Vraag

Vragenlijst #2 30+ vragen topics: algemeen, gebeurtenissen, politiek/mening en seks


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey ik heb weer wat vraagjes van verschillende topics, beantwoord van de eerste paar topics zo veel mogelijk vragen, maar zet een kruisje ofzoiets als je een vraag niet wil beantwoorden.

Algemene vragen

1 Geslacht

2 Leeftijd

 

Vragen over jouw mening, geef bij elke vraag ook je motieven dan kan ik en andere mensen misschien wat van jouw mening leren, maar we zijn hier niet om discussies te starten!

1 Vind je zwarte piet racistisch/ vind je dat zwarte piet moet veranderen?

2 Zijn gereformeerde christelijken vergelijkbaar met '’gereformeerde'’ islamieten(weet niet hoe je dit noemt maar ik bedoel de islamieten die precies volgens de islam leven)?

3 Wat vind je van de 1,5 meter corona maatregel?

4 Denk je dat het feit of iemand opgroeit in een stad of in een dorp invloed heeft op zijn/haar referentiekader? (of diegene daardoor ruimdenkender of meer close minded is)

5 Wat vind je van de doodstraf?

6 Wat vind je van de nashville verklaring? (kort gezegd anti-lgbtq wet)

7 Ben je blij om in West-Europa (Nl/BE) te wonen?

8 Hoe denk je dat de #blacklivesmatter protesten in Amerika gaan aflopen?

 

 

Vragen over ding die je gedaan hebt

1 Heb je vroeger wel eens gedreigd met ‘’je mag niet meer op mijn feestje komen'’?

2 Heeft iemand anders wel eens iets van jou kapot gemaakt wat je heel erg leuk vond, zo ja wat? (bijv. telefoon, stabilo stiften etc)

2b Heb je wel eens iets van iemand anders kapot gemaakt, en voelde je je schuldig?

3  Ben je ooit van een sport/hobby club af gepest?

3b Zo ja, waarover werd je gepest, of waardoor voelde je je niet welkom?

4 Heb je racistische familie? Hoe ga je daar mee om?

5 Heb je wel eens iets tegen je ouders gezegd waar je spijt van hebt?

5b Zo ja, wat? (sla over als je wil)

6 Woon je in een dorp?

6b Zo ja, wat vind je van de dorpssfeer? (iedereen kent elkaar, er word weinig gestolen etc)

6c Is er wel eens een verhaal over jou door het dorp gegaan? (dat je ziek was/ iets genants etc)

6d Zijn er bepaalde mensen in jouw dorp die bekend staan als ‘’roddelaars’’

6e Zou je liever in een stad wonen? (waarom wel/niet)

7 Woon je in een stad/ heel groot dorp?

7b Zo ja, vind je dat leuk? (en wat is het leukste)

7c Zou je liever in een dorp wonen? waarom wel/niet?

7d Wat vind je van de stadssfeer? (uitgaan, terrasjes etc etc)

8 Hoe ga je normaliter naar school, en hoe ver?

 

Vragen over jou graag ook weer met je motieven/verduidelijking als je dat wilt

1 Naar welke leeftijd zou je terug willen als dat kon?

2 Heb je soms stress omdat er zo veel beroepen zijn die je later kan worden?

3 Naar welke mijlpaal in je leven heb je het meeste uitgekeken/ kijk je het meeste uit? (bijv. middelbare school, studeren, groep 8 musical etc)

4Heb je wel eens gedacht dat je je kinder/puberteit hebt verpest omdat je er niet van kon genieten door bijv depressie/ziektes/gepest?

5 Heeft een docent of leerkracht wel eens dingen tegen je gezegd die echt niet kunnen? (je bent dik, je kan niks, je bent lelijk)

 

 

‘’seks’’vragen (deze hoef je niet te beantwoorden als je dat niet wil)

1 Praat je wel eens met ouders over seks/ seksuele voorlichting?

1b Zo ja, vind je dat fijn?

1c Zo nee, vind je dat jammer?

2 Hoe oud was je toen je erachter kwam hoe babys ontstaan/ seks werkt?

3 Vond je de seksuele voorlichting op school stiekem geil/spannend?

4 Wat zijn rare dingen die vroeger (of nu) in de kleedkamer van zwemles (schoolzwemmen) gebeurde?

 

 

Dit waren ze, alvast bedankt voor het invullen!!

Joejoe

 


34 reacties

Algemene vragen

1 Geslacht Jongen

2 Leeftijd 15

 

Vragen over jouw mening, geef bij elke vraag ook je motieven dan kan ik en andere mensen misschien wat van jouw mening leren, maar we zijn hier niet om discussies te starten!

1 Vind je zwarte piet racistisch/ vind je dat zwarte piet moet veranderen? Het is praktisch gezien racistisch omdat het stereotype zwarte mensen van een paar eeuwen terug imiteert. Kinderen maakt het niet uit hoe piet eruit ziet, als ze maar snoep en cadeaus krijgen. Mensen voelen zich gekwetst dus ik vind dat het aanpassen een goede oplossing is.

2 Zijn gereformeerde christelijken vergelijkbaar met '’gereformeerde'’ islamieten(weet niet hoe je dit noemt maar ik bedoel de islamieten die precies volgens de islam leven)? Ik vind tbh van wel, maar de gereformeerde christelijken zijn wel geaccepteerd in de samenleving, hoewel er net zulke erge dingen gebeuren in die gemeenschap. (priesters die aan kindjes zitten, homofobie en onterving als je lgbt bent)

3 Wat vind je van de 1,5 meter corona maatregel? Ik vind het een prima regel, wel moeilijk om je aan te houden dus ik hoop dat het tijdelijk is. Zeker op scholen is het lastig.

4 Denk je dat het feit of iemand opgroeit in een stad of in een dorp invloed heeft op zijn/haar referentiekader? (of diegene daardoor ruimdenkender of meer close minded is) Vaak wanneer kinderen in dorpen opgroeien en minder te maken met andere culturen hebben, leven ze in een soort bubbel. Daardoor kan hun referentiekader beperkter zijn dan kinderen in steden. (waardoor ze racistisch/ onbegripvol naar andere culturen kunnen zijn) maar dit gebeurd ook in steden natuurlijk.

5 Wat vind je van de doodstraf? Voor sommige mensen zou de doodstraf gepast zijn (seriemoordenaars/verkrachters, of andere pschygopaten) maar het risico is dat er onschuldige sterven en daar ben ik geen voorstander van. Ook zou ik liever deze psychopaten levenslang in een cel zien lijden, dat is een ergere straf dan dood. Dus ik heb liever dat levenslang echt levenslang word

6 Wat vind je van de nashville verklaring? (kort gezegd anti-lgbtq wet) Ik vind het triest dat sommige mensen zoveel geven om hoe andere mensen hun leven inrichten. Als iemand gay is, hoef je er niet achter te staan maar het heeft geen invloed op je leven. Heb gewoon respect en leef en laat leven.

7 Ben je blij om in West-Europa (Nl/BE) te wonen? Ja want het is hier goed geregeld met de zorg en uitkeringen voor armere mensen (kan nog beter omdat sommige mensen er voor kiezen niet te werken omdat een uitkering boven het minimum salaris ligt) Maar in andere landen is het slechter, kijk maar naar de VS.

8 Hoe denk je dat de #blacklivesmatter protesten in Amerika gaan aflopen? Ik denk dat er een soort burgeroorlog komt, een revolutie. en ik hoop dat iedereen dan uiteindelijk echt gelijk behandeld wordt, en dat we het er niet bij laten liggen hierbij maar dit probleem echt met bijde handen aan gaan pakken.

 

 

Vragen over ding die je gedaan hebt

1 Heb je vroeger wel eens gedreigd met ‘’je mag niet meer op mijn feestje komen'’? Ja hahah

2 Heeft iemand anders wel eens iets van jou kapot gemaakt wat je heel erg leuk vond, zo ja wat? (bijv. telefoon, stabilo stiften etc)Ja ik had speelgoed meegenomen naar school, en er geen toezicht op gehouden aan het einde van de dag was het stuk, dat was erg pijnlijk. Lol

2b Heb je wel eens iets van iemand anders kapot gemaakt, en voelde je je schuldig? Ik heb wel eens iemands telefoon op de grond gegooid ik voelde me heel schuldig

3  Ben je ooit van een sport/hobby club af gepest? Ja een soort van, ik zat op breakdance en er deed een jongen tijdens de lessen heel aardig tegen mij, maar later op school ging die me belachelijk maken naar mijn klas, en de oudere kinderen.

3b Zo ja, waarover werd je gepest, of waardoor voelde je je niet welkom? Ik was er heel slecht in en die gozer maakte me belachelijk.

4 Heb je racistische familie? Hoe ga je daar mee om? Ik heb een familielid die racistisch is ja, ik ben van plan diegene aan te spreken wanneer ik hem zie, maar ik houd wel van hem dus ik weet niet zeker hoe dat gaat.

