Vraag

vragenlijst zelfbeschadiging

  • 28 February 2021
  • 31 reacties
  • 510 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey,

Ik zag dat er op dit forum veel topics zijn over zelfbeschadiging en aangezien ik zelf ook nog wat vragen heb leek het me een goed idee om een vragenlijst samen te stellen. Je hoeft natuurlijk niet alle vragen te beantwoorden als je je daar niet goed bij voelt. Alvast bedankt voor het invullen!

Hier komen de vragen:

  1. Heb je jezelf wel eens met opzet beschadigd?
  2. Weet je ook waarom je jezelf (hebt) beschadigd?
  3. Ben je ooit gediagnosticeerd met een psychische stoornis of dergelijke?
  4. Zo ja, heeft deze diagnose invloed op/te maken met dat je jezelf beschadigd (hebt)?
  5. Ben je ooit een keer in het ziekenhuis beland door zelfbeschadiging?
  6. Zo ja, hoe kijk je daar nu op terug?
  7. Zijn er op dit moment mensen die van je zelfbeschadiging af weten?
  8. Zo ja, hoe zijn ze daar achtergekomen en wat was hun reactie?
  9. zo niet, ben je het van plan te vertellen en tegen wie zou je het dan vertellen?
  10. Heb je hulp (gekregen) voor je zelfbeschadiging?
  11. Zo ja, wat vind je het irritantste/ meest helpende aan de hulp die je hebt (gekregen)?
  12. Zo niet, zou je hulp willen krijgen?
  13. Heb je jezelf op een goed zichtbare plek beschadigd?
  14. Zo ja, hoe ga jij en de mensen om je heen daar mee om? 
  15. Zijn er dingen die je door je littekens/zelfbeschadiging niet meer kan/durft te doen?
  16. Schaam je je voor je littekens/zelfbeschadiging?
  17. Zo ja, denk je dat dit terecht is?
  18. Hoe zie je de toekomst voor je met je littekens/zelfbeschadiging?
  19. Wat hoop je nog te bereiken?
  20. Heb je nog tips voor mensen die zichzelf beschadigen of beschadigd hebben?

31 reacties

Badge
  1. ja zeker
  2. heeeeeeel veeeel stress
  3. vermoedes van adhd
  4. kan
  5. nee wel in een ggz
  1. ben clean  :))
  2. mn ouders forceerde me om me vest uit te trekken
  1. ja maar eerlijk t hielp niet
  2.  crisisplan omg- uiteindelijk deden we t ook echt niet… eerlijk hebben ze me vr geen meter geholpen
  1. polsen yuhh
  2. eerlijk t boeit me niet over men littekens
  1. snap bandjes :)) tekenen op je de plaats waar je t wilt doen. series bingewatchen, muziek luisteren en miss lezen :))
  1. Heb je jezelf wel eens met opzet beschadigd? Ja
  2. Weet je ook waarom je jezelf (hebt) beschadigd? Omdat ik me verdrietig en leeg voel en omdat ik controle wil
  3. Ben je ooit gediagnosticeerd met een psychische stoornis of dergelijke? Nope
  4. Zo ja, heeft deze diagnose invloed op/te maken met dat je jezelf beschadigd (hebt)? Nvt.
  5. Ben je ooit een keer in het ziekenhuis beland door zelfbeschadiging? Nee
  6. Zo ja, hoe kijk je daar nu op terug? Nvt.
  7. Zijn er op dit moment mensen die van je zelfbeschadiging af weten? Nee
  8. Zo ja, hoe zijn ze daar achtergekomen en wat was hun reactie? Nvt.
  9. zo niet, ben je het van plan te vertellen en tegen wie zou je het dan vertellen? Ja ik ben het wel van plan maar ik durf het niet
  10. Heb je hulp (gekregen) voor je zelfbeschadiging? Nee
  11. Zo ja, wat vind je het irritantste/ meest helpende aan de hulp die je hebt (gekregen)? Nvt.
  12. Zo niet, zou je hulp willen krijgen? Ja
  13. Heb je jezelf op een goed zichtbare plek beschadigd? Ja op mijn arm, net onder mijn elleboog 
  14. Zo ja, hoe ga jij en de mensen om je heen daar mee om? Ik verberg het door lange mouwen te dragen
  15. Zijn er dingen die je door je littekens/zelfbeschadiging niet meer kan/durft te doen? Korte mouwen dragen, zwemmen, naar plekken gaan waar veel mensen zijn
  16. Schaam je je voor je littekens/zelfbeschadiging? Ja heel erg
  17. Zo ja, denk je dat dit terecht is? Idk
  18. Hoe zie je de toekomst voor je met je littekens/zelfbeschadiging? Idk
  19. Wat hoop je nog te bereiken? Stoppen
  20. Heb je nog tips voor mensen die zichzelf beschadigen of beschadigd hebben? Ten 1e begin er nooit aan het is echt niet de juiste oplossing, als je het al doet probeer het iemand te vertellen (i know dat is moeilijk mr probeer het echt), als je het hebt gedaan en er vanaf bent lijkt het mij handig om bijvoorbeeld in therapie te gaan want er is toch een rede dat je er aan bent begonnen.
Reputatie 2
Badge +1

Hey,

Ik zag dat er op dit forum veel topics zijn over zelfbeschadiging en aangezien ik zelf ook nog wat vragen heb leek het me een goed idee om een vragenlijst samen te stellen. Je hoeft natuurlijk niet alle vragen te beantwoorden als je je daar niet goed bij voelt. Alvast bedankt voor het invullen!

Hier komen de vragen:

