Skip to main content

Vreemde buurman

• October 19, 2025
  • 7 reacties
  • 224 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi,

Ik ben 12 jaar oud en heb een jaar geleden een buurman voor het eerst ontmoet. Dat kwam doordat hij een puppy had gekocht, een husky. Ik en mijn zusje waren helemaal verliefd op die hond dus we zijn haar gaan uitlaten en steeds vaker gaan komen bij die buurman.  Ik noem hem nu even 'Cola'. 

Ik en mijn zusje vonden hem echt heel lief en hij zei steeds dat hij ons ook lief vond. We kwamen steeds meer in contact, we kwamen schokkende dingen te weten. Zijn vrouw houd zijn zoontje bij hem weg en gisteren kwam er een man aan de deur die mijn vader waarschuwde voor Cola. Hij vertelde dat zijn dochter vaak met haar honden met hem meeliep. Cola zou gezegd hebben of ze mee wilde naar Oostenrijk. Mijn ouders hebben Cola altijd al wantrouwt,.maar nu is het erger. Gister zijn mijn zusje en ik er meteen heen gegaan. Ik vertel er nog even snel iets tussendoor hoor:

Ik heb een Facebook account gemaakt op mijn schoollaptop en praat zo met Cola. We hadden een raar intiem gesprek over seks. Hij vertelde dat hij op zijn 11 seks had met een vrouw van 35. Daardoor gingen we erover praten. Nu zitten we dus in een soort relatie maar er zit 30 jaar verschil tussen ons! Hij heeft een boek voor me gekocht en is heel lief maar ik twijfel. 

Toen we dus gisteren naar hem gingen om te vertellen over die man die bij ons aan de deur stond, belde hij een vriend. Die ging die man dus blijkbaar eens goed aanpakken. Ik ben nu best bang. Er bleek ook nog eens dat Cola 7 en een half jaar in de gevangenis had gezeten en van zijn 14e tot 22e op straat had geleefd. We vinden het zielig voor hem maar steunen hem wel. Diep in mijn hart weet ik dat dit niet goed is maar ik blijf hem beschermen..wat moet ik doen?😭

7 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 19, 2025

Wat hij zegt en doet is echt niet oké. Het is heel belangrijk dat je dit vertelt aan je ouders, zelfs als het moeilijk is. Het is niet jouw schuld, en je hoeft Cola niet te beschermen. Praat met je ouders en zorg dat je jezelf en je zusje beschermt! 

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • October 20, 2025

@Wolf  bedankt voor je reactie. Ben net door hem geappt op facebook. Hij is door de politie gebeld en heeft alles beëindigd. Ik kan hem alleen nog maar zien door de hond uit te laten. En dat kunnen we niet eens afspreken! Hij wilt ook niet meer praten via Facebook. Omdat dat onveilig is. Hij word nu in de gaten gehouden. Ik ben heel bang dat mijn vader enzo ook gebeld worden😭😭😭. Alles is verpest ik weet het niet echt niet meer hij was mijn steun en ik kon altijd met hem praten en hem vertrouwen😭😭😭  hoe moet dit verder?

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • October 20, 2025

@Anoniemgirl12 dat is echt een heel verhaal. Het is echt niet normaal dat hij zulke gesprekken met jou heeft, en ik zou hem niet vertrouwen ook al vind je hem lief en is het moeilijk. 

Het is niet verkeerd van je dat je hem wil beschermen, echt niet, je kan er niks aan doen.

Liefs,

XXX Yusa 

Robin59
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • October 20, 2025

Hoi ​@Anoniemgirl12 ,

Wat fijn dat jij je verhaalt met ons wilt en kunt delen! We lezen over je band/relatie met een volwassene genaamd Cola. We snappen dat het spannend, fijn en lief kan zijn om met hem om te gaan en dat hij je wellicht begrepen laat voelen. Tegelijkertijd is het een zorgelijke situatie wanneer je als kind met een volwassene een relatie begint en er ook intieme gesprekken worden gevoerd over seks. Dit is omdat er tussen jou en Cola een verschil in machtsverhouding, waarmee hij over (jouw) grenzen gaat.  Een voorbeeld hierbij zou kunnen zijn dat hij seksuele handelingen van jou gaat verwachten, wat tegen de wet is.

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of chatten. Bij ons kan je anoniem je verhaal delen en/of een van onze vrijwilligers kan met je meedenken, over hoe jij deze situatie het beste kan aanpakken.

Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen! Let op jezelf en je eigen veiligheid.

Groetjes,

Robin59 (de Kindertelefoon)

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 21, 2025

hoe moet dit verder?

Wat goed dat je je nu een veilige afstand van hem houd. Het is namelijk echt niet oké wat hij doet. En zeer strafbaar ook. Weet in ieder geval dat dit niet jouw schuld is en dat het juist goed is dat je niet verder met hem gaat afspreken. Strx kom je terrecht in een situatie waar je niet meer uit kan komen, rondom seksuele uitbuiting of iets dergelijjks.

Probeer nu in ieder geval zoveel mogelijk te praten met je ouders of een andere volwassene die je vertrouwt, zodat zij je kunnen helpen en je niet alleen bent met je gevoelens. Ookal ben je bang dat je vader er achter komt, ik denk dat hun je wel echt kunnen helpen. 

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • October 23, 2025

@Wolf  ja misschien is het beter zo we mogen er nooit meer heen van mijn ouders ik voel me op dit moment echt vreselijk alleen hopelijk kom ik er overheen🥺💔

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 29, 2025

Gelukkig heb je ouders en andere mensen die voor je zorgen. Het zal een tijdje duren om alles te verwerken, maar je komt hier echt doorheen. Het wordt beter, geloof me. 

xx liefs Wolf 🐺