5 Heb je wel eens iets tegen je ouders gezegd waar je spijt van hebt? Niet dat ik weet

5b Zo ja, wat? (sla over als je wil) nvt

6 Woon je in een dorp?  ja

6b Zo ja, wat vind je van de dorpssfeer? (iedereen kent elkaar, er word weinig gestolen etc) Echt heerlijk dat je je bijvoorbeeld eieren kan kopen, en het geld in een kistje legt zonder dat het word gestolen. Ook was ik een keer geld vergeten bij de kapper en toen mocht ik het later komen brengen (dag later)

6c Is er wel eens een verhaal over jou door het dorp gegaan? (dat je ziek was/ iets genants etc) Nee

6d Zijn er bepaalde mensen in jouw dorp die bekend staan als ‘’roddelaars’’ Ja lol een paar vrouwen lullen alles door over iedereen

6e Zou je liever in een stad wonen? (waarom wel/niet) soms wel omdat het beter is voor uit eten gaan, of winkelen, of terrasjes pakken. maar hier heb ik de ruimte en rust, wat ook heeeel chill is

7 Woon je in een stad/ heel groot dorp? nvt

7b Zo ja, vind je dat leuk? (en wat is het leukste) nvt

7c Zou je liever in een dorp wonen? waarom wel/niet? nvt

7d Wat vind je van de stadssfeer? (uitgaan, terrasjes etc etc) Ik vind altijd wanneer ik er ben het heel gezellig, maar het is er wel heel erg druk qua verkeer en mensen. Veel prikkels voor deze add’er

8 Hoe ga je normaliter naar school, en hoe ver? fiets en 17 km. In de winter en met regen soms met de bus

 

Vragen over jou graag ook weer met je motieven/verduidelijking als je dat wilt

1 Naar welke leeftijd zou je terug willen als dat kon? 4/5/6 lekker onschuldig en de hele dag spelen, maar ook 9/10 lijkt me leuk

2 Heb je soms stress omdat er zo veel beroepen zijn die je later kan worden? ja ik kan niet kiezen, er zijn zo fk veel keuzes en alles lijkt me leuk

3 Naar welke mijlpaal in je leven heb je het meeste uitgekeken/ kijk je het meeste uit? (bijv. middelbare school, studeren, groep 8 musical etc) Ik heb wel erg uitgekeken naar groep 8, met kamp en de musical. Dat was echt een hele goede tijd (ook dat je als ‘’groot'’ en ‘’stoer’’ werd gezien door de lagere klassen). Ook de overstap naar de middelbare vond ik heel spannend en leuk

4Heb je wel eens gedacht dat je je kinder/puberteit hebt verpest omdat je er niet van kon genieten door bijv depressie/ziektes/gepest? Ik denk wel eens dat ik er niet genoeg van heb genoten, niemand heeft mij verteld dat je kindertijd zo ontzettend snel voorbij gaat. (zelfde geld voor mijn 1e en 2e klas middelbare)

5 Heeft een docent of leerkracht wel eens dingen tegen je gezegd die echt niet kunnen? (je bent dik, je kan niks, je bent lelijk) Een docent heeft gezegd dat ik nooit wat zou bereiken, en een andere docent heeft gezegd dat hij mijn lelijke hoofd nooit meer wilde zien (hij was vrij manipulatief en maakte misbruik van zijn macht als docent)

 

‘’seks’’vragen (deze hoef je niet te beantwoorden als je dat niet wil)

1 Praat je wel eens met ouders over seks/ seksuele voorlichting? nee niet echt

1b Zo ja, vind je dat fijn? nvt

1c Zo nee, vind je dat jammer? Nee ik vind het een beetje awkward

2 Hoe oud was je toen je erachter kwam hoe babys ontstaan/ seks werkt? denk een jaar of 4/5 toen ik leerde dat ze uit de buik kwamen en een jaar of 9/10 toen ik leerde wat seks was

3 Vond je de seksuele voorlichting op school stiekem geil/spannend? Ja lol ik vond het wel spannend en interessant

4 Wat zijn rare dingen die vroeger (of nu) in de kleedkamer van zwemles (schoolzwemmen) gebeurde? De jongens helikopterde hun pik. En er was altijd een jongen die aan het randje omkleedde (en de kleedkamers waren dus praktisch een grote kamer met een muur ertussen en 2 ingangen dus je kon de meiden zien) Dus alle meiden gingen hem altijd bekijken en lachen want naakte jongens was spannend he, maar hij was altijd te laat voor een goede plek lmao

Badge

Algemene vragen

1 Geslacht, meisje 

2 Leeftijd 16

 

Vragen over jouw mening, geef bij elke vraag ook je motieven dan kan ik en andere mensen misschien wat van jouw mening leren, maar we zijn hier niet om discussies te starten!

1 Vind je zwarte piet racistisch/ vind je dat zwarte piet moet veranderen? ja het is een vorm van discriminatie en dat gaat tegen onze grondwet artikel 1

2 Zijn gereformeerde christelijken vergelijkbaar met '’gereformeerde'’ islamieten(weet niet hoe je dit noemt maar ik bedoel de islamieten die precies volgens de islam leven)? nou dit is per gezin anders waarom zou je twee geloven met elkaar vergelijken. wel vind ik dat als zelf moslima dat het een soort van vergelijkbaar is. het is niet hetzelfde maar beide proberen de regels van het geloof goed te volgen. ik vind het zelf wel jammer dat de gereformeerde christen wel geaccepteerd worden en de moslims niet. 

3 Wat vind je van de 1,5 meter corona maatregel? Nederland probeert het beste te doen om verspreiding zo goed mogelijk tegen te gaan. als de 1,5 meter regel werkt waarom ook niet?

4 Denk je dat het feit of iemand opgroeit in een stad of in een dorp invloed heeft op zijn/haar referentiekader? (of diegene daardoor ruimdenkender of meer close minded is) ja maar dit heeft ook meer met de persoonlijkheid en karakters van het gezin te maken. mensen op het platte land kunnen ‘close minded’ zijn en de mensen in de stad wat meer ‘open minded’

5 Wat vind je van de doodstraf? ligt aan de strafbare feit die er gepleegd is

6 Wat vind je van de nashville verklaring? (kort gezegd anti-lgbtq wet) ik weet niet wat dat is

7 Ben je blij om in West-Europa (Nl/BE) te wonen?  ja, ik ben hier opgegroeid dus ik ben opgegroeid met de regels die hier geldig zijn

8 Hoe denk je dat de #blacklivesmatter protesten in Amerika gaan aflopen? dat kan ik toch nier weten

 

 

Vragen over ding die je gedaan hebt

1 Heb je vroeger wel eens gedreigd met ‘’je mag niet meer op mijn feestje komen'’? nee ik vierde geen feestjes ik hield er niet van

2 Heeft iemand anders wel eens iets van jou kapot gemaakt wat je heel erg leuk vond, zo ja wat? (bijv. telefoon, stabilo stiften etc) ja mijn zus heeft veel spullen van mij kapot gemaakt of kwijt geraakt, voor de rest op school herinner ik het me niet meer, ben altijd heel voorzichtig

2b Heb je wel eens iets van iemand anders kapot gemaakt, en voelde je je schuldig? niet dat ik me herinner en als ik me schuldig voel dan koop ik wel een nieuwe

3  Ben je ooit van een sport/hobby club af gepest? nee 

3b Zo ja, waarover werd je gepest, of waardoor voelde je je niet welkom?  evt

4 Heb je racistische familie? Hoe ga je daar mee om? nee 

5 Heb je wel eens iets tegen je ouders gezegd waar je spijt van hebt? jaa meerdere keren

5b Zo ja, wat? (sla over als je wil) waren kleine dingetjes 

6 Woon je in een dorp?  nee 

6b Zo ja, wat vind je van de dorpssfeer? (iedereen kent elkaar, er word weinig gestolen etc) nvt

6c Is er wel eens een verhaal over jou door het dorp gegaan? (dat je ziek was/ iets genants etc) evt

6d Zijn er bepaalde mensen in jouw dorp die bekend staan als ‘’roddelaars’’ evt

6e Zou je liever in een stad wonen? (waarom wel/niet) evt

7 Woon je in een stad/ heel groot dorp? stad

7b Zo ja, vind je dat leuk? (en wat is het leukste) ja het is lekker druk en alles is dichtbij

7c Zou je liever in een dorp wonen? waarom wel/niet?  nee ik hoe niet van boers 

7d Wat vind je van de stadssfeer? (uitgaan, terrasjes etc etc) gezellig

8 Hoe ga je normaliter naar school, en hoe ver? lopen of met de fiets mijn school is lopend 7 minuten ons

 

 

 

Vragen over jou graag ook weer met je motieven/verduidelijking als je dat wilt

1 Naar welke leeftijd zou je terug willen als dat kon? basisschool tijden

2 Heb je soms stress omdat er zo veel beroepen zijn die je later kan worden? jaa 

3 Naar welke mijlpaal in je leven heb je het meeste uitgekeken/ kijk je het meeste uit? (bijv. middelbare school, studeren, groep 8 musical etc) Nooit over gedacht

4Heb je wel eens gedacht dat je je kinder/puberteit hebt verpest omdat je er niet van kon genieten door bijv depressie/ziektes/gepest? jaa

5 Heeft een docent of leerkracht wel eens dingen tegen je gezegd die echt niet kunnen? (je bent dik, je kan niks, je bent lelijk) jaa heel vaak en je moet dan gewoon met ze in discussie gaan en tegen spreken want niemand heeft recht om over je op die manier te praten.

 

 

Hey ik heb weer wat vraagjes van verschillende topics, beantwoord van de eerste paar topics zo veel mogelijk vragen, maar zet een kruisje ofzoiets als je een vraag niet wil beantwoorden.

