Beste
Ik ga me kort even voorstellen: Ik ben Anoniem en wil mezelf iets aandoen. Dit omdat het leven te lastig is en niemand mij accepteert zoals ik ben. Er zijn ook alleen maar negatieve dingen dat men over mij zegt en wat men van mij vindt.
Donderdag 20/03/2025 zei ik tegen mijn goede enige vriend dat mijn leerkracht ooit zei dat we pas water in de les mogen drinken als het 30°C is. Ik vond dat dat niet kon. Dan zij mijn vriend dat dat wel kan ondanks de klimaatopwarming. Dan zei hij iets schokkends. Hij zei van: "Soms wil ik verder leven, al dan niet in een te warm klimaat, maar soms wil ik er niet meer zijn. Doodgaan bedoel ik. Ik snijd mezelf en denk soms eraan om mezelf iets aan te doen."
Op weg naar huis realiseerde ik me pas dat hij daarmee zichzelf iets aan wilde doen. Op het moment dat ik me dat realiseerde stortte ik mentaal volledig in. Ik kon die nacht niet slapen en stuurde behoorlijk veel berichten. De volgende dag vroeg ik of het suïcidale gedachten waren. Hij antwoordde: "Sst er staat iemand naast u." Tot nu toe heb ik nog geen antwoord gekregen op de vraag. Ik maak me echt zorgen over hem omdat hij nogal een hectisch verleden had op de lagere school. Ikzelf wil ook mezelf iets aandoen maar hij was hetgeen wat me al die tijd tegenhield. Hij is de reden dat ik hier nog ben. Ik kan dit niet meer aan. Ik wil dat hij hier blijft. Ik ben degene die mezelf iets aan wil doen, hij niet. Dat is onterecht.
Groet Anoniem .
-tekst aangepast door Kindertelefoon op grond van forumregel 6, zelfmoordmethoden worden verwijderd omdat het triggerend of choquerend kan zijn voor anderen-