Vriendin heeft het moeilijk, wat kan ik doen?

  • 7 February 2019
  • 3 reacties
  • 101 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey, ik ben een meisje van 14 en ik zit nu in de 2e. Ik heb een beetje een probleem want ik heb dus een meisje in mijn klas die het niet makkelijk heeft thuis en met haar leven en zo. Ik ben denk ik 1 van haar goeie vriendinnen maar ondanks dat ik er niet veel mee te maken heb zit ik er toch best wel mee. Ik heb het hier ook al best wel vaak over met 2 van mijn andere vriendinnen die ook goed bevriend zijn met dat meisje. Ik zou het liefst gewoon iets willen doen maar ik weet niet wat. Ik weet haar situatie op dit moment niet precies maar ik zal vertellen wat ik weet: Ze heeft best vaak ruzie met haar ouders en daarom is ze altijd veel te vroeg op school te vinden en gaat ze zo laat mogelijk weg. Ook zit ze heel de dag op school zonder eten... niet dat haar gezin arm is of zo, nou ja, ik denk van niet maar zoals ik al zei weet ik niet heel veel. Ik weet door 1 van mijn andere vriendinnen dat ze al een keer bij het spoor heeft gestaan, maar de trein had vertraging. Ikzelf vind het best wel erg om te horen dat als de trein op tijd was geweest, ze er misschien wel helemaal niet meer was nu. Verder heeft ze dus thuis bijna geen aandacht en probeert ze dat op school bij mij en mijn vriendinnen te zoeken. ik vind dit soms best irritant en dat zeg ik ook regelmatig maar als ze te ver gaat kan ik best wel boos worden en dan wordt zij ook boos en zegt ze dat het ook altijd haar schuld is en dat soort dingen. ik weet dat het niet slim is om boos tegen haar te doen, maar aan de andere kant wil ik wel duidelijk maken dat ik ook grenzen heb, en dat ze die soms heeft bereikt. Van mijn vriendin heb ik dus wel een aantal dingen gehoord. Dat meisje vertelt veel aan haar, omdat ze waarschijnlijk hetzelfde hebben meegemaakt dacht mijn vriendin. Blijkbaar heeft mijn vriendin ooit een angstgedragsstoornis gehad. (Ik weet niet precies wat dat inhoud maar ik dacht ik zeg het even voor iemand die er verstand van heeft.) Ik weet dat dat meisje al wel dingen tegen mijn mentor heeft gezegd want ze heeft een goeie band met haar. ook gaat ze naar een soort zorgcoördinator bij ons op school maar toch heb ik het idee dat dat allemaal niet helpt. Ik weet op dit moment even niet zo goed wat ik hier allemaal mee aanmoet en daarom typ ik het maar even hier. gewoon om dit alles even uit mijn hoofd te zetten. Als iemand tips heeft hoor ik het natuurlijk graag. Ook hoop ik dat mijn verhaal een beetje te volgen is. En tot slot: Bedankt dat je helemaal tot hier hebt gelezen. Bye! X

3 reacties

Zou je misschien met haar/jouw mentor erover kunnen praten?
Misschien kan die jou van meer informatie kunnen voorzien of vertellen hoe jij misschien kan helpen.

Sowieso help je al door er met haar over te praten, of al te laten weten dat ze altijd bij jou terecht kan.

Verder zou ik niet echt weten wat je meer kunt doen, dit is immers niet mijn expertise.
Waarschijnlijk kan een van de andere gebruikers je hiermee helpen.
Zeker Pin en Kenshin zijn beter met dit sub-forum.
Hey MensPersoon,
Met mijn mentor praten leek mij inderdaad ook de beste oplossing, al weet ik bijna zeker dat zij er niks aan kan doen en aangezien ik best wel verlegen ben, durf ik dit soort onderwerpen niet snel aan te kaarten bij haar. Als ik een gesprekje met haar heb zal ik het proberen om mezelf hier overheen te zetten en het toch maar te vertellen, misschien heeft ze een oplossing of iets...
Bedankt voor je reactie! X
Kun jij haar dan niet mailen?
Misschien heb je dan wat minder last van je verlegenheid.

Reageer