  1. Heb je jezelf wel eens met opzet beschadigd? Jepp doe het nogteeds
  2. Weet je ook waarom je jezelf (hebt) beschadigd? Fysiek is makkelijker dan mentaal ig
  3. Ben je ooit gediagnosticeerd met een psychische stoornis of dergelijke?Nope, Ik heb een angst voor pschyologen en mijn moeder wil het niet hebben.
  4. Zo ja, heeft deze diagnose invloed op/te maken met dat je jezelf beschadigd (hebt)?Nvt
  5. Ben je ooit een keer in het ziekenhuis beland door zelfbeschadiging?Nog niet
  6. Zo ja, hoe kijk je daar nu op terug?Nvt
  7. Zijn er op dit moment mensen die van je zelfbeschadiging af weten?Ja, een groep online vrienden en een vriendin van mij
  8. Zo ja, hoe zijn ze daar achtergekomen en wat was hun reactie?Ik heb het ze verteld, ze reageerden zo lief!
  9. zo niet, ben je het van plan te vertellen en tegen wie zou je het dan vertellen?Nvt
  10. Heb je hulp (gekregen) voor je zelfbeschadiging?Nee, mijn moeder wist het eerst wel maar die haat pschyologen en wil niet dat ik er 1 krijg, nu denkt ze dat ik het niet meer doe.
  11. Zo ja, wat vind je het irritantste/ meest helpende aan de hulp die je hebt (gekregen)?Ik ben 1 keer naar de huisarts geweest en dat hielp niks.
  12. Zo niet, zou je hulp willen krijgen?Ja soort van , maar ik ben best bang.
  13. Heb je jezelf op een goed zichtbare plek beschadigd?Eerst wel, maar daarna ben ik het op minder zichtbare plekken gaan doen zodat ik het dieper kon doen.
  14. Zo ja, hoe ga jij en de mensen om je heen daar mee om? Ik deed krassen op mijn pols eerst, Mijn vriendin was er heel voorzichtig mee
  15. Zijn er dingen die je door je littekens/zelfbeschadiging niet meer kan/durft te doen?Zwemmen word nog wat, maar ik ga denk ik make up erover doen. 
  16. Schaam je je voor je littekens/zelfbeschadiging?Heel erg
  17. Zo ja, denk je dat dit terecht is?Ja, het is mijn eigen schuld dat ze er zitten
  18. Hoe zie je de toekomst voor je met je littekens/zelfbeschadiging?Ik weet niet of ik er lang ga zijn, ik zie t niet heel erg meer zitten
  19. Wat hoop je nog te bereiken?Ik wil mijn online vrienden groep en gf nog weleens in het echt zien
  20. Heb je nog tips voor mensen die zichzelf beschadigen of beschadigd hebben?Aloe vera erop , helpt met genezen (of sudocreme) In iedergeval niet body lotion met parfum erin. 

 

Hoi Feline,

 

Ik weet niet of het heel handig is om hier een vragenlijst van te maken. 
Zelfbeschadiging bestaat maar is niet oké. 
Het is een verslaving en je komt er ook niet zomaar van af. 
Maar het is ook jezelf verminken en dat is iets wat echt niet oké is. 
Ik denk dat je dat ook wel weet. Dat het niet goed is. Maar probeer er dan ook tegen te vechten!
En iedereen die dit leest en doet aan zelfbeschadiging, probeer het te vermijden. 
Ik weet dat het moeilijk is. Ontzettend moeilijk. Maar ik zou niets liever willen dan dat jij, jij daar, er vandaag nog mee stopt. Probeer het maar!

‘ De aanhouder wint!’

 

Groetjes

Badge

Hey,

Ik zag dat er op dit forum veel topics zijn over zelfbeschadiging en aangezien ik zelf ook nog wat vragen heb leek het me een goed idee om een vragenlijst samen te stellen. Je hoeft natuurlijk niet alle vragen te beantwoorden als je je daar niet goed bij voelt. Alvast bedankt voor het invullen!

Hier komen de vragen:

  1. Heb je jezelf wel eens met opzet beschadigd?
  2. Weet je ook waarom je jezelf (hebt) beschadigd?
  3. Ben je ooit gediagnosticeerd met een psychische stoornis of dergelijke?
  4. Zo ja, heeft deze diagnose invloed op/te maken met dat je jezelf beschadigd (hebt)?
  5. Ben je ooit een keer in het ziekenhuis beland door zelfbeschadiging?
  6. Zo ja, hoe kijk je daar nu op terug?
  7. Zijn er op dit moment mensen die van je zelfbeschadiging af weten?
  8. Zo ja, hoe zijn ze daar achtergekomen en wat was hun reactie?
  9. zo niet, ben je het van plan te vertellen en tegen wie zou je het dan vertellen?
  10. Heb je hulp (gekregen) voor je zelfbeschadiging?
  11. Zo ja, wat vind je het irritantste/ meest helpende aan de hulp die je hebt (gekregen)?
  12. Zo niet, zou je hulp willen krijgen?
  13. Heb je jezelf op een goed zichtbare plek beschadigd?
  14. Zo ja, hoe ga jij en de mensen om je heen daar mee om? 
  15. Zijn er dingen die je door je littekens/zelfbeschadiging niet meer kan/durft te doen?
  16. Schaam je je voor je littekens/zelfbeschadiging?
  17. Zo ja, denk je dat dit terecht is?
  18. Hoe zie je de toekomst voor je met je littekens/zelfbeschadiging?
  19. Wat hoop je nog te bereiken?
  20. Heb je nog tips voor mensen die zichzelf beschadigen of beschadigd hebben?

1. Ja

2. Ja omdat die pijn dragelijker is dan emotionele pijn (mijn mening)

3. Ja ptss en een depressie

4. Ja 

5. Nee 

6. .…

7. Van nu niet van een jaar terug wel 

8.  Nee 

9.  Dat van nu. Tegen niemand

10. Mijn psycholoog denkt van wel maar ik vind dat ze er niet genoeg aan heeft gedaan

11. Ze zei dat ik ja moest zeggen als ik het nooit meer zou doen en anders moest ik naar een andere psycholoog in dat gebouw. Ik vind dat ze me niet goed heeft geholpen

12. Ja en nee

13. Ik weet het niet telt armen als zichtbaar 

14. weet ik niet. Ik heb al eerder een depressie gehad en iedereen lachte me uit omdat ik niet blij genoeg was.…

15. Met korte mouwen lopen

16. Ja heel erg 

17. Ja het is mijn eigenschuld ik had mezelf niet moeten snijden

18.  Weet ik niet. Ik wil juf worden. 

19. Ik wil roadtrippen en juf worden. 

20. Zoek hulp en wees altijd eerlijk. Je wordt er sterker van 

 

 

Hoi Feline,

 

Ik weet niet of het heel handig is om hier een vragenlijst van te maken. 
Zelfbeschadiging bestaat maar is niet oké. 
Het is een verslaving en je komt er ook niet zomaar van af. 
Maar het is ook jezelf verminken en dat is iets wat echt niet oké is. 
Ik denk dat je dat ook wel weet. Dat het niet goed is. Maar probeer er dan ook tegen te vechten!
En iedereen die dit leest en doet aan zelfbeschadiging, probeer het te vermijden. 
Ik weet dat het moeilijk is. Ontzettend moeilijk. Maar ik zou niets liever willen dan dat jij, jij daar, er vandaag nog mee stopt. Probeer het maar!

‘ De aanhouder wint!’

 

Groetjes

Hey Wezelman,

Ik wil ten eerste even zeggen dat ik je punt begrijp en dat ik het er ook zeker mee eens ben. Ik denk alleen ook dat het voor mensen die zelf aan zelfbeschadiging doen of hebben gedaan erg fijn kan zijn om er over te praten in een veilige omgeving. Dat was ook de reden waarom ik deze vragenlijst in eerste instantie maakte.

