Vraag

Vrienden maken grapjes over zelfmoord

  • 15 December 2021
  • 4 reacties
  • 179 Bekeken

Reputatie 1
Badge

halloo,

Mijn vrienden maken altijd heel veel grapjes over zelfmoord en depressies en dat ze van een gebouw willen afspringen enz. , maar mijn eigen moeder is zelf van een gebouw gesprongen en ik heb daar nog steeds nachtmerries en beelden van. want ik was erbij. Dus ik wordt daar de hele tijd aan herinnert als mijn vrienden die grapjes maken, zelfs mijn beste vriendin maakt er grapjes over terwijl ik het van mijn moeder aan haar had toevertrouwd. Het probleem is dus dat ik het niet durf te zeggen dat ze op moeten  houden. Kan iemand maybe tips geven zodat ik t durf te vragen?

byee


4 reacties

Grappen over zelfmoord zijn voor heel veel mensen niet leuk. Het is belangrijk om je eigen grenzen te kennen. Als je heel open wilt zijn tegen je vrienden raad ik het je aan om het wel te vertellen en ze te verzoeken om het niet meer te doen. Als je iets minder open wilt zijn kun je het ook afleiden door te zeggen er is binnen mijn kring iemand geweest die zelfmoord heeft gepleegd/ van een gebouw is gesprongen. Wel is het belangrijk om te kijken naar wie die grappen maakt. Jongeren en kinderen die zelfmoordneigingen hebben die maken zelf ook grapjes over zelfmoord. Misschien heb je dat niet door door de lach op hun gezicht maar het is wel handig om te weten dat dat ook gebeurd.

Reputatie 1
Badge +1

je kunt misschien het onderwerp een beetje wegduwen van de zelfmoord kant, door over een ander onderwerp te beginnen. misschien kun je dit ook individueel tegen je vrienden zeggen.

Badge

hey hoe gaat het  nu met je

Reputatie 4
Badge +3

Hey,

Echt heel k*t dat ze dat doen. Maar ze doen het wss om stoer over te doen en hebben wss nuet door dat het je kwetst. Mss moet je gwn zeggen als ze het weer doen 'kappen jongens dat is gwn heftig dat zijn geem dingen waar je grappen over hoort te maken' maar dan in je eigen woorden natuurlijk. Ik zou aangeven dat je het k*t vindt dat ze over dit onderwerp grappen maken. Dan hoef je niet eens te zeggen dat je moeder het heeft gedaan als je ze dat niet toevertrouwd. Het lijkt me heel heftig wat je hebt meegemaakt en goed van je dat je hier hulp vraagt!en k vind het ook erg dapper dat je het tegen je beste vriendin durfde te vertellen dat je het haar toevertrouwde! Dat is zeker niet niks. Als je nog niet tegen heel de groep wil zeggen dat je t kut vindt. Kan je mss beginnen met tegen haar zeggen dat je hiermee zit. Ik heb echt respect voor je dat je dit kan hendelen!! Stay strong❤️❤️

Groetjes anoniempie145

Reageer