Vraag

vragenlijst zelfbeschadiging

  • 28 February 2021
  • 31 reacties
  • 510 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey,

Ik zag dat er op dit forum veel topics zijn over zelfbeschadiging en aangezien ik zelf ook nog wat vragen heb leek het me een goed idee om een vragenlijst samen te stellen. Je hoeft natuurlijk niet alle vragen te beantwoorden als je je daar niet goed bij voelt. Alvast bedankt voor het invullen!

Hier komen de vragen:

  1. Heb je jezelf wel eens met opzet beschadigd?
  2. Weet je ook waarom je jezelf (hebt) beschadigd?
  3. Ben je ooit gediagnosticeerd met een psychische stoornis of dergelijke?
  4. Zo ja, heeft deze diagnose invloed op/te maken met dat je jezelf beschadigd (hebt)?
  5. Ben je ooit een keer in het ziekenhuis beland door zelfbeschadiging?
  6. Zo ja, hoe kijk je daar nu op terug?
  7. Zijn er op dit moment mensen die van je zelfbeschadiging af weten?
  8. Zo ja, hoe zijn ze daar achtergekomen en wat was hun reactie?
  9. zo niet, ben je het van plan te vertellen en tegen wie zou je het dan vertellen?
  10. Heb je hulp (gekregen) voor je zelfbeschadiging?
  11. Zo ja, wat vind je het irritantste/ meest helpende aan de hulp die je hebt (gekregen)?
  12. Zo niet, zou je hulp willen krijgen?
  13. Heb je jezelf op een goed zichtbare plek beschadigd?
  14. Zo ja, hoe ga jij en de mensen om je heen daar mee om? 
  15. Zijn er dingen die je door je littekens/zelfbeschadiging niet meer kan/durft te doen?
  16. Schaam je je voor je littekens/zelfbeschadiging?
  17. Zo ja, denk je dat dit terecht is?
  18. Hoe zie je de toekomst voor je met je littekens/zelfbeschadiging?
  19. Wat hoop je nog te bereiken?
  20. Heb je nog tips voor mensen die zichzelf beschadigen of beschadigd hebben?

31 reacties

Badge

1 ja

2 ik was gwn echt helemaal kapot ik zag geen andere uitweg

3 ja eetstoornis

4 ja heel erg

5 niet specifiek voor zelfbeschadiging wel dat ik van mijn fiets was afgevallen en dat ze er in het ziekenhuis achter kwamen en toen wouden ze dat ik in het ziekenhuis bleef

6 aan de ene kant kut maar aan de andere kant ook wel weer fijn je hoeft het namelijk niet meer alleen te doen 

7 ja 

8 ik had gevochten op school en toen was er een vrouw die aan me arm zat en toen zij ik uit reflex auw en zij snapte het niet dus ze nam me mee naar haar kantoor en zij tegen me Soof doe jij je zelf pijn  en toen moest ik het wel zeggen 

9 nee

10 ja 

11 dat ze er zo erg opletten en elke keer als die begeleider dan bij ons thuis komt dan moet ik me trui en broek uit doen zo dat ze kan kijken als ik het niet meer doe en als ik het wel heb gedaan wat meestal voor komt dan gaat ze er over met me in gesprek 

12 ik heb hulp 

13 niet echt meer op me armen zo dat ik het kon bedekken 

14 heb het niet gedaan dus weet ik niet

15 ja zwemmen of met korte mouwen en broeken. Lopen 

16 ja heel erg 

17 ja  omdat het is met een reden dat je het doet en als je er constant mee geconfronteerd word dan is dat zeker niet chil

18 weet ik niet 

19 ik heb nog niet echt een toekomst voor me ogen dus ik weet het nog niet 

20  praat er over want er zijn zo veel ensen die het doen of gedaan hebben en het is niet erg als je niet zo goed in je vel zit maar praat er over want dat is echt iets wat heel erg help voor de meeste mensen maak er geen taboe van

 

 

 

 

 

 

Badge

1 ja

2 ik was gwn echt helemaal kapot ik zag geen andere uitweg

3 ja eetstoornis

4 ja heel erg

5 niet specifiek voor zelfbeschadiging wel dat ik van mijn fiets was afgevallen en dat ze er in het ziekenhuis achter kwamen en toen wouden ze dat ik in het ziekenhuis bleef

6 aan de ene kant kut maar aan de andere kant ook wel weer fijn je hoeft het namelijk niet meer alleen te doen 