Ik kamp zelf al ruim 2 jaar met zelfbeschadiging en psychische problematiek dus ik weet maar al te goed wat het inhoudt en wat voor gevolgen het kan hebben. Ik heb me op sommige momenten best wel alleen en onbegrepen gevoeld omdat zelfbeschadiging door de mensen om mij heen al snel als 'raar’ wordt gezien. Ik snap dit natuurlijk want het is niet normaal om jezelf te beschadigen, en ik snap ook dat dit moeilijk voor ze te begrijpen is. Daarom kan het voor mij soms heel erg helpen om erover te praten met mensen die hetzelfde doormaken of door gemaakt hebben, omdat die het wel snappen.

Ik heb deze vragenlijst dus zeker niet gemaakt om zelfbeschadiging aan te sporen of dergelijke, wat ook de reden is waarom ik vooral vragen heb gesteld over de gevolgen van zelfbeschadiging en/of littekens ipv het beschadigen zelf.  Mijn enige doel was om mensen de kans te geven om hun verhaal kwijt te kunnen zonder ervoor veroordeeld te worden. 

Ik hoop dat het nu iets duidelijker voor je is geworden!

Groetjes,

Lana_Feline

  1. Heb je jezelf wel eens met opzet beschadigd?      Ja
  2. Weet je ook waarom je jezelf (hebt) beschadigd?    Niet echt, de eerste keer dat ik het deed viel het mee hoe overstuur ik was. Uit nieuwsgierigheid ook toch wel denk ik.
  3. Ben je ooit gediagnosticeerd met een psychische stoornis of dergelijke?   nee
  4. Zo ja, heeft deze diagnose invloed op/te maken met dat je jezelf beschadigd (hebt)?   x
  5. Ben je ooit een keer in het ziekenhuis beland door zelfbeschadiging?     Gelukkig niet
  6. Zo ja, hoe kijk je daar nu op terug?   x 
  7. Zijn er op dit moment mensen die van je zelfbeschadiging af weten?  Mijn beste vriendin weet het, van mijn terugval weet ze niet.
  8. Zo ja, hoe zijn ze daar achtergekomen en wat was hun reactie?   Ze schrok heel erg, en moest ook huilen van de schrik.  Ze zei als grapje "snij je jezelf ofzo” omdat ze niet doorhad dat de littekens echt zo ontstaan waren.
  9. zo niet, ben je het van plan te vertellen en tegen wie zou je het dan vertellen?  Misschien vertel ik het ooit nog een aan een andere hechte vriendin.
  10. Heb je hulp (gekregen) voor je zelfbeschadiging?    nee
  11. Zo ja, wat vind je het irritantste/ meest helpende aan de hulp die je hebt (gekregen)?    x
  12. Zo niet, zou je hulp willen krijgen?  Eigenlijk niet
  13. Heb je jezelf op een goed zichtbare plek beschadigd?  Niet echt, het zit op mijn schouder. In de winter ziet niemand het dus, maar ben wel een beetje bang voor aankomende zomer.
  14. Zo ja, hoe ga jij en de mensen om je heen daar mee om?     x
  15. Zijn er dingen die je door je littekens/zelfbeschadiging niet meer kan/durft te doen?  Ik denk dat ik het eng vind om hemdjes te dragen komende zomer
  16. Schaam je je voor je littekens/zelfbeschadiging?   Een beetje
  17. Zo ja, denk je dat dit terecht is?       Misschien
  18. Hoe zie je de toekomst voor je met je littekens/zelfbeschadiging?      Ik hoop dat de littekens weg gaan, maar ik had mezelf laatst opnieuw gesneden nadat ik dat 5 maanden niet had gedaan ofzo. Dus ik hoop dat het eenmalig blijft nu.
  19. Wat hoop je nog te bereiken?     Mezelf niet meer te snijden of expres pijn te doen
  20. Heb je nog tips voor mensen die zichzelf beschadigen of beschadigd hebben?      Ik zou nu niks weten.
Reputatie 2
Badge +2

Hey,

Ik zag dat er op dit forum veel topics zijn over zelfbeschadiging en aangezien ik zelf ook nog wat vragen heb leek het me een goed idee om een vragenlijst samen te stellen. Je hoeft natuurlijk niet alle vragen te beantwoorden als je je daar niet goed bij voelt. Alvast bedankt voor het invullen!

Hier komen de vragen:

  1. Heb je jezelf wel eens met opzet beschadigd? Ja
  2. Weet je ook waarom je jezelf (hebt) beschadigd? Ja
  3. Ben je ooit gediagnosticeerd met een psychische stoornis of dergelijke? Nee
  4. Zo ja, heeft deze diagnose invloed op/te maken met dat je jezelf beschadigd (hebt)? NVT
  5. Ben je ooit een keer in het ziekenhuis beland door zelfbeschadiging? Nee
  6. Zo ja, hoe kijk je daar nu op terug? NVT
  7. Zijn er op dit moment mensen die van je zelfbeschadiging af weten? Helaas wel
  8. Zo ja, hoe zijn ze daar achtergekomen en wat was hun reactie? Ze zagen er gewoon en toen schrokken ze heel erg.
  9. zo niet, ben je het van plan te vertellen en tegen wie zou je het dan vertellen? NVT
  10. Heb je hulp (gekregen) voor je zelfbeschadiging? Nee
  11. Zo ja, wat vind je het irritantste/ meest helpende aan de hulp die je hebt (gekregen)? Nee
  12. Zo niet, zou je hulp willen krijgen? Ja
  13. Heb je jezelf op een goed zichtbare plek beschadigdniet echt 
  14. Zo ja, hoe ga jij en de mensen om je heen daar mee om? NVT
  15. Zijn er dingen die je door je littekens/zelfbeschadiging niet meer kan/durft te doen? Ja
  16. Schaam je je voor je littekens/zelfbeschadiging? Ja
  17. Zo ja, denk je dat dit terecht is?ja
  18. Hoe zie je de toekomst voor je met je littekens/zelfbeschadiging? Niet best
  19. Wat hoop je nog te bereiken? ?
  20. Heb je nog tips voor mensen die zichzelf beschadigen of beschadigd hebben? Denk eerst goed na.

