Vraag

vriend helpen

  • 24 October 2020
  • 2 reacties
  • 103 Bekeken

Hey 

 

Ik heb de laatste tijd veel moeite met school en daarbij is het thuis vaak ook onrustig. Ik heb niet altijd veel vrienden en vind dit zeker niet erg, omdat ik vaak erg zelfstandig ben. 

 

ondanks dat ik weinig vrienden heb, heb ik wel goede vrienden vind ik, een vriend van mij heeft ook veel moeite met het omgaan met stress (veel meer dan mij) en hij kan mij altijd goed helpen als ik in paniek raak, hij zegt ook altijd hele lieve dingen wat ik echt heel aardig vind en ook echt waardeer. Maar hoe kan ik hem helpen, ik wil hem ook helpen als er iets met hem aan de hand is maar ik vind dit heel lastig.
 

wat misschien handig is om te vertellen, we zitten bij elkaar in de klas en ik spreek hem heel weinig op school. we weten bijde niet hoezo, maar ik weet van mezelf dat ik weinig omga met kinderen uit mijn eigen klas omdat ik ben blijven zitten. Thuis spreek ik hem wel veel, we gamen erg veel en appen/bellen elke dag.

Weet iemand wat ik het beste kan doen? 

 

 


2 reacties

Hey simple me,

Vervelend dat je moeite hebt met school en het thuis onrustig is. Ik ben het met je eens dat je niet veel goede vrienden hoeft te hebben, maar een paar goede is genoeg. En superfijn dat jij een vriend hebt die je zo goed kan helpen en steunen! Wat ik begrijp is dat jij hem ook wilt helpen, maar niet precies weet hoe.

Je kan sowieso eerlijk tegen hem blijven over jouw situatie, zodat je elkaar blijft vertrouwen. Als je begrijpt wat ik bedoel. Blijf in alles wat je doet jezelf, dat is denk ik heel belangrijk.

Je kan misschien een keer bij hem afspreken en dan vraag je wat hij moeilijk vind aan school of andere dingen. En dan kun je bijvoorbeeld samen huiswerk maken of dingen delen en bespreken met elkaar. Dat zal vast al wel helpen.

Je kan denk ik het beste gewoon tegen hem zeggen dat je ziet dat hij het ook moeilijk heeft en dat je superblij bent met zijn steun aan jou. Maar dat jij er andersom ook voor hem wilt zijn en hem wilt steunen en wat je voor hem kan betekenen.

Op die manier kan hij zelf ook aangeven wat hij prettig vind of waarbij je kan helpen. En als die dat even niet weet of niet wil, is dat heel moeilijk. Maar vraag het dan later nog een keer.

Succes en sterkte,

Xx Simply Me (ik zag dat we bijna naamgenoten zijn:))

@Simply Me 

Heyyy, super bedankt voor je reactie en we zijn inderdaad naamgenoten (:  heel erg bedankt voor je reactie ik zou er zeker iets mee doen <3

Reageer