Skip to main content

Vragenlijst Zelfbeschadiging

  • 24 January 2016
  • 81 reacties
  • 7216 Bekeken

Hai,

Ik heb een vragenlijst gemaakt over zelfbeschadiging. Zou het super vinden als jullie hem in zouden willen vullen...



1. Wat voor zelfbeschadiging doe je?

2. Hoe lang beschadig je jezelf al?

3. Waarom ben je begonnen?

4. Welk lichaamsgedeelte lijdt er het meest onder?

5. Wil je stoppen met zelfbeschadiging?

6. Waarom wil je wel/niet stoppen?

7. Vind je dat je er wel of niet verslaafd aan bent?

8. Wat vind je het stomst aan zelfbeschadiging?

9. Vind je het leuk om jezelf te beschadigen?

10. Welke 10 dingen helpen je om jezelf te kalmeren?

11. Weten mensen dat je jezelf beschadigd? Zo ja, wat was hun reactie?

12. Heb je ooit foto’s gemaakt van je wonden? Zo ja, heb je ze ook naar iemand gestuurd?

13. Hoe voel je je over je wonden/littekens?

14. Wat is de gekste plaats waar je jezelf hebt verwond (school, park, etc.)?

15. Wat zou je tegen iemand zeggen die zichzelf beschadigd?

16. Zou je voor een bepaald persoon willen stoppen met zelfbeschadiging?

17. Ken je meer mensen die zichzelf beschadigen (in real life)?

18. Noem 5 dingen waarom stoppen met zelfbeschadiging het waard zou zijn?

19. Wanneer is de laatste keer dat je jezelf beschadigd hebt?

20. Heb je geprobeerd te stoppen of probeer je het nu?

21. Wat is het hoogste record (langste tijd) dat je jezelf niet beschadigd hebt?

21. Wat maakt je het meest blij?



Alvast bedankt voor het invullen

81 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Hai,
Ik heb een vragenlijst gemaakt over zelfbeschadiging. Zou het super vinden als jullie hem in zouden willen vullen...

1. Wat voor zelfbeschadiging doe je?

Wondjes maken
2. Hoe lang beschadig je jezelf al?

sinds 8 april 2024


3. Waarom ben je begonnen?

ik haat mezelf, omdat ik geen vrienden kon maken enheel kinderlijk ben
4. Welk lichaamsgedeelte lijdt er het meest onder?

armen en handen
5. Wil je stoppen met zelfbeschadiging?

ja
6. Waarom wil je wel/niet stoppen?

Ik schaam me ervoor en het doet pijn
7. Vind je dat je er wel of niet verslaafd aan bent?

nee
8. Wat vind je het stomst aan zelfbeschadiging?

dat mensen zich zorgen over je gaan maken
9. Vind je het leuk om jezelf te beschadigen?00nee

 


10. Welke 10 dingen helpen je om jezelf te kalmeren?

Friemelen
11. Weten mensen dat je jezelf beschadigd? Zo ja, wat was hun reactie? 

ja. Ze schrokken
12. Heb je ooit foto’s gemaakt van je wonden? Zo ja, heb je ze ook naar iemand gestuurd?

Nee
13. Hoe voel je je over je wonden/littekens?

niet mooi
14. Wat is de gekste plaats waar je jezelf hebt verwond (school, park, etc.)?

School
15. Wat zou je tegen iemand zeggen die zichzelf beschadigd? luister naar een vriendin en zoek iets anders om te doen
16. Zou je voor een bepaald persoon willen stoppen met zelfbeschadiging?

ja
17. Ken je meer mensen die zichzelf beschadigen (in real life)? nee
18. Noem 5 dingen waarom stoppen met zelfbeschadiging het waard zou zijn?

ik heb werkelijk geen idee
19. Wanneer is de laatste keer dat je jezelf beschadigd hebt?

vorige week
20. Heb je geprobeerd te stoppen of probeer je het nu? ik ben er al een beetje meegestopt, soms doe ok het nog
21. Wat is het hoogste record (langste tijd) dat je jezelf niet beschadigd hebt?

geen idee
21. Wat maakt je het meest blij?

niets

Alvast bedankt voor het invullen

 

Reputatie 3
Badge +1

 