Algemene vragen

1 Geslachtjongen

2 Leeftijd15

 

Vragen over jouw mening, geef bij elke vraag ook je motieven dan kan ik en andere mensen misschien wat van jouw mening leren, maar we zijn hier niet om discussies te starten!

1 Vind je zwarte piet racistisch/ vind je dat zwarte piet moet veranderen?ik vind het zelf niet racistisch en ik vind ook niet dat dat moet veranderen, ik snap dat sommige mensen dit wel vinden door wat er vroeger is gebeurd , maar dit is (vind ik zelf) zo lang geleden alweer en dan zouden (vind ik zelf) alles racistisch zijn.

2 Zijn gereformeerde christelijken vergelijkbaar met '’gereformeerde'’ islamieten(weet niet hoe je dit noemt maar ik bedoel de islamieten die precies volgens de islam leven)?ik heb hier zelf niet echt een mening over maar ik denk wel dat het een beetje vergelijk baar is omdat ze beiden dus streng gelovig zijn.

3 Wat vind je van de 1,5 meter corona maatregel?ik vind het zelf een goede maatregel,(al denk ik soms dat het niet echt helpt doordat het ook op dingen kan zitten)

4 Denk je dat het feit of iemand opgroeit in een stad of in een dorp invloed heeft op zijn/haar referentiekader? (of diegene daardoor ruimdenkender of meer close minded is)ik zelf denk dat vooral licht aan de omgeving en opvoeding dus denk dat dit inderdaad wel invloed heeft.(soms)

5 Wat vind je van de doodstraf?ik vind het ja ... het is een erge straf die je niet meer kan terug keren als bijvoorbeeld de politie een fout maakt.

6 Wat vind je van de nashville verklaring? (kort gezegd anti-lgbtq wet)​​​​ik weet zelf niet echt van deze verklaring af dus kan hier geen oordeel over geven.

7 Ben je blij om in West-Europa (Nl/BE) te wonen?ja, daar ben ik zeker blij mee. De zaken hier zijn goed geregeld vind ik.(soms)

8 Hoe denk je dat de #blacklivesmatter protesten in Amerika gaan aflopen?

ik denk dat er politiek zich er veel mee gaat bemoeien en er tot een oplossing komt(hoop ik)

 

Vragen over ding die je gedaan hebt

1 Heb je vroeger wel eens gedreigd met ‘’je mag niet meer op mijn feestje komen'’?ja , dat heb ik wel is gedaan toen ik klein was.

2 Heeft iemand anders wel eens iets van jou kapot gemaakt wat je heel erg leuk vond, zo ja wat? (bijv. telefoon, stabilo stiften etc)ja, is wel is gebeurd,  ik weet alleen niet meer wat het was .

2b Heb je wel eens iets van iemand anders kapot gemaakt, en voelde je je schuldig?ja, het was perongeluk,  maar voelde me wel schuldig toen.

3  Ben je ooit van een sport/hobby club af gepest?nee , dat denk ik niet.

3b Zo ja, waarover werd je gepest, of waardoor voelde je je niet welkom?nvt

4 Heb je racistische familie? Hoe ga je daar mee om?nee hoor, bij ons accepteren we gewoon iedereen als mensen gewoon aardig en normaal doen. Maakt niet uit .

5 Heb je wel eens iets tegen je ouders gezegd waar je spijt van hebt?vroeger toen ik klein was vast wel.

5b Zo ja, wat? (sla over als je wil)nvt

6 Woon je in een dorp?nee, in een stad

6b Zo ja, wat vind je van de dorpssfeer? (iedereen kent elkaar, er word weinig gestolen etc)nvt

6c Is er wel eens een verhaal over jou door het dorp gegaan? (dat je ziek was/ iets genants etc)nvt

6d Zijn er bepaalde mensen in jouw dorp die bekend staan als ‘’roddelaars’’nvt

6e Zou je liever in een stad wonen? (waarom wel/niet)nvt. Woon er al.

7 Woon je in een stad/ heel groot dorp?in een stad ja.

7b Zo ja, vind je dat leuk? (en wat is het leukste)ja, niet iedereen weet iets van elkaar.

7c Zou je liever in een dorp wonen? waarom wel/niet?nee , want daar is ook vaak veel geroddel .

7d Wat vind je van de stadssfeer? (uitgaan, terrasjes etc etc)ik ben niet echt vaak in de stad te vinden ofzo in terrasjes 😅 maar soms wel gezellig .

8 Hoe ga je normaliter naar school, en hoe ver?ik ga normaal gewoon met de fiets of ik ga lopend. Mijn school is ongeveer 6 a 6.5 km van mij vandaan. Dus niet echt ver ofzo.

 

Vragen over jou graag ook weer met je motieven/verduidelijking als je dat wilt

1 Naar welke leeftijd zou je terug willen als dat kon?ik kies dan toch voor geen. Met de reden dat ik me vroeger me niet echt late we maar zeggen thuis voelde of goed voelde.

2 Heb je soms stress omdat er zo veel beroepen zijn die je later kan worden?nee, ik zelf niet echt, ik weet ongeveer wel wat ik later wil.

3 Naar welke mijlpaal in je leven heb je het meeste uitgekeken/ kijk je het meeste uit? (bijv. middelbare school, studeren, groep 8 musical etc)een vrijstaand huis ofzo en gelukkig zijn.

4Heb je wel eens gedacht dat je je kinder/puberteit hebt verpest omdat je er niet van kon genieten door bijv depressie/ziektes/gepest?ja, door depressie en door pesten ja.

5 Heeft een docent of leerkracht wel eens dingen tegen je gezegd die echt niet kunnen? (je bent dik, je kan niks, je bent lelijk)ja, maar dat was voor de grap daar wist ik ook van dat het een grap was. (Was als voorbeeld dus weet dat hij het niet zo bedoelde)

 

 

‘’seks’’vragen (deze hoef je niet te beantwoorden als je dat niet wil)

1 Praat je wel eens met ouders over seks/ seksuele voorlichting?nee, niet echt nee, ze zijn bijna niet thuis dus dat word ook moeilijk 😅 

1b Zo ja, vind je dat fijn?nvt

1c Zo nee, vind je dat jammer?ja en nee , want sommige dingen hou ik graag voor mijzelf. 

2 Hoe oud was je toen je erachter kwam hoe babys ontstaan/ seks werkt?geen idee 6 of 7 ofzo.

3 Vond je de seksuele voorlichting op school stiekem geil/spannend?nee, niet echt geil ofzo dat niet nee.

4 Wat zijn rare dingen die vroeger (of nu) in de kleedkamer van zwemles (schoolzwemmen) gebeurde?bij ons niet veel zover ik weet. 

 

 

Dit waren ze, alvast bedankt voor het invullen!!graag gedaan 

Joejoe

 

groetjes gebruiker c 

Reputatie 1
Badge

1 Geslacht man

2 Leeftijd 12=3

 

Vragen over jouw mening, geef bij elke vraag ook je motieven dan kan ik en andere mensen misschien wat van jouw mening leren, maar we zijn hier niet om discussies te starten!

1 Vind je zwarte piet racistisch/ vind je dat zwarte piet moet veranderen? racistisch meot veranderen

2 Zijn gereformeerde christelijken vergelijkbaar met '’gereformeerde'’ islamieten(weet niet hoe je dit noemt maar ik bedoel de islamieten die precies volgens de islam leven)? ja maar el anders 

3 Wat vind je van de 1,5 meter corona maatregel? irritand wel nodig 

4 Denk je dat het feit of iemand opgroeit in een stad of in een dorp invloed heeft op zijn/haar referentiekader? (of diegene daardoor ruimdenkender of meer close minded is) ja heelerg 

5 Wat vind je van de doodstraf? bullshit maar soms niet 

6 Wat vind je van de nashville verklaring? (kort gezegd anti-lgbtq wet) super dom 

7 Ben je blij om in West-Europa (Nl/BE) te wonen? ja

8 Hoe denk je dat de #blacklivesmatter protesten in Amerika gaan aflopen? in geweld maar wel een eye opener

 

 

Vragen over ding die je gedaan hebt

1 Heb je vroeger wel eens gedreigd met ‘’je mag niet meer op mijn feestje komen'’? ja

2 Heeft iemand anders wel eens iets van jou kapot gemaakt wat je heel erg leuk vond, zo ja wat? (bijv. telefoon, stabilo stiften etc) ja 

2b Heb je wel eens iets van iemand anders kapot gemaakt, en voelde je je schuldig? ja ja 

3  Ben je ooit van een sport/hobby club af gepest? nee

3b Zo ja, waarover werd je gepest, of waardoor voelde je je niet welkom?

