Vraag

vriendin heeft hulp nodig

  • 13 September 2019
  • 1 reactie
  • 129 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi ik heb dus sinds kort een nieuwe vriendin op school en zij is dus heel erg van het snijden en zelfmoord enzo ze stond laatst letterlijk op een treinrails en ik kan het dus melden aan haar mentor ofzo want die ken ik ook maar ze is al uit huis geplaatst en jeugdzorg heeft voogdij over haar en ze woont nu bij haar oma ik ben bang dagblad ik iets zeg ik het alleenmaar erger maak en dat ze naar een internaat moet ofzo en dat ze wordt weggehaald bij haar oma en shit maar ze snijd wikt zelfmoord plegen en eet niet wat moet ik doen

1 reactie

Badge
Hoi, wat erg dat jij dit ook mee moet dragen! Probeer met haar te praten, over de oorzaak en geef haar het vertrouwen dat ze er niet alleen voor staat zeker na alles wat er is gebeurd is dat belangrijk voor haar denk ik. Maar je moet dit zeker wel melden, dan word het maar aangepakt maar het is niet jouwn taak om dit op te lossen. Het is goed om er voor haar te zijn, maar schakel hulp in, want jullie beide kunnen dit niet alleen.
het allerbelangrijkste (zeg ik uit eigen ervaring) is erover praten en ze moet weten dat ze niet alleen staat. Bied haar hulp aan, maar geef haar nog wel een beetje ruimte. Probeer zo snel mogelijk hulp te zoeken aan je mentor, een andere docent of de schoolleiding/zorgcoördinator. Push haar niet dingen te doen die ze niet wil, maar moedig haar aan. Zodra ze echt niks meer wil, ga dan gelijk naar je mentor of iets, maar wacht dan niet op haar mening. Succes en sterkte!

Reageer