Skip to main content

Vriend vertellen over zelfmoord

• April 10, 2025
  • 2 reacties
  • 61 Bekeken

Anoniem426
Forum|alt.badge.img+1

Beste

Ik ben Anoniem , zit met donkere gedachten en zou graag hierover willen praten met de enige vertrouwde vriend die ik heb. Hij zit hier namelijk ook mee en ik wil tonen dat hij niet alleen is. Echter, iedere keer als ik voor hem sta zakt de moed me in de schoenen. Ik durf het niet. Ik oefen het de avond ervoor maar toch is er iets in me dat niet durft. Nu, ik heb een bericht durven sturen hierover en het gaat als volgt:

Sorry voor al die keren tijdens het bellen dat ik vroeg of je over de onafgewerkte gesprekken wou praten. Ik zit gewoon met sh*t dingen in mijn hoofd die een belangrijke beslissing kunnen maken. Via die gesprekken wou ik erover praten. Ik zou met jou hierover praten, maar ik ga het toch niet doen. Je hebt het al moeilijk genoeg. Dit is niet jouw fout.Ik spreek in dit bericht wel in raadsels, dat geef ik eerlijk toe. Ik doe dit omdat ik ook niet wil dat het té hard aankomt. Zelf heb ik hem al 3 dagen niet meer gehoord. Hierdoor heb ik een angstig gevoel dat hij uit het leven is gestapt. Met dit gevoel word ik wakker en met hetzelfde gevoel ga ik slapen. Ik weet van mezelf al, als hij zelfmoord pleegt, het niet lang gaat duren voor ik dat ook doe.

Groet 

2 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • April 10, 2025

je beste optie is om een psycholoog benaderen en daar het gesprek mee aan te gaan, aangezien dit vertrouwenspersonen zijn. maak er alsjeblieft geen einde aan, het komt altijd wel goed.

veel liefs van ons

j2000
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • April 10, 2025

Hoi ​@Anoniem426 , 

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Sara (De Kindertelefoon)