Vraag

Vriend wil een einde maken

  • 7 June 2021
  • 2 reacties
  • 53 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo.

Ik heb en vriend die een einde wil maken, en hij heeft mij overal meegeholpen maar ik weet niet hou ik hem nu kan helpen,

 

Groetjes Maureen.B


2 reacties

Hey Maureen B.

 

Dat is niet niks zeg.. Ik snap dat je je daar druk om maakt.

 

Je kan tegen je vriend vertellen dat hij contact op kan nemen met 113. 113 is de zelfmoordpreventie en misschien kunnen ze hem daar een goede hulp bieden.

Telefoonnummer 113 : 0800-0113

 

Verder kan je ervoor zorgen dat je er bent voor je vriend als hij het nodig heeft.
Als hij wilt praten of als hij even afleiding nodig heeft. Probeer ook leuke dingen te blijven doen met je vriend zoals af en toe even een spelletje doen of even chillen.

 

Luister vooral goed naar hem als hij wilt praten en laat ook aan hem weten dat zijn gevoelens er toe doen.. Je kan hem eens een complimentje geven of een keer zijn positieve kanten met elkaar bespreken. Vertel hem ook dat hij er echt toe doet en dat jij echt niet zonder hem kan!

 

Als jij (en je vriend natuurlijk ook) anoniem wilt praten met iemand kan je ook altijd contact opnemen met de kindertelefoon. Je kan iedere dag tussen 11:00 en 21:00 bellen of chatten met de kindertelefoon en daar kunnen ze je denk ik ook nog goede tips geven om hier mee om te gaan.

Telefoonnummer kindertelefoon: 0800-0432


Ook kan je als je dat prettig vind een volwassene inlichten zoals je ouders of een familielid. 

Sterkte!❤️

Groetjes van mij!

 

Reputatie 7
Badge +19

Heey,

Het is heel lief van jou dat je alles voor je vriend hebt gedaan om hem te helpen maar als dat niet geholpen heeft, is dat alles wat jij hebt kunnen doen. Het klinkt hard en ook stom maar uiteindelijk is hij verantwoordelijk voor zichzelf. Jij moet hier niet door onderdoor gaan. Je kan er voor je vriend zijn maar trek ook echt je eigen grens.

Wat je zou kunnen doen is met een volwassene praten, zodat zij misschien je vriend kunnen helpen en ook zodat jij er niet alleen mee rondloopt. Verder kan je inderdaad je vriend verwijzen naar 113 zelfmoordpreventie. Jij kan ook op de site van 113 kijken, er staat ook veel informatie voor naasten. 
 

joeeeeeee

Reageer