Skip to main content

HeeyHeey Allemaal! Hebben jullie een fijne dag? Ik hoop van wel ;)

Sinds de eerste klas ben ik vriendinnen een meisje. We waren nog echt wel jong in ons gedrag toen. We lachte om de meest nutteloze dingen jeweetwel etc. Maar weetje iedereen veranderd, ik ook!

We zijn allebei wat volwassener geworden in ons gedrag, hebben andere intresses gekregen en doen andere dingen. We zijn nogsteeds vriendinnen, maar en zijn er twee bijgekomen. We vormen nu dus een vriendinnengroep. Ik hou echt heel veel van ze. Maar soms doen ze opeens super kut. 

Je zou denken van, bij je beste vriendin zou je je vertrouwd moeten voelen, je zou haar dingen moeten kunnen vertellen zonder dat ze gaat lachen, zonder dat ze sarcastisch gaat doen. Dat ze soms even vraagt van ‘Hé? gaat het wel?’ en dat ik haar gewoon kan vertellen dat ik me door en door kut voel.

Maar op een of andere manier doet zij dat niet. Ze laat zich teveel beinvloeden door andere, ze wil er echt bij horen in de groep dus reageert ze niet dat je hoopt dat ze reageert. Dat doet soms wel even pijn. Ik vertelde haar laatst iets best wel serieus en persoonlijk, maar ze reageerde er heel lacherig op. Ook bijvoorbeeld na en best wel belangrijke toets, ik had heb voor mijn gevoel best wel slecht gemaakt en ik stond al slecht voor dat vak, dat het me best wel verdriet deed en ik tranen in me ogen kreeg, waarop ze reageerde: ‘Gast moet je nou echt huilen?'’. 

Na die opmerking was ik echt van, ho? De toets ging kut, je kan ook gewoon  vragen hoe het met me gaat ofso. Ik heb nooit echt het gevoel dat ze er echt voor me is ofso. Want in de vriendengroep, ik had laatst een discussie met een ander meisje ( Uit die vriendengroep ). Ik hoopte dat ze me zou steunen maar ipv met te steunen ging ze helemaal van ‘Waarom speel je altijd de slachtofferrol?’ ‘Hou gewoon een keer je mening voor je.’

Ik ben er altijd voor iedereen en vooral voor haar als ze me nodig heeft, maar ze doet het niet terug. Ik weet niet hoe ik me erbij moet voelen. 

Nu zal je vast wel denken afkappen die handel, zoek vriendinnen die leuker zijn en er voor je zijn. Maar het is nog altijd de Middelbare school.. Je kunt niet zomaar even alleen zijn of ‘geen vrienden hebben’. Anders word je raar aangekeken. Hierdoor ben ik altijd degene die sorry zegt tegen hun als we een discussie hebben, terwijl hun fout zitten. Puur omdat ik niet alleen wil zijn. 

Ik hoop dat jullie misschien jullie ervaringen kunnen delen, of tips geven over wat ik zou kunnen doen?

xoxo:kiss:

Hey JustMoi

Je maakt deel uit van een vriendengroepje, waarin het er bij momenten vrij ongevoelig aan toe kan gaan. Jij hebt het gevoel er te zijn voor hen, terwijl zij je deze zorgzaamheid niet terug lijken te bieden.

Wat jammer dat jouw gevoelens bij momenten niet serieus genomen lijken te worden. Ik kan me voorstellen dat je vriendinnen op andere vlakken gevoelig zijn en zich hierdoor niet elke emotie van je kunnen inbeelden, maar nog steeds zouden ze kunnen proberen om begrip op te brengen.

Denk je dat je, op een moment dat je vriendinnen kalm zijn, bij ze zou kunnen aangeven dat je je weleens verkeerd begrepen voelt? Dat kan eventueel via een berichtje. Wie weet zijn je vriendinnen zich er namelijk niet van bewust dat ze jouw gevoelens regelmatig onderschatten.

Groetjes

Kenshin

Reageer