Vraag

Vragenlijst: algemeen, religie en racisme


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,

Ik heb een vragenlijst gemaakt over verschillende onderwerpen die mij soms bezighouden. Ik wil op voorhand zeggen dat ik niemand met onderstaande vragen wil kwetsen ofzo:

1 Religie
a) Wat is jouw mening over God?
b) Waar geloof je in?
c) Zijn voor jouw alle religies of godsdiensten gelijk?
d) Denk je dat alle godsdiensten uiteindelijk in hetzelfde geloven maar het gewoon een andere naam geven?
e) Ken je het verhaal van Jezus? Zo ja, wat vind je ervan?
f) Is een geloof voor jouw belangrijk?
g) Waarom denk jij dat mensen oorlog voeren om hun geloof? Ze willen dat iedereen hetzelfde geloofd, maar waarom?
h) Verkies je de goden van de natuur of eerder de Katholieke God, Boeddha,...?

2 Racisme
a) Als de blanken de zwarten zo slecht behandelen, waarom worden in Afrika albino's dan afgeslacht?
b) Bestaan er volgens jou mensen die "superieur" zijn?
c) Vanaf wanneer ben je een racist?
d) Beschouw je jezelf (in alle eerlijkheid) als een racist?
e) Hoe denk jij over slavernij?
f) Denk je dat er door de rassenvermenging uiteindelijk nog maar één soort mens zal overblijven?
g) Heb je ooit zelf al eens racistische gedachten gehad?

3 Algemeen
a) Hoe oud ben je?
b) Ben je een jongen of een meisje?
c) Hoe zou je jezelf omschrijven? (Geef 10 woorden)
d) Noem 3 goede kwaliteiten van jezelf en 3 minder goede.
e) Beschouw je jezelf als een gevoelig persoon?
f) Wat is je lievelingsnummer? (van muziek)
g) Hoe zou je mij omschrijven, afgaande op deze vragenlijst?
h) Denk je dat ik een jongen of een meisje ben?


Dit waren mijn vragen. Ik zou het heel erg fijn vinden als jullie ze zouden beantwoorden (zo eerlijk mogelijk). Thx!

Groetjes,

Acton


29 reacties

Reputatie 7
Badge +11


1 Relegie

a) Wat is jouw mening over God?

Ik weet niet of het bestaat of niet, er is eigenlijk geen bewijs voor, en ik ben een logische denker, dus ik zie wel als ik dood ben :)
b)  Waar geloof je in?

Ik denk dat ik hoor bij het agnosticisme

c) Zijn voor jouw alle religies of godsdiensten gelijk?

Ja, ik weet niet wat wel of niet bestaat, en ik vind het prima dat mensen geloven, van mij mag je geloven in wie of wat je maar wilt.
d) Denk je dat alle godsdiensten uiteindelijk in hetzelfde geloven maar het gewoon een andere naam geven?

Nee, ik weet wel iets van verschillende geloven, en de één gelooft dat Jezus de enige zoon is, de ander weer dat Jezus één van de vele is, en dan heb je ook weer mensen die geloven dat er meerdere goden zijn voor alles.
e) Ken je het verhaal van Jezus? Zo ja, wat vind je ervan?

Ja, ik heb niet echt een mening, ik vind het een mooi verhaal, maar (niet gemeen bedoelt) ik kan ook voorstellen dat het door bijgelovige boeren is bedacht.
f) Is een geloof voor jouw belangrijk?

Nee.
g) Waarom denk jij dat mensen oorlog voeren om hun geloof? Ze willen dat iedereen hetzelfde geloofd, maar waarom?

Ze willen dat iedereen beseft dat het enige goede geloof die van hen is, denk ik. Ik vind het raar om eerlijk te zijn, iedereen mag geloven wat-ie wilt.
h) Verkies je de goden van de natuur of eerder de Katholieke God, Boeddha,…?

De goden van de natuur, als ik moet kiezen. Ik weet eigenlijk niet waarom.


2 Racisme
a)Als de blanken de zwarten zo slecht behandelen, waarom worden in Afrika albino's dan afgeslacht?

Ik heb werkelijk geen idee, ik wist niet eens dat dat gebeurde. Misschien omdat de zwarte de blanken haten, omdat de blanken ze zo slecht behandelen.
b) Bestaan er volgens jou mensen die "superieur" zijn?

Nee, iedereen is gelijk, ongeacht hoe je eruit ziet, waar je vandaan komt of welke taal je spreekt.
c) Vanaf wanneer ben je een racist?

