Vraag

vriendin beginnen te verliezen?

  • 4 July 2020
  • 5 reacties
  • 75 Bekeken

Badge

Hoi, 

ik ben een meisje van 13 jaar en ik heb al bijna een jaar lang een hele lieve beste vriendin. In quarantaine waren we ook heel close maar de laatste tijd ietsje minder maar we zien elkaar nog wel. Ik weet niet of ik overdrijf, want ik ben altijd heel snel jaloers als een vriendin met iemand anders gaat afspreken. Dan kan ik echt wel een goed paar uur erom huilen. Dit komt omdat ik haar gewoon echt niet kwijt wil. Ik denk dat ik bij haar niet op nummer 1 sta. Zij voor mij wel. 

 

Kusjes


5 reacties

Het si idd lastig om je vriendin te moeten delen, maar praat er met haar over! En niet zo doen van: Ja maar dan lijk ik jaloers enzo en misschien is dat irri voor haar…

Ja nou en? Je moet het aangeven! Als ze echt je beste vriendin is gaat ze het begrijpen.

Het kan zo zijn dat jullie uit elkaar aan het groeien zijn. Wat je het beste kan doen is gewoon nieuwe vrienden maken of probeer vrienden te worden met haar vrienden dan zie je haar vaker en heb je meer mensen om mee af te spreken

 

Reputatie 2
Badge +1

Hoi, ik zou het erover hebben met haar, en kijken wat er aan de hand is, meer kan je niet doen.

Ik neem aan dat je aan het einde van de basisschool/begin middelbare school bent, en dan wordt iedereen een ander persoon. Hoe hard het ook klinkt, het is helaas normaal om in die periode vrienden te verliezen.

Ik snap dat het nu rot voelt, dus praat er vooral over!

Hallo,

 

Ja, het is inderdaad lastig en pijnlijk. Zelf geef je aan dat je snel last hebt van jaloezie, dus misschien kun je even helder nadenken op een tijdstip waarop je niet jaloers bent. In plaats van emotioneel te denken, kun je je logica gebruiken: Er hebben veel mensen meerdere vriend(inn)en. Dat betekent niet dat jij minder belangrijk bent dan de ander. Jij kan toch ook meerdere mensen aardig vinden?

Als ze vraagt hoe jij je voelt, zou ik eerlijk zijn, dan kunnen jullie erover praten. Uiteindelijk kan alleen je vriendin je helemaal geruststellen over wat jij voor haar betekent, en ga alsjeblieft niet van het slechtste uit.

 

Stel jullie groeien wel uit elkaar, dan zijn er meer vissen in de zee. Ikzelf heb ook twee maanden lang gehuild en ben erg gekwetst door een vriendin die mij heeft laten vallen, maar ik heb nieuwe vriendinnen ontmoet waar ik heel blij mee ben. Wat er ook gebeurt, het komt altijd goed.

 

-Pindakes

Wat jij voor iemand anders bent kan je niet beïnvloeden, je kan alleen maar blij zijn dat het goed met jou gaat, goed met haar gaat, en goed met jullie relatie /vriendschap gaat. Om meer kan je niet vragen. Zolang jullie elkaars waarderen is het goed.

Over de jaloezie... Je zal moeten accepteren dat mensen nou eenmaal meer vrienden hebben. Je bent nooit de enige. Je kan ook niet van iemand vragen of verwachten dat jij hun alles bent, hun #1. Als je dat wel van mensen verwacht kan je namelijk alleen maar teleurgesteld raken. 

Reageer