Skip to main content
Vraag

Vrienden met andere interesses en behoeftes

• October 15, 2025
  • 2 reacties
  • 36 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo allemaal,

De laatste tijd merk ik dat mijn vrienden meer met elkaar bezig zijn dan met mij. Ook praten ze minder met me buiten school om.

Eigenlijk voel ik me dus een beetje buitengesloten.

Dus weinig aansluiting met mijn omgeving en andere mensen buiten school om zoeken is ontzettend moeilijk. Ik heb bijvoorbeeld al aan meerdere events meegedaan en geen succes geboekt.

Vaak hebben ze dan andere interesses/aspiraties of zijn ze net niet mijn leeftijd. Ik weet dat mijn hobby's en interesses niet super populair zijn, maar ik voel me nu echt de enige.

Hebben jullie nog ideeën wat ik in mijn situatie zou kunnen doen?

2 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 15, 2025

Misschien kun je met je vrienden praten en gewoon eerlijk zeggen hoe je je voelt, ze merken het misschien niet eens. Verder zou je kunnen proberen iets nieuws te doen, ook al is het buiten je comfortzone, je weet nooit wie je tegenkomt! En online zijn er vaak groepen voor specifieke hobby’s, misschien kun je daar mensen vinden die hetzelfde leuk vinden als jij.

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img

Hallo, lief dat je reageert! Echter vermeld ik al in mijn post dat ik al van alles heb gedaan binnen en buiten school om connecties te vinden, maar het gewoon niks wordt. Online heb ik dit ook al geprobeerd en zonder veel succes. Bovendien wil ik mensen vinden die ik ook in het echt kan zien, omdat dat meer voldoening geeft ofzo. Wat mijn vrienden betreft weten ze waarschijnlijk al dat ze mij buitensluiten, omdat ik toevallig ook weet dat ze af en toe over mij roddelen. Het is dus niet alleen een gevoel, maar een realiteit waar ik moeite mee heb.