Als je haat hebt en toont naar bepaalde personen, wat niks te maken heeft met de persoonlijkheid, maar bijvoorbeeld uiterlijk of geloof.
d)Beschouw je jezelf (in alle eerlijkheid) als een racist?

Nee, ik vind dat iedereen gelijk is, dat meen ik uit de grond van mijn hart.
e)Hoe denk jij over slavernij?

Ik vind het vreselijk, mensen die andere mensen, hun gelijken dus, behandelen alsof ze waardeloos zijn.
f) Denk je dat er door de rassenvermenging uiteindelijk nog maar één soort mens zal overblijven?

Nee, je zal altijd mensen hebben die anders zijn, de wereld zal zo saai zijn als er maar 1 soort is.
g) Heb je ooit zelf al eens racistische gedachten gehad?

Nee, eerlijk gezegt nog nooit, zover ik weet dan.

3 Algemeen
a) Hoe oud ben je?

Bijna 13
b)Ben je een jongen of een meisje?

Meisje
c) Hoe zou je jezelf omschrijven? (Geef 10 woorden)

Druk, vrolijk, slim, knettergek, soms agressief, extrovert, anders dan de rest. 
d) Noem 3 goede kwaliteiten van jezelf en 3 minder goede.

Slim, extrovert, vrolijk en agressief, ik kan moeilijk sorry zeggen, enorm koppig
e) Beschouw je jezelf als een gevoelig persoon?

Ik zit er tussenin, ik heb momenten dat ik erg gevoelig ben, vaak ook voor de emotie van anderen, maar soms ben ik gewoon bijna gevoeloos
f) Wat is je lievelingsnummer? (van muziek)

Moelijke vraag, ik denk parachute Acapella version
g) Hoe zou je mij omschrijven, afgaande op deze vragenlijst?

Nieuwsgierig over hoe andere denken
h) Denk je dat ik een jongen of een meisje ben?

Ik denk een jongen? Maar ik zou niet verbaast zijn als je een meisje was.

 

 

Leuke lijst! Deze vragen wilde ik altijd al aan andere stellen, bedankt dat jij het hebt gedaan!

Reputatie 2
Badge


1 Religie


a) Wat is jouw mening over God? Ik geloof niet in God
b) Waar geloof je in? Ik heb geen geloof
c) Zijn voor jouw alle religies of godsdiensten gelijk? Soort van. Ik ben het met sommige geloven wel een stuk meer eens dan anderen, maar ik behandel iedereen gelijk, maakt niet uit welke religie/godsdienst
d) Denk je dat alle godsdiensten uiteindelijk in hetzelfde geloven maar het gewoon een andere naam geven? Ja al zijn hun regels en zo wel best anders
e) Ken je het verhaal van Jezus? Zo ja, wat vind je ervan? Ja ik vind het zelf echt heel erg verzonnen klinken. Ja, ik geloof wel dat Jezus bestond maar niet dat God zijn vader was en dat hij was opgestaan uit de dood. Ik snap wel dat anderen het geloven 
f) Is een geloof voor jouw belangrijk? Nee
g) Waarom denk jij dat mensen oorlog voeren om hun geloof? Ze willen dat iedereen hetzelfde geloofd, maar waarom? Over de hele wereld hebben mensen verschillende geloven en ze denken allemaal dat ze gelijk hebben. Sommige mensen denken dan dat mensen die anders denken aangepakt en veranderd moeten worden.  En ja ik denk dat er daarom oorlog om geloven bestaat. 
h) Verkies je de goden van de natuur of eerder de Katholieke God, Boeddha,...? Ik snap deze vraag niet dus ik sla hem over 😭

2 Racisme
a) Als de blanken de zwarten zo slecht behandelen, waarom worden in Afrika albino's dan afgeslacht? Ik denk dat donkere mensen en albino's allebei slecht worden behandeld omdat ze anders zijn
b) Bestaan er volgens jou mensen die "superieur" zijn? Nee
c) Vanaf wanneer ben je een racist? Wanneer je mensen anders behandeld door hun afkomst en/of huidskleur, al is het onbewust
d) Beschouw je jezelf (in alle eerlijkheid) als een racist? Ik weet het niet. Ik behandel iedereen wel hetzelfde, maar soms is mijn eerste gedachte bij iemands afkomst/huidskleur wat stereotyperend. Ik corrigeer mezelf dan wel gelijk, want ik weet dat stereotypes echt niet altijd waar zijn en dat je mensen altijd hetzelfde moet behandelen
e) Hoe denk jij over slavernij? Ik vind het heel erg 
f) Denk je dat er door de rassenvermenging uiteindelijk nog maar één soort mens zal overblijven? Geen flauw idee
g) Heb je ooit zelf al eens racistische gedachten gehad? Blijkbaar heeft iedereen op de wereld dat, was onderzoek naar gedaan. Vaak onbewust. Maar ja dus, alleen wel onbewust 

