Vriendin en drugs

  • 24 August 2018
  • 1 reactie
  • 80 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, dit is net gebeurd en ik durf er met niemand over te praten, dus daarom hier.

Ik ben net terug van vakantie. Ik zit te appen in groepsapp (mijn vrienden + vriendin wonen ver weg) met mijn vriendin. Mijn vriendin begint gesprek over dat ze wel is drugs wilt proberen. Ik zelf ben echt fel tegen drugs en hoewel het me interessant lijkt om wel is te ervaren, vind ik het de risico's niet waard. Een andere vriend (ik begin ook te vermoeden dat hij langzaam depressie krijgt) zegt ook dat hij wel drugs wilt proberen, en zegt ook, "dat is toch iemand zijn eigen beslissing dus laat die gene dat doen." Nu zegt mijn vriendin, ik wil wel doen als ik 17 ben ofzo (ze is nu 15). Ik heb ff gezegd dat ik korte pauze neem van de groepsapp want ik ben erg geschokt. Vinden ze ook prima.

Ik durf er niet met mijn moeder over te praten want die zou dan weer de moeder van mijn vriendin/vriend kunnen appen, en dan wordt dat weer een drama.

Ff voor de duidelijkheid, ik blijf wel van mijn vriendin houden wat ze ook doet. Alleen voor haar eigen veiligheid heb ik liever dat ze die dingen niet probeert. Ze wilde dingen proberen zoals matches (kon niks over vinden?) en nootmuskaat (heb gevonden dat je daar makkelijk dood van kan gaan!).


Ik weet niet meer wat ik moet doen 😢 help me alsjeblieft!


K

1 reactie

Hey,

Dat lijkt me inderdaad best wel schrikken om zo te horen als je terug komt van vakantie!

Drugs zijn inderdaad nooit goed. Alleen maar troep, Verslavend en slopend. Goed dat jij tegen bent en dat je je vrienden ook van deze gevaren wil behoeden!

Ik denk dat je het beste een keer één op één kan praten met je vriendin en vriend. In ieder geval in real life lijkt me effectiever. Dan kun je ook veel meer emoties overbrengen, waardoor het misschien beter aankomt bij je vrienden.

Uiteindelijk is het natuurlijk wel hun keuze. Ik vind het inderdaad wel een beetje een grijs gebied om het er met je ouders over te hebben en dat zij het dan met hun ouders erover hebben. Echter zijn drugs toch wel echt illegaal als je jonger dan 18 jaar bent, dus in dat opzicht is het wel goed iemand in te lichten, als ze er voor hun 18e al aan willen beginnen. Je kan ze dan in ieder geval er wel van proberen te overtuigen, dat als ze het dan toch doen, ze beter naar een coffeeshop kunnen gaan om daar wat softdrugs te halen.

Ik zou zeggen, blijf met ze praten en als dat echt niet werkt, probeer het dan los te laten, want als ze 18 zijn, staan ze natuurlijk wel vrij om het een keer te proberen.

Gr. Pin

Reageer