1. Wat voor zelfbeschadiging doe je? Met mijn schaar op mijn vingers 

2. Hoe lang beschadig je jezelf al?  3 jaar

3. Waarom ben je begonnen?  zelfmoordgedachten

4. Welk lichaamsgedeelte lijdt er het meest onder?  Vingers 

5. Wil je stoppen met zelfbeschadiging?  ja

6. Waarom wil je wel/niet stoppen?  het doet pijn

7. Vind je dat je er wel of niet verslaafd aan bent?  verslaafd

8. Wat vind je het stomst aan zelfbeschadiging?  pijn

9. Vind je het leuk om jezelf te beschadigen?  iets kapot maken en pijn doen

10. Welke 10 dingen helpen je om jezelf te kalmeren?  ademhalingsoefeningen autos aftrekken denken aan mijn chrus mezelf pijn doen

11. Weten mensen dat je jezelf beschadigd? Zo ja, wat was hun reactie? Nee

12. Heb je ooit foto’s gemaakt van je wonden? Zo ja, heb je ze ook naar iemand gestuurd?   Nee

13. Hoe voel je je over je wonden/littekens?  Maakt me niet uit

14. Wat is de gekste plaats waar je jezelf hebt verwond (school, park, etc.)?   School zwembad

15. Wat zou je tegen iemand zeggen die zichzelf beschadigd?  Stop

16. Zou je voor een bepaald persoon willen stoppen met zelfbeschadiging?   Ja mij chus als die mij en kus en een knuffel geeft denk ik

17. Ken je meer mensen die zichzelf beschadigen (in real life)?   Niet dat ik weet

18. Noem 5 dingen waarom stoppen met.  zelfbeschadiging het waard zou zijn?  Geen pijn geen littekens 

19. Wanneer is de laatste keer dat je jezelf beschadigd hebt?  Gisteren 

20. Heb je geprobeerd te stoppen of probeer je het nu?   Ja en nee

21. Wat is het hoogste record (langste tijd) dat je jezelf niet beschadigd hebt?  4 dagen

21. Wat maakt je het meest blij?  Denken aan mijn chrus

Reputatie 6
Badge +1

1. Wat voor zelfbeschadiging doe je? snijden, met een gum brandwonden maken, knijpen, bonken, uithongeren 
2. Hoe lang beschadig je jezelf al? 2,5 maanden
3. Waarom ben je begonnen? Ik haat mezelf, ik wilde gewoon wat voelen en soms vind ik dat ik het verdien
4. Welk lichaamsgedeelte lijdt er het meest onder? Polsen armen bovenbeen 
5. Wil je stoppen met zelfbeschadiging? Ja maar eigenlijk ook weer niet 
6. Waarom wil je wel/niet stoppen? Ik heb het op dit moment echt nodig maar over een tijdje wil ik wel echt stoppen 
7. Vind je dat je er wel of niet verslaafd aan bent? Ik denk dat ik het niet verslaafd ben 
8. Wat vind je het stomst aan zelfbeschadiging? De emoties die er op komen als je het doet en er constant aan denken
9. Vind je het leuk om jezelf te beschadigen? Nee 
10. Welke 10 dingen helpen je om jezelf te kalmeren?  Ik weet nu eigenlijk geen 10 dingen maar het eerste wat ik doe is tegen mezelf praten. Als ik alleen ben hardop en anders in mezelf 
11. Weten mensen dat je jezelf beschadigd? Zo ja, wat was hun reactie? Mijn vader en moeder. Mijn moeder was best kalm en ze zei ook dat ik niet perse nu hoef te stoppen van haar maar dat we wel hulp moeten zoeken. Ik vroeg wel een beetje het gevoel alsof het dan niet erg genoeg was omdat ze zei dat ik niet hoef te stoppen????
12. Heb je ooit foto’s gemaakt van je wonden? Zo ja, heb je ze ook naar iemand gestuurd? Nee
13. Hoe voel je je over je wonden/littekens? Ik wil eigenlijk dat niemand het ziet en schaam me dr voor 
14. Wat is de gekste plaats waar je jezelf hebt verwond (school, park, etc.)? Eigenlijk alleen maar thuis
15. Wat zou je tegen iemand zeggen die zichzelf beschadigd? Sowieso proberen nooit aan te beginnen want het kan dus verslavend werken. En er met iemand over praten en als het nodig is hulp zoeken!!!
16. Zou je voor een bepaald persoon willen stoppen met zelfbeschadiging? Weet ik niet 
17. Ken je meer mensen die zichzelf beschadigen (in real life)? Eigenlijk niet maar wel online vrienden 
18. Noem 5 dingen waarom stoppen met zelfbeschadiging het waard zou zijn? Geen littekens, geen opmerkingen, niet de hele tijd zo’n groot geheim met je mee te hoeven dragen, korte broek en korte mouwen kunnen dragen, geen last hebben met douchen
19. Wanneer is de laatste keer dat je jezelf beschadigd hebt? Gisteren
20. Heb je geprobeerd te stoppen of probeer je het nu? Eigenlijk niet
21. Wat is het hoogste record (langste tijd) dat je jezelf niet beschadigd hebt? 2 dagen
21. Wat maakt je het meest blij? Andere mensen gelukkig zien ♥️ xxx

