Vraag

vrienden noemen me homo

  • 20 January 2020
  • 5 reacties
  • 109 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy mensjes, 

Ik heb hierover al eens een topic geschreven maar heb toen niet zo veel antwoord gekregen, vandaar dat ik het opnieuw probeer.

Veel mensen ( ook me ''vrienden'') noemen me homo en als ik vraag waarom ze dat doen zeggen ze '' omdat het zo is'' maar ik begrijp helemaal niet waarom dat zogezegd zo is :( heb er al eens over nagedacht om ermee naar me klasleerkracht te gaan maar denk dat ze me dan een klikspaan gaan vinden. Ik DENK dat zij dit bedoelen als plagen maar ik vind het niet echt grappig , ik voel me hier best onzeker over. Heeft iemand tips ofzo? ( Ik weet dat dit nogal vaag is , zo voel ik me ook)

Groetjes!


5 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Dat is echt respectloos naar jou, en naar homosekuelen. Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat ze dat zeggen. Je kan ze vertellen dat je er echt mee zit dat ze je zo noemen, en hopen dat ze dan stoppen. 

Houd je me op de hoogte? ik help je graag

groetjes,

Kitsune-san

Hey, 

Volgensmij ben je niet de enige die dit probleem heeft. Als je homo wordt genoemd wordt dit meestal bedoelt als plagen, maar dat weet je zelf het best. 

Het is echt niet oké dat ze je uitschelden met homo. Het is niet eens oké dag ze dat überhaupt als een scheldwoord zien! Als ik jou was zou ik inderdaad naar je mentor/vetrouwenspersoon toegaan om hier over te praten. Als het goed is neemt die je serieus en noemt die je geen klikspaan. Jij hebt niks namelijk niks misdaan.

Hopelijk heb je er wat aan! 

Xx

Heyy @Bloempie  en @Kitsune-san 

Ik vind dit inderdaad ook grof naar homoseksuelen toe, ik zie homo ook helemaal als geen scheldwoord maar toch vind ik het vervelend dat ze me zien als iemand die ik niet ben begrijp je? Heb helemaal niks tegen homo's ofzo, zijn meestal zelf heel vriendelijke mensen maar ik voel me er toch niet lekker bij ;( Ga er als het blijft aanhouden miss eens met me ouders over praten maar ben er nog niet zeker van , heb namelijk het gevoel dat ik me aanstel ofzo. Ik begrijp namelijk zelf niet helemaal hoe ik me voel, laat staan dat ik het goed kan verwoorden.

In ieder geval erg bedankt voor de snelle reactie!

Groetjes

 

Hey, 

Ik snap je heel goed! Ik zou me denk ik hetzelfde voelen als ik jou was. Het is inderdaad een goed plan om met je ouders (of mentor) te praten, en je kan ook zelf nog eens proberen aan te geven bij je vrienden dat je het niet prettig vindt dat ze je zo noemen.

Xx

Hi

Ik ben een jongen van 14 en heb ook dit prob ik ben geen homo maar word wel zo genoemd omdat ik voor mezelf zorg zo gewoon cremes en shit omdat ik. En ik wandelde gewoon buiten en opeens hoorde ik mn gezin achter me lachen en ze zeiden dat ik een dikke reet heb en op een meisje leek terwijl ik daar niets aan kan doen. En ik vond dit echt nie chil dat ze dat zeggen

Reageer