 

Badge
  1. Heb je jezelf wel eens met opzet beschadigd? ja
  2. Weet je ook waarom je jezelf (hebt) beschadigd? verveling, anxiety, stress, zm gedachtes, depressie
  3. Ben je ooit gediagnosticeerd met een psychische stoornis of dergelijke? ja
  4. Zo ja, heeft deze diagnose invloed op/te maken met dat je jezelf beschadigd (hebt)? ja
  5. Ben je ooit een keer in het ziekenhuis beland door zelfbeschadiging? nee
  6. Zo ja, hoe kijk je daar nu op terug? nvt
  7. Zijn er op dit moment mensen die van je zelfbeschadiging af weten? nee
  8. Zo ja, hoe zijn ze daar achtergekomen en wat was hun reactie? nvt
  9. zo niet, ben je het van plan te vertellen en tegen wie zou je het dan vertellen? niet echt van plan
  10. Heb je hulp (gekregen) voor je zelfbeschadiging? nee
  11. Zo ja, wat vind je het irritantste/ meest helpende aan de hulp die je hebt (gekregen)? nvt
  12. Zo niet, zou je hulp willen krijgen? misschien
  13. Heb je jezelf op een goed zichtbare plek beschadigd? niet echt
  14. Zo ja, hoe ga jij en de mensen om je heen daar mee om? nvt
  15. Zijn er dingen die je door je littekens/zelfbeschadiging niet meer kan/durft te doen? nee
  16. Schaam je je voor je littekens/zelfbeschadiging? ik heb niet echt littekens overgehouden maar ik doe het nog steeds
  17. Zo ja, denk je dat dit terecht is? nvt
  18. Hoe zie je de toekomst voor je met je littekens/zelfbeschadiging? geen idee
  19. Wat hoop je nog te bereiken? zelfbeschadiging vrij voor een jaar
  20. Heb je nog tips voor mensen die zichzelf beschadigen of beschadigd hebben? nee niet echt
Reputatie 3
Badge +1

heyy,

hier komen mijn antwoorden en  op me profiel heb ik ook mijn verhaal geplaast en daar komt dit ook in voor!

  1. Heb je jezelf wel eens met opzet beschadigd? ja
  2. Weet je ook waarom je jezelf (hebt) beschadigd? ja 
  3. Ben je ooit gediagnosticeerd met een psychische stoornis of dergelijke? ja een zwarte/medium depressie
  4. Zo ja, heeft deze diagnose invloed op/te maken met dat je jezelf beschadigd (hebt)?  ja 
  5. Ben je ooit een keer in het ziekenhuis beland door zelfbeschadiging?
  6. Zo ja, hoe kijk je daar nu op terug? ja ik weet niet beter maar het gaat nu wel beter met me
  7. Zijn er op dit moment mensen die van je zelfbeschadiging af weten? ja
  8. Zo ja, hoe zijn ze daar achtergekomen en wat was hun reactie? van dat ik ze alles kan vertellen
  9. zo niet, ben je het van plan te vertellen en tegen wie zou je het dan vertellen?
  10. Heb je hulp (gekregen) voor je zelfbeschadiging? ja heel veel maar mij maakt het niks meer uit
  11. Zo ja, wat vind je het irritantste/ meest helpende aan de hulp die je hebt (gekregen)?  dat ze denken dat ze dingen beter dan jij over jou.
  12. Zo niet, zou je hulp willen krijgen?
  13. Heb je jezelf op een goed zichtbare plek beschadigd? ja
  14. Zo ja, hoe ga jij en de mensen om je heen daar mee om?  ik zorg dat ze het niet zien en meestal zeggen ze er niks over en ik ga erover in gesprek met me woongroep.
  15. Zijn er dingen die je door je littekens/zelfbeschadiging niet meer kan/durft te doen?n nope
  16. Schaam je je voor je littekens/zelfbeschadiging? nee
  17. Zo ja, denk je dat dit terecht is?
  18. Hoe zie je de toekomst voor je met je littekens/zelfbeschadiging? gewoon hetzelfde zoals het nu is
  19. Wat hoop je nog te bereiken? niks ik weet al hoe ik bijvoorbeeld een paniekaanval moet tegen houden.
  20. Heb je nog tips voor mensen die zichzelf beschadigen of beschadigd hebben?  praat er met iemand over of het je ouders zijn, een vertrouwens persoon of hier geloof me het lucht echt op!

 

joe joe

Badge

1. Ja

2. Ja

3. Nee 

 

5. Nee 

 

7. Ja 

8. Op een duur hielt ik het niet meer vol deed het altijd alleen en liep met alles alleen rond ik kon niet meer doen of er niks was en brak ze reageerde bezorgt en verdrietig maar probeerde me wel ergens te begrijpen 

 

10. Sta op een wachtlijst maar denk niet dat ik er nog ben voor dat ik mag beginnen 

 

13. ook

14. Ookal is het met bepaalde kleren goed zichtbaar weet ik het altijd nog te verbergen

15. Zwemmen korte broeken korte mouwen dragen in het openbaar durf ik niet meer

16. Ja

17. Ja ik ben te zwak geweest en ongesteeds had harder moeten vechten

18. Niet

19. Mensen de andere kant van het leven te kunnen leren en mensen duidelijk te makken dat het leven voor iedereen anders is en het normaal iets is dat niet bestaat

20. Laat je nooit tegenhouden door de littekens uit je verleden probeer ze te accepteren en begin zodra je dat kan met een nieuw deel van je leven want geloof  me het word beter 

Reputatie 1
Badge

Hey,

Ik zag dat er op dit forum veel topics zijn over zelfbeschadiging en aangezien ik zelf ook nog wat vragen heb leek het me een goed idee om een vragenlijst samen te stellen. Je hoeft natuurlijk niet alle vragen te beantwoorden als je je daar niet goed bij voelt. Alvast bedankt voor het invullen!

Hier komen de vragen:

  1. Heb je jezelf wel eens met opzet beschadigd?  ja 
  2. Weet je ook waarom je jezelf (hebt) beschadigd?  ja 
  3. Ben je ooit gediagnosticeerd met een psychische stoornis of dergelijke?  autisme
  4. Zo ja, heeft deze diagnose invloed op/te maken met dat je jezelf beschadigd (hebt)?  nee
  5. Ben je ooit een keer in het ziekenhuis beland door zelfbeschadiging?  /
  6. Zo ja, hoe kijk je daar nu op terug?  /
  7. Zijn er op dit moment mensen die van je zelfbeschadiging af weten?  nee
  8. Zo ja, hoe zijn ze daar achtergekomen en wat was hun reactie? 
  9. zo niet, ben je het van plan te vertellen en tegen wie zou je het dan vertellen?  nope
  10. Heb je hulp (gekregen) voor je zelfbeschadiging?  nope
  11. Zo ja, wat vind je het irritantste/ meest helpende aan de hulp die je hebt (gekregen)?
  12. Zo niet, zou je hulp willen krijgen?  ja en nee
  13. Heb je jezelf op een goed zichtbare plek beschadigd?  nee want ik wil niet dat mensen erachter komen
  14. Zo ja, hoe ga jij en de mensen om je heen daar mee om? 
  15. Zijn er dingen die je door je littekens/zelfbeschadiging niet meer kan/durft te doen?  turnen
  16. Schaam je je voor je littekens/zelfbeschadiging?  ja ik vind het ook heel kut om erover te praten
  17. Zo ja, denk je dat dit terecht is?
  18. Hoe zie je de toekomst voor je met je littekens/zelfbeschadiging?  slecht….
  19. Wat hoop je nog te bereiken?  dat ik leer om te stoppen
  20. Heb je nog tips voor mensen die zichzelf beschadigen of beschadigd hebben?  wat ik soms doe als ik een neiging heb: ik doe een elastiekje om mijn pols en laat die op mijn pols neerkomen daardoor voel je wel pijn maar het is niet schadelijk.

