vriendin doet gek

  • 11 May 2023
  • 3 reacties
  • 93 Bekeken

Badge

Hallo, ik zit al een tijdje met het ding dat 1 van mijn vriendinnen zich steeds raarder begint te gedragen. Voor wat context, ik zit in een vriendengroep van ongeveer 6, waarbij we 1 iemand alleen in de pauzes of na school zien. We hebben afgelopen 1,5 jaar wat pesterijen gehad, vooral op die vriendin gericht die nu dus raar doet, en zij en ik zijn allebei halverwege het jaar ingestroomd op school.
Door die pesterijen gingen die ene vriendin (zal haar voor nu even 1 noemen) en een andere vriendin op een soort β€˜schorsing’ die ze zelf namen voor wat rust, waarna 1 een gesprek heeft gehad en alleen nog maar bepaalde lessen hoeft te volgen. Hierdoor mist zij nu een aantal lessen, waardoor ze thuis meer is. Ze is dus vaak s’morgens niet op school, dan in de middag 3 lessen wel en dan de rest weer niet, maar in die drie lessen is het steeds ongemakkelijker. Als eerste begon ze haar kleding stijl te veranderen en kocht ze een super dure, nieuwe handtas. Niet al te gek, mensen kunnen nou eenmaal veranderen qua kledingstijl. Het enige wat ik er een beetje gek aan vond was dat ze in alleen een bh als je shirt door de school liep zonder jasje terwijl het sneeuwde buiten, en dan heel rustig deed alsof ze het warm vond, terwijl je kon zien dat ze het koud had, maar goed, als zij dat leuk vind, prima. Daarna had ze op een gegeven moment haar oortjes in in de les, maar dat mocht niet. OkΓ©, doe ik ook wel eens, als niemand er last van heeft. Zij had alleen haar muziek zo hard aan staan dat je het ook zonder oortje in nog kon horen. Om haar te laten weten dat de docent haar zo zou kunnen snappen gaven ik en iemand anders haar (rustig) aan dat haar muziek te hard stond, maar we kregen een snauwende β€˜stik maar’ terug. Sindsdien is ze alleen maar brutaler geworden en krijgen we steeds meer van dit soort opmerkingen. Ze begint ook steeds meer op te scheppen, over die dingen iedereen heeft maar ook β€˜specialere’ dingen, wat haar een beetje verwend over laat komen. Iedere keer als we er met haar over willen praten krijgen we te horen dat zij β€˜positief is veranderd’ en dat ze β€˜niks geks doet’. Vandaag was het zo dat we hadden bedacht om bij haar thuis een opdracht voor Engels te gaan afmaken gezien die morgen af moet. Ik voelde me alleen absoluutΒ lekker en stond op het punt van overgeven. Zij had de laatste 2 lessen niet vanwege die afspraak dus was al thuis, en ik zat nog in de les dus stuurde even snel een berichtje in de app via de iPad (zij ziet dat ook, we communiceren altijd via daar tenzij na school via telefoon) en ze weet ook dat als we in de les zitten we niet via telefoon kunnen appen. Met dat ik thuis kom (een half uur nadat we eigenlijk bij haar thuis zouden zijn) open ik mijn te,efoon om 170 appjes en 3 gemiste oproepen te zien van haar, mij vragend waar ik ben. Dus ik stuur haar terug dat ik haar al een bericht had gestuurd, begint ze mij daarvoor uit te schelden want zij β€˜checkt haar iPad toch niet na school’ terwijl we dat normaal voor haar wel moeten doen want anders β€˜nemen we haar niet serieus’. Toen ik haar uitlegde waarom ik had afgezegd (ik voelde me Γ©cht heel misselijk en duizelig) werd ze boos β€˜want je had gezegd dat je ook zou komen als je ziek was’ (wat ik nooit heb gezegd).Β 
Β 

verder kan ze ook geen nee meer horen laatste tijd, ze wilt altijd met je afspreken en je hebt even geen zin wilt ze direct een rede weten, maar β€˜geen zin’ boeit haar niet. Ze gelooft je alleen als je zegt dat je iets moet doen en dan probeert ze nog met je mee te gaan om dat te gaan doen. Ook hier hebben we het eens met haar over gehad, maar we krijgen iedere keer te horen dat ze dat helemaal niet doet en dat ze maar 1 keer heeft gevraagd af te spreken daarna begint ze ons weer uit te schelden.

Β 

ik snap best dat he5 kan komen door dat pesten, en ik snap ook zeker dat dat heel erg vervelend is en was, maar ik vind het raar dat ze dat op ons af aan het reageren is. Iemand enig idee hoe ik hier mee om kan gaan? Ze lijkt namelijk niet te luisteren wanneer we het er met haar over hebben.

ps: koekje als je alles hebt gelezen, sorry voor al die tekst xD


3 reacties

Hey,

Ingewikkeld! Kan je niet met je mentor erover praten? Misschien de vriendschap verbreken?

Sorry,Β maar ik heb hier niet echt verstand van of advies voor.

Dus sorry, maar ik kan hier niks mee.

Sterkte!

Hmmm ik had dit ook met een vriendin ze begon op der 12de alchol te drinken dus wij naar de mentor zij helemaal boos dus toen heb ik de vriendschap stop gezet net veel redenens maar ja ik zou proberen om gwn te zeggen dat als ze niet normaal doet de vriendschap stop

Badge

Hmmm ik had dit ook met een vriendin ze begon op der 12de alchol te drinken dus wij naar de mentor zij helemaal boos dus toen heb ik de vriendschap stop gezet net veel redenens maar ja ik zou proberen om gwn te zeggen dat als ze niet normaal doet de vriendschap stop

Heb het er vandaag ook met mijn ouders over gehad, die zeiden dit ook, dus zal het er zeker nog eens met haar over hebben en anders inderdaad de vriendschap maar stop zetten want dit werkt zo gewoon niet meer. Bedankt <3

Reageer