Skip to main content

vragenlijst die jou aan het denken zet!

• April 30, 2026
  • 3 reacties
  • 58 Bekeken

Forum|alt.badge.img

hier wat diepe vragen voor jongeren onder de 18 die jou aan het denken zetten.

dit heeft mij ook aan t denken zetten door zulke vragen!

eerst algemene vragen!

1. ben je een jongen of een meisje?
  2. hoe oud ben je? 
  3. hoe voel je je nu?

de diepe vragen!

1. Wanneer voel je je het meest alleen, zelfs als je omringd bent door mensen?
  2. Wat zijn de gedachten die je hebt wanneer je je niet goed voelt, en hoe ga je daarmee om? 
  3. Hoe zie jij de wereld op momenten dat alles donker voelt? 
  4. Als je het gevoel hebt dat je niet goed genoeg bent, wat helpt je dan om die gedachte los te laten?
  5. Wat zou je willen dat mensen begrijpen over de momenten dat je je down voelt?
  6. Wanneer voel je je het meeste “geleefd” door alles om je heen?
  7. Als je het gevoel hebt dat niemand je echt begrijpt, wat zou je willen dat iemand tegen je zegt?
  8. Wanneer merk je dat je energie en motivatie langzaam weglekken? Wat doe je op zulke momenten?
  9. Wat helpt jou om te ontspannen of te kalmeren wanneer je gedachten in cirkels draaien?
  10. Als je ergens zou kunnen veranderen in je leven om je mentaal beter te voelen, wat zou dat dan zijn

afsluitende vragen!

1. wat heeft dit met jou gedaan
  2. hoe voel je je nu na deze vragen
  3. wat neem jij mee
  4. wat heb je geleerd

3 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • May 3, 2026

eerst algemene vragen!

1. ben je een jongen of een meisje? Jongen 
  2. hoe oud ben je?  17
  3. hoe voel je je nu? Beetje moe *werd om 6 uur wakker* maar verder goed..😅

de diepe vragen!

1. Wanneer voel je je het meest alleen, zelfs als je omringd bent door mensen? Als ik voel ik dat buiten de groep val, er eigenlijk niet pas. 
  2. Wat zijn de gedachten die je hebt wanneer je je niet goed voelt, en hoe ga je daarmee om?  Onzekerheid, zelfhaat en verdriet.. Typ het soms uit of praat met vrienden / mn psycholoog
  3. Hoe zie jij de wereld op momenten dat alles donker voelt? Als een plek waar veel foute mensen zijn, erge dingen gebeuren (gelukkig ook genoeg lieve en leuke mensen, maar ja, dat was je vraag niet ;))
  4. Als je het gevoel hebt dat je niet goed genoeg bent, wat helpt je dan om die gedachte los te laten? Proberen te relativeren of te denken ‘dit ging nu zo, kan het toch niet meer terugdraaien, kan het alleen de volgende keer anders doen ‘ Maar zeg het nu iets makkelijker dan het eig echt in mn hoofd er aan toe gaat..🙉
  5. Wat zou je willen dat mensen begrijpen over de momenten dat je je down voelt? Dat mn onzekerheid soms te ver doorslaat en dat ik soms het dan eigenlijk beter even kan laten rusten omdat ik anders uit emotie het te groot maak voor hun, hoe graag ze me dan ook willen helpen. Ik moet soms eerst mijn eigen gedachten een beetje ordenen.
  6. Wanneer voel je je het meeste “geleefd” door alles om je heen? Sorry deze snap ik even niet 😅
  7. Als je het gevoel hebt dat niemand je echt begrijpt, wat zou je willen dat iemand tegen je zegt? Hm ik denk eigenlijk niet zoveel, maar er gewoon voor me zijn, een knuffel geven bijv. 
  8. Wanneer merk je dat je energie en motivatie langzaam weglekken? Wat doe je op zulke momenten?  Iets anders doen, even terugtrekken.
  9. Wat helpt jou om te ontspannen of te kalmeren wanneer je gedachten in cirkels draaien? Even rondje fietsen/wandelen, spelletje doen, muziek luisteren.
  10. Als je ergens zou kunnen veranderen in je leven om je mentaal beter te voelen, wat zou dat dan zijn? Ik denk mijn onzekerheid dan toch. Is eigenlijk wel waar ik het meeste last van heb.

afsluitende vragen!

1. wat heeft dit met jou gedaan  Je hebt me aan het denken gezet.. ;)
  2. hoe voel je je nu na deze vragen Wel prima.

Goede vragen, wil je m zelf ook doen?😊

Liefs

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • May 3, 2026

eerst algemene vragen!

1. ben je een jongen of een meisje?
  2. Jongen
  3. hoe oud ben je? 
  4. 14
  5. hoe voel je je nu?
  6. Enthousiast en blij

de diepe vragen!

