Skip to main content

Hey ik ben bijna 14 en ik zit met een probleem, een goeie vriend van me is suïcidaal en ik maak me echt zorgen. Ik ken hem niet zo lang maar hij betekent echt veel voor me op zit moment. 
 

ik hoorde vorige week van hem dat hij had geprobeerd om een overdosis te nemen. Ik schrok d’r echt best wel van en heb het er met niet veel mensen over gehad. Ik weet dat hij een tijd depressief was en dat hij zich zelf had gesneden maar ik dacht dat het veel beter ging.  hij doet nu ook soort van alsof het nooit is gebeurd. Ik praat soms met hem over z’n mentale problemen en zo maar hij praat er liever niet over waardoor ik er ook minder snel naar vraag. Ik weet ook niet precies wat de reden dat hij niet wilt leven. Ik ben echt bang dat hij het nog eens doet en dat het dan echt lukt. Ik hou echt van hem en ben echt bang.

 

heeft iemand misschien een soort zelfde verhaal of weet iemand hoe ik hier mee om kan gaan/hem kan helpen? 

Hoi! 

Je verhaal klinkt heel lastig en ik snap waar je doorheen gaat. Ik had zelf ook een goede vriend die een paar keer pogingen heeft gedaan, gelukkig is het hem niet gelukt. 

Mijn advies is zijn ouders/verzorgers om hulp vragen. Ik weet dat dat heel lastig kan zijn omdat je misschien bang bent om de vriendschap daarmee te verpesten, maar uiteindelijk doe je het om hem te helpen en om er voor te zorgen dat hij zichzelf geen pijn doet. 

Ik hoop dat dit een beetje helpt! 

<3


Reageer