Skip to main content

Heyy allemaal, 

Er is heel wat gebeurt de afgelopen tijd. Vandaag is het een stukje erger geworden dus daarom had ik heel erg de drang om een topic aan te maken over deze onderwerpen. Geen zorgen KT, zal het overzichtelijk houden. 

Zoals jullie al hebben gelezen in de titel van dit topic hebben mijn vriendinnen me in de steek gelaten. Het begon op een maandag 3 weken geleden, toen 3 van de 7 van onze vrienden groep ziek waren. Ik ging de laatste tijd veel om met een goede vriendin die ik al sinds de introductie week in klas 1 ken. Laten we haar J. noemen. J zit altijd bij haar andere vriendengroep waarin haar vriendje ook zit in de pauze. Op woensdag, na de pauze, hadden we wiskunde. Er was een groepje tafels voor 6 mensen vrij, dus gingen de 5 vriendinnen en ik daar zitten. We hadden al gezegd dat we misschien een tafel erbij moesten zetten voor J, maar dat hadden we uiteindelijk niet gedaan. J moest toen alleen zitten. Ik had aangeboden om bij J te zitten maar dat wilde ze niet. Ze was erg boos en daar had ze helemaal gelijk in. Toen we een paar lessen verder bij geschiedenis zaten heeft ze me uitgelegd dat het voor haar voelde dat we haar niet meer bij de  vriendengroep wilden en dat ze daarom best wel verdrietig was, wat ik helemaal begrijp. Ik en J hebben het toen bijgelegd en ik ging iets meer met J om, om het goed te maken. Ook had een vriendin iedereen uit de vrienden groep uitgenodigd voor haar verjaardagsfeest behalve J en mij. Dat was in begin februari toen je nog maar 4 mensen mocht uitnodigen. Tot die vrijdag ging het helemaal goed in de vriendengroep. Maar toen J en ik naar het klaslokaal liepen voor biologie (we fietsen samen naar school) zei ik hoi tegen D maar ze zei niks terug, wat ik best raar vond maar goed. Daarna was J ziek dus was ik alleen. Ik probeerde een conversatie te starten met de meiden uit de vrienden groep die nog op school waren, maar ze zeiden niks terug. Ze negeerde me, wat ik heel raar vond want ik wist (en weet nog steeds niet) niet wat ik verkeerd had gedaan. Zo ging het  door. Het werd zo erg dat ik op de wc ging pauze houden (nu nog steeds trouwens) maar ze negeerde me gewoon. Vandaag was ik een half uur te vroeg op school dus liep ging ik in de wc voor engels leren want er was geen plek bij het klaslokaal. 20 minuten laten waren er een paar meiden van de vriendengroep. Ik liep naar het klaslokaal en een meid, F liep langs me heen. Ik zei hoi maar ze zei niks. Toen aan kwam lopen zei F op een spottende en sarcastische toon: “kijk daar komt onze ‘bestie’ aan.” Ik bleef stil en ging bij hen staan, zei kletsten door en keerden me de rug toe. later was ik heel stil en in de pauzes zat ik in de wc. Toen we uit waren en bij de fietsen stonden liep F lang en zei: “Joe hoer.” Dat deed me denken aan een ander onderwerp. 

Ik had toen ik 13 was online een keer een hele lieve en knappe  jongen ontmoet. Ik was helemaal verliefd op hem. Ik was zo naïef dat toen hij om naaktfoto’s en filmpjes vroeg, ik die stuurde. De dag erna had ik heel veel spijt en blokkeerde hem. Nu ben ik bang dat die foto’s en filmpjes op het internet staan en dat mensen hem hebben gezien. Dus vanmiddag toen F “joe hoer” zei werd ik onzeker daarover. 

Dit wilde ik even kwijt. Als je ergens advies over hebt hoor ik het graag. 

Nu helemaal een ander onderwerp: vanmiddag  moesten we een verhaal lezen bij Duits. Toen de leraar mijn naam zei en het stukje waar we gebleven waren, werd ik rood en mijn hart ging tekeer. Tijdens het lezen ging ik trillen, dat hoorde je in  m’n stem en zag je aan m’n voeten en handen. Daarna stopte de leraar even om wat te zeggen over de tekst en toen moest ik nog een paar zinnen lezen. Ik zat in de tussen tijd bijna te huilen van de spanning. Toen de leraar vlak daarna vroeg of ik wist wat een woord betekende, kreeg ik een black-out. Dat heb ik wel vaker. Gelukkig zei hij dat hij het vroeger ook heel lastig vond om vragen te beantwoorden over de tekst nadat hij hem had voorgelezen en vroeg iemand anders die het wel wist. Ook ben ik niet echt iemand die snel vragen stelt en door het gedoe met de vriendengroep ben ik nog stiller dan normaal. Ook heb ik zenuwtrekjes/ schokjes met mijn oor die naar mijn schouder beweegt. Weet iemand wat dit is? 

Bedankt dat je de moeite hebt genomen om dit hele verhaal te lezen. :) 

xx Eenmeisje004 

 

Hoi lieve @Eenmeisje004  wat onztettend vervelend en naar voor je ! Als ik het zo lees denk ik “nou leuke mensen zijn dat zeg “niet dus. Kan je dit niet aangeven bij iemand die je daar vertrouwt? Waarom ze zo doen en jij dat niet mag weten?  Als je met elkaar praat kun je dingen aan elkaar uitleggen, en dat lukt soms beter als iemand bemiddelt.  Alleen dan moet er wel iemand zijn die dat kan.  Zijn die er bij jullie op school ? En zijn er lieve mensen waar je wél mee kunt praten en je gevoel kwijt kunt ?  En ik denk dat het trekje wat je beschrijft door spanning komt.  weet je wat wel kan helpen? Dat je op youtube een ontspanningsoefening opzoekt die je in je stoel kunt doen.  Dan concentreer je je daar helemaal op en dan onstpan je echt.   Probeer maar eens. En ik hoop echt dat je met iemand kunt praten die je kan helpen op school met die vriendinnen !

Lieve groetjes Julian XXX


Ik zou dit met je mentor bespreken en het voor leggen aan het groepje waarom ze zo doen. En bedenk voor jezelf: zijn het wel vrienden als ze je zo behandelen? Ik vind het niet oke die F die is bezig met pest gedrag en dat mag niet.

 

Toitoitoi wilhelmavemela


Hoi @Eenmeisje004  ik moest ineens aan jou denken en dat je altijd zo klaar staat voor anderen en dus vraag ik mij nu af hoe is het nu met jou ? Ook qua dit topic ?  Is het al verbetert ? 😊 groetjes liefs Julian X


Hey ik ook ! Hoe gaat dit nu ? ☺️  trouwens zulke oefeningen werken wel @Julian12 !!

Sanny xxxx


Hey @Eenmeisje004 !! Vergeet niet dat wij altijd voor je klaar staan!😊❤️

Wat naar dat dit gebeurd bij je! Ik had namelijk een paniek aanval vandaag. Maar hoe gaat het nu?? Beter?? Want dit topic is namelijk 8 dagen oud! Hehe…

Veel kusies en knufies van mij! Ehm^^


Reageer