Skip to main content

hallo iedereen, het zou heel fijn zijn als mensen mij kunnen helpen met mijn probleem. ik zit net op de middelbare school en heb een boel nieuwe vrienden, we hebben daarmee ook een groepschat. alleen is iedereen altijd heel vervelend tegen mij. ze zeggen dat ik iemand leuk vind wat ik helemaal niet vind!

en als ik stop zeg luisteren ze niet en gaan ze er de hele tijd mee door. dat vind ik heel vervelend alleen het lukt me gewoon niet om ze te laten stoppen. ook zeggen ze stomme dingen over mij eerst waren het wat grappen maar nu zijn het geen grappen meer.

ik word er helemaal gek van en weet gewoon niet wat ik moet doen. ze luisteren niet! ook zeggen ze dingen zoals je bent lelijk etc. wat ook niet bepaald fijn is. mijn vriendinnen nemen het ook niet voor me op maar gaan er gewoon mee door. want ze doen het zelf ook. ik weet even niet meer wat ik moet doen

heeft iemand misschien tips om mij te helpen? 

Heyy,

Rottig is dat idd.. Dit klinkt misschien best stom, maar wat je denk ik het beste kan doen is het simpelweg negeren hoe lastig dat soms ook is. Zolang jij op hun reacties ingaat blijven ze doorgaan want ze vinden het juist leuk om te doen als jij blijft reageren. Wat je ook kan doen is uit de  groepsapp gaan als je je er niet meer prettig bij voelt dat brengt dan hopelijk ook wat rust bij jou.

Hoop dat het snel over is!

Liefs, ItsJustMe <3

Hey,  

Dat klinkt echt heel vervelend. Het is helemaal niet oké dat je zo behandeld wordt, en je verdient het niet dat ze zo tegen je doen. Als ze doorgaan terwijl je zegt dat je het niet fijn vindt, is het goed om voor jezelf op te komen, ook al is het moeilijk. Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen: "Ik heb het er echt mee, stop nu alsjeblieft." Als ze het niet respecteren, kun je misschien de groepschat even negeren en met iemand anders praten die je vertrouwt.  

Het is ook belangrijk om met een volwassene te praten, zoals een mentor of je ouders. Zij kunnen helpen om ervoor te zorgen dat je je niet zo rot voelt door anderen. Je vrienden zouden je moeten steunen en niet mee moeten doen met zo'n gedrag.  

Het is moeilijk, maar blijf trouw aan jezelf en blijf aangeven wat je niet oké vindt. Je verdient respect en mensen die echt voor je willen zijn.  

Je bent niet alleen, en er zijn altijd mensen die je willen helpen.

Reageer