3 Algemeen
a) Hoe oud ben je? 13
b) Ben je een jongen of een meisje? Meisje
c) Hoe zou je jezelf omschrijven? (Geef 10 woorden) Weet ik niet eigenlijk
d) Noem 3 goede kwaliteiten van jezelf en 3 minder goede. Ik oordeel niet snel, kan goed met mensen opschieten en ruim goed op (niet altijd) maar als ik boos ben zeg ik erge dingen, ik kan niet goed tegen verliezen en raak snel afgeleid
e) Beschouw je jezelf als een gevoelig persoon? Ja nogal
f) Wat is je lievelingsnummer? (van muziek) Verschilt per dag
g) Hoe zou je mij omschrijven, afgaande op deze vragenlijst? Je kan goede vragen stellen en denkt veel na over, ja waar deze vragenlijst over gaat! 
h) Denk je dat ik een jongen of een meisje ben? Geen flauw idee, meisje?

Reputatie 3
Badge +3

Hallo,

Ik heb een vragenlijst gemaakt over verschillende onderwerpen die mij soms bezighouden. Ik wil op voorhand zeggen dat ik niemand met onderstaande vragen wil kwetsen ofzo:

1 Religie
a) Wat is jouw mening over God? ik denk persoonlijk dat ie niet bestaat maar als je daar wel in wilt geloven dan is dat prima
b) Waar geloof je in? Mijzelf
c) Zijn voor jouw alle religies of godsdiensten gelijk? ja 
d) Denk je dat alle godsdiensten uiteindelijk in hetzelfde geloven maar het gewoon een andere naam geven? nee alle verhalen zijn anders vgm de bijbel heeft de ene verhalen end koran de andere.
e) Ken je het verhaal van Jezus? Zo ja, wat vind je ervan? ik ken het verhaal zeker wel (ik zat op een katholieke basisschool) omdat ik ook al deze verhalen ken laat het mij alleen maar geloven dat het niet kan maar ja dat vind ik.
f) Is een geloof voor jouw belangrijk? Ik vind het niet perse belangrijk maar ik vind het prima dat het er is.
g) Waarom denk jij dat mensen oorlog voeren om hun geloof? Ze willen dat iedereen hetzelfde geloofd, maar waarom? oprecht heb ik geen idee hoe iemand zo ziek in zn hoofd kan zijn om zijn of haar geloof op anderen te forceren met als deze daar niet in geloofd gestraft word
h) Verkies je de goden van de natuur of eerder de Katholieke God, Boeddha,...? Ik verkies geen god.

2 Racisme
a) Als de blanken de zwarten zo slecht behandelen, waarom worden in Afrika albino's dan afgeslacht? weet ik veel ik woon niet in Afrika 
b) Bestaan er volgens jou mensen die "superieur" zijn? ja de militairen en andere mensen die hun leven geven voor de gezondheid en overleving van andere
c) Vanaf wanneer ben je een racist? waneer je mensen van een ander ras slechter behandeld dan de rest
d) Beschouw je jezelf (in alle eerlijkheid) als een racist? racist gaat een beetje ver maar ik zo mijn gedachtes over mocro's en dat is niet omdat ze een andere huidskleur hebben maar hoe zij zich gedragen hier in nederland
e) Hoe denk jij over slavernij? slecht had nooit mieten gebeuren
f) Denk je dat er door de rassenvermenging uiteindelijk nog maar één soort mens zal overblijven? weet ik niet.
g) Heb je ooit zelf al eens racistische gedachten gehad? ja gedachtes wel

3 Algemeen
a) Hoe oud ben je? 14
b) Ben je een jongen of een meisje? jongen
c) Hoe zou je jezelf omschrijven? (Geef 10 woorden)  weet ik niet
d) Noem 3 goede kwaliteiten van jezelf en 3 minder goede. Jeetje is dit een toets ofzo dit weet ik toch allemaal niet
e) Beschouw je jezelf als een gevoelig persoon? nee
f) Wat is je lievelingsnummer? (van muziek) dancing queen (abba)
g) Hoe zou je mij omschrijven, afgaande op deze vragenlijst? religieuz en donkere huidskleur???
h) Denk je dat ik een jongen of een meisje ben? Jongen


Dit waren mijn vragen. Ik zou het heel erg fijn vinden als jullie ze zouden beantwoorden (zo eerlijk mogelijk). Thx!