7 ja 

8 ik had gevochten op school en toen was er een vrouw die aan me arm zat en toen zij ik uit reflex auw en zij snapte het niet dus ze nam me mee naar haar kantoor en zij tegen me Soof doe jij je zelf pijn  en toen moest ik het wel zeggen 

9 nee

10 ja 

11 dat ze er zo erg opletten en elke keer als die begeleider dan bij ons thuis komt dan moet ik me trui en broek uit doen zo dat ze kan kijken als ik het niet meer doe en als ik het wel heb gedaan wat meestal voor komt dan gaat ze er over met me in gesprek 

12 ik heb hulp 

13 niet echt meer op me armen zo dat ik het kon bedekken 

14 heb het niet gedaan dus weet ik niet

15 ja zwemmen of met korte mouwen en broeken. Lopen 

16 ja heel erg 

17 ja  omdat het is met een reden dat je het doet en als je er constant mee geconfronteerd word dan is dat zeker niet chil

18 weet ik niet 

19 ik heb nog niet echt een toekomst voor me ogen dus ik weet het nog niet 

20  praat er over want er zijn zo veel ensen die het doen of gedaan hebben en het is niet erg als je niet zo goed in je vel zit maar praat er over want dat is echt iets wat heel erg help voor de meeste mensen maak er geen taboe van

 

 

 

 

 

 

Badge

1 ja

2 ik was gwn echt helemaal kapot ik zag geen andere uitweg

3 ja eetstoornis

4 ja heel erg

5 niet specifiek voor zelfbeschadiging wel dat ik van mijn fiets was afgevallen en dat ze er in het ziekenhuis achter kwamen en toen wouden ze dat ik in het ziekenhuis bleef

6 aan de ene kant kut maar aan de andere kant ook wel weer fijn je hoeft het namelijk niet meer alleen te doen 

7 ja 

8 ik had gevochten op school en toen was er een vrouw die aan me arm zat en toen zij ik uit reflex auw en zij snapte het niet dus ze nam me mee naar haar kantoor en zij tegen me Soof doe jij je zelf pijn  en toen moest ik het wel zeggen 

9 nee

10 ja 

11 dat ze er zo erg opletten en elke keer als die begeleider dan bij ons thuis komt dan moet ik me trui en broek uit doen zo dat ze kan kijken als ik het niet meer doe en als ik het wel heb gedaan wat meestal voor komt dan gaat ze er over met me in gesprek 

12 ik heb hulp 

13 niet echt meer op me armen zo dat ik het kon bedekken 

14 heb het niet gedaan dus weet ik niet

15 ja zwemmen of met korte mouwen en broeken. Lopen 

16 ja heel erg 

17 ja  omdat het is met een reden dat je het doet en als je er constant mee geconfronteerd word dan is dat zeker niet chil

18 weet ik niet 

19 ik heb nog niet echt een toekomst voor me ogen dus ik weet het nog niet 

20  praat er over want er zijn zo veel ensen die het doen of gedaan hebben en het is niet erg als je niet zo goed in je vel zit maar praat er over want dat is echt iets wat heel erg help voor de meeste mensen maak er geen taboe van

 

 

 

 

 

 

Badge

Hey,

Ik zag dat er op dit forum veel topics zijn over zelfbeschadiging en aangezien ik zelf ook nog wat vragen heb leek het me een goed idee om een vragenlijst samen te stellen. Je hoeft natuurlijk niet alle vragen te beantwoorden als je je daar niet goed bij voelt. Alvast bedankt voor het invullen!

Hier komen de vragen:

