Vraag

Vriendin (16) gaat om met man (21)

  • 27 October 2020
  • 5 reacties
  • 156 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Mijn vriendin heeft voor de grap een dating app aangemaakt met haar vriendin en daar allemaal mannen op toegevoegd. Zelf heb ik die gesprekken gelezen en dat was allemaal droog, toen heeft ze dus iemand toegevoegd op snapchat via die app om onserieus met hem te praten (die vriendin en haar). Echter werd dit serieus. Ze heeft ook gezegd dat die jongen een keer bij haar school stond en ze even gepraat hebben, waar ik mijn twijfels bij heb. Echter ben ik achter dit alles gekomen toen ik een notificatie zag met de naam van die jongen. Ik heb haar gevraagd wie dat is en ze heeft wel eerlijk antwoord gegeven. Nou weet ik dat ze geen rare dingen doet, daar is geen discussie over mogelijk (ik mag haar snapchat login etc). maar het zit met alsnog niet goed. Ik heb dus wat gevraagd en hij blijkt 21 te zijn, ik schrok dus enorm. Hij is feitelijk een man die praat met net 16 jarig meisje. Ik heb het hele gesprek gelezen en er staat niks geks in, gewoon 2 mensen die met elkaar praten. Wel heeft hij indirect gevraagd of ze maagd is wat ik wel apart vind aangezien ze zegt dat hij ook een vriendin heeft. Na dit alles heb ik haar geconfronteerd en ze heeft alles netjes uitgelegd. Toch zat het mij niet lekker en heb ik gevraagd hem te verwijderen, en heeft ze hem in mijn aanwezigheid gelijk verwijderd. Toen ik naar huis ging kreeg ik gelijk een appje met “Ik ben het er niet mee eens dat ik hem moet verwijderen, ik kan goed met hem praten. Mag ik alsjeblieft met hem blijven praten?” en ik schrok hier enorm van. Ze heeft hem gister ook een volgverzoek gestuurd op instagram. Ik keek op zijn profiel en hij lijkt echt heel erg oud en volwassen. Waarom wilt een 21 jarige man zo graag praten met een net 16 jarig meisje? Waarom heeft mijn vriendin zo erge behoefte om met die jongen/man te praten terwijl ze mij en heel veel andere vrienden heeft? Ik weet dat ze wel meer oudere vrienden heeft maar die kent ze in het echt en heb ik ook ontmoet. Wat moet ik doen?


5 reacties

Hey Bilal, ik denk dat het beter is om met haar hierover te praten. Vertel haar hoe je je voelt in deze situatie en hoe jij, vanuit jouw perspectief, er naar toe kijkt. Het lijkt mij ook erg vervelend als iemand, waarmee je een relatie hebt, graag met iemand anders praat terwijl jij er ook nog bent. 

Ik weet niet of het verstandig is, maar ik zou de 21-jarige toch benaderen om te vragen wat zijn intenties zijn, aangezien je al paar keer hebt aangegeven dat je vriendin pas 16 is (hier boven).  Ik ben zelf ook een dame (18) en eerlijk gezegd zou een 21-jarige niet snel met iemand minderjarig praten, tenzij er andere intenties zijn (op het gebied van toch proberen om closer te worden).

Ik las ook dat hij zelf een vriendin heeft, is zij hier van op de hoogte? Weet hij dat je vriendin iets met jou heeft?

 Bedankt voor je reactie. Ik heb net met haar gepraat en ze heeft gezegd dat ze over kleding, sport en het dagelijks leven praten en meer niet. Als hij een niet zo nette vraagt stelt negeert ze dat ook of zegt ze er wat van. Ik ben het er ook mee eens dan een 21 jarige niet met minderjarige om zouden gaan zonder intenties. Ik heb haar hier de afgelopen dagen op aan gesproken en ze heeft verteld me herhaaldelijk dat ze gewoon normaal praten en dat ze hem zal verwijderen als hij dingen gaat proberen. Ik vind het een heel ingewikkeld gedoe. Ze heeft me verteld dat hij heeft gezegd dat hij een vriendin heeft, maar dat betwijfel ik zeer. Ze geloofd mensen heel erg snel want tot gevaarlijke situaties kunnen leiden.

 Het snel geloven van mensen kan inderdaad tot gevaarlijke situaties leiden. Daarmee moet ze echt goed op letten. Vele maken gebruik  daarvan en schaden dan de vertrouwen van de persoon. Probeer haar hier mee te beschermen, om vervelende situaties te voorkomen.

Ik betwijfel het ook zeer dat hij een 'vriendin' heeft, omdat ik denk dat zijn 'vriendin' het ook niet prettig zou vinden als ze weet dat haar vriend met iemand minderjarig praat. Ik vind het ook een ingewikkelde situatie.

Enige wat je kan doen is praten met haar en wellicht met de 21-jarige. Meer kan je niet doen, aangezien zij uiteindelijk de keuzes maakt. Ik wens je veel succes en als er een update is of wat anders, Quote maar :relaxed:

Badge

Hey,  ik denk dat ze met die jongeman omgaat omdat hij misschien heel aardig is. Veel complimenten geeft wat geeft haar een goed gevoel. Ik heb zelf ook een lange tijd geschat met iemand totdat mijn vriendinnen het mijn ouders vertelde. Ik denk dat het een goed idee zou zijn als je het aan een volwassene verteld.

Hey,  ik denk dat ze met die jongeman omgaat omdat hij misschien heel aardig is. Veel complimenten geeft wat geeft haar een goed gevoel. Ik heb zelf ook een lange tijd geschat met iemand totdat mijn vriendinnen het mijn ouders vertelde. Ik denk dat het een goed idee zou zijn als je het aan een volwassene verteld.

 

Ik bedenk me net dat ik en mijn vriendin regelmatig meningsverschillen hebben over kleine dingen, dit hebben we met een groot en goed gesprek opgelost. Ik denk door die dingen die zijn gebeurd dat ze behoefte heeft aan een jongen die gewoon normaal kan praten. Ik blijf geloven dat dit maar een fase is en ze uiteindelijk inziet dat het leeftijdsverschil toch een grote rol gaat spelen.

Reageer