Vreemdeling die het niet meer ziet zitten

  • 26 January 2021
  • 6 reacties
  • 122 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4

Ik ben 3 dagen geleden opeens iemand online tegen gekomen. Het is meisje van 14 jaar en woont in Duitsland. Ze zag het leven niet meer zit een kampte al 3 jaar met problemen. Ze zei dat ze niet meer wist of ze de dag er na nog zou zijn. Ik heb zoveel mogelijk met haar gepraat en haar het 113 van Duitsland gegeven. Het probleem is alleen dat ik geen contact meer heb kunnen vinden met haar. Ze is 1 dag later nog wel online geweest, maar ze is er nu 2 dagen al niet meer online geweest. Ik maak me zorgen om haar en hoop dat ik heb gedaan wat ik kon doen. Ik vraag me af of ik alles heb gedaan wat ik kon doen en hoe ik er mee moet omgaan dat ze nu misschien niet meer leeft.

PS: deel ook gewoon je verhaal als je zelf ook iets dergelijks hebt meegemaakt
 

Even een disclaimer neem alsjeblieft contact op met iemand hierbij kindertelefoon of bij 113 of bij een bekende als je zelf het leven niet meer ziet zitten.


6 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hallo, 

Je hebt kunnen doen wat je kon, je mag niet zelf naar Duitsland om haar te helpen, dus was 113 (duitse versie) je beste actie, het kan wel zijn dat het meisje al zelfmoord heeft gepleegd, laat je het even weten als ze weer online is geweest?

-flopflop13

Wat goed dat je haar geholpen hebt. Jij hebt alles gedaan wat je kon en dat stelde zij vast op prijs. Als ze twee dagen niet online is geweest, hoeft dat nog niets te betekenen maar het zou kunnen natuurlijk. Voor jou is het nu belangrijk om het los te laten denk ik.

Ik heb dit op het forum ook wel meegemaakt. Er zijn hier best wat topics over jongeren die het ook niet meer zien zitten. Ik heb toen ook geprobeerd om iemand van zijn plan af te brengen. Maar ik heb daarna ook niets meer van hem gehoord. Tuurlijk is dat naar, maar je moet wel uitkijken dat het jezelf niet zodanig slecht laat voelen dat jij er ook last van gaat krijgen. Anders gaat je er zelf aan onderdoor. Zet eerst je eigen zuurstofmasker op, voordat je anderen helpt. 

Reputatie 1
Badge

Hoi 

Wat heftig! Je hebt goed gehandeld! Super! Ik zou proberen het aan een van je ouders te vertellen. Of aan een leraar of een vertrouwens persoon. Je hebt gedaan wat je kon en het is aan haar wat ze er mee doet. Ik hoop voor je dat je het los kan laten en er met iemand over kan praten

groetjes girlie

Reputatie 1
Badge

Heyy!

super heftig!

je hebt gedaan wat je kunt!

hopen dat ze binnenkort weer online is!

Sterkte!

Reputatie 7
Badge +4

UPDATE: Ze was net online ben m'n online klas uitgegaan en ben gaan chatten, het gaat goed met haar mijn gesprek had haar heel erg geholpen en ze heeft met haar vader gesproken. Ze zegt zelf dat het veel beter met haar gaat en dat merkte ik ook aan het verschil van berichten vergeleken met de vorige keer. Ze zegt dat ze geen zelfmoordneigingen meer heeft.
 

Dankjewel voor jullie steun

Reputatie 1
Badge

Hey!

wat fijn!

graag gedaan voor deze steun!

heet niet voor niets: anoniempje wil je helpen!😚

Liefs!

Reageer