  1. Heb je jezelf wel eens met opzet beschadigd? ja jammer genoeg wel
  2. Weet je ook waarom je jezelf (hebt) beschadigd? ja tijdens paniek aanvallen en omdat ik erg ongelukig ben met mezelf
  3. Ben je ooit gediagnosticeerd met een psychische stoornis of dergelijke? nee nooit echt maar kheb mis een depressie
  4. Zo ja, heeft deze diagnose invloed op/te maken met dat je jezelf beschadigd (hebt)? nee
  5. Ben je ooit een keer in het ziekenhuis beland door zelfbeschadiging? nee
  6. Zo ja, hoe kijk je daar nu op terug? nvt
  7. Zijn er op dit moment mensen die van je zelfbeschadiging af weten? ja 2 vriendinnen
  8. Zo ja, hoe zijn ze daar achtergekomen en wat was hun reactie? eentje die ik dat heb vertelt na een heftige paniek aanval  en 1 omdat zei de wonden zag en er achter vroeg ze reagerrden bijde geschrokken
  9. zo niet, ben je het van plan te vertellen en tegen wie zou je het dan vertellen? Als ik het nog zou vertellen mis nog tegen een vriendin
  10. Heb je hulp (gekregen) voor je zelfbeschadiging? nope
  11. Zo ja, wat vind je het irritantste/ meest helpende aan de hulp die je hebt (gekregen)?nvt
  12. Zo niet, zou je hulp willen krijgen? mis maar ik wil dat mijn ouders het weten.
  13. Heb je jezelf op een goed zichtbare plek beschadigd? hand
  14. Zo ja, hoe ga jij en de mensen om je heen daar mee om? ik lieg erover
  15. Zijn er dingen die je door je littekens/zelfbeschadiging niet meer kan/durft te doen? nu nog niet echt
  16. Schaam je je voor je littekens/zelfbeschadiging? ja
  17. Zo ja, denk je dat dit terecht is? ik denk het wel
  18. Hoe zie je de toekomst voor je met je littekens/zelfbeschadiging? ik hoop dat het gwn beter wordt
  19. Wat hoop je nog te bereiken? kwni
  20. Heb je nog tips voor mensen die zichzelf beschadigen of beschadigd hebben? ik probeer altijd the butterfly methode
Badge
  1. Heb je jezelf wel eens met opzet beschadigd? ja
  2. Weet je ook waarom je jezelf (hebt) beschadigd? stress en teveel prikkels/irritatie
  3. Ben je ooit gediagnosticeerd met een psychische stoornis of dergelijke? nee
  4. Zo ja, heeft deze diagnose invloed op/te maken met dat je jezelf beschadigd (hebt)?
  5. Ben je ooit een keer in het ziekenhuis beland door zelfbeschadiging? nee, maar wel vaak verbinden thuis
  6. Zo ja, hoe kijk je daar nu op terug? traumatisch
  7. Zijn er op dit moment mensen die van je zelfbeschadiging af weten? ik doe het al 4 jaar (ben hier niet trots op) dus er zijn wel mensen die ervan weten(ouders, aantal vrienden, school)
  8. Zo ja, hoe zijn ze daar achtergekomen en wat was hun reactie? bij mijn ouders, was het teleurstelling en boosheid, mijn vrienden wisten niet altijd hoe te reageren , behalve die ene meid die het ook deed, school heeft mn ouders laten weten dat was niet zo grappig
  9. zo niet, ben je het van plan te vertellen en tegen wie zou je het dan vertellen?
  10. Heb je hulp (gekregen) voor je zelfbeschadiging? alleen via school maar die hulp helpt niet echt
  11. Zo ja, wat vind je het irritantste/ meest helpende aan de hulp die je hebt (gekregen)? irritantste: de hulp die ik nu heb, ze heeft al 5 weken geen gesprek met me gehad, vind ik best moeiljk ik kom zo niet verder. Meest helpende: die van mijn oude school, ik was oprecht 3 maanden clean tijdens t schooljaar.
  12. Zo niet, zou je hulp willen krijgen?
  13. Heb je jezelf op een goed zichtbare plek beschadigd? alleen als ik ga zwemmen, en nee ik ga geen plek vrijgeven. Zorg goed voor jezelf, ik wil de lezer van dit niet op ideen brengen
  14. Zo ja, hoe ga jij en de mensen om je heen daar mee om?  sommige mensen staren me echt diep aan, anderren vragen maar recent niet echt voorgekomen want het is winter
  15. Zijn er dingen die je door je littekens/zelfbeschadiging niet meer kan/durft te doen?
  16. Schaam je je voor je littekens/zelfbeschadiging? soms, ja 
  17. Zo ja, denk je dat dit terecht is? ik heb het wel zelf gedaan, hoewel het mijn coping manier is, ik doe het nog steeds zelf
  18. Hoe zie je de toekomst voor je met je littekens/zelfbeschadiging? ik wil graag een tattoo
  19. Wat hoop je nog te bereiken? 1 jaar clean
  20. Heb je nog tips voor mensen die zichzelf beschadigen of beschadigd hebben? als het littekens zijn; ga lekker zwemmen, ga lekker naar het strand, doe lekker dat ene kekke tshirtje aan, draag dat jurkje, iedereen heeft wat waar ie ooit wel onzeker over is geweest of is, mensen kijken echt niet zo erg als je zal denken, en als ze kijken? whats the matter? is niet hun lichaam, hebben ze niks over te zeggen, Oh en niet teveel overdenken erover, JIJ KUNT DIT!
Reputatie 4
Badge +2