4 Heb je racistische familie? Hoe ga je daar mee om? nee

5 Heb je wel eens iets tegen je ouders gezegd waar je spijt van hebt? ja

5b Zo ja, wat? (sla over als je wil) 

6 Woon je in een dorp? nee

6b Zo ja, wat vind je van de dorpssfeer? (iedereen kent elkaar, er word weinig gestolen etc) kut 

6c Is er wel eens een verhaal over jou door het dorp gegaan? (dat je ziek was/ iets genants etc)

6d Zijn er bepaalde mensen in jouw dorp die bekend staan als ‘’roddelaars’’

6e Zou je liever in een stad wonen? (waarom wel/niet)

7 Woon je in een stad/ heel groot dorp? stad

7b Zo ja, vind je dat leuk? (en wat is het leukste) ja alles is er altijd avontuur

7c Zou je liever in een dorp wonen? waarom wel/niet? nee 

7d Wat vind je van de stadssfeer? (uitgaan, terrasjes etc etc) fucking leuk

8 Hoe ga je normaliter naar school, en hoe ver? ik fiets 4 km 

 

Vragen over jou graag ook weer met je motieven/verduidelijking als je dat wilt

1 Naar welke leeftijd zou je terug willen als dat kon? gee 

2 Heb je soms stress omdat er zo veel beroepen zijn die je later kan worden? nee

3 Naar welke mijlpaal in je leven heb je het meeste uitgekeken/ kijk je het meeste uit? (bijv. middelbare school, studeren, groep 8 musical etc) brugklas

4Heb je wel eens gedacht dat je je kinder/puberteit hebt verpest omdat je er niet van kon genieten door bijv depressie/ziektes/gepest? ja

5 Heeft een docent of leerkracht wel eens dingen tegen je gezegd die echt niet kunnen? (je bent dik, je kan niks, je bent lelijk) nee

 

 

‘’seks’’vragen (deze hoef je niet te beantwoorden als je dat niet wil)

1 Praat je wel eens met ouders over seks/ seksuele voorlichting? nee

1b Zo ja, vind je dat fijn? nee

1c Zo nee, vind je dat jammer?

2 Hoe oud was je toen je erachter kwam hoe babys ontstaan/ seks werkt? 8 

3 Vond je de seksuele voorlichting op school stiekem geil/spannend? kut

4 Wat zijn rare dingen die vroeger (of nu) in de kleedkamer van zwemles (schoolzwemmen) gebeurde? niks

 

 

Reputatie 5
Badge +4

Hey ik heb weer wat vraagjes van verschillende topics, beantwoord van de eerste paar topics zo veel mogelijk vragen, maar zet een kruisje ofzoiets als je een vraag niet wil beantwoorden.

Algemene vragen

1 Geslacht

vrouw

2 Leeftijd

14

 

Vragen over jouw mening, geef bij elke vraag ook je motieven dan kan ik en andere mensen misschien wat van jouw mening leren, maar we zijn hier niet om discussies te starten!

1 Vind je zwarte piet racistisch/ vind je dat zwarte piet moet veranderen?

weet ik niet, maar ze zijn zo zwart omdat ze door de schoorsteen geen gaan maar dan zouden ze toch gwn roetvegen moeten doen enz.

2 Zijn gereformeerde christelijken vergelijkbaar met '’gereformeerde'’ islamieten(weet niet hoe je dit noemt maar ik bedoel de islamieten die precies volgens de islam leven)?

weet ik niet

3 Wat vind je van de 1,5 meter corona maatregel?

goed

4 Denk je dat het feit of iemand opgroeit in een stad of in een dorp invloed heeft op zijn/haar referentiekader? (of diegene daardoor ruimdenkender of meer close minded is)

ja

5 Wat vind je van de doodstraf?

k*t want stel diegene besluit zijn leven te veranderen en dan moet hij dood, maar er zijn mensen die de dood verdienen

6 Wat vind je van de nashville verklaring? (kort gezegd anti-lgbtq wet)

weet ik niet

7 Ben je blij om in West-Europa (Nl/BE) te wonen?

nee ik wil de wereld rondreizen

8 Hoe denk je dat de #blacklivesmatter protesten in Amerika gaan aflopen?

ik hoop goed, ik hoop dat er geen rasisme meer is dan maar ik denk dat het goed gaat aflopen

 

Vragen over ding die je gedaan hebt

1 Heb je vroeger wel eens gedreigd met ‘’je mag niet meer op mijn feestje komen'’?

wie niet

2 Heeft iemand anders wel eens iets van jou kapot gemaakt wat je heel erg leuk vond, zo ja wat? (bijv. telefoon, stabilo stiften etc)

vast wel, maar kan me niet herinneren 

2b Heb je wel eens iets van iemand anders kapot gemaakt, en voelde je je schuldig?

ja en ja wss wel

3  Ben je ooit van een sport/hobby club af gepest?

nee gelukkig niet

3b Zo ja, waarover werd je gepest, of waardoor voelde je je niet welkom?

4 Heb je racistische familie? Hoe ga je daar mee om? 

nee gelukkig niet

5 Heb je wel eens iets tegen je ouders gezegd waar je spijt van hebt?

kan ik nu niet bedenken maar vast wel 

5b Zo ja, wat? (sla over als je wil)

6 Woon je in een dorp?

nee jammer genoeg niet

6b Zo ja, wat vind je van de dorpssfeer? (iedereen kent elkaar, er word weinig gestolen etc)

6c Is er wel eens een verhaal over jou door het dorp gegaan? (dat je ziek was/ iets genants etc)

6d Zijn er bepaalde mensen in jouw dorp die bekend staan als ‘’roddelaars’’

6e Zou je liever in een stad wonen? (waarom wel/niet)

7 Woon je in een stad/ heel groot dorp?

ja

7b Zo ja, vind je dat leuk? (en wat is het leukste)

ik vind het niet leuk

7c Zou je liever in een dorp wonen? waarom wel/niet?

ja dan heb je meer contact met mensen en het is niet zo druk

7d Wat vind je van de stadssfeer? (uitgaan, terrasjes etc etc)

soms is het wel gezellig maar het is te druk, ik heb een paar x een paniek aanval gehad doordat het te druk was, niet heel erg hoor 

8 Hoe ga je normaliter naar school, en hoe ver?

met de fiets kwartiertje

 

Vragen over jou graag ook weer met je motieven/verduidelijking als je dat wilt

1 Naar welke leeftijd zou je terug willen als dat kon?

12 ik had toen zo weinig zorgen

2 Heb je soms stress omdat er zo veel beroepen zijn die je later kan worden?

nee ik wil kunstenaares worden

3 Naar welke mijlpaal in je leven heb je het meeste uitgekeken/ kijk je het meeste uit? (bijv. middelbare school, studeren, groep 8 musical etc)

ik weet het niet 

4Heb je wel eens gedacht dat je je kinder/puberteit hebt verpest omdat je er niet van kon genieten door bijv depressie/ziektes/gepest?

ja maar had wel leuke momenten vroeger en nu, soms

5 Heeft een docent of leerkracht wel eens dingen tegen je gezegd die echt niet kunnen? (je bent dik, je kan niks, je bent lelijk)

nee

 

 

‘’seks’’vragen (deze hoef je niet te beantwoorden als je dat niet wil)

1 Praat je wel eens met ouders over seks/ seksuele voorlichting?

heel soms

1b Zo ja, vind je dat fijn?

nee

1c Zo nee, vind je dat jammer?

2 Hoe oud was je toen je erachter kwam hoe babys ontstaan/ seks werkt?

9

3 Vond je de seksuele voorlichting op school stiekem geil/spannend?

ja de jongens en ik gingen in groep 8 de condooms opblazen wrm weet ik niet

4 Wat zijn rare dingen die vroeger (of nu) in de kleedkamer van zwemles (schoolzwemmen) gebeurde?

nee

 

 

Dit waren ze, alvast bedankt voor het invullen!!

Joejoe

dag

 

Hey ik heb weer wat vraagjes van verschillende topics, beantwoord van de eerste paar topics zo veel mogelijk vragen, maar zet een kruisje ofzoiets als je een vraag niet wil beantwoorden.

 

Hi # of Hekje of Stewie (pf),

ik ga gewoon alles beantwoorden, tenzij het echt niet anders kan dan…

 

Algemene vragen

1 Geslacht

Jongen

 

2 Leeftijd

17 jaar

 

Vragen over jouw mening, geef bij elke vraag ook je motieven dan kan ik en andere mensen misschien wat van jouw mening leren, maar we zijn hier niet om discussies te starten!

1 Vind je zwarte piet racistisch/ vind je dat zwarte piet moet veranderen?

Ik heb het nooit als ‘racisisch ervaren’ als kind. Ik vond ze altijd wel aardig, omdat ze cadeautjes brengen, maar ja, als anderen er problemen mee hebben, dan mag het wat mij betreft wel veranderen. Ik zou het wel discriminatie vinden als donkere mensen geen Piet meer zouden mogen zijn/worden. Oh ja, mag Piet Zwart dan wel gewoon zijn naam nog houden? Blijft Sinterklaas wel ’blank’ of wordt dat ook aangepast?

 

2 Zijn gereformeerde christelijken vergelijkbaar met '’gereformeerde'’ islamieten(weet niet hoe je dit noemt maar ik bedoel de islamieten die precies volgens de islam leven)?

