Skip to main content

Hoiii,

Ik wil even wat kwijt.

Het schooljaar is pas 2 weken begonnen maar ik zit nu al ergens mee. Ik heb dus maar 1 goede vriend in de klas en de rest van de meiden mag ik wel maar doe eigenlijk niks met hun. Er zit dus nu een meisje die is blijven zitten in mijn klas en die gaat nu veel om met mijn vriendin. We moesten bijvoorbeeld een practicum doen en ik ging ervan uit dat ik met mijn vriendin ging totdat het nieuwe meisje kwam en dit zei tegen mij: '’Ik ga met haar practicum doen want niemand mag jou'’.  Ik zei lachend '’okey '’ maar ik voelde me echt gekwetst. Ik voel me nu echt vervelend omdat ze dat zei want ik denk dat ze ook nog gelijk heeft. Ik vraag mezelf alleen af '’Waarom wilt nou niemand met mij samenwerken'’. Ik probeer wat meer met de andere te praten maar ik ben overal een beetje het buitenbeentje. Heeft iemand ook zoiets meegemaakt en tips?

Nouja je hebt blijkbaar niet zo'n sterke eerste indruk achter gelaten op je nieuwe klasgenoten. Dat hoeft echter nog niks te betekenen. De dynamiek in een nieuwe klas is altijd een beetje raar. Je hebt de super sociale extroverte mensen, zoals de vriendin van je vriendin, die vooraan staat bij alles. En dan jou, nog een beetje in de vergetelheid. Die dynamiek veranderd normaal gezien automatisch, hoe langer je bij elkaar in dezelfde omgeving zit hoe makkelijker mensen met elkaar omgaan. Als je echt behoefte aan vriendschap hebt moet je daar moeite voor doen, door met veel mensen te praten, ook buiten je klas, en misschien een hobby zoeken. 

 


Hey, no worries zo voelde ik me ook ik weet niet  welke klas je zit of groep maar ik zat in de brugklas voelde me ook een beetje buitengesloten na een maand ofzo kreeg ik pas echt vrienden. Ik begrijp heel goed hoe je je voelt en als dit niet zo bij jou is maak je nog steeds geen zorgen je leert vast mensen kennen je zit pas 2 weken in je nieuwe klas je moet iedereen nog goed leren kennen geloof me en als het hem nou echt nie is er zijn ook andere klassen enzo en ook mensen die in pauzes alleen zitten ga daar is mee praten dan misschien zien ze er heel verlegen uit maar zijn ze heel aardig


1 gede vriend is goed genoeg denk ik


Hoi!

Ik snap je heel erg goed. Bij mij in de brugklas ging het ook zo. Ik was eerst heel stil, maar naarmate je je klasgenoten beter leert kennen (en zij jou ook) zullen ze, als je je best doet, ook interesse in jou tonen. Gewoon een keertje op ze afstappen om te vragen of ze samen een project willen doen, of bij ze gaan zitten in de pauze. Als je zelf de eerste stapjes zet gaat het daarna meestal vanzelf. Succes!

Roos


Reageer