Skip to main content
Vraag

Vriend is me vergeten omdat hij een liefje heeft

• October 2, 2026
  • 2 reacties
  • 29 Bekeken

koeski
Forum|alt.badge.img+2

Ik zit ergens mee. En erg. Mijn beste vriend die ik al jaaaaren ken: we deden alles samen, zelfde scholen gelopen en elkaar geholpen en zo (we hebben elkaars leven gered bij diabetes situaties) heeft sinds een tijdje een vriendin. Maar sindsdien zie of hoor ik hem echt bijna nooit meer.
Als ik stuur om af te spreken heeft hij opeens nooit tijd. Of hij neemt haar mee, maar dat is nog erger, want dan gebeurt er niks en zitten ze de hele tijd aan elkaars lijf te prutsen en ik zit daar dan voor niks en dat is super ongemakkelijk. Ik ben er dan bij alsof ik lucht ben, super awkward. Zelfs als we dan nog eens met z'n twee zijn, dan zit hij alleen maar op zn telefoon te staren om haar te sturen.
Het voelt echt alsof onze vriendschap van wel 10 jaar opeens NUL waard is nu hij een lief heeft. Herkent iemand dit? Wat doe je hieraan zonder dat je klinkt als een jaloerse klootzak? Is het altijd zo dat vriendschap gewoon stopt zodra iemand een relatie krijgt? Ik vind het chill voor hem dat hij gelukkig is maar ik vind het echt wel super raar.

2 reacties

mmarco
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • October 6, 2026

hoelang heeft je vriend een vriendin? bij de eerste weken (ook maanden!) kunnen ze aan elkaar slijmen enzo

M.K.
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • October 6, 2026

Jo, ik heb hier zelf ook al jaren last van bij mijn beste maat. Hij doet dit al zo lang dat ik het inmiddels wel gewend ben. Maar in het begin was dit zeker zwaar. Maar uiteindelijk is dit wel een voorproefje voor later in het leven sta je vaak ergens alleen voor Maar dat moet jou niet stoppen met plezier te maken. Vroeger deed ik alles met mijn beste vriend, ik was afhankelijk van hem om dingen te doen als hij niet ging sporten deed ik dat ook niet nu ga ik en zeg ik gewoon ik ga dan en dan dus als je komt zie ik je daar. En begrijp me niet verkeerd het is kei leuk om dingen samen te doen maar je leert hier veel van, want als je dingen vaker in je eentje doet leer je ook gewoon plezier te maken met jezelf. Hierdoor heb ik namelijk veel discipline opgebouwd en ben ik zelf heel verantwoordelijk geworden. Hoop dat het je kan helpen.