Oh, daar weet ik helemaal niks van, dus ‘no comment’

 

3 Wat vind je van de 1,5 meter corona maatregel?

Vind ik wel een goede regel, ben er ondertussen al aan gewend

Btw die 2 jongetjes op die bank met die stok van 1,5 m zijn mijn twin en ik toen we 4 waren ofzo. We hadden toen al een vooruitziende blik. Oh nee, das niet waar. Die vooruitziende blik hebben we wel, dat we dat zijn is niet waar

 

4 Denk je dat het feit of iemand opgroeit in een stad of in een dorp invloed heeft op zijn/haar referentiekader? (of diegene daardoor ruimdenkender of meer close minded is)

Zo zwart/wit is het niet. Hangt ook heel erg af van je familie en wat je allemaal verder doet. Kom je bijvoorbeeld in contact met veel andere mensen, culturen enzo. Een kluizenaar die in de grote stad woont krijgt minder van de wereld mee dan een globetrotter die in een dorpje achteraf woont. Nog steeds kan het dan zijn dat de kluizenaar ruimdenkender is dan de dorpsbewoner. Ja, die twist had je niet aan zien komen hé. Dan weet je gelijk dat het niet zo simpel is

 

5 Wat vind je van de doodstraf?

Onomkeerbaar, dus wel ff goed over nadenken. Ik ben geen voorstander

 

6 Wat vind je van de nashville verklaring? (kort gezegd anti-lgbtq wet)

Belachelijk

 

7 Ben je blij om in West-Europa (Nl/BE) te wonen?

Ja best wel. Met Nederlands kun je niet in veel andere landen terecht…

 

8 Hoe denk je dat de #blacklivesmatter protesten in Amerika gaan aflopen?

 Dat gaat vast nog wel een beetje verder uit de hand lopen voordat ze daar gewoon verder gaan zonder dat er uiteindelijk iets veranderd

 

Vragen over dingen die je gedaan hebt

1 Heb je vroeger wel eens gedreigd met ‘’je mag niet meer op mijn feestje komen'’?

Nee, ben al blij als er iemand wil komen…. Eerst iets zeggen en dan later dat weer terugdraaien, das niet fijn of grappig, alhoewel…. https://www.youtube.com/watch?v=a14Y2V5zJlY Rundfunk - afl. onvoldoende

 

2 Heeft iemand anders wel eens iets van jou kapot gemaakt wat je heel erg leuk vond, zo ja wat? (bijv. telefoon, stabilo stiften etc)

Ja, iets wat qua geld niks waard is, maar wel qua emotie en daar was ik best wel heel verdrietig over… Nou wil je vast weten wat dat was. Het was een liefdesbrief, die ik zelf geschreven had aan een vriendje, maar nooit verstuurd had. Ik had er geen eens de kans voor gekregen om ‘m te versturen. Een leraar op school pakte ‘m af en verscheurde ‘m. Wie doet nou zoiets…

 

2b Heb je wel eens iets van iemand anders kapot gemaakt, en voelde je je schuldig?

Niet dat ik weet en anders bied ik alsnog mijn excuses daarvoor aan.

 

3  Ben je ooit van een sport/hobby club af gepest?

Nope

 

3b Zo ja, waarover werd je gepest, of waardoor voelde je je niet welkom?

Er werd/wordt wel eens homo geroepen ofzo, maar daarmee krijg je mij niet klein. Niet dat het me helemaal niks doet, maar het slaat toch gewoon nergens op dat je kennelijk niet gewoon jezelf kan zijn, zonder dat anderen daar kennelijk iets over moeten zeggen en das nooit positief dan. Get a life, losers die dat doen

 

4 Heb je racistische familie? Hoe ga je daar mee om?

Nee

 

5 Heb je wel eens iets tegen je ouders gezegd waar je spijt van hebt?

Ja. Ik lijk op het forum misschien wel kalm en netjes, maar er zijn ook wel andere tijden geweest, waarin ik heel onredelijke dingen heb gedaan en gezegd. Het is geen excuus, maar het was een gevolg van ons (twin en ik) seksueel misbruik. Kennelijk is er een mechanisme dat je dan soms dingen afreageert op mensen die er altijd voor je zijn en er totaal geen schuld aan hebben. Je kunt je emoties eruit gooien en schreeuwen tegen diegenen die het meeste van je houden en je weet dat het ze pijn doet, ook al meenden wij het niet echt, maar toch zijn ze er altijd voor ons. Das heel unfair van ons. Dus ja, daar hebben we heel vaak sorry voor gezegd

 

5b Zo ja, wat? (sla over als je wil)

Oeps, die had ik hierboven al beantwoord. Nou ja niet helemaal. Maar ik ga de woorden en verwijten hier niet herhalen, maar ze waren heel erg onterecht. We hebben mama daardoor zien huilen en ongerust zijn als we weer eens onvindbaar waren nadat we in een opwelling thuis waren vertrokken. Niet dat we dagen onvindbaar waren, maar elk uur in onzekerheid is verschrikkelijk voor iemand die van je houdt

 

6 Woon je in een dorp?

Ja, alleen zijn er vaak meer toeristen dan inwoners…

 

6b Zo ja, wat vind je van de dorpssfeer? (iedereen kent elkaar, er wordt weinig gestolen etc)

Ik ken niet al die toeristen en in de zomer wordt hier gestolen als de raven haha, dus dat vooroordeel heb ik alvast om zeep geholpen. Btw in de winter wordt er ook veel ingebroken, omdat er dan veel leeg staat. Voor de rest ken je idd wel zo’n beetje iedereen van de vaste bewoners en vaak is dat wel leuk en soms ook wel weer vervelend

 

6c Is er wel eens een verhaal over jou door het dorp gegaan? (dat je ziek was/ iets genants etc)

Ja genoeg, sommige waren waar, de meeste niet gelukkig, maar daar hadden we niks aan, want ze geloven liever in hun eigen verhalen en niet in de feiten. Het was niet omdat we ziek waren, het had er meestal mee te maken dat we op jongens vallen en daar van alles mee doen op de meest gekke plekken en tijden. Dat zijn van die verhalen, zoals je een ‘spelletje’ hebt van dat de eerste een verhaal vertelt aan diegene die naast je zit in de klas en die weer aan diegene die daar weer naast of voor zit enzovoorts. Net zolang totdat iedereen in de klas een keertje aan de beurt is geweest. Dat verhaal van die laatste is dus vaak heel anders dan het oorspronkelijke verhaal

 

6d Zijn er bepaalde mensen in jouw dorp die bekend staan als ‘’roddelaars’’

Ja, die zullen ook nooit iets van mij over wie dan ook te horen krijgen

 

6e Zou je liever in een stad wonen? (waarom wel/niet)

Nee hoor, ik vind het ondanks wat ik eerder zei best wel leuk hier. We hebben ons rijbewijs al een tijdje, dus we kunnen er altijd nog met de auto vandoor gaan. Alleen moeten we dan wel iemand mee ontvoeren die een rijbewijs heeft, want we mogen alleen dan pas zelf rijden, omdat we nog geen 18 zijn

 

7 Woon je in een stad/ heel groot dorp?

Nee, er zijn niet zoveel ‘vaste’ inwoners, wel heel veel vakantiewoningen en toeristen

 

7b Zo ja, vind je dat leuk? (en wat is het leukste)

We wonen vlak bij het strand en ook veel natuurgebieden waar we vaak gaan sporten en van die dingen. We zien heel veel verschillende mensen die hier op vakantie komen en daar zitten ook veel leuke jongens bij, dus das mooi meegenomen toch? De meeste hebben een groot gedeelte van de dag ook nog eens heel weinig kleren aan….op het strand, maar is wel nice

 

7c Zou je liever in een dorp wonen? waarom wel/niet?

We wonen in een dorp, maar we hebben wel veel voorzieningen in vergelijking met de meeste dorpen. Das wel een toffe combi

 

7d Wat vind je van de stadssfeer? (uitgaan, terrasjes etc etc)

We barsten van de horeca in ons dorp. Alleen is er in de winter geen ruk te doen haha, nou ja das niet helemaal waar natuurlijk kan er wel gerukt worden, anders houden we het hier niet vol

 

8 Hoe ga je normaliter naar school, en hoe ver?

Vroeger op me skatebord, toen was de school niet zo ver. Sinds de middelbare op de fiets, iets van 15 km heen en 30 km terug. Ja, we fietsen soms wel een beetje om op de terugweg….

 

Vragen over jou graag ook weer met je motieven/verduidelijking als je dat wilt

1 Naar welke leeftijd zou je terug willen als dat kon?

Soms willen we weer 12 zijn, omdat we toen nog niet misbruikt waren. Dat we dan alles over konden doen, zonder dat we een jaar lang misbruikt zouden worden met alle gevolgen voor alles wat daarna nog volgde. Maar ja, 16 of 17 is ook wel een leuke leeftijd om te blijven, alleen mogen we dan nooit zelfstandig autorijden terwijl we al een rijbewijs hebben. We kunnen niet altijd terug blijven kijken, we moeten ook gewoon verder. Er zijn no zoveel mooie dingen te ontdekken, dus we gaan voor de toekomst. Wel jammer dat we dan steeds ouder worden, want jong zijn is wel lekker

 

2 Heb je soms stress omdat er zo veel beroepen zijn die je later kan worden?

Veel keus bedoel je, das geen stress. We weten nog niet wat we willen worden. Architect of industrieel ontwerper of arts of ondernemer, dat we samen een eigen zaak gaan beginnen of iets overnemen van papa ofzo. We zien wel

 

3 Naar welke mijlpaal in je leven heb je het meeste uitgekeken/ kijk je het meeste uit? (bijv. middelbare school, studeren, groep 8 musical etc)

Idk, ik was al blij met mijn veterstrikdiploma… We zijn wel blij met ons rijbewijs, gelukkig hadden we die al voor corona, want anders waren we vast nog aan het lessen. Nu kunnen we af en toe lekker door het dorp scheuren….met opa (niemand anders durft met ons de weg op en opa zegt dat ie toch al een mooi leven heeft gehad) naast me en mijn twin achterin of ik achterin als mijn twin wil sturen. Het is niet waar dat opa alleen met ons wil rijden, we mogen ook met papa en mama en onze pleegbroer erbij rijden. Wel cool hé. Dan kan ik lekker achter mijn twin aan scheuren, met allebei een begeleider

 

4Heb je wel eens gedacht dat je je kinder/puberteit hebt verpest omdat je er niet van kon genieten door bijv depressie/ziektes/gepest?

Ja, maar we hebben onze puberteit niet zelf verpest hé, toch iig niet voor wat het seksueel misbruik betreft. We doen wel genoeg andere domme dingen, alleen hebben die niet zulke grote gevolgen gehad

 

5 Heeft een docent of leerkracht wel eens dingen tegen je gezegd die echt niet kunnen? (je bent dik, je kan niks, je bent lelijk)

 Ja, dat we seks voor geld hebben met andere jongens en mannen. Pff we hebben nog nooit seks gehad met een man en dat willen we ook helemaal niet. We doen alleen met jongens van onze leeftijd en niet voor geld en ook niet met iedereen

 

‘’seks’’vragen (deze hoef je niet te beantwoorden als je dat niet wil)

Oh en daar kom je nu mee, ik heb er net eentje ingevuld haha, oh je bedoelt die hieronder staan

 

1 Praat je wel eens met ouders over seks/ seksuele voorlichting?

Ja, maar niet precies wat we nou met andere jongens in bed doen. Iig niet wat we met wie precies doen. Soms wel beetje algemeen, wat we wel of niet doen. Maar meestal komen we zelf wel met verhalen. Mama en papa ook snapt wel dat we niet alles willen vertellen. Soms gaan we nar onze pleegbroer, die is ook gay en hij is al bijna half de twintig. Hij heeft wel goeie info altijd. Of met onze zus ook wel. Die begrijpt ons altijd wel goed. Wel vraagt mama of we het veilig doen enzo, ze zorgt altijd dat we condooms hebben/kunnen pakken. Idk wat ik verder nog moet zeggen

 

1b Zo ja, vind je dat fijn?

Ja, is wel fijn dat we weten dat we bij ze terecht kunnen. Vroeger, nou ja, een tijdje terug kregen we allemaal apart condooms zeg maar, maar dat vonden we toch niet zo fijn, want dan weet ze gelijk hoe vaak we neuken ofzo, ik bedoel dan geeft ze er bijvoorbeeld 10 ofzo en als ik dan na een week of zoiets nieuwe vraag is dat een beetje raar of awkward. Dan denkt mama gelijk dat ik die week al 10 x heb geneukt ofzo, terwijl mijn twin soms ook condooms van mij pakte of ik van hem. Soms geef ik wel eens eentje aan een vriend ofzo als die een keertje met een meisje iets wil ofzo. Nu hebben we gewoon een kastje waar alle condooms in zitten en dan kan iedereen er uit pakken wat die nodig heeft

 

1c Zo nee, vind je dat jammer?

Niet van toepassing, alhoewel soms vinden we dat mama wel eens te makkelijk praat over seksdingen. Vooral als er vrienden bij zijn ofzo. Dan voelen we ons ongemakkelijk ofzo, als ze bijvoorbeeld zegt dat ze nieuwe condooms voor ons heeft gekocht of als ze vraagt of we er genoeg bij ons hebben als we bijvoorbeeld een weekendje naar ons vriendje gingen. Van die dingen

 

2 Hoe oud was je toen je erachter kwam hoe babys ontstaan/ seks werkt?

Idk precies, iets van 6 ofzo. Mijn twin vroeg toen of wij dat later ook moesten doen. Van die dingen met een meisje en hij trok er een vies gezicht bij. Hij had gewoon een vooruitziende blik en hij heeft gelijk, das niks voor ons om te doen. Je piemel in een meisje stoppen…brr… Not for us. Gelukkig kwamen we, toen we wat ouder waren, er achter dat we zelf mochten kiezen

 

3 Vond je de seksuele voorlichting op school stiekem geil/spannend?

In de klas was het wel soort van spannender en ongemakkelijker als thuis. Gaat je meester of juffrouw (ik wilde bijna zeggen meesteres haha) een piemel in zijn mond nemen, nou ja dat woord dan, maar ok, goed dat het er is

 

4 Wat zijn rare dingen die vroeger (of nu) in de kleedkamer van zwemles (schoolzwemmen) gebeurden?

We hebben jarenlang op (wedstrijd)zwemmen gezeten en volgens mij gebeurden er niet zo veel rare dingen. Ofc had er wel eens iemand een stijve piemel, maar dat kan gebeuren. Zelf waren we wel gewend om bloot te zijn als er anderen bij waren, omdat we vroeger naar een naaktcamping gingen en het naaktstrand (daar komen we nu nog ssteeds). Echt gekke dingen gebeurden er volgens mij niet. Mijn twin en ik hebben ons wel eens afgetrokken als er verder niemand bij was, maar verder niets bijzonders dat ik weet

 

Dit waren ze, alvast bedankt voor het invullen!!

Joejoe

Oh, is het al weer klaar. Geen dank. Ik vond het wel leuk en interessant om het in te vullen

 

Groetjes,

M&M’s

Heyo,

Algemene vragen

1 Geslacht Jongen.

2 Leeftijd 16 Jaar.

 

Vragen over jouw mening, geef bij elke vraag ook je motieven dan kan ik en andere mensen misschien wat van jouw mening leren, maar we zijn hier niet om discussies te starten!

1 Vind je zwarte piet racistisch/ vind je dat zwarte piet moet veranderen? Ik heb zwarte piet nooit gezien als iets racistisch. Ik vind het jammer dat mensen dingen gaan vergelijken met vroeger. Toen ik hier voor het eerst kwam was er eigenlijk helemaal niemand die ook maar wat zei over racisme. Tuurlijk ze mogen zwarte piet wel iets veranderen, maar om ze helemaal blank te maken, of roetvegen hier en daar. Dat past gewoon niet. Hetzelfde is dat de sinterklaas altijd blank geweest, een donkere sinterklaas bestaat niet. Ik zou zelf dan zeggen maak zwarte piet dan licht bruin, dan kun je zeggen dat ze bruin zijn omdat het altijd mooi weer is in Spanje en dat je daar lekker bruin wordt.

2 Zijn gereformeerde christelijken vergelijkbaar met '’gereformeerde'’ islamieten(weet niet hoe je dit noemt maar ik bedoel de islamieten die precies volgens de islam leven)? Ik heb geen idee. Ik verdiep me niet zo in het geloof.

3 Wat vind je van de 1,5 meter corona maatregel? Ik vind het een goede maatregel. Het zou ook fijn zijn als iedereen zich daar aan houdt.

4 Denk je dat het feit of iemand opgroeit in een stad of in een dorp invloed heeft op zijn/haar referentiekader? (of diegene daardoor ruimdenkender of meer close minded is) Ik heb geen idee. 

5 Wat vind je van de doodstraf? Ik vind persoonlijk zelf dat het wel weer ingevoerd mag worden voor sommige mensen. Als iemand een vreselijk gruwelijke moord pleegt krijgt die gast hier in Nederland een mooi hotel om vervolgens 20 jaar vast te zitten. Dan ben ik zo iemand die vind dat die gast afgemaakt mag worden.

6 Wat vind je van de nashville verklaring? (kort gezegd anti-lgbtq wet) Jeez. Wat een moeilijke woorden lol. Ik vind het schandalig. Iedereen mag zijn en voelen als hoe diegene is. Ook in landen waar het verboden is zijn lgbtq mensen te vinden. 

7 Ben je blij om in West-Europa (Nl/BE) te wonen? Ik mag nie klagen. Al kies ik liever voor Italië. 

8 Hoe denk je dat de #blacklivesmatter protesten in Amerika gaan aflopen? Het zal wel weer uitsterven over een tijdje. Net als met al die andere protesten. De politie agent wordt ontslagen en komt misschien voor de rechter. Dat vind iedereen dat wauwie. En dan vervaagd het allemaal weer. Ik vind dat die protesten trouwens nergens op slaan. Ik snap dat je boos bent, maar vooral met de corona daar snap ik niet dat je met ze alle door de steden heen gaat. Om vervolgens te gaan plunderen, dingen in de fik zet, vecht tegen de politie. Dat lijkt mij juist het tegenovergestelde van wat een protest moet zijn, en het geeft weer een negatief beeld voor die mensen.

 

 

Vragen over ding die je gedaan hebt

1 Heb je vroeger wel eens gedreigd met ‘’je mag niet meer op mijn feestje komen'’? Ik heb wel is iemand bedreigd ja. Niet met wat er als voorbeeld staat, iets ergers denk ik.

2 Heeft iemand anders wel eens iets van jou kapot gemaakt wat je heel erg leuk vond, zo ja wat? (bijv. telefoon, stabilo stiften etc) Jazeker. Een klasgenoot heeft letterlijk me pc door een virus vernield. We waren samen bezig met een verslag te maken waarna hij me een linkje toe stuurde. Ik drukte daarop waarnaar me pc vast liep, niet meer uit te schakelen was, en een paar minuten later werd er zonder toestemming iets gedownload waarnaar me hele pc werd geblokkeerd. Dan kun je misschien wel begrijpen dat ik die kklasgenoot flink hebt bedreigd.