 

Badge
  1. Heb je jezelf wel eens met opzet beschadigd? ja
  2. Weet je ook waarom je jezelf (hebt) beschadigd? omdat de pijn fijn is, Ik verdien het niet.
  3. Ben je ooit gediagnosticeerd met een psychische stoornis of dergelijke? nee, maar ik denk dat het wel zou kunnen.
  4. Zo ja, heeft deze diagnose invloed op/te maken met dat je jezelf beschadigd (hebt)? .
  5. Ben je ooit een keer in het ziekenhuis beland door zelfbeschadiging? nee
  6. Zo ja, hoe kijk je daar nu op terug? .
  7. Zijn er op dit moment mensen die van je zelfbeschadiging af weten? ja
  8. Zo ja, hoe zijn ze daar achtergekomen en wat was hun reactie? Ze zaggen het idk
  9. zo niet, ben je het van plan te vertellen en tegen wie zou je het dan vertellen? .
  10. Heb je hulp (gekregen) voor je zelfbeschadiging? nee
  11. Zo ja, wat vind je het irritantste/ meest helpende aan de hulp die je hebt (gekregen)? .
  12. Zo niet, zou je hulp willen krijgen? Ik weet het niet
  13. Heb je jezelf op een goed zichtbare plek beschadigd? ja
  14. Zo ja, hoe ga jij en de mensen om je heen daar mee om? gewoon normaal
  15. Zijn er dingen die je door je littekens/zelfbeschadiging niet meer kan/durft te doen? nee
  16. Schaam je je voor je littekens/zelfbeschadiging? niet echt
  17. Zo ja, denk je dat dit terecht is? nee
  18. Hoe zie je de toekomst voor je met je littekens/zelfbeschadiging? Ik weet niet ik denk dat het gewoon door gaat
  19. Wat hoop je nog te bereiken? gelukkig zijn
  20. Heb je nog tips voor mensen die zichzelf beschadigen of beschadigd hebben?
  1. Heb je jezelf wel eens met opzet beschadigd? ja
  2. Weet je ook waarom je jezelf (hebt) beschadigd? ja
  3. Ben je ooit gediagnosticeerd met een psychische stoornis of dergelijke? autisme
  4. Zo ja, heeft deze diagnose invloed op/te maken met dat je jezelf beschadigd (hebt)? nee
  5. Ben je ooit een keer in het ziekenhuis beland door zelfbeschadiging? nee
  6. Zo ja, hoe kijk je daar nu op terug? -
  7. Zijn er op dit moment mensen die van je zelfbeschadiging af weten? nee
  8. Zo ja, hoe zijn ze daar achtergekomen en wat was hun reactie?  -
  9. zo niet, ben je het van plan te vertellen en tegen wie zou je het dan vertellen? ik ben het niet van plan te vertellen, maar als het er echt op aan komt zou ik het mijn ouders of beste vriendin vertellen.
  10. Heb je hulp (gekregen) voor je zelfbeschadiging? nee
  11. Zo ja, wat vind je het irritantste/ meest helpende aan de hulp die je hebt (gekregen)?-
  12. Zo niet, zou je hulp willen krijgen? het gaat nu weer beter, dus ik heb het niet echt meer nodig. Maar als ik terug kijk op de periode waarin het echt slecht ging, was het misschien wel een goede keuze geweest om, om hulp te vragen.
  13. Heb je jezelf op een goed zichtbare plek beschadigd? ik doe het meestal op mijn heup zodat het niet opvalt maar heb het ook wel eens op mijn pols gedaan.
  14. Zo ja, hoe ga jij en de mensen om je heen daar mee om?  -
  15. Zijn er dingen die je door je littekens/zelfbeschadiging niet meer kan/durft te doen? nee
  16. Schaam je je voor je littekens/zelfbeschadiging? niet echt
  17. Zo ja, denk je dat dit terecht is? nee
  18. Hoe zie je de toekomst voor je met je littekens/zelfbeschadiging? idk
  19. Wat hoop je nog te bereiken?  ik hoop dat ik ooit gelukkig word
  20. Heb je nog tips voor mensen die zichzelf beschadigen of beschadigd hebben? praat erover met iemand die je vertrouwd.
Reputatie 2
Badge +1
  1. Heb je jezelf wel eens met opzet beschadigd ja zeker
  2. Weet je ook waarom je jezelf (hebt) beschadigd? heel veel stress en t was "fijn"
  3. Ben je ooit gediagnosticeerd met een psychische stoornis of dergelijke? nee maar miss ADHD
  4. Zo ja, heeft deze diagnose invloed op/te maken met dat je jezelf beschadigd (hebt)?
  5. Ben je ooit een keer in het ziekenhuis beland door zelfbeschadiging? nee
  6. Zo ja, hoe kijk je daar nu op terug?
  7. Zijn er op dit moment mensen die van je zelfbeschadiging af weten? ja
  8. Zo ja, hoe zijn ze daar achtergekomen en wat was hun reactie? een vriendin heeft t doorverteld aan school en toen aan mijn ouders 
  9. zo niet, ben je het van plan te vertellen en tegen wie zou je het dan vertellen? 
  10. Heb je hulp (gekregen) voor je zelfbeschadiging? nee..
  11. Zo ja, wat vind je het irritantste/ meest helpende aan de hulp die je hebt (gekregen)? 
  12. Zo niet, zou je hulp willen krijgen? ja
  13. Heb je jezelf op een goed zichtbare plek beschadigd? op mn arm
  14. Zo ja, hoe ga jij en de mensen om je heen daar mee om?  negeren t
  15. Zijn er dingen die je door je littekens/zelfbeschadiging niet meer kan/durft te doen? nee juist meer
  16. Schaam je je voor je littekens/zelfbeschadiging? een beetje
  17. Zo ja, denk je dat dit terecht is? nee
  18. Hoe zie je de toekomst voor je met je littekens/zelfbeschadiging? niet
  19. Wat hoop je nog te bereiken? vrij weinig
  20. Heb je nog tips voor mensen die zichzelf beschadigen of beschadigd hebben? niet doen brengt alleen narigheid met zich mee.
Badge

Hey,

Ik zag dat er op dit forum veel topics zijn over zelfbeschadiging en aangezien ik zelf ook nog wat vragen heb leek het me een goed idee om een vragenlijst samen te stellen. Je hoeft natuurlijk niet alle vragen te beantwoorden als je je daar niet goed bij voelt. Alvast bedankt voor het invullen!

