Vriend zelfmoord gepleegd

  • 21 January 2019
  • 2 reacties
  • 80 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, ik ben Raphje123,

een paar maanden geleden pleegde mn vriend #### zelfmoord. Ik zit hier nog mee, wie tips?

2 reacties

Hey!

Wat naar dat dat is gebeurd. Was je op de hoogte van hoe hij zich voelde, of was het een verassing?
In ieder geval, heb je iemand om mee te praten? Dat is op dit moment heel belangrijk en het kan best goed helpen. Helaas is tijd het beste medicijn bij een rouwproces. Het zou best kunnen dat je dit al hebt geprobeerd, maar je zou een brief aan hem kunnen schrijven over hoe je je voelt.

Ik weet niet of je zelf nu ook met zelfmoordgedachten kampt, maar voor het geval dat, weet dat er mensen zijn die om je geven en als je het gevoel hebt dat je jezelf iets aan zult doen, bel dan alsjeblieft met 113.

Heel veel sterkte!
Groetjes, Anoniempje
Hey,

Het spijt me heel erg dat dit is gebeurd.
Je zou er over kunnen praten met mensen die hetzelfde hebben meegemaakt of überhaupt met iemand. Misschien zou het ook kunnen helpen om je gevoelens op te schrijven of er liedjes/gedichten van te maken. Je zou ook nog als je het wilt kunnen opschrijven wat je nog tegen je vriend had willen zeggen. Dit is misschien erg moeilijk maar het kan je misschien wel helpen om het te verwerken.

Weet dat jij niets had kunnen doen om je vriend te stoppen van hemzelf van het leven te beroven. Je bent vast een goede vriend geweest en het is zeker niet jouw schuld. Denk alsjeblieft niet dat het wel zo is.

Ik wens je heel veel succes en ik hoop dat het goed met je gaat.

Groetjes,

Ikgeefadvies

Reageer