2b Heb je wel eens iets van iemand anders kapot gemaakt, en voelde je je schuldig? Ja, ik heb wel meerdere dingen van diegene kapot gemaakt. En nee ik heb nooit spijt gehad.

3  Ben je ooit van een sport/hobby club af gepest?

Ja, op me vorig hockeyclub ben ik afgepest. 

3b Zo ja, waarover werd je gepest, of waardoor voelde je je niet welkom? Ik was degene die iedereen probeerde aan te sturen. Degene die dat eigenlijk hoort te doen was een pussy die niks durfde te zeggen op het veld of in de pauzes. Het was dan altijd van jongens we doen het aardig goed, ga zo door. Terwijl dat helemaal niet zo was. Dus ik zei dan van dat het helemaal niet goed ging en dat we het op zo en zo'n manier moesten aanpakken. Onze Coach was de vader van de aanvoerder. Dus die zei dat ik me mond moest houden en moest luisteren naar hem. Uiteindelijk verloren we dan omdat die lul niet wou luisteren. Na 2 jaar hebben ze me eruit gezet. Nu zit ik op een andere hockeyclub en ben ik de aanvoerder van het team. We zijn al 2x Als eerste geëindigd en 3x als tweede is toch niet zo slecht.

4 Heb je racistische familie? Hoe ga je daar mee om?

Me opa en oma zijn niet racistisch, maar me ouders wel. Die schelden erop los tegen de donkere mensen. Die vinden het allemaal onzin. En ze moeten zich niet zo aanstellen. Gelukkig zie ik me ouders nooit dus dat zit wel goed. Met sommige dingen ben ik het dan wel met ze eens.

5 Heb je wel eens iets tegen je ouders gezegd waar je spijt van hebt? Ja. Me opa en oma dan.

5b Zo ja, wat? (sla over als je wil) Ik heb met sommige vrienden wel iets in de fik gezet waar ik uiteindelijk wel spijt van heb. We moesten vluchten voor de boze mensen, de politie heeft ons nooit gevonden. Het gaat btw om een klein beeldje van hout. En een boek waar in je wat kon schrijven over iemand die je mist, of overleden is. 

6 Woon je in een dorp? Nee, al zou je het wel een dorp willen noemen.

6b Zo ja, wat vind je van de dorpssfeer? (iedereen kent elkaar, er word weinig gestolen etc) De stad sfeer is super. Bijna iedereen kent elkaar wel. Of weet wel over wie je het hebt als je er een beschrijving bij maakt. En als er iets gebeurt zoals de dood van me oma, dan heb je binnen een paar dagen dat de hele stad weet dat je oma overleden is.

6c Is er wel eens een verhaal over jou door het dorp gegaan? (dat je ziek was/ iets genants etc) Er is ooit een verhaal rond gegaan dat ik echt gestoord was, en dat ik mensen pijn deed, of dieren dood. Dit is nooit zo geweest, maar omdat ik opgenomen werd en later iedereen wist dankzij kuch kuch me opa en oma dat ik last heb van bepaalde psychosen. Is dat ontstaan.

6d Zijn er bepaalde mensen in jouw dorp die bekend staan als ‘’roddelaars’’ Ja we noemen ze letterlijk de NSB'ers lol. 

6e Zou je liever in een stad wonen? (waarom wel/niet) Nee eigenlijk niet. Vroeger woonde ik in een klein dorpje. Iets van 60 huizen stonden er. En de sfeer daar is altijd zo onwijs mooi geweest. 

7 Woon je in een stad/ heel groot dorp? Het is een stad, maar je zou het ook een groot dorp kunnen noemen.

7b Zo ja, vind je dat leuk? (en wat is het leukste) Ik heb liever een klein dorpje. Maar het is hier nu al heel wat jaar prima

7c Zou je liever in een dorp wonen? waarom wel/niet? Ja, omdat de sfeer gewoon heel veel beter is. Iedereen kent elkaar.

7d Wat vind je van de stadssfeer? (uitgaan, terrasjes etc etc) Ik vind het saai, en te druk. 

8 Hoe ga je normaliter naar school, en hoe ver? Ik ga momenteel met de trein naar school. Ik reis ongeveer 1 uur.

 

Vragen over jou graag ook weer met je motieven/verduidelijking als je dat wilt

1 Naar welke leeftijd zou je terug willen als dat kon? Leeftijd 0-12 jaar zou fijn zijn. Dit waren de mooiste jaren ooit. 12-13 ook nog wel 14-tot heden is een en al ellende. 0-12 woonde ik in een mooi dorpje en had ik een gelukkig leven. Daarna veranderde me leven en was het allemaal wennen. Toen heb ik 2 jaar iets opgebouwd waar we beiden zo trots op waren. Ik had nooit kunnen bedenken dat 2 jaar later me leven 1 grote puinhoop werd. Alhoewel nu langzamerhand alles weer goed lijkt te gaan.

2 Heb je soms stress omdat er zo veel beroepen zijn die je later kan worden? Nee eigenlijk niet. Ik wou ondernemer zijn of het gene wat ik nu ga doen.

3 Naar welke mijlpaal in je leven heb je het meeste uitgekeken/ kijk je het meeste uit? (bijv. middelbare school, studeren, groep 8 musical etc) de 1000 volgers op Twitch was me grootste mijlpaal tot nu toe. Daarna de 5000 en later de 10.000. Een ander mijlpaal die ik graag wi behalen is me HBO diploma, en veel en veel later me eerste winkel. 

4Heb je wel eens gedacht dat je je kinder/puberteit hebt verpest omdat je er niet van kon genieten door bijv depressie/ziektes/gepest? Ik denk hier bijna elke dag over. Maar ja. Het leven is nou eenmaal zo gegaan.

5 Heeft een docent of leerkracht wel eens dingen tegen je gezegd die echt niet kunnen? (je bent dik, je kan niks, je bent lelijk) Nee, behalve dat leerlingen me gestoord noemde, raar, een mogool, we hebben liever K dan jij in deze klas. 

 

 

‘’seks’’vragen (deze hoef je niet te beantwoorden als je dat niet wil)

1 Praat je wel eens met ouders over seks/ seksuele voorlichting? Nee, mef niemand doe ik dat.

1b Zo ja, vind je dat fijn? X

1c Zo nee, vind je dat jammer? Nee.

2 Hoe oud was je toen je erachter kwam hoe babys ontstaan/ seks werkt? 6 toen ik wist hoe baby's ontstaan 7 of 8 jaar toen ik wist hoe seks werkt.

3 Vond je de seksuele voorlichting op school stiekem geil/spannend? Nee. Ik ben er op jonge leeftijd al mee geconfronteerd/ heb die voorlichting al gehad. De andere leerlingen vonden het heel grappig allemaal.

4 Wat zijn rare dingen die vroeger (of nu) in de kleedkamer van zwemles (schoolzwemmen) gebeurde?

Behalve omkleden, of als grap iemands zwembroek naar beneden trekken, niks.

 

See ya!

Spookyzx. 

Hey ik heb weer wat vraagjes van verschillende topics, beantwoord van de eerste paar topics zo veel mogelijk vragen, maar zet een kruisje ofzoiets als je een vraag niet wil beantwoorden.

Algemene vragen

1 Geslacht Man

2 Leeftijd 18

 

Vragen over jouw mening, geef bij elke vraag ook je motieven dan kan ik en andere mensen misschien wat van jouw mening leren, maar we zijn hier niet om discussies te starten!

1 Vind je zwarte piet racistisch/ vind je dat zwarte piet moet veranderen? Zwarte Piet is feitelijk racistisch. Het is de stereotypering van een zwarte slaaf. 

2 Zijn gereformeerde christelijken vergelijkbaar met '’gereformeerde'’ islamieten(weet niet hoe je dit noemt maar ik bedoel de islamieten die precies volgens de islam leven)? Net zoals dat elk geloof ander is, is de beleving ervan ook anders. Strenge Christenen en strenge Islamieten delen dezelfde waarden, alleen met andere regels en manieren eromheen

3 Wat vind je van de 1,5 meter corona maatregel? Vervelend maar begrijpelijk 

4 Denk je dat het feit of iemand opgroeit in een stad of in een dorp invloed heeft op zijn/haar referentiekader? (of diegene daardoor ruimdenkender of meer close minded is) Over het algemeen wel, mensen uit een dorp worden toch opgevoedt in een kleinere omgeving waar ze minder binnenkrijgen, met ouders die hun eigen waarden extra belangrijk vinden. Maar het verschilt wel per dorp of stad. 

5 Wat vind je van de doodstraf? Onlogisch. Waarom zou je je verlagen naar het niveau van diegene door hem/haar te vermoorden. 

6 Wat vind je van de nashville verklaring? (kort gezegd anti-lgbtq wet) onbegrijpelijk dat sommigen er naïef in mee zijn gegaan. 

7 Ben je blij om in West-Europa (Nl/BE) te wonen? Jawel

8 Hoe denk je dat de #blacklivesmatter protesten in Amerika gaan aflopen? Niet. Dit gaat nog jaren door, soms met stilte, soms met grote protesten en chaos. Amerika is systematisch het meest racistische land ter wereld. Dat systeem is moeilijk te veranderen. 

