Skip to main content
Vraag

Vragenlijst voor mensen met temperament (dus pittig, snel boos, geïrriteerd karakter enzo)

• August 5, 2026
  • 6 reacties
  • 80 Bekeken

Spicey Girl
Forum|alt.badge.img+3

Hallo ik dacht ik maak eens een vragenlijstje over mensen met temperament. Ik ga hem ook beantwoorden:

Word je snel boos?

Ben je snel beledigd?

Als iemand boos tegen je doet, word je dan ook meteen boos?

Ben je vaak chagrijnig?

Scheld je vaak?

Hoe reageer je je woede af?

Vecht je soms of sla je iemand als iemand je super erg triggerd?

Kan je tegen als iemand je niet met respect of onrechtvaardig of iemand jou de schuld geeft?

Kan je je woede beheerzen?

Wat helpt je om je woede te kalmeren als die op borreld?

Word je of kan je slecht tegen als je misbruikt word?

Kan je tegen als mensen zich voordoen alsof ze je beste vrienden zijn terwijl ze een andere agenda met je hebben?

Kan je tegen als andere mensen een andere agenda met je hebben?

Eh ik denk dat dat alle vragen waren die ik nu kon stellen. Hopelijk vonden jullie hem leuk😊

Groetjes Spicey❤️‍🔥🔥😤❤️🔥

6 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • August 6, 2026

Hallo ik dacht ik maak eens een vragenlijstje over mensen met temperament. Ik ga hem ook beantwoorden:

Hey Spice, Ik zal deze ook weer beantwoorden 

Word je snel boos?

Ja, soms wel. Vooral als iets oneerlijk voelt of als iemand bewust blijft doorgaan terwijl ik al heb aangegeven dat ik het niet leuk vind. Ik word niet zomaar boos om kleine dingen, maar als mijn grens bereikt is kan het snel omslaan.

Ben je snel beledigd?

Niet heel snel. Ik probeer dingen meestal niet persoonlijk te nemen, maar als iemand mij expres kleineert of geen respect toont kan ik daar wel slecht tegen.

Vroeger wel sneller, maar ik probeer nu eerst rustig te blijven. Soms schiet ik wel in de verdediging als iemand onterecht boos tegen mij doet.

Ben je vaak chagrijnig?

Nee, meestal niet. Ik ben over het algemeen wel vrolijk, maar als ik slecht heb geslapen of veel aan mijn hoofd heb kan ik wat chagrijniger zijn.

Scheld je vaak?

Ik scheld soms wel, vooral als ik boos ben of met vrienden ben, maar ik probeer het niet te overdrijven.

Meestal door even afstand te nemen. Ik ga soms sporten, muziek luisteren of gewoon even alleen zijn zodat ik niet iets zeg waar ik later spijt van krijg.

Nee, ik probeer dat echt te voorkomen. Ik kan heel boos worden, maar iemand slaan gaat voor mij net iets te ver. Ik wil liever mijn woede onder controle houden want ik weet van mij zelf dat ik door blijf gaan tot het uiterste.

Kan je tegen als iemand je niet met respect of onrechtvaardig of iemand jou de schuld geeft?

Dat vind ik wel lastig. Vooral als ik weet dat ik gelijk heb of als iemand mij ergens de schuld van geeft terwijl het niet mijn fout is. Dan kan ik wel fel reageren.

Meestal wel, maar het ligt aan de situatie. Als iemand echt mijn grenzen blijft opzoeken, kost het soms moeite om rustig te blijven.

Even weggaan van de situatie, diep nadenken, sporten of muziek luisteren.

Ja, daar kan ik echt slecht tegen. Als iemand mijn vertrouwen gebruikt of alleen bij mij komt wanneer het hen uitkomt, vind ik dat heel vervelend.

Kan je tegen als mensen zich voordoen alsof ze je beste vrienden zijn terwijl ze een andere agenda met je hebben?

Nee, daar heb ik echt een hekel aan. Ik waardeer eerlijkheid en als iemand nep doet, verlies ik snel mijn vertrouwen in die persoon.

Als ze eerlijk zijn wel. Iedereen heeft eigen doelen en belangen, maar ik vind het belangrijk dat iemand daar gewoon eerlijk over is en mij niet gebruikt.

Eh ik denk dat dat alle vragen waren die ik nu kon stellen. Hopelijk vonden jullie hem leuk😊

Maak meer van dit soort vragenlijsten Spice, ik houd ech van je vragenlijsten 😊😜

Groetjes Spicey❤️‍🔥🔥😤❤️🔥

Yusa
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • August 6, 2026

Word je snel boos?

Vaak wel ja

Ben je snel beledigd?

Nee niet zo gauw

Soms 

Ben je vaak chagrijnig?

Nee niet zo vaak

Scheld je vaak?

Nee echt zelden 

​​Schrijven in mijn dagboek of op het forum

​​Ja en daar wil ik wat aan doen, verdient m'n zus niet

Nee daar kan ik niet tegen

Beetje

Nou ja mijn moeder kan me soms kalmeren

Daar kan ik niet tegen nee

Ik heb wel iets waar ik me gek om kan maken; is E nou een vriend of niet? 

​​​​​Kweenie

Zeker, weer leuk! 

Groetjes Spicey❤️‍🔥🔥😤❤️🔥

Liefs 

Spicey Girl
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • August 6, 2026

Hallo ik dacht ik maak eens een vragenlijstje over mensen met temperament. Ik ga hem ook beantwoorden: En ik beantwoord ze nu!

Word je snel boos?  Ja kan wel, vooral als iets niet lukt of iemand onterecht mij boos maakt.