Hier komen de vragen:

  1. Heb je jezelf wel eens met opzet beschadigd?
  2. Weet je ook waarom je jezelf (hebt) beschadigd?
  3. Ben je ooit gediagnosticeerd met een psychische stoornis of dergelijke?
  4. Zo ja, heeft deze diagnose invloed op/te maken met dat je jezelf beschadigd (hebt)?
  5. Ben je ooit een keer in het ziekenhuis beland door zelfbeschadiging?
  6. Zo ja, hoe kijk je daar nu op terug?
  7. Zijn er op dit moment mensen die van je zelfbeschadiging af weten?
  8. Zo ja, hoe zijn ze daar achtergekomen en wat was hun reactie?
  9. zo niet, ben je het van plan te vertellen en tegen wie zou je het dan vertellen?
  10. Heb je hulp (gekregen) voor je zelfbeschadiging?
  11. Zo ja, wat vind je het irritantste/ meest helpende aan de hulp die je hebt (gekregen)?
  12. Zo niet, zou je hulp willen krijgen?
  13. Heb je jezelf op een goed zichtbare plek beschadigd?
  14. Zo ja, hoe ga jij en de mensen om je heen daar mee om? 
  15. Zijn er dingen die je door je littekens/zelfbeschadiging niet meer kan/durft te doen?
  16. Schaam je je voor je littekens/zelfbeschadiging?
  17. Zo ja, denk je dat dit terecht is?
  18. Hoe zie je de toekomst voor je met je littekens/zelfbeschadiging?
  19. Wat hoop je nog te bereiken?
  20. Heb je nog tips voor mensen die zichzelf beschadigen of beschadigd hebben?

1: ja

2:ik doe het als ik me heel naar en gwn kut voel

3: nee maar waarschijnlijk adhd en ik denk een angststoornis

4: nee

5: nee

7:ja een paar mensen 

8: ik heb sommige het zelf vertelt en andere kwamen er achter door de wondjes de hele tijd

9: ik durf het niet tegen meer mensen te zeggen het zijn ook echt maar 2/3 mensen die het echt goed weten 

10:nee

12: ja

13: ja op mijn armen vooral en op mijn boven benen 

14: ik zeg altijd gwn mijn kat of mijn zusje krapte me of ik heb me geschaafd

15:nee

16: soms wel ja 

17: nee 

 

Reputatie 2
Badge +2

Heb je jezelf wel eens met opzet beschadigd? Ja

Weet je ook waarom je jezelf (hebt) beschadigd? Ja

Ben je ooit gediagnosticeerd met een psychische stoornis of dergelijke? Depressie en ook autisme

Zo ja, heeft deze diagnose invloed op/te maken met dat je jezelf beschadigd (hebt)? Jazeker

Ben je ooit een keer in het ziekenhuis beland door zelfbeschadiging? Nee

Zo ja, hoe kijk je daar nu op terug?

Zijn er op dit moment mensen die van je zelfbeschadiging af weten? Nee

Zo ja, hoe zijn ze daar achtergekomen en wat was hun reactie?

zo niet, ben je het van plan te vertellen en tegen wie zou je het dan vertellen? Nee

Heb je hulp (gekregen) voor je zelfbeschadiging? Nee

Zo ja, wat vind je het irritantste/ meest helpende aan de hulp die je hebt (gekregen)?

Zo niet, zou je hulp willen krijgen? Nee

Heb je jezelf op een goed zichtbare plek beschadigd? Ja perongeluk

Zo ja, hoe ga jij en de mensen om je heen daar mee om?  Ik verberg het

Zijn er dingen die je door je littekens/zelfbeschadiging niet meer kan/durft te doen? Zwemmen enzo

Schaam je je voor je littekens/zelfbeschadiging? Nee

Zo ja, denk je dat dit terecht is?

Hoe zie je de toekomst voor je met je littekens/zelfbeschadiging? Weet ik niet

Wat hoop je nog te bereiken?  Weet ik niet

Heb je nog tips voor mensen die zichzelf beschadigen of beschadigd hebben? Teken smiley's op de plekken waar je jezelf wil beschadigen.

Reputatie 3
Badge +2

1: ja dat heb ik gedaan.

2: om als ik me kut voel gewoon het niet meer aan kan.

3: ?

4:?

5: nee maar wie kan zeggen wat er in de toekomst gebeurd.

6:?

7: mijn vrienden maar die willen mij niet echt helpen er mee.

8: één van hun heb gezegd dat ik er mee moet stopen voor dat het geen gewoonte word.

9: meest van mijn vrienden maken het niks uit of ik he doe.

10: nee.

11: ? 

12: ik weet niet echt of ik hulp wil.

13: bij mijn arm vlak bij mijn hand en heb meestal armbandjes om om het te deken.

14: niemand ziet het echt bij mij behalende als ik mijn armbandjes wel haal maar ze merken het dan nog steeds niet.

15: het enigste wat ik niet durf is om met mijn beste vriend er over te praten want ik wil hem er niet mee lastig vallen.

16: ik schaam mij er niet voor.

17: ?

18: dat weet ik niet zeker het light er aan of het om mijn omgeving beter word.

19: dat ik weer mijn ding kan doen.

20: niet echt.

Reputatie 3
Badge +2

 

  1. Heb je jezelf wel eens met opzet beschadigd?  ik doe het permanent (als ik zenuwwachtig, verveeld, bang of boos ben of denk heel hard na bijt ik de binnenkant van mijn mond aan gort, maar ondertussen is het eigenlijk een verslaving op zich zelf)
  2. Weet je ook waarom je jezelf (hebt) beschadigd? het is voor een groot deel om van mijn stres af te komen 
  3. Ben je ooit gediagnosticeerd met een psychische stoornis of dergelijke ja, dislectie
  4. Zo ja, heeft deze diagnose invloed op/te maken met dat je jezelf beschadigd (hebt)? niet dat ik weet
  5. Ben je ooit een keer in het ziekenhuis beland door zelfbeschadiging? nog nooit door opzettelijke zelfbeschadeging, want de binnen kant van je mond bloed niet heel heftig en geneest echt supersnel
  6. Zo ja, hoe kijk je daar nu op terug? n.v.t
  7. Zijn er op dit moment mensen die van je zelfbeschadiging af weten? nee, de tandarts ziet het wel maar zoekt er niks achter
  8. Zo ja, hoe zijn ze daar achtergekomen en wat was hun reactie? tijdens de controle bij de tandarts
  9. zo niet, ben je het van plan te vertellen en tegen wie zou je het dan vertellen? mischien als het erger word, want anders moet ik uitleggen waarom ik het doe en ik ben niet echt iemand die snel hulp zoekt en dat soort dingen
  10. Heb je hulp (gekregen) voor je zelfbeschadiging? nee
  11. Zo ja, wat vind je het irritantste/ meest helpende aan de hulp die je hebt (gekregen)? n.v.t
  12. Zo niet, zou je hulp willen krijgen? nee
  13. Heb je jezelf op een goed zichtbare plek beschadigd?  ik doe het vaak gewoon terwijl ik met mensen praat
  14. Zo ja, hoe ga jij en de mensen om je heen daar mee om? ik ben er nog nooit op aangesproken
  15. Zijn er dingen die je door je littekens/zelfbeschadiging niet meer kan/durft te doen? nee 
  16. Schaam je je voor je littekens/zelfbeschadiging? nee
  17. Zo ja, denk je dat dit terecht is? n.v.t
  18. Hoe zie je de toekomst voor je met je littekens/zelfbeschadiging? het zelfde als nu (doen alsof alles oke is tot het ook echt oke is)
  19. Wat hoop je nog te bereiken? ik wil graag met het mondbijten stoppen maar dit lukt niet goed
  20. Heb je nog tips voor mensen die zichzelf beschadigen of beschadigd hebben? nee, maar wel voor mensen die er mischien mee gaan beginnen: niet doen, nooit beginnen is makkelijker dan stoppen
Badge

Hey,

Ik zag dat er op dit forum veel topics zijn over zelfbeschadiging en aangezien ik zelf ook nog wat vragen heb leek het me een goed idee om een vragenlijst samen te stellen. Je hoeft natuurlijk niet alle vragen te beantwoorden als je je daar niet goed bij voelt. Alvast bedankt voor het invullen!

