Skip to main content
Vraag

vrienden? of ineens geen vrienden?

• 3 februari 2025
  • 7 reacties
  • 103 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo  ik ben al een best lange tijd goede vrienden met iemand. We zijn hele goeie vrienden geworden en appten ook echt veel met elkaar. We zitten niet bij elkaar op school wat wel jammer is.

Opeens een tijd geleden ghost ze me en negeerd ze me voor lange tijden en appte me heel soms terug met super droge teksten. En ik vroeg me af of ze nog wel vrienden met mij wou zijn.

Ze is ook best veranderd door de tijd heen vergeleken met vroeger.

Ik heb er een hele tijd heb ik er niks van gezegd en niks over gevraagd aan haar. Totdat het me teveel werd en ik het gesprek begon. 

Het gesprek is best uit de hand gelopen en we appen niet meer.

Het is best moeilijk voor mij om haar zo te missen. Ik heb ook niet zoveel vrienden enzo dus het is best naar zo.

Ik mis onze vroegere gesprekken heel erg maar tegelijkertijd bedenk ik me: wil ik nog wel vrienden zijn?

Ik weet niet meer helemaal wat ik moet doen... hebben jullie tips? Of kunnen jullie me helpen om door deze tijden een beetje te kunnen? Ik zou dat echt heel erg fijn vinden!

Dankjewel voor het lezen en antwoorden!

7 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • 3 reacties
  • 2 maart 2025

Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon

Hallo! Ik heb dit bericht geplaatst een tijd geleden en ik heb nog geen antwoord gekregen... het is niet heel erg maar het zou fijn zijn! 

Het is me wel meer gelukt om er mee om te gaan en we hebben soms een beetje geappt.

Ik zou het fijn vinden om een antwoord te krijgen, maar voel geen druk.

Groetjes wowiejoepie

Diana
Forum|alt.badge.img+5
  • Topper
  • 513 reacties
  • 2 maart 2025

Ik kan me voorstellen dat haar missen pijn doet. Ik weet niet precies hoe oud je bent maar ik neem aan dat we ongeveer dezelfde leeftijd hebben (ik ben 16).  Op onze leeftijd verander je heel snel en zij is dus niet meer dezelfde als vroeger en jij evenmin.  Mensen groeien uit elkaar en dat is vaak jammer maar ik vrees dat daar niets aan te veranderen is.  Misschien gaat ze zelf ook door een moeilijke periode en gedraagt ze zich daardoor wat stugger.  
Ik zou niet al te veel aandringen om toch maar vrienden te blijven, haar opjagen heeft geen enkele zin.

Misschien wordt de band later opnieuw aangehaald, als jullie allebei wat ouder zijn en de goede herinneringen weer belangrijker worden en de moeite van het opgroeien achter de rug is.  Ik hoop het.

Knuffel, Diana

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • 3 reacties
  • 2 maart 2025

Hey ​@Diana ik wil je heel erg bedanken voor je reactie. Het doet me exht veel en ik ben je amtwoord exht dankbaar <3 je hebt me geholpen met je mooie woorden in je bericht.

Groetjes Wowiejoepie

Diana
Forum|alt.badge.img+5
  • Topper
  • 513 reacties
  • 2 maart 2025

@Wowiejoepie  zo zijn we hier: helpen waar het kan.🐕

Ik kan me voorstellen dat dat pijn doet, maar misschien gaat zij ook door een moeilijke tijd. Ik zou haar niet dwingen om vrienden te blijven want dan wordt de band alsmaar slechter

Misschien wordt de band later opnieuw aangehaald

Ik hoop het echt, als het ooit nodig is zou je me een appje kunnen sturen (snap het als je niet wilt!)

Groetjess

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • 3 reacties
  • 23 maart 2025

Hey ​@Anoniempjexofcc thanks voor je antwoord! Alle reacties van iedereen zijn echt aardig en steunend! 

Ik heb laatst wat dingen uitgevonden over haar  die iets minder leuk zijn (wat ze heeft gelogen tegen mij) dus ik denk dat ik het maar ga loslaten :)

Ik vind je voorstel aardig alleen weet ik niet hoe we dat voor elkaar kunnen krijgen omdat er volgens mij in dit forum niet prive kunnen chatten (als je dat bedoelde, corigeer me als ik fout zit :) ) 

Wowiejoepie

Marieke
Forum|alt.badge.img+7
  • Kindertelefoon
  • 1534 reacties
  • 23 maart 2025

Hoi ​@Anoniempjexofcc  en ​@Wowiejoepie ,

klopt helemaal, op het forum willen we dat iedereen anoniem blijft en dus is er geen mogelijkheid tot prive chatten of contact met elkaar maken. Jullie kunnen elkaar natuurlijk wel steunen door op het openbare forum op elkaar te reageren.

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen