vriend wil zelfmoord plegen

  • 27 July 2021
  • 4 reacties
  • 138 Bekeken

Badge

Heyy allemaal ik ben nieuw op het forum maar ik heb echt dringend hulp nodig en ik hoop dat ik hulp of advies kan krijgen van iemand want ik ben echt hopeloos! Nou kijk mijn vriendje wil zelfmoord plegen en dat is al heel lang eigenlijk maar door mij doet hij het niet maar laatst zei hij van ik weet niet hoelang ik het nog volhoud sorry dus ik ben echt heel bang dat hij het echt doet hij snijd zichzelf ook enzo en ik weet echt niet meer wat ik moet doen alsjeblieft help me😭


4 reacties

Heyy

 

Als je je echt extreem zorgen maakt om je vriendje zijn veiligheid en als je denkt dat hij in acute nood is kan je altijd contact op nemen met 112.

 

Verder kan je vriend (en jij ook) iedere dag bellen / chatten met 113.

Telefoonnummer 113 > 0800-0113

Site naar 113 > https://www.113.nl/

 

Als je je heel erg zorgen maakt over de veiligheid van je vriendje lijkt het mij een goed idee om contact te zoeken met iemand in zijn omgeving en om om hulp te vragen. Je kan eerst zelf even met je vriendje gaan praten en tegen hem vertellen dat het je een goed idee lijkt om hulp te zoeken en je kan daarbij vertellen dat jij hem daarbij wilt helpen, ondersteunen en dat je er altijd voor hem bent.

 

Als je je echt zorgen maakt over zijn situatie kan je denk ik het beste zelf het initiatief nemen en zelf naar iemand toe stappen om te praten over dit probleem en om hulp te zoeken.. Je kan dan bijvoorbeeld met zijn ouders praten, maar je kan ook met je eigen ouders in gesprek gaan over jouw zorgen om hem.

 

Sterkte:heart:

 

Groetjes van mij!

Reputatie 2
Badge +1

Hoi @dani_0187 ,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen.

Ook kan jij of je vriend voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

 

Groetjes Femke N,

 

De Kindertelefoon

Reputatie 6
Badge +3

Hey dani_0187,

Wat naar dat je vriendje zelfmoord wilt plegen!

Wat je voor hem zou kunnen doen is hem steunen en laten weten dat hij er niet alleen voor staat. Je zou hem ook kunnen vragen of hij het aan iemand anders wil vertellen zoals zijn ouders, mentor of vertrouwenspersoon. Zij kunnen helpen en misschien hem naar een psycholoog brengen om hem te helpen.

Hopelijk heb ik je kunnen helpen!

Groetjes iemand.

je moet eerst elke dag appen of snapdagen en ga bijv naar het zwembad en zorg dat hij leuke dingen denkt. 

Reageer