Skip to main content

Hoe denken jullie over vriendschap en wat vinden jullie van de vrienden die je op dit moment hebt?

Hey!

Op dit moment vindt ik mijn beste vriend heel klote laat ik het zo netjes zeggen. Ik had hem mee gevraagd of hij mee wilde met me ouders en mij naar Kroatië en dat gebeurde. En op vakantie vond ik in de 2e week van dat we daar waren zo irritant hij zat alleen maar op zijn telefoon ook bij  bordspellen die we deden. En ik heb dat ook duidelijk aangegeven maar negeerde mij volledig en ging gewoon door en me ouders vonden hem maar een raar iemand zoals en toen we terug waren werd zijn gedrag helemaal anders hij loopt mij vaak uit te schelden voor k*nker dit en dat op school en op school hebben ze al oplossingen bedacht maar niks werkt en paar dagen geleden kwam ik een paar groepje jongens tegen die commentaar op me gaven enzo en dat heeft ook met me beste vriend te maken ik heb nu sowieso geen contact meer met hem en wil ik ook niet meer hebben met hem 

Groetjes!!!


Hey ! Echte vriendschap is heel belangrijk en waardevol. Als je échte vrienden/innen hebt kun je elkaar vertrouwen en alles bespreken. Je gevoelens en je verlangens. En dan zonder bang te zijn dat anderen er over horen. En je hebt plezier met elkaar en je kunt wat van elkaar hebben. Ik heb 5 mensen die ik echt als bff beschouw en 1 ervan is mijn allerbeste vriendin en dan is het alsof je band nog sterker is. Bijvoorbeeld is zij 1 van de weinigen waar ik bij durf te huilen of bij wie ik als eerste mijn trots kwijt kan. Zulk soort dingen betekenen vriendschap. Ik denk dat je er daarom ook nooit 50 (echte close) kunt hebben maar een paar omdat je zoveel deelt en vol vertrouwen hebt. Tuurlijk kun je wel 50 vrienden hebben maar de echte dikke hartsvriendin zijn er maar een paar denk ik. 

Tover xxx


Hey @Beetje emotioneel

Ik vind vriendschap heel mooi en leuk. Als je echte vrienden hebt, geeft het vaak energie om met hen om te gaan. Ik heb vaak slecht geslapen, maar als ik dan op school ben en hen zie, krijg ik gelijk meer energie.

Ik heb een vriendinnengroep van ongeveer 10 meiden, en het is altijd gezellig. 2 van mijn vriendinnen worden nu echter langzaam afstandelijk, wat erg jammer is, maar het is hun keuze.

Ik en mijn bestie zijn nogal gek, zij is kalm en een beetje gek, ik ben druk en zij is de engige die me een beetje in toom kan houden.

Verder heb ik nog 2 vrienden op school, waarvan 1 genderfluïd is en, net als ik, van anime houdt. We zitten altijd bij elkaar in de pauzes, het is altijd heel gezellig, en samen met een ander meisje doen we altijd gekke dingen.

 

Liefs,

  1.  

 

 

 


Hey @Beetje emotioneel!

Vriendschap is een van de belangrijkste dingen op deze wereld. Je kan het vrienden over zowat alles hebben. Ik vind het echt heel erg belangrijk, vooral als ik kijk naar mensen in de buurt die niet veel of geen vrienden hebben. Die lopen, vind ik, niet zo blij door het leven als andere met vrienden.

Mijn situatie met vrienden is op dit moment prima alleen duw ik mezelf er een beetje uit vind ik. Ik ga op dit moment niet graag naar school en wil gewoon de hele dag thuis blijven waar ik mezelf ben. Ik ook steeds minder in de aula gaan zitten want daar zijn nou eenmaal veel mensen.

Liefs Caiya


Bedankt voor jullie reacties! 

Ikzelf heb vrienden, maar ik twijfel of ze mij echt kennen.

Sinds twee jaar is vriendschap opeens heel belangrijk geworden voor mij, daarvoor probeerde ik niet echt vrienden te krijgen. Dusja vriendschap maakt mij blij, maar ik lijk er niet echt goed in te zijn haha


@een jongen555 goed dat je nu niet meer vrienden met hem bent! Je vriend hoort je niet uit te schelden

@Natureflower klinkt super haha ken je fruits basket (een anime) toevallig?

@Caiya ik merk ook dat het oncomfortabel voelt om alleen te zijn, omdat anderen mensen zien dat je alleen bent. 

Jammer dat het zo gaat met je vrienden. Hopelijk behoud je je connectie met hen, zelfs al heb je het nu even moeilijk.

@Tover01 vriendschap, zeker als het een diepe band is, kost tijd en energie, logisch dus ook dat je niet super veel tegelijkertijd kan behouden. Soms heb je ook van die mensen die je lang kent, en waarmee je veel leuke momenten hebt gehad, maar waarmee je niet dat vertrouwen hebt. Dan zijn ze dus eigenlijk niet echt je vrienden, denk ik.

 


 

Hoe denken jullie over vriendschap en wat vinden jullie van de vrienden die je op dit moment hebt?

Ik had een vorig jaar 2 vrienden groepen waar ik in zat, uiteindelijk werd het 1 helegroote vriendengroep en dan betekende ikzelf niet meer heel veel voor de vrienden groep. Dat vond ik wel jammer en vrienden zijn heel belangrijk voor mij en iedereen, je hebt altijd vrienden nodig en als je net als mij in zo een grote vrienden groep zat voelt het niet meer echt aan als een vriend. Het gaat nu wel beter met mijn vrienden, want het is weer gesplitst in 2 vrienden groepen en daar ben ik best blij mee. Ik had vroeger op de basis school van groep 3 tot iets van groep 7 alleen 1 vriend gehad en het was niet eens een hele goede vriend, en later heb ik gelukig wel meer vrienden gemaakt; maar nu waardeer ik vrienden veel meer daardoor.

Ik hoop dat ik je kon helpen en dat je ook veel goede vrienden kan maken en hebben (:, groetjes sinasappelbroodje


Reageer