Reputatie 7
Badge +5

Hai,  hey
Ik heb een vragenlijst gemaakt over zelfbeschadiging. Zou het super vinden als jullie hem in zouden willen vullen...

1. Wat voor zelfbeschadiging doe je?

snijden 
2. Hoe lang beschadig je jezelf al? 1.5 jaar
3. Waarom ben je begonnen? Doordat er teveel gebeurt
4. Welk lichaamsgedeelte lijdt er het meest onder? arm en buik 
5. Wil je stoppen met zelfbeschadiging? Ja 
6. Waarom wil je wel/niet stoppen? komen steeds meer bij..
7. Vind je dat je er wel of niet verslaafd aan bent? weet niet wat ik er van moet vinden eigenlijk..
8. Wat vind je het stomst aan zelfbeschadiging? dat je alle littekens ziet
9. Vind je het leuk om jezelf te beschadigen? leuk is een groot woord, maar op bepaalde momenten lucht het wel op ( voor mij dan)
10. Welke 10 dingen helpen je om jezelf te kalmeren? muziek luisteren, bij mijn paard zijn, tekenen..verder niet echt 
11. Weten mensen dat je jezelf beschadigd? Zo ja, wat was hun reactie? alleen 2 vrienden en geschrokken en bang..
12. Heb je ooit foto’s gemaakt van je wonden? Zo ja, heb je ze ook naar iemand gestuurd? nee
13. Hoe voel je je over je wonden/littekens? soms nogal dom
14. Wat is de gekste plaats waar je jezelf hebt verwond (school, park, etc.)? doe het alleen op m'n kamer 
15. Wat zou je tegen iemand zeggen die zichzelf beschadigd? dat het beter en verstandiger is om te stoppen 
16. Zou je voor een bepaald persoon willen stoppen met zelfbeschadiging? Jawel 
17. Ken je meer mensen die zichzelf beschadigen (in real life)? Jawel, maar zijn al gestopt inmiddels 
18. Noem 5 dingen waarom stoppen met zelfbeschadiging het waard zou zijn? Vrienden en mijn paard/ katten 
19. Wanneer is de laatste keer dat je jezelf beschadigd hebt? 4 dagen geleden 
20. Heb je geprobeerd te stoppen of probeer je het nu?  geprobeerd ja..
21. Wat is het hoogste record (langste tijd) dat je jezelf niet beschadigd hebt? bijna een maand 
21. Wat maakt je het meest blij? Vrienden en mijn paard en katten 

Alvast bedankt voor het invullen  :)

 

Reputatie 5
Badge +2

Hai,
Ik heb een vragenlijst gemaakt over zelfbeschadiging. Zou het super vinden als jullie hem in zouden willen vullen...