Hier komen de vragen:

  1. Heb je jezelf wel eens met opzet beschadigd? Ja
  2. Weet je ook waarom je jezelf (hebt) beschadigd? Nee
  3. Ben je ooit gediagnosticeerd met een psychische stoornis of dergelijke? Ja, autisme en add, dat laatste verzwijgen mn ouders van me maar ik heb hun document met de psycholoog per ongeluk gelezen
  4. Zo ja, heeft deze diagnose invloed op/te maken met dat je jezelf beschadigd (hebt)?ja, er is een naam voor de zelfbeschadiging die ik onder andere doe: dermatillomanie
  5. Ben je ooit een keer in het ziekenhuis beland door zelfbeschadiging?nee
  6. Zo ja, hoe kijk je daar nu op terug?nvt
  7. Zijn er op dit moment mensen die van je zelfbeschadiging af weten?ja
  8. Zo ja, hoe zijn ze daar achtergekomen en wat was hun reactie?ze willen het nu perse zien
  9. zo niet, ben je het van plan te vertellen en tegen wie zou je het dan vertellen?im ben hier niet klaar voor
  10. Heb je hulp (gekregen) voor je zelfbeschadiging?nee
  11. Zo ja, wat vind je het irritantste/ meest helpende aan de hulp die je hebt (gekregen)?nee
  12. Zo niet, zou je hulp willen krijgen?nee hoeft nu nog niet
  13. Heb je jezelf op een goed zichtbare plek beschadigd? Nee want ik draag veel accessoires over mn armen, alleen is het wrs wel zichtbaar op mn vingers
  14. Zo ja, hoe ga jij en de mensen om je heen daar mee om? Idk
  15. Zijn er dingen die je door je littekens/zelfbeschadiging niet meer kan/durft te doen?armen en handen duidelijk laten zien
  16. Schaam je je voor je littekens/zelfbeschadiging?ja
  17. Zo ja, denk je dat dit terecht is? Een beetje wel
  18. Hoe zie je de toekomst voor je met je littekens/zelfbeschadiging? Ik denk niet dat het uit de hand zal lopen, als het mis gaat zoek ik waarschijnlijk zelf hulp
  19. Wat hoop je nog te bereiken?idk een goede toekomst en meer inzicht in wat mn plannen voor de toekomst zullen zijn
  20. Heb je nog tips voor mensen die zichzelf beschadigen of beschadigd hebben? Nee sorry, je kan zeggen 'probeer het zo lang mogelijk niet te doen' maar als ik er zelf ook niet mee stop is het noga hypocriet
Reputatie 7
Badge +3

Hey,

Ik zag dat er op dit forum veel topics zijn over zelfbeschadiging en aangezien ik zelf ook nog wat vragen heb leek het me een goed idee om een vragenlijst samen te stellen. Je hoeft natuurlijk niet alle vragen te beantwoorden als je je daar niet goed bij voelt. Alvast bedankt voor het invullen!

Hier komen de vragen:

  1. Heb je jezelf wel eens met opzet beschadigd? Ja
  2. Weet je ook waarom je jezelf (hebt) beschadigd? Omdat ik me zó ontzettend rot voel dan 
  3. Ben je ooit gediagnosticeerd met een psychische stoornis of dergelijke? Ik ben depressief
  4. Zo ja, heeft deze diagnose invloed op/te maken met dat je jezelf beschadigd (hebt)? Ja
  5. Ben je ooit een keer in het ziekenhuis beland door zelfbeschadiging? Nee
  6. Zo ja, hoe kijk je daar nu op terug?
  7. Zijn er op dit moment mensen die van je zelfbeschadiging af weten? Ja
  8. Zo ja, hoe zijn ze daar achtergekomen en wat was hun reactie? Verteld, geschrokken 
  9. zo niet, ben je het van plan te vertellen en tegen wie zou je het dan vertellen?
  10. Heb je hulp (gekregen) voor je zelfbeschadiging? Nee
  11. Zo ja, wat vind je het irritantste/ meest helpende aan de hulp die je hebt (gekregen)? 
  12. Zo niet, zou je hulp willen krijgen? Misschien wel
  13. Heb je jezelf op een goed zichtbare plek beschadigd? Mn arm
  14. Zo ja, hoe ga jij en de mensen om je heen daar mee om?  Ik draag lange mouwen
  15. Zijn er dingen die je door je littekens/zelfbeschadiging niet meer kan/durft te doen? Mouwen opstropen, naar gym gaan
  16. Schaam je je voor je littekens/zelfbeschadiging? Ja
  17. Zo ja, denk je dat dit terecht is? Ja
  18. Hoe zie je de toekomst voor je met je littekens/zelfbeschadiging? Weet ik niet
  19. Wat hoop je nog te bereiken? Gelukkig zijn 
  20. Heb je nog tips voor mensen die zichzelf beschadigen of beschadigd hebben? Stop er mee!!

