Skip to main content
Vraag

vrienden die snijden

• May 8, 2025
  • 3 reacties
  • 77 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi, ik heb een vraag. Een maand of twee geleden had een vriendin van mij een moeilijke tijd en deed zij aan zichzelf snijden. Heb er dagen over na moeten denken en kwam er niet van af. Heb haar uiteindelijk gedwongen om met me te praten en per direct te stoppen omdat zelfs ik er naar van wordt. ( ik weet dat dwingen niet de bedoeling is, maar het liep uit de hand ). Uiteindelijk kwam alles goed. Nu ben ik er dus achtergekomen dat een andere vriendin zichzelf ook snijdt. Heb meteen gezegd dat ze moet praten. Maar alles wat ik zei hielp niet. Ze praat niet meer tegen me en vertrouwt helemaal niemand meer. Ik wordt zo bang. Ik durf niet meer naar school omdat ik wil weten of ze oke is. Nu ben ik bang dat ze haar verhaal gaat delen met me andere vriendin zodat ze allebei weer in dit terecht komen. Kan iemand me helpen om van die angst af te komen. Ik kan maar niet stoppen met erover na te denken. En moet tijdens de pauze op school meerdere keren op een prive plek lopen om te huilen. Alle tips zijn welkom :) bedankt!

Ā 

3 reacties

hoi
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • May 11, 2025

Heyy, ik zal gewoon tegen die vriendin zeggen dat ze het beter niet met de andere vriendin er over kan hebben, want dat kan inderdaad triggerend voor haar zijn. Verder zal ik proberen je vriendinnen op te vrolijken door leuke dingen te doen, het hoeft maar iets kleins te zijn, zoals even ergens wat drinken of een ijsje halen, zulke dingetjes en dan over de leuke dingen praten en anders gewoon duidelijk aangeven dat je niet zo goed weet wat je moet, maar hun wel aardig vind.

Maar waar heb je precies angst over?

Ik zie aan je topic wel dat je een gevoelig en lief en meelevend persoon bent, dus ik wilde ook even zeggen dat het al super lief is dat je er over na denkt, dat betekend dat je om hun geeft. Wel lastig dat je er zelf verdrietig van word :(

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en veel succesšŸŽ€

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • May 12, 2025

Aw bedanktt voor je reactie! Zal ik gebruiken. Ik ben dus eigenlijk bang on ze te verliezen. Als dat het geval is ga ik echt kapot

hoi
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • May 18, 2025

Bedoel je dat je bang bent ze als vriendinnen t verliezen of?..Ā 

In beiden gevallen zal ik dus wel gewoon echt leuke dingen blijven doen met ze :)