Vraag

vrienden met Adhd

  • 18 February 2022
  • 3 reacties
  • 70 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,

ik zit in de 2de klas en Ik heb 2 vrienden die adhd hebben

ze kunnen het heel goed met elkaar vinden maar ik niet echt met hun Ze zijn vaak heel aggresief/irritant

Ze duwen mij heel vaak ook als ik stop zeg , ze schelden mij heel vaak uit ook als ik zeg dat ik dat niet fijn vindt , ik luister als hun problemen hebben met iets maar hun nooit als ik problemen heb met iets.

ik weet niet of ik vrienden met hun wil blijven, maar zij zijn de enige vrienden die ik heb in mijn klas, als ik geen vrienden meer ben met hun ben ik weer helemaal alleen

Ik weet niet wat ik moet doen. 


3 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Hoi @FlameHeart

Zo te zien vind je het niet erg leuk met je vrienden. 

Ik begrijp wat je bedoelt. Denk na of je het echt nog wel leuk vind om met hen om te gaan waarschijnlijk doen ze het niet expres maar ik kan begrijpen dat je dit echt vervelend vind. 

Als je nog wel vrienden met ze wilt blijven, maar het gedrag niet leuk vind kun je bijvoorbeeld iets meer afstand nemen en de ene keer wel en de andere keer niet met ze spelen en een paar keer bij een ander groepje gaan, want op die manier kun je zonder de vriendschap te eindigen toch met een goed gevoel naar school toe gaan (ik weet niet of je iets aan deze tip hebt)

Een andere tip is om met je vrienden te bespreken wat je leuk gepast vind en wat niet. Misschien dat ze niet begrijpen dat jij het irritant vind. 

Reputatie 3
Badge +1

hey 

dit klinken echt niet als goed vrienden. je doet zo veel voor hun en jij krijgt dat niet terug. je verdient beter vriend! ik heb ook vriend gehad die me niet goed behandel en nu dat ze uit me leven zijn voel ik me een stuk beter. ik zou met hun  er over praten en de waarheid vertelen. tip: doe mee aan na school actievitijden kan alltijd help om nieuw vriend te maken of ga naar ander mensen toe in de pauze en vraag of je met hun mag hangen. en mens met adhd kun soms meer active zijn of ze kunnen sneller boos woord  (van een person met adhd) je kan dit blijve sterk!

Ik denk dat het beter is als jullie gewoon vrienden blijven, want ze hebben ADHD. ze zijn gewoon druk

Maar je wel nieuwe vrienden maakt (die je wel op kunt rekenen)

 

X Zelle

Reageer