Skip to main content

hoi iedereen, ik heb helaas dit schooljaar niet gehaald en ik moet naar een nieuwe school. 

Eigenlijk zou mijn vriendin meegaan maar ze zei dat ze misschien toch op school kan blijven en dan ben ik alleen want al onze andere vriendinnen hebben het gewoon gehaald.

Maar het probleem is nu dus dat ik gewoon niet met mensen durf te praten aangezien er dit schooljaar veel is gebeurd en ik weet dat er gemene mensen zijn.

En om heel eerlijk te zijn had ik nu geen vriendinnen gehad dit schooljaar als mijn twee vriendinnen van de basisschool niet in mijn klas zaten en me voorstelde aan nieuwe mensen.

Ik ben nu dus heel bang dat ik voor de rest van mijn schooltijd alleen blijf zonder vrienden op school.

Heef iemand misschien tips om vrienden te maken zonder dat hc meisjes of gemene mensen me uitlachen dat ik met ze praat?        :/

Hey,

Eerlijk gezegd, gaat mijn reactie weer niks worden, maar ga toch effe een proberen…

De kinderen waar ik mee om gegaan ben, waren altijd kinderen die naar mij toe kwamen, dus al zou je niet naar ze toe gaan, dan is er nog hoop. Ik zat (bijna) altijd weggekropen in een hoekje, dus ik heb nooit echt uit mezelf geprobeerd om vrienden te maken. En anders moet je misschien over hun hobby’s gaan praten. Of over de lessen (misschien niet zo handig als je net pauze hebt). En heb je al een kennings making (of hoe je dat verdraaide woord ook spel) gehad? Of heb je die niet. Verder gewoon jezelf blijven, daar bereik je het meeste mee.

Succes!


Reageer