Vraag

vrienden helpen

  • 31 August 2023
  • 3 reacties
  • 50 Bekeken

Hoi k ben een meisje dat nu naar de 3de gaat.

Met een vriendin van mij gaat het heel slecht en ze heeft mij en ik denk 2 of 3 andere verteld wat er aan de hand is. Ik probeer d’r zo goed mogelijk te helpen als ze me appt dat er iets is , maar soms weet ik gewoon niet hoe. Ik vind dat best moeilijk omdat ik dan bang ben dat ze denkt dat geen interesse toon in haar. Terwijl ik gewoon aan het nadenken ben wat ik het best kan zeggen. Hebben andere dit ook en weten jullie hoe je iemand het best kan helpen?

ook vind ik het soms vervelend omdat het met mij ook niet altijd goed gaat ik blijf ook gewoon een Jong meisje en ik ben geen opgeleid iemand die haar kan helpen. Zelf ben ik hee onzeker en gaat het bij mij thuis heel slecht. En heb ik soms gewoon niet de energie om te helpen. Daardoor word ik ook snel boos en kan ik dus weer niet gelijk reageren omdat k eerst rustig wil worden zodat ik niet boos reageer. Hebben andere cot ook en weten jullie hoe ik hier het best mee om kan gaan zodat ik haar ook het best hulp kan bieden? 


3 reacties

Hoi @Feem ,

Ik herken het wel, en het is erg frustrerend.Maar als je geen hulp kán bieden, is er ook niks aan te doen.Misschien klinkt het bot, maar het beste is elke keer gewoon een luisterend oor te bieden en het verder proberen los te laten.

Ik weet dat het lastig is en het lukt mij ook vaak gewoon niet om het los te laten, maar probeer het wel gewoon.

 

En onthou dat het belangrijk is dat zij ook naar jou luistert als je ergens mee zit!

Reputatie 4
Badge

Heyy, ik zit net in een soortgelijke situatie, en ik heb hier ook tips bij nodig, dus ik kijk eventjes mee♥️

Reageer