Ben je snel beledigd? Eh misschien, maar ik probeer het niet te serieus te nemen of ik neem het niet serieus, want ik ben het na een paar minuten al vergeten, maar ik word er nogsteeds boos van.

Als iemand boos tegen je doet, word je dan ook meteen boos? Yep, dan js er vooral gelijk vlam in de pan, vooral als het onterecht is.

Ben je vaak chagrijnig? Nou niet perse, alleen als mijn ochtend slecht was dan ben ik oor de rest van de dag chagrijnig en richt ik het op veel dingen af.

Scheld je vaak? ..............Oké best vaak ik denk iedere dag weleens vooral als ik boos ben of iets lukt of ja dat een beetje.

Hoe reageer je je woede af? Vaak door te schelden of iets zoals een voorwerp gooien vaak een kledingstuk of wat zachts.

Vecht je soms of sla je iemand als iemand je super erg triggerd? Is wel een paar keertjes op school gebeurd toen heb ik met een jongen gevochten en ook nog met een meid (Ik kan zeggen ik had gewonnen, maar ehhh praten we niet over)

Kan je tegen als iemand je niet met respect of onrechtvaardig of iemand jou de schuld geeft? Oh daar kan ik absoluut niet tegen vooral dat 2e ding. Want ik krijg van alles de schuld thuis als mijn zusje begint en heb geen recht van spreken.

Kan je je woede beheerzen? Nee niet zo heel goed, maar dat wil ik juist leren in het leven.

Wat helpt je om je woede te kalmeren als die op borreld? Vaak eventjes in ademen mijn vuisten ballen en negeren.

Word je of kan je slecht tegen als je misbruikt word? Daar kan ik echt absoluut niet tegen bij mij is het toch al zo vaak gebeurd. Te vaak gebeurd door te veel mensen.

Kan je tegen als mensen zich voordoen alsof ze je beste vrienden zijn terwijl ze een andere agenda met je hebben? Nee daar kan ik niet tegen, maar ik heb toch een trucje geleerd. Dat soort mensen glimlachen altijd naar je als ze nep zijn overal waar je bent, terwijl mensen die echt zijn nooit naadje glimlachen, vandaar mijn quote: Een hofdame die naar je glimlacht is gevaarlijker dan iemand die je negeert.

Kan je tegen als andere mensen een andere agenda met je hebben? Ligt eraan wat, maar slechte daar kan ik heel slecht tegen.

Groetjes Spicey❤️‍🔥🔥😤❤️🔥

Groetjes Spicey❤️‍🔥🔥😤❤️🔥

35 Bomen
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • August 6, 2026

Word je snel boos?

Boos niet per se wel geirriteerd

Ben je snel beledigd?

nee ik heb me al lang genoeg aan dat soort dingen bezig gehouden

Licht eraan wat boos is, als het om niks gaat niet, als ze me beginnen aan te vallen dan heb ik wel eens een paar kindjes helemaal kapot geslagen.

Ben je vaak chagrijnig?

Eig wel

Scheld je vaak?

Als iemand uitschelden niet, maar vloeken veels te vaak

Vloeken te veel nadenken en slaan

Ik probeer geweld te voorkomen maar als iemand mij slaat vecht ik terug

nee dan word ik mega boos en dan ga ik echt rage jongen dan hoop ik voor je dat je snel kan rennen.

over het algemeen wel. alleen in sommige gevallen (de dingen die ik hier zeg zijn gebeuren dus eigenlijk ook bijna nooit)

Gewoon naar buiten wandelen. Of donalduckjes lezen

Ik kan daar zo slecht tegen dat het nooit meer gebeurd :)

Bij mij nooit gebeurd.

Ja waarom niet

Groetjes Spicey❤️‍🔥🔥😤❤️🔥

Best wel leuk

charles
  • August 6, 2026

Effe een tip: temperament is niet hetzelfde als een pittig of geïrriteerd karakter of snel boos worden. Temperament betekend gewoon dat iemand emoties en prikkels heel sterk en snel ervaart (dus ook als je superblij bent of enthousiast bent!). Snel boos of geïrriteerd zijn is gewoon een teken dat je emmer op een bepaalt moment vol zit door stress of moeheid of je bedreigd voelt. 

Spicey Girl
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • August 6, 2026

Eventjes iets wat jij nog moet weten: Ik studeer Psychologie oke. Dus ik ben niet dom hoor. Want ik weet dat er 4 verschillende temperamentsn zijn had ik een paar weken geleden opgezocht. En dat waren:

Sanguinisch, Cholerisch, Melancholisch en Flegmatisch. En ik had het over het Cholerisch temperament in dit vragenlijstje. Want dat temperament is dus zegmaar dat je snel boos kunt reageren of driftig reageert. Ja? En ik heb dat temperament dus ik dacht: Waarom kijk ik niet of andere het ook hebben. En zegmaar bij mij is dat pittige, geirriteerde en snel boze karakter wel zo en ik had het zelf nog opgezocht lang geleden. Dus ja dat.

En ik snap heel goed wat je bedoelde, maar jij had het over die andere 3 temperamenten, terwijl ik het over het Cholerisch temperament had. En ja ik had toch gewoon bewust voor die titel zo gekozen zodat andere het ook snapte. Als ik Cholerisch temperament schreef, dan snappen mensen dat toch niet.

Maar goed ik snap je volkomen je tip, maar daar wist ik ook allang van. En sorry als ik een beetje te defensief reageerde, maar zo ben ik misschien hoort dat wel bij mijn temperament😉😂. Dus ja wel bedankt voor je tip. En vooral neem als ik iets verkeerds schreef niet persoonlijk. Oke?

En hopelijk heb je ook nog een fijne dag😊

Groetjes Spicey❤️‍🔥🔥😤❤️🔥