Skip to main content

Vrienden en zelfbeschadiging

• May 17, 2025
  • 6 reacties
  • 63 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Heyy, ik ben een meisje van 13 jaar en ik zit in een vrienden groep met 10 mensen, waarvan 4 mensen (inclusief mijzelf) zichzelf pijn doen. Maar wat het is is dus dat de drie andere mensen het doen en iedereen weet het (van onze vriendengroep) maar van mij weet niemand het, en wat het is is dat ik hun altijd steun en probeer te helpen maar zodra ik zeg dat ik ergens mee zit (niet het pijn doen dat weet niemand) dat ik dan totaal geen steun krijg en alleen maar dingen zoals “ ohh ik voel je dat heb ik ook” of gewoon “same” wat ik zelf heel vervelend vindt maar ik durf dr niks over te zeggen omdat ze eigenlijk wel gwn hele goeie vrienden zijn voor de rest. En ik ben bang dat als ik zeg dat ik mezelf pijn doe dat ze denken dat ik ze nadoe en gewoon aandacht wil. (Wat iemand in onze groep al heeft gedaan). En ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet doen. 

6 reacties

• May 18, 2025

Zo dat is wel klote.

Maar als je je gevoelens alleen deelt binnen die vrienden/dinnen club vinden ze die anderen altijd het meest erg ofzo. 

Maar het lijkt wel of jullie elkaar eerder aansteken om het ook te doen dat je daar hulp gaat krijgen of steun. Praat met iemand anders, wie dan ook! 
Misschien lastig maar misschien met iemand op school die daar voor is ? Een hulppersoon - die heeft elke school of je mentor? Of anders je ouders of huisarts?

Er bestaat gewoon goede hulp en dat werkt echt en dan ben je er van af (ook van dat krassen/snijden maar vooral van je kutgevoel en zo!) Praten met een psycholoog werkt supergoed en die zijn daar echt megagoed in- als je maar wil en sowieso is het prettig als iemand echt luistert! 

Al eens gebeld met de kindertelefoon?

Grote dromen
Forum|alt.badge.img+5
  • Praat goed mee
  • May 18, 2025

Hey ​@Justsome1 ,

Dit is inderdaad heel lastig, wat je altijd kan proberen is met iemand anders erover te praten.Dus het moet niet iemand van die vriendengroep zijn.Het kan bijvoorbeeld iemand zijn die je heel erg vertrouwt.

Ik hoop dat dit je helpt

Je kan hier ook altijd iets delen als het nodig is.

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • May 18, 2025

Heyy, grote dromen en Puckmeisje. Ik heb gelukkig wel iemand waarmee ik kan praten over dit soort dingen en zij heeft me aangeraden om eventueel naar de huisarts te gaan aangezien ik niet heel goed met mijn ouders erover kan praten, ik vindt het alleen best spannend aangezien ik best jong ben en ik af en toe last heb van sociale angst. Ik had al een keer aan mijn ouders gevraagd of ik naar therapie zou mogen en daar was niet echt veel van gekomen. Dus ik ben van plan om ergens deze week misschien naar de huisarts te bellen en kijken of ik daar misschien hulp kan krijgen. Dus als jullie daar nog tips voor hebben zou het echt heel fijn zijn. Voor de rest nog hartelijk dank voor jullie tips!

sherma_fan_1305
Forum|alt.badge.img+3

heyyy just some 1 als ik jou was zou ik ze het gewoon zeggen en wees gewoon eerlijk hoe je je voelt met alles jouw mening doet er ook toe en ik weet het het is makkelijker gezegd dan gedaan maar als ik jou was zou ik het wel doen en als ze je dan ineens niet meer aardig vinden weet je wat er dan aan de hand is dan maken ze misbruik van hoe een mooi geweldig persoon jij bent en ik denk dat niemand zoals jou dat verdient hoop dat dit helpt

• May 18, 2025

Veel sterkte! (Misschien kan er iemand met je mee? Die je vertrouwd?) want ik begrijp best dat het best eng is zoiets (ik had pas ook iets bij de huisarts waarvoor ik moest bellen en toen ging er ook iemand mee gelukkig tot de wachtkamer). Maar goed: huisartsen zijn geen monsters en ik denk omdat je jong ben dat ze je echt wel serieus nemen (en ze hebben ook beroepsgeheim!)

Heel veel s u c c e s

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • May 19, 2025

Veel sterkte! (Misschien kan er iemand met je mee? Die je vertrouwd?) want ik begrijp best dat het best eng is zoiets (ik had pas ook iets bij de huisarts waarvoor ik moest bellen en toen ging er ook iemand mee gelukkig tot de wachtkamer). Maar goed: huisartsen zijn geen monsters en ik denk omdat je jong ben dat ze je echt wel serieus nemen (en ze hebben ook beroepsgeheim!)

Heel veel s u c c e s

Hoiii, heel erg bedankt voor je support helaas kan de gene die ik vertrouw niet mee. Maar heel erg bedankt voor de gerust stelling over dat ze me wel serieus nemen .