Skip to main content

Als je mijn topics eerder hebt gelezen over mijn nogal problematische vriendin heb ik nieuws. Ze werd een paar dagen geleden weer eens boos op mij via WhatsApp (want ik ben al 4 weken niet naar school geweest) en ze vertelde mij dat ze elke dag voor mij naar school kwam om "maar een glimp van je op te vangen", maar natuurlijk ben ik niet afhankelijk van haar of ik wel of niet naar school kom. Ik raakte toen een beetje in paniek want ze begon allemaal lange berichten naar mij te sturen over hoe boos ze is op mij en dat ik haar in de steek laat. Ik voelde me overweldigd dat ik moest huilen. Ik durfde niks te zeggen maar dan laat ik haar natuurlijk op gelezen staan en dat vind ze natuurlijk helemaaal niet leuk dus begon ze spraak berichten te sturen. Dus bedacht ik, ik ga ook een spraakbericht sturen en ik vertel haar dat ik er helemaal klaar me ben dat ze elke dag een bericht stuurt "oh je bent er weer niet:'(" of "je laat me in de steek" het is helemaal niet haar schuld dat ik er niet ben maar ze legt er zoveel druk op dat ze wel een van de redenen is dat ik niet meer kom. Ik vetelde haar ook dat ik rust wilde en even alleen gelaten wilde worden maar dat het niet aan haar ligt. Dus kortom ze werd nog bozer en begon weer allemaal boze berichten te sturen, en aan het einde zei ze, "ik blokkeer je je zoek t maar uit" "jij wilt alleen zijn, prima". Ze durfde me uiteindelijk niet te blokkeren maar heeft me gelukkig wel met rust gelaten sindsdien. 

Die vriendin is nogal clingy en manipulatief lijkt het. Het klinkt misschien lullig maar misschien moet je je gaan afvragen of het nog de moeite is die ‘vriendschap’ door te laten gaan.

Sorry maar met zulke mensen moet je niet omgaan!! Ik snap dat het voor sommige mensen moeilijk is, maar maak gewoon nieuwe vrienden want dit is het niet waard.

Reageer