Skip to main content

hallo, ik ben een jongen van 15 jaar en mn vriendin heeft veel problemen, ze ziet niet veel in haar leven en ze zegt dat ik het enige ben waarom ze doorleeft, ik heb al gezegt ik moet niet het enige zijn, je moet ook hobbies en vrienden hebben. die heeft ze wel maar ze heeft het heel moeilijk, ze voelt alsof ze niks waard is en alsof niemand om haar geeft. ook snijd ze zichzelf en ze zegt dat ze een kut leven heeft, haar moeder komt ook niet naar haar toe om te vragen hoe het met haar gaat (eigenlijk niemand behalve ik). ook vind ze zichzelf lelijk en vind ze zichzelf heel dik, wat ik helemaal niet vind. ook is ze door eerdere vriendjes gebruikt voor haar lichaam en nudes en ik weet dat ze het daardoor heel zwaar heeft gekregen. en ik zit hier heel erg mee, heeft iemand tips voor haar of voor mij? (we zijn heel gelukkig wel samen)

Hey, de enige tips die ik kan geven is blijf bij haar en support haar, wees trots op haar bijv. als ze heeft gegeten. Vraag haar dingen over het dagelijks leven zoals “heb je gegeten” etc. Let her know dat je er voor haar bent dat is het meeste wat je kan doen. Voor de rest een tip voor je vriendin is om haar problemen en gevoelens te vertellen aan iemand die ze vertrouw of fijn bij voelt. Ik weet niet of jullie dicht bij elkaar wonen maar zo wel bezoek haar dagelijks als dat kan. Ook al zitten we in een lockdown je kan nog steeds een netflix night of een picknick met haar doen zodat ze misschien blijer is? Ik weet niet hoe close ze is met haar vrienden maar ik weet zeker dat haar vrienden achter haar staan en niet denken dat ze waardeloos is en daar ben jij ook een van. Over hobbies misschien kunnen jullie samen een paar hobbies uitproberen? Ik weet ook niet de relatie die ze heeft met haar moeder maar ik weet wel bijna zeker dat haar moeder van haar houdt en echt wel achter haar zou staan, ookal is het moeilijk om over je problemen te praten/vertellen  tegen je eigen moeder ze zal achter haar staan en helpen.

Voor de rest nog succes

 


ey thx, tja uhm ze woont anderhalf uur met de trein reizen dus nee we kunnen niet netflix avondje of zoiets anders zou dat inderdaad en heel goed idee zijn, samen voor hobbies kijken is een goed idee zal ik eens naar kijken en ik zal een een vragenlijstje maken wat ik sowieso elke dag ga vragen heel erg bedankt voor de tips


Reageer