Hey beste forumleden!
Mijn vriend heeft dus faalangst en ik wil hier graag meer over weten, dus ik wil hier even een vragenlijstje over maken! Je hoeft niet per sé faalangst te hebben om dit in te vullen
1: Leeftijd? 15
2: Schoolniveau? vmbo-gt (Echt saai, wees blij als je hier maar niet bent)
3: Schooljaar? 4e
4: gemiddelde cijfer?(hoeft niet precies, hoeft alleen een schatting te zijn, bijv ongeveer 7)
6.3 vgm
5: Hoe voel jij je vóór een toets? (tijdens het leren bijvoorbeeld) Gestrest, ik leer niet voor de toetsen die ik heb.
6: Hoe kickt jouw faalangst in tijdens de toets? Hoe voelt dat?
(Dit is toen ik het had, heb het nu ook nog, alleen véél en véél minder)
Gewoon, het voelt alsof je alles fout (Gaat) doet/doen, ookal weet je zeker dat je het goed doet of goed hebt gedaan.
7: Hoe voel jij je ná de toets?
Nu, boeie. Toen zou ik gewoon gamen om de stress weg te halen/mezelf af te leiden van de stress.
8: Hoe voel jij je wanneer je een hoog cijfer haalt? Nu, slecht. 3 Jaar geleden zou ik blij zijn, of het boeide me niet echt, omdat ik dat toch altijd al haalde.
9: Hoe voel jij je wanneer je een laag cijfer krijgt?
Nu, boeie. 3 Jaar geleden, zou ik huilen als ik niet hoger als een 9 zou halen voor welke toets dan ook.
10: extra opmerkingen
School interesseert me geen hol meer, ten minste: dat zou het moeten doen. Maar volgensmij trekt mijn school zich niks aan van wat ik vind of zou willen(bepaalde oplossingen waardoor ik school beter ervaar, binnen 10 seconden zou ik al 3 oplossingen kunnen noemen die ze zouden kunnen toepassen voor mij, zodat ik beter mijn best zou gaan doen en/of hoe school leuker zou zijn voor mij. Ik zou makkelijk 8ens, 9ens en meer kunnen halen en staan voor bijna alle vakken. Maar ik doe niks, dusja, daarom is mijn faalangst nu ook iets minder dan 3 jaar geleden.
Alvast bedankt voor je antwoord!
Groetjes, Sano07