1. Wanneer voel je je het meest alleen, zelfs als je omringd bent door mensen?
  2. Vaak random als mijn sociale batterij ineens op is 
  3. Wat zijn de gedachten die je hebt wanneer je je niet goed voelt, en hoe ga je daarmee om? 
  4. Waarom ben ik hier nog? Maar dan denk ik aan leuke toekomst plannen die ik heb 
  5. Hoe zie jij de wereld op momenten dat alles donker voelt? 
  6. Heel eenzaam, alsof niemand om je geeft
  7. Als je het gevoel hebt dat je niet goed genoeg bent, wat helpt je dan om die gedachte los te laten?
  8. Aan mijn toekomstplannen denken met leuke mensen in mijn leven 
  9. Wat zou je willen dat mensen begrijpen over de momenten dat je je down voelt?
  10. Dat het enorm heftig is, en dat ik het meestal gewoon inhoud, en als ik het heb zeg ik meestal dat je niet zo heftig is terwijl dat wel zo is
  11. Wanneer voel je je het meeste “geleefd” door alles om je heen?
  12. Als ik bel met mijn crush nu ;)
  13. Als je het gevoel hebt dat niemand je echt begrijpt, wat zou je willen dat iemand tegen je zegt?
  14. Het liefst natuurlijk iemand die je begrijpt, misschien eigen ervaringen kan delen zonder het teveel over zichzelf te maken
  15. Wanneer merk je dat je energie en motivatie langzaam weglekken? Wat doe je op zulke momenten?
  16. Of terugtrekken als dat kan, anders dus aan mijn (hopelijk) leuke toekomst denken
  17. Wat helpt jou om te ontspannen of te kalmeren wanneer je gedachten in cirkels draaien?
  18. Muziek 
  19. Als je ergens zou kunnen veranderen in je leven om je mentaal beter te voelen, wat zou dat dan zijn
  20. Al de stomme/onnodige school vakken weghalen, en ouder zijn met meer geld zodat ik de wereld kan rondreizen 

afsluitende vragen!

1. wat heeft dit met jou gedaan
  2. Nadenken haha 
  3. hoe voel je je nu na deze vragen
  4. Nadenkerig als dat een woord is
  5. wat neem jij mee
  6. Dat ik nog steeds heel enthousiast ben over mijn crush ;)
  7. wat heb je geleerd
  8. Niet zoveel denk ik, sorry 🫣

Groetjes Lupus

Yusa
Forum|alt.badge.img+15
  • Vaste gast
  • May 3, 2026

eerst algemene vragen!

1. ben je een jongen of een meisje? Kweenie. 
  2. hoe oud ben je?  Houd het geheim maar laten we er maar 12-15 van maken 🙊
  3. hoe voel je je nu? Wel ok. 

de diepe vragen!

1. Wanneer voel je je het meest alleen, zelfs als je omringd bent door mensen?  Als ze me niet begrijpen. 
  2. Wat zijn de gedachten die je hebt wanneer je je niet goed voelt, en hoe ga je daarmee om?  Ik voel me alsof ik hier niet hoor te zijn, schrijf dan heel veel in mn dagboek. 
  3. Hoe zie jij de wereld op momenten dat alles donker voelt?  ​​​​​Als een stomme plek, waar ik niet wil zijn. 
  4. Als je het gevoel hebt dat je niet goed genoeg bent, wat helpt je dan om die gedachte los te laten? Niks, blijf t gwn geloven. 
  5. Wat zou je willen dat mensen begrijpen over de momenten dat je je down voelt? Wat de reden precies is. 
  6. Wanneer voel je je het meeste “geleefd” door alles om je heen? ​​​​​Snap deze ook niet... 
  7. Als je het gevoel hebt dat niemand je echt begrijpt, wat zou je willen dat iemand tegen je zegt? Tja, dat ie me wel begrijpt, snapt wat ik voel, me kan helpen. 
  8. Wanneer merk je dat je energie en motivatie langzaam weglekken? Wat doe je op zulke momenten? Als ik me slecht voel en ik kan dan gwn niet meer. 
  9. Wat helpt jou om te ontspannen of te kalmeren wanneer je gedachten in cirkels draaien? ​​​​​Ben laatst nogal geflipt in mn eentje om iets en het ging toen echt helemaal niet. Ben toen mn adem gaan tellen zodat ik mn gedachten ervan kon afleiden. 
  10. Als je ergens zou kunnen veranderen in je leven om je mentaal beter te voelen, wat zou dat dan zijn Ik wil normaal zijn. Geen ASS of wat dan ook. 

afsluitende vragen!

1. wat heeft dit met jou gedaan Moest ff nadenken. 
  2. hoe voel je je nu na deze vragen gwn ok:)
  3. wat neem jij mee niet echt iets. 
  4. wat heb je geleerd ook niet zoveel. 

Liefs❤️