Vraag

Vrienden maken

  • 15 July 2023
  • 1 reactie
  • 57 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, 

Ik ben een meisje van 17 en ik heb veel moeite met vrienden maken. 

Het zit zo, in de brugklas maakte ik een aantal vriendinnen en met hen zit ik nog steeds in de klas momenteel. En ik heb sinds dien gewoon nooit meer vrienden gemaakt, nu kom ik op een punt dat ik wel weer nieuwe vrienden wil maken (bijvoorbeeld op werk of in klassen), maar ik kan het niet meer. 

Als in, ik heb een beetje social anxiety en ik ik ben zo cringe als ik praat. Ik zeg gewoon rare dingen en het grootste probleem is : Ik kan niet lachen. Er zijn lettelijk 2 mensen op de wereld waarmee ik oprecht kan lachen, 2 mensen dat is het oprecht. Met alle andere mensen lach ik nep, zelfs als ik alleen ben kan ik niet echt lachen. Zegmaar een oprechte lach, bij alle andere mensen is het gemaakt. 

Als ik die 2 vriendinnen kwijtraak kan ik dus wss niet meer lachen, gewoon niet. En het lukt me dus niet om met andere mensen te lachen, ik heb wel vriendschappelijk contact, maar telkens als zij echt stukgaan zit ik een beetje nep te lachen. 


1 reactie

Heyy, ik zou gewoon ontspannen met iemand een praatje maken. Ook al is het moeilijk je kunt toch niks verpesten want jullie zijn 'nog’ geen vrienden. Succes!

Reageer