Skip to main content
Vraag

vrienden met mentale problemen

• June 18, 2026
  • 2 reacties
  • 18 Bekeken

Hoi, ik heb een vriendin waar ik me serieus zorgen over maak en ik weet oprecht niet meer wat ik moet doen. We weten van elkaar dat we beide mentaal niet heel lekker gaan en hier op niet hele goeie manieren mee om gaan. Vandaag hadden we het ergens over en ik weet niet eens meer waarover maar toen zei ze tegen mij dat ik de langste brief zou krijgen en dat ze er klaar mee was. In andere woorden ik ben bang dat ze zichzelf vandaag iets aan gaat doen en ik kan haar niet berijken want haar telefoon is ingenomen.ย  Heeft iemand tips voor wat ik nu kan doen?

2 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi โ€‹@Max_123ย ,

Wat heftig en naar zeg๐Ÿ˜ž kun je misschien naar haar huis gaan of haar ouders bereiken/ ย anere vrienden van haar misschien? Je kunt dan zeggen dat je je zorgen maakt ( je beslist zelf wat je wel en niet zegt) ik hoop dat je hier iets aan hebt en ze oke is โ™ฅ๏ธ

Liefs

Yusa
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • June 19, 2026

Hey, dat is heftig zeg๐Ÿ˜ kun je misschien naar haar toe gaan om te kijken hoe het gaat ? Of aanraden met de Kindertelefoon te bellen / chatten en bij zm gedachtes met 113 ... Misschien is dat ook iets wat jullie samen kunnen doen.ย 

Sterkte en liefs ๐Ÿซ‚, sorry als mijn advies waardeloos is.