laatst heel veel dingen gebeurd waar ik ineens in betrokken werd. Maar dat is nu al goed gemaakt. Alleen haar gedachtes blijven nog steeds hetzelfde en door de gebeurtenis is het alleen maar erger geworden. Ze woont nu ergens anders dan thuis en ik denk dat het helpt maar ze zegt van niet. Ze wilt niet dood want dat wilt ze niet maar ze doet zich zelf wel pijn, dus we zullen zien hoe het zal gaan. Bedankt voor jullie hulp trwns❤️


Reageer