1. Wat voor zelfbeschadiging doe je? → snijden
2. Hoe lang beschadig je jezelf al? → 1 jaar
3. Waarom ben je begonnen? → voelde me shitty en ik dacht dat het goed zou zijn en zou helpen
4. Welk lichaamsgedeelte lijdt er het meest onder? → linker arm
5. Wil je stoppen met zelfbeschadiging? → ja en nee
6. Waarom wil je wel/niet stoppen? → ja omdat ik weet dat het slecht is en nee omdat het me helpt
7. Vind je dat je er wel of niet verslaafd aan bent? → ja eig wel
8. Wat vind je het stomst aan zelfbeschadiging? → dat ik het moet verbergen zodat andere mensen het niet zien
9. Vind je het leuk om jezelf te beschadigen? → niet leuk, wel goed gevoel
10. Welke 10 dingen helpen je om jezelf te kalmeren? → eigenlijk niks
11. Weten mensen dat je jezelf beschadigd? Zo ja, wat was hun reactie? → een goede vriend, hij vond het niet echt leuk maar hij helpt me nu om te stoppen
12. Heb je ooit foto’s gemaakt van je wonden? Zo ja, heb je ze ook naar iemand gestuurd? → ja, ik heb er wel eens fotos van gemaakt, maar ik heb ze nooit doorgestuurd
13. Hoe voel je je over je wonden/littekens? → vind het wel kuttig dat ik ze heb maar het is niet anders
14. Wat is de gekste plaats waar je jezelf hebt verwond (school, park, etc.)? → school, en in openbare ruimtes
15. Wat zou je tegen iemand zeggen die zichzelf beschadigd? → ik weet eigenlijk niet wat ik zou zeggen
16. Zou je voor een bepaald persoon willen stoppen met zelfbeschadiging? → jazeker
17. Ken je meer mensen die zichzelf beschadigen (in real life)? → yup
18. Noem 5 dingen waarom stoppen met zelfbeschadiging het waard zou zijn? → korte mouwen dragen, geen littekens, 
19. Wanneer is de laatste keer dat je jezelf beschadigd hebt? → gisteren
20. Heb je geprobeerd te stoppen of probeer je het nu? → ik heb het wel grobeerd
21. Wat is het hoogste record (langste tijd) dat je jezelf niet beschadigd hebt? → 2 maanden
21. Wat maakt je het meest blij? → die vriend van me zien als ik zeg dat ik al … lang clean ben

Alvast bedankt voor het invullen

1. Wat voor zelfbeschadiging doe je? snijden
2. Hoe lang beschadig je jezelf al? 1 jaar 
3. Waarom ben je begonnen? omdat het oplucht als ik stres ruzie of word uit gescholden
4. Welk lichaamsgedeelte lijdt er het meest onder? mijn benen en linker arm
5. Wil je stoppen met zelfbeschadiging? ja en nee
6. Waarom wil je wel/niet stoppen? het lucht op maar ik weet dat het niet goed is
7. Vind je dat je er wel of niet verslaafd aan bent? soms
8. Wat vind je het stomst aan zelfbeschadiging? dat als ik bijv korte mouwen of korte broek draagt dat iedereen zegt oh wat heb ja gedaan en gaat het 
9. Vind je het leuk om jezelf te beschadigen? nee
10. Welke 10 dingen helpen je om jezelf te kalmeren? 
11. Weten mensen dat je jezelf beschadigd? Zo ja, wat was hun reactie?  een vriendin ze gaf me een knuffel en zei dat alles goed kwam en dat ze me zou helpen waar ik ook door heen ga
12. Heb je ooit foto’s gemaakt van je wonden? Zo ja, heb je ze ook naar iemand gestuurd? ja maar niet doorgestuurd
13. Hoe voel je je over je wonden/littekens? ik schaam me er soms voor want als mensen het zien dan zeggen ze ohh gaat het wat heb je gedaan en dan moet ik het uitleggen en dan verzin ik smoesjes
14. Wat is de gekste plaats waar je jezelf hebt verwond (school, park, etc.)? in een gym zaal
15. Wat zou je tegen iemand zeggen die zichzelf beschadigd? 
16. Zou je voor een bepaald persoon willen stoppen met zelfbeschadiging? ja
17. Ken je meer mensen die zichzelf beschadigen (in real life)? ja
18. Noem 5 dingen waarom stoppen met zelfbeschadiging het waard zou zijn? 
19. Wanneer is de laatste keer dat je jezelf beschadigd hebt? vandaag
20. Heb je geprobeerd te stoppen of probeer je het nu? ik heb het geprobeert
21. Wat is het hoogste record (langste tijd) dat je jezelf niet beschadigd hebt? weet ik niet
21. Wat maakt je het meest blij? als ik mezelf kan zijn bij een vriendin
 

Reageer