Beantwoord

Vrienden

  • 30 October 2018
  • 4 reacties
  • 918 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Ik heb een vriend gemaakt dit schooljaar, hij was blijven zitten en had geen enkele vrienden dus ik nodigde hem uit bij mij in een apart lokaal op school waar de kinderen zitten die niet goed tegen de drukte kunnen van de school. Nu heeft hij nieuwe vrienden gemaakt in zijn klas en als ik kijk naar hem en zijn vrienden dan voel ik me slecht en een soort verdriet ookal is hij nu blij. Ik mis het om met hem om te gaan. Nu ben ik best afstandelijk in mijn gedrag naar anderen, maar persoonlijk heb ik mij al aan ze gehecht. Ik mis hem ookal zit hij naast me in deles die we samen hebben...

Ik hoop dat jullie advies hebben of dit ook hebben meegemaakt. Alsjeblieft help me.

Groetjes alphaWolf
icon

Beste antwoord door Anonymous 30 October 2018, 22:20

Bekijk origineel

4 reacties

Hey,

Wat vervelend dat je je zo voelt.. Het is niet makkelijk om een vriend voor je gevoel te verliezen...
Ik weet er zelf alles van.. Een van mijn beste vriendinnen is afgelopen jaar wel overgegaan en ik niet. Het leek voor mij alsof ze me vergat en ik niet meer belangrijk voor haar was.. Ik ben zelf een persoon wat mensen niet snel vertrouwd, maar wel graag door anderen aardig gevonden wordt, omdat ik goed genoeg voor iemand wil zijn, dus das een beetje dubbel :p
Wat mij heel erg heeft geholpen is vragen. Vraag of je gevoel klopt. Misschien is dit helemaal niet de bedoeling geweest! Je kunt het niet zeker weten he.
Als je het lastig vindt om te vragen kun je het ook opschrijven. Dan heb je een houvast!

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Liefs,
Learning

Hey,

vorig jaar ben ok afgezakt naar het vmbo en maakte daar al snel een nieuwe vriendin alleen kwam ik er rond kerst achter dat ze zichzelf sneed en al meerdere keren heeft geprobeerd zelfmoord te plegen. Ik heb haar heel erg geprobeerd te helpen en naderhand is het een stuk beter met haar gegaan, ze is gestopt met het snijden en zelfmoord proberen te plegen. Nu dit jaar zit ik weer in haar klas en we zijn nog steeds vrienden, alleen nu is ze heel erg kortaf naar me en reageert ze soms helemaal niet. Ik ga binnenkort van school veranderen en vond dat zij het als eerste zou moeten weten aangezien ze mijn “beste” vriendin is, en vervolgens krijg ik als reactie dat ze het een naaistreek van me vind en dat ik haar altijd zodra het moeilijk word in de steek laat. Terwijl k haar altijd voor iedereen heb geplaatst, zodra het niet lekker met haar ging kwam ik voor haar op, had ze hulp nodig dan was ik er voor haar maar dat realiseerde ze zich niet. Ik heb hier erg veel last van, en heb het haar al meerdere keren geprobeerd te vertellen maar dan deed ze alsof er niets aan de hand was. Maar zodra ik dan weer thuis kom reageert ze niet meer op mijn appjes of heel erg kortaf. Ik heb al met andere vrienden die haar niet kennen over gepraat maar die blijven zeggen dat ik moet gaan praten met haar, maar dat heeft geen zin aangezien ze de hele tijd dichtklapt zodra ze moet gaan praten. Dus kan iemand anders me helpen? Of tips geven?

groetjes fp

Badge

Ik heb dit jaar veel vrienden gemaakt. Zij willen vaak afspreken naar school enzo maar ik weet niet wat ik dan moet zeggen als ik geen zin heb.        Welk kan iemand mij geven ?

Ik heb dit jaar veel vrienden gemaakt. Zij willen vaak afspreken naar school enzo maar ik weet niet wat ik dan moet zeggen als ik geen zin heb.        Welk kan iemand mij geven ?

Als je  echt niet wil afspreken . Kan je het toch gewoon zeggen . Dan is het duidelijk voor iedereen .

Reageer