Hey! 
Ik zie dat er echt al heeeeel veel reacties zijn op deze topic, dus geen idee of iemand uberhaupt die van mij zal lezen haha. Btw misschien leuk om te weten ik ga alle vragen beantwoorden, maar ik heb de vragen nog niet doorgelezen. Dus ja here you go:

  1. Heb je jezelf wel eens met opzet beschadigd? → Jup
  2. Weet je ook waarom je jezelf (hebt) beschadigd? → omdat ik het leven gewoon kut vind en omdat het voelt alsof ik het verdien om pijn te hebben/mezelf pijn te doen.
  3. Ben je ooit gediagnosticeerd met een psychische stoornis of dergelijke? → nope
  4. Zo ja, heeft deze diagnose invloed op/te maken met dat je jezelf beschadigd (hebt)? → x
  5. Ben je ooit een keer in het ziekenhuis beland door zelfbeschadiging? → nope, ik pas wel op
  6. Zo ja, hoe kijk je daar nu op terug? → x
  7. Zijn er op dit moment mensen die van je zelfbeschadiging af weten? → ja 1 persoon
  8. Zo ja, hoe zijn ze daar achtergekomen en wat was hun reactie? → nouja ik had hem al eerder verteld dat ik heel erg zat met zelfmoord gedachtes enzo, dus (klinkt misschien gek) maar hij zag het ook al wel een beetje aankomen ofzo, omdat het wel vaak iets wat aan elkaar gekoppeld word. Hij vraagt wel nog bijna elke dag of ik oké ben, dus het heeft wel echt indruk gemaakt en volgens mij is ie ook best wel bang dat ik het weer ga doen. Maar hij weet niet dat ik het nog steeds doe en nooit gestopt ben… 🤐
  9. zo niet, ben je het van plan te vertellen en tegen wie zou je het dan vertellen? → x
  10. Heb je hulp (gekregen) voor je zelfbeschadiging? → uhh nee denk t niet, behalve mentale steun. telt dat ook?
  11. Zo ja, wat vind je het irritantste/ meest helpende aan de hulp die je hebt (gekregen)? → het was heel erg helpend, want hij luisterde gewoon heel goed enzo en dat helpt best wel.
  12. Zo niet, zou je hulp willen krijgen? → x
  13. Heb je jezelf op een goed zichtbare plek beschadigd?  ja en nee, mijn hele onderarmen zitten onder de littekens en shit dat ik heb gedaan, maar ik heb er hard aan gewerkt om het allemaal te verbergen, dus ik heb nu op mijn hele linkeronderarm armbandjes. (Ik snij alleen op linker arm, idk waarom)
  14. Zo ja, hoe ga jij en de mensen om je heen daar mee om?  → ik ga er heel voorzichtig mee om, NIEMAND mag het zien.
  15. Zijn er dingen die je door je littekens/zelfbeschadiging niet meer kan/durft te doen? → ja, ik draag geen tanktops, korte mouwen shirts, etc. meer. Alleen nog maar longsleeve shirts en truien.
  16. Schaam je je voor je littekens/zelfbeschadiging? → het is niet dat ik me schaam ofzo, maar niemand mag het gewoon zien omdat niemand zich zorgen over mij moet maken omdat ik niemand tot last wil zijn.
  17. Zo ja, denk je dat dit terecht is? → x
  18. Hoe zie je de toekomst voor je met je littekens/zelfbeschadiging? → geen idee, ik zie niet echt een toekomst eigenlijk.
  19. Wat hoop je nog te bereiken? → ik ben lekker origineel waarschijnlijk, maar ik hoop dat ik uiteindelijk echt helemaal kan stoppen.
  20. Heb je nog tips voor mensen die zichzelf beschadigen of beschadigd hebben? → stop ermee. Serieus. En als je dat niet kan, zorg in ieder geval dat je het doet op een plek waar echt niemand het zal zien. ik heb het echt op een kut plek gedaan waar iedereen het kan zien dus ja.

 

Schaakgirlll

I don't care about what you forget, but never forget to love yourself💗

Reageer