vriend doet zich zelf pijn

  • 20 April 2024
  • 1 reactie
  • 24 Bekeken

Hey,

Een vriend van mij snijd zich zelf al een tijdje en zegt dat hij nu niet zonder kan en verslaaft is. hij heeft al therapie en onze mentor weet het ook al. hij was een tijdje clean en dacht dat ik goed bezig was met helpen en supporte maar nu is hij weer begonnen. Ik kwam er ook achter dat zijn therapeut het ‘opgegeven’ had en een andere moest zoeken. Er was ook iets met dat ie in een psychiater terecht kan komen. ik denk dat ze hem misschien kunnen helpen maar wil hem ook niet ‘kwijt’

Ik ben eigenlijk best wel bang dat hij te ver door snijd of/en in een psychiater terecht komt en hem niet meer kan spreken.  iemand tips?


1 reactie

Reputatie 7
Badge +5

Hey @JustHi,

Lastige situatie ik snap goed dat je bang bent en dat je je zorgen maakt.. Wat raar eigenlijk dat zijn therapeut het heeft opgegeven. Dat hoort een therapeut helemaal niet te doen en die hoort er juist voor je te zijn en die hoort je juist verder te helpen en te stimuleren. Is het niet een idee om te kijken of hij naar een andere psycholoog kan gaan die misschien beter is? Want het lijkt me wel goed voor hem dat hij onder begeleiding blijft van een professional dus misschien kan je dat nog een keer met hem bespreken?

Tegen het snijden kan je misschien een keer samen met hem het topic wat hieronder staat doorlezen. Daarin worden veel alternatieven tegen zelfbeschadiging genoemd die hij kan gebruiken als hij zichzelf weer wilt snijden. Misschien heeft hij daar ook wat aan. 

Je moet ook goed op jezelf letten! Want jij verdient ook hulp hiermee! Weten je ouders ook van zijn situatie? Want je zou altijd ook een keer met hun kunnen praten hierover als je even je verhaal kwijt wilt dat kan opluchten. Dat kan je natuurlijk ook altijd bij een ander persoon doen die je vertrouwd en je kan ook altijd een keer met iemand van de kindertelefoon bellen of chatten voor hulp en advies. 

Sterkte en liefs van mij <3

Reageer