Vraag

vriend roken

  • 16 November 2020
  • 1 reactie
  • 144 Bekeken

Badge

Hey lieve mensies

Ik rook al sinds me 11 ben nu 14

maar ik heb dus een vriend en rookte soms ook waar hij bij was maar hij voelde zich dan loner. 
dus hij kocht zo een vape/e-sigaret zodat ik niet meer alleen rookte. En ja van het ene komt het andere dus hij wou ook sigaretten en die koopt die nu ook

alleen het probleem is dus dat ie helemaal niet kan roken. Hij doet het namelijk niet over zen longen

sowieso vin ik het zielig dat ie rookt want kanker zit in ze familie zijn namelijk meerdere mensen aan gestorven in ze familie dus hij heeft al meer kans dan normale mensen om dat te krijgen en dan gaat ie ook nog is roken dus dan heeft ie nog meer kans om kanker te krijgen en ik wil gewoon absoluut niet dat ie dood gaat 

Dus me vraag is eigenlijk wat moet ik doen om te zorgen dat ie of goed gaat roken of stopt graag hulp 


1 reactie

Wat bedoel je met "goed roken"? Roken is roken, zodra je inademt komen de stoffen in je lichaam. Er is niet een goede of slechte manier van roken, tenminste, niet waarbij je een ander effect hebt. Het resultaat blijft hetzelfde.

Verder is het enige wat je kan doen hem afraden te roken, daarbij zou het helpen als je zelf ook stopt. Het is natuurlijk een beetje hypocriet om het erg voor iemand te vinden dat hij rookt en dan zelf doorgaan. 

Reageer