 

Reputatie 6
Badge +3
  1. Heb je jezelf wel eens met opzet beschadigd? Ja
  2. Weet je ook waarom je jezelf (hebt) beschadigd? Om mijn gevoelens te verwerken. Ik wordt depressief of krijg angst problemen als ik met Sh stop. 
  3. Ben je ooit gediagnosticeerd met een psychische stoornis of dergelijke? Ja, maar ze bleken keer op keer misdiagnoses the zijn. 
  4. Zo ja, heeft deze diagnose invloed op/te maken met dat je jezelf beschadigd (hebt)?Nee
  5. Ben je ooit een keer in het ziekenhuis beland door zelfbeschadiging?Nee, ik wil mezelf niet pijn doen, alleen helpen. 
  6. Zo ja, hoe kijk je daar nu op terug? -
  7. Zijn er op dit moment mensen die van je zelfbeschadiging af weten? Ja, ik ben er open over. Ik verstop het niet. 
  8. Zo ja, hoe zijn ze daar achtergekomen en wat was hun reactie? Vaak staren, soms oordelen, medelijden, jaloezie of respect. 
  9. zo niet, ben je het van plan te vertellen en tegen wie zou je het dan vertellen? Ik zeg het als iemand ooit vraagt. 
  10. Heb je hulp (gekregen) voor je zelfbeschadiging? Ja, maar was waardeloos. 
  11. Zo ja, wat vind je het irritantste/ meest helpende aan de hulp die je hebt (gekregen)? Ik denk het elastiek.  een elastiek gaat mij niet helpen om sh te vervangen. 
  12. Zo niet, zou je hulp willen krijgen? Ik wil geen hulp. 
  13. Heb je jezelf op een goed zichtbare plek beschadigd?  Ja 
  14. Zo ja, hoe ga jij en de mensen om je heen daar mee om?  Het maakt me niet uit wat anderen vinden. Ik verstop het niet. 
  15. Zijn er dingen die je door je littekens/zelfbeschadiging niet meer kan/durft te doen? Nee
  16. Schaam je je voor je littekens/zelfbeschadiging? Nee
  17. Zo ja, denk je dat dit terecht is? _
  18. Hoe zie je de toekomst voor je met je littekens/zelfbeschadiging? Mijn sh verminderd en verhoogt door de tijd heen. neem aan dat dit zo blijft. 
  19. Wat hoop je nog te bereiken? -
  20. Heb je nog tips voor mensen die zichzelf beschadigen of beschadigd hebben? ik denk niet dat mijn mening gewenst is. Meeste mensen vinden mijn advies slecht.
  1. Heb je jezelf wel eens met opzet beschadigd? ja
  2. Weet je ook waarom je jezelf (hebt) beschadigd? ja, geen controle over mijzelf en ik haat mezelf
  3. Ben je ooit gediagnosticeerd met een psychische stoornis of dergelijke? nee heb add verder niet
  4. Zo ja, heeft deze diagnose invloed op/te maken met dat je jezelf beschadigd (hebt)? nee
  5. Ben je ooit een keer in het ziekenhuis beland door zelfbeschadiging? nee
  6. Zo ja, hoe kijk je daar nu op terug?
  7. Zijn er op dit moment mensen die van je zelfbeschadiging af weten? ja een vriendin
  8. Zo ja, hoe zijn ze daar achtergekomen en wat was hun reactie? ik ging douchen en blijkbaar was mijn makeup weg en ze vond t heel erg maar ze heeft me op meerdere vlakken goed geholpen
  9. zo niet, ben je het van plan te vertellen en tegen wie zou je het dan vertellen? ik wil naar een psycholoog, dus eerst aan mijn ouders
  10. Heb je hulp (gekregen) voor je zelfbeschadiging? nee
  11. Zo ja, wat vind je het irritantste/ meest helpende aan de hulp die je hebt (gekregen)?
  12. Zo niet, zou je hulp willen krijgen? ja heel graag alleen durf t niet te vragen
  13. Heb je jezelf op een goed zichtbare plek beschadigd? nee
  14. Zo ja, hoe ga jij en de mensen om je heen daar mee om? 
  15. Zijn er dingen die je door je littekens/zelfbeschadiging niet meer kan/durft te doen? gymkleren/bikini dragen
  16. Schaam je je voor je littekens/zelfbeschadiging? ja
  17. Zo ja, denk je dat dit terecht is? ja want t voelt als een teken van zwakte
  18. Hoe zie je de toekomst voor je met je littekens/zelfbeschadiging? geeeen idee
  19. Wat hoop je nog te bereiken? niet dood gaan
  20. Heb je nog tips voor mensen die zichzelf beschadigen of beschadigd hebben? elastiekje/ijsklontje methode
  1. Ja
  2. Ik had het gevoel dat ik nergens controle over had, qua school enzo en ik was gewoon ongelukkig met mezelf.
  3. Ik heb depressie gehad en anorexia nervosa.
  4. Jazeker, ik deed vooral zelfbeschadiging vanuit mijn depressie en anorexia is ook een soort vorm van zelfbeschadiging, omdat je je lichaam niet geeft wat het nodig heeft.
  5. Ja, ik ben in een psychiatrisch ziekenhuis opgenomen toen ik niks meer dronk en at
  6. Dat heeft me achteraf heel veel rust gegeven, omdat je echt afgesloten bent van de buitenwereld, dus je hebt even geen chaos meer van buiten af. op dat moment vond ik het natuurlijk verschrikkelijk.
  7. Mijn gezin (met uitzondering van mijn broertje, want die is nog heel jong), vriendinnen en mijn mentor. Ik vind het belangrijk om er open over te zijn.
  8. Ik was op reis met school en daar at ik bijna niks en we waren wel heel druk met van alles, dus toen ben ik op de hotelkamer flauw gevallen en toen hebben mijn vriendinnen mijn mentor gehaald en die heb ik toen alles verteld. Mijn vriendinnen hadden zelf ook mentale problemen dus die wisten al wel wat er speelde. Mijn ouders heb ik toen ik thuis kwam natuurlijk alles moeten vertellen.
  9. -
  10. Ja, bij mijn psycholoog, de kinderarts en de diëtiste.
  11. Het was echt fijn om gewoon mijn verhaal kwijt te kunnen en het feit dat dan niet alles meer in mijn hoofd zat hielp met stoppen met zelfbeschadiging. In het begin was het natuurlijk wel heel moeilijk om het niet meer te doen, want je moet echt tegen je eigen gedachtes ingaan.
  12. -
  13. Nee
  14. -
  15. Nee
  16. Nee zeker niet, ik denk dat het laat zien dat ik het moeilijk heb gehad, maar dat ik toch weer erbovenop ben gekomen, dus voor mij is het een teken dat als ik maar graag genoeg wil dat ik dan alles kan doen en dat ik sterker ben dan ik soms denk.
  17. -
  18. Hetzelfde als ieder ander die geen littekens heeft.
  19. Ik hoop dat ik heel gelukkig ga worden.
  20. Ja het klinkt echt heel cliché, maar praat erover. En niet perse over je zelfbeschadiging maar praat over hoe je je voelt, met wie dan ook. Het helpt echt om je hoofd een beetje leeg te maken en dan heb je hopelijk even niet de neiging om jezelf pijn te doen. Zoek afleiding, ga een serie kijken of muziek luisteren of heel hard schreeuwen :)
Badge

1 ja 

2 ik was kapot ik zag geen andere uitweg

3 ja met een eetstoornis

4 ja heel erg 

5 niet specifiek door zelfbeschadiging wel dat ik was gevallen met de fiets en dat ze daar er achter kwamen en dat ze wouden dat ik in het ziekenhuis bleef

6 ik weet het niet aan de ene kant kut alleen aan de andere kant ik was blij dat iemand het wist en dat ik het niet meer alleen hoefde te doen 

Reageer