Vrienden die grappen maken over dat ze zichzelf snijden.

  • 30 November 2018
  • 3 reacties
  • 194 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

Ik heb een vraag
2 soort van vrienden van me snijden zichzelf. Meestal hoor je dat mensen die "selfharmen" er niet over praten
Als ik met deze 2 praat, gaat het er vaak over dat ze zichzelf snijden. Ze maken er ook grappen over.
En nu vraag ik me af: is het normaal dat ze er zo open en lollig over doen? Denken jullie dat ze het echt grappig vinden of maken ze er zelf grappen over zodat andere dat niet doen. Ze kennen elkaar trouwens niet

Zou ik moeten helpen/ praten met ze
en dan hoe?

Groetjesss

3 reacties

hey,

t kan dat ze juist er zo grappig over praten om eigenlijk voor hun zelf de gedachte te krijgen dat het beter gaat of iets, ik maak ook soms grappen met een depressief iemand over snijden/zelfmoord(als er niemand anders is maar alsnog)
Hoi,

Ik ben al best lang depressief, ik heb een verleden met automutilatie (eigen ook een heden, kuch) en ben suïcidaal. Ik ben een enorme fan van zwarte humor, dus ik maak ook best veel grappen over deze onderwerpen. Ik vind dat echt heel erg fijn om te doen. Naast dat ik het grappig vind, vind ik het ook een soort druk wegnemen.

Niet iedereen in mijn omgeving kan het waarderen... Mijn moeder bv vindt het echt vreselijk. M'n zus aan de andere kant, kan er zelf ook wat van en daar kunnen we samen om lachen. M'n vrienden af en toe ook wel, maar zij zien ook wel de dubbelzinnigheid in m'n grappen (dat ik ze ergens ook wel meen) en kunnen er dus niet altijd om lachen.

Desondanks is het voor mij echt een uitlaatklep en ik vind het gewoon super fijn om er grappen over te maken.

Het kan voor hen dus zo zijn dat ze het gewoon grappig vinden, maar dat het ook een manier kan zijn om over het onderwerp te beginnen en erover te praten. Ik zou het hen vragen, waarom zij het doen.

Gr. Pin
Hoii,

Weet je ook waarom je vrienden zichzelf snijden?
Het is wel goed van ze dat ze er zo open over zijn.
Als jij je zorgen om ze maakt is het mischien wel slim om er met iemand over te praten, iemand die je vertrouwd een leraar, je ouders, andere vriendinnen of iemand uit de familie etc.

Reageer