Groetjes,

Acton

 

Reputatie 7
Badge +8

 Religie

a) Wat is jouw mening over ​​​God? Ik geloof zelf niet dat er iets zoals een god is. 

b) Waar geloof je in? in niks? (ik weet niet of dat het goede antwoord is) 

c) Zijn voor jouw alle religies of godsdiensten gelijk? Ik behandel de religies gelijk maar de manier dat een bepaald persoon met een religie om kan gaan respecteer ik niet altijd. 

d) Denk je dat alle godsdiensten uiteindelijk in hetzelfde geloven maar het gewoon een andere naam geven? in de meest basic vorm geeft een godsdienst een manier van denken en leven voor de mensen die erin geloven. Dat maakt ze niet allemaal hetzelfde maar dat is wel wat ze allemaal doen. 

e) Ken je het verhaal van Jezus? Zo ja, wat vind je ervan? ​​​Ik ken het verhaal. Ik vind het zelf niet realistisch maar ik was er niet bij dus 🤷‍♀️

f) Is een geloof voor jouw belangrijk? voor mij persoonlijk is geloof niet belangerijk. Het is wel een belangerijk iets voor mijn familie maar dat is het eigenlijk. (Ze waren allemaal protestant) 

g) Waarom denk jij dat mensen oorlog voeren om hun geloof? Ze willen dat iedereen hetzelfde geloofd, maar waarom? ik denk dat het iets te maken heeft met het feit dat mensen zich snel beledigd kunnen voelen als iemand iets niet hetzelfde vind als hun vinden. Als iemand iets echt gelooft dan kun je ze vaak niet van iets anders overtuigen. Daarom komen ze in een conflikt en gaat het dan te ver. 

h) Verkies je de goden van de natuur of eerder de Katholieke God, Boeddha,...?  Ik Verkies geen God? ( again, weet niet of dat het goede antwoord is) 

 

 

2 Racisme

a) Als de blanken de zwarten zo slecht behandelen, waarom worden in Afrika albino's dan afgeslacht? omdat mensen altijd al bang zijn geweest voor verandering of voor dingen die anders zijn. *dat maakt het niet goed* 

b) Bestaan er volgens jou mensen die "superieur" zijn? nope. 

c) Vanaf wanneer ben je een racist? waneer je actief gelooft dat mensen iets anders zijn alleen vanwegen hun huidskleur of afkomst. 

d) Beschouw je jezelf (in alle eerlijkheid) als een racist? Nee

e) Hoe denk jij over slavernij? Het is nooit goed geweest, gaat nooit goed zijn en had nooit moeten of mogen gebeuren.

f) Denk je dat er door de rassenvermenging uiteindelijk nog maar één soort mens zal overblijven? Nee

g) Heb je ooit zelf al eens racistische gedachten gehad? Nee

 

3 Algemeen

a) Hoe oud ben je? 14

b) Ben je een jongen of een meisje? meisje

c) Hoe zou je jezelf omschrijven? (Geef 10 woorden)  ik ben creatief, zelfstandig, chaotisch, behulpzaam, en slecht in kiezen. 

d) Noem 3 goede kwaliteiten van jezelf en 3 minder goede.  Goede: ik help mensen graag. Ik luister goed naar andere. Ik kan aangeven hoe ik me voel ik bepaalde situaties

Slechte: ik wil altijd alles weten, ik vergeet vaak dingen en ik kan er slecht tegen wanneer iemand niet naar mij luistert 

e) Beschouw je jezelf als een gevoelig persoon?  Nee

f) Wat is je lievelingsnummer? (van muziek)  Ik luister niet zo veel muziek. 

g) Hoe zou je mij omschrijven, afgaande op deze vragenlijst? ik denk dat je een erg interessant persoon bent die altijd kritisch nadenkt. 

h) Denk je dat ik een jongen of een meisje ben? Zou ik niet weten. Ik denk in iedergeval dat je een mens bent.

Reageer