Skip to main content

Hey, weet iemand hier hoe je mensen moet helpen die zelfmoord willen plegen?

Ik had laatst een gesprek met 2 vrienden van mij, en toen toonde ik en 1 andere vriend dat het wat minder goed met ons gaat. Die vriend die dus nu zelfmoord wilt plegen had toen bij dat gesprek niks te klagen en zij dat alles goed was. Een paar weken na dat gesprek snijd hij zichzelf en toont hij aan dat alles slecht gaat; maar liegt ook over een paar dingen. Ik maak me toch wel zorgen om hem en help hem waneer die me nodig heeft. Maar toch weet nog steeds niet wat ik moet doen en ik ben nu bang dat het deels mijn schuld is door dat gesprek. Kan iemand me helpen?🙏

Hi ​@Kyra 

Wat goed dat je dit komt vertellen en wat lief dat je je zorgen maakt om jouw vriend. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat, je kunt ook met hun contact opnemen als je je zorgen maakt om iemand anders . Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Groetjes,

Fleur

De Kindertelefoon

Reageer