 

 

Vragen over ding die je gedaan hebt

1 Heb je vroeger wel eens gedreigd met ‘’je mag niet meer op mijn feestje komen'’? Ik had geen feestjes dus nee

2 Heeft iemand anders wel eens iets van jou kapot gemaakt wat je heel erg leuk vond, zo ja wat? (bijv. telefoon, stabilo stiften etc) jawel

2b Heb je wel eens iets van iemand anders kapot gemaakt, en voelde je je schuldig? Ja, niet echt. Dingen gaan kapot. 

3  Ben je ooit van een sport/hobby club af gepest? Nope

3b Zo ja, waarover werd je gepest, of waardoor voelde je je niet welkom?

4 Heb je racistische familie? Hoe ga je daar mee om? Mijn vader is een allochtoon met een hekel aan allochtonen. Ja. Echt waar. 

5 Heb je wel eens iets tegen je ouders gezegd waar je spijt van hebt? Nee. Brutally honest. 

5b Zo ja, wat? (sla over als je wil)

6 Woon je in een dorp? Nee 

6b Zo ja, wat vind je van de dorpssfeer? (iedereen kent elkaar, er word weinig gestolen etc)

6c Is er wel eens een verhaal over jou door het dorp gegaan? (dat je ziek was/ iets genants etc)

6d Zijn er bepaalde mensen in jouw dorp die bekend staan als ‘’roddelaars’’

6e Zou je liever in een stad wonen? (waarom wel/niet)

7 Woon je in een stad/ heel groot dorp? Ja

7b Zo ja, vind je dat leuk? (en wat is het leukste) maakt me niet zoveel uit

7c Zou je liever in een dorp wonen? waarom wel/niet? Nee, ben wel blij

7d Wat vind je van de stadssfeer? (uitgaan, terrasjes etc etc) gezel

8 Hoe ga je normaliter naar school, en hoe ver? Met de trein naar Agga

 

Vragen over jou graag ook weer met je motieven/verduidelijking als je dat wilt

1 Naar welke leeftijd zou je terug willen als dat kon? 14. Top leeftijd. 

2 Heb je soms stress omdat er zo veel beroepen zijn die je later kan worden? Wtf moet ik met mn leven

3 Naar welke mijlpaal in je leven heb je het meeste uitgekeken/ kijk je het meeste uit? (bijv. middelbare school, studeren, groep 8 musical etc) slagen van het HBO, tot over 4 jaar

4Heb je wel eens gedacht dat je je kinder/puberteit hebt verpest omdat je er niet van kon genieten door bijv depressie/ziektes/gepest? Niet echt. Alles gebeurd met een reden

5 Heeft een docent of leerkracht wel eens dingen tegen je gezegd die echt niet kunnen? (je bent dik, je kan niks, je bent lelijk) jep, fuck them. 

 

 

‘’seks’’vragen (deze hoef je niet te beantwoorden als je dat niet wil)

1 Praat je wel eens met ouders over seks/ seksuele voorlichting? Niet echt meer nodig

1b Zo ja, vind je dat fijn?

1c Zo nee, vind je dat jammer? 

2 Hoe oud was je toen je erachter kwam hoe babys ontstaan/ seks werkt? 8 ofzo

3 Vond je de seksuele voorlichting op school stiekem geil/spannend? Nooit gekregen

4 Wat zijn rare dingen die vroeger (of nu) in de kleedkamer van zwemles (schoolzwemmen) gebeurde?  Niks

 

 

Dit waren ze, alvast bedankt voor het invullen!!

Joejoe

 

 

Algemene vragen

1 Geslacht Man

2 Leeftijd 17

 

Vragen over jouw mening, geef bij elke vraag ook je motieven dan kan ik en andere mensen misschien wat van jouw mening leren, maar we zijn hier niet om discussies te starten!

1 Vind je zwarte piet racistisch/ vind je dat zwarte piet moet veranderen?

Zeker niet. Zwarte piet is traditie en dat moet zo blijven. Ik kan er met me hoofd uberhaupt niet bij dat mensen er door gekwetst worden, mensen die dat zeggen laten zich dat aanpraten door de enorm opgeblazen commotie rondom, er is niks aan de hand en mensen maken zich druk om niks. En zwarte piet is al helemaal geen stereotiep van een slaaf zoals sommige mensen beweren!!

2 Zijn gereformeerde christelijken vergelijkbaar met '’gereformeerde'’ islamieten(weet niet hoe je dit noemt maar ik bedoel de islamieten die precies volgens de islam leven)?  Jawel

3 Wat vind je van de 1,5 meter corona maatregel?

Ik snap dat meneer Rutte een oplossing wilt hebben voor de corona tegen te gaan, alleen het zijn de nuchtere Nederlanders die het allemaal beter weten/moeilijk vinden aan te passen (ik ben zelf ook zo iemand)

4 Denk je dat het feit of iemand opgroeit in een stad of in een dorp invloed heeft op zijn/haar referentiekader? (of diegene daardoor ruimdenkender of meer close minded is)

Ja, of je nou in een ouderwets Hollands dorp opgroeid of in de schilderswijk is een wereld van verschil natuurlijk

5 Wat vind je van de doodstraf?

Vind het niet erg dat het afgeschaft is

6 Wat vind je van de nashville verklaring? (kort gezegd anti-lgbtq wet)

Rare wet, dit is dus typisch een voorbeeld waarom men het niet accepteert, het wordt door onzin dingen dus heel veel over gepraat dus blijft het probleem bestaan

7 Ben je blij om in West-Europa (Nl/BE) te wonen?

Zeker

8 Hoe denk je dat de #blacklivesmatter protesten in Amerika gaan aflopen?

Gaat als een doofvuurtje weer uit, straks gebeurt er weer iets anders en dan gaan ze daar weer over lopen demonstreren ik verwacht geen burgeroorlog

 

Vragen over ding die je gedaan hebt

1 Heb je vroeger wel eens gedreigd met ‘’je mag niet meer op mijn feestje komen'’?

Nee

2 Heeft iemand anders wel eens iets van jou kapot gemaakt wat je heel erg leuk vond, zo ja wat? (bijv. telefoon, stabilo stiften etc)

ja

2b Heb je wel eens iets van iemand anders kapot gemaakt, en voelde je je schuldig?

Ja, en voelde me schuldig

3  Ben je ooit van een sport/hobby club af gepest?

Nee hoor

3b Zo ja, waarover werd je gepest, of waardoor voelde je je niet welkom?

4 Heb je racistische familie? Hoe ga je daar mee om?

Geen rasistische familie, wel gewoon een Nederlands-denkend, al dan niet “ouderwets” denkende familie waar ik achter sta en ik trots op ben (voor sommige mensen dus wel rasistisch ja.)

5 Heb je wel eens iets tegen je ouders gezegd waar je spijt van hebt?

Ja tuurlijk

5b Zo ja, wat? (sla over als je wil)

6 Woon je in een dorp?

Nope, stadsmens

6b Zo ja, wat vind je van de dorpssfeer? (iedereen kent elkaar, er word weinig gestolen etc)

6c Is er wel eens een verhaal over jou door het dorp gegaan? (dat je ziek was/ iets genants etc)

6d Zijn er bepaalde mensen in jouw dorp die bekend staan als ‘’roddelaars’’

6e Zou je liever in een stad wonen? (waarom wel/niet)

7 Woon je in een stad/ heel groot dorp?

Stad

7b Zo ja, vind je dat leuk? (en wat is het leukste)

Hardstikke ik hou van de hectiek en de dichtbevolktheid

7c Zou je liever in een dorp wonen? waarom wel/niet?

Nee zeker niet vind het prima zo

7d Wat vind je van de stadssfeer? (uitgaan, terrasjes etc etc)

Niet heel best ook niet heel slecht

8 Hoe ga je normaliter naar school, en hoe ver?

Met de brommer, 30km heen.

Vragen over jou graag ook weer met je motieven/verduidelijking als je dat wilt

1 Naar welke leeftijd zou je terug willen als dat kon?

ik denk 13, de middelbare school overdoen

2 Heb je soms stress omdat er zo veel beroepen zijn die je later kan worden?

Nee wist het al sinds mn 4e

3 Naar welke mijlpaal in je leven heb je het meeste uitgekeken/ kijk je het meeste uit? (bijv. middelbare school, studeren, groep 8 musical etc)

Naar dat ik kon werken, ik kijk nu uit om mn diploma te halen

4Heb je wel eens gedacht dat je je kinder/puberteit hebt verpest omdat je er niet van kon genieten door bijv depressie/ziektes/gepest?

Zekerweten

5 Heeft een docent of leerkracht wel eens dingen tegen je gezegd die echt niet kunnen? (je bent dik, je kan niks, je bent lelijk)

Nee zover ik weet niet

Badge

1 Vind je zwarte piet racistisch/ vind je dat zwarte piet moet veranderen?nee Zeker niet zwarte piet is traditie in Nederland 

2 Zijn gereformeerde christelijken vergelijkbaar met '’gereformeerde'’ islamieten(weet niet hoe je dit noemt maar ik bedoel de islamieten die precies volgens de islam leven)? jawel 

3 Wat vind je van de 1,5 meter corona maatregel?

ik vind het een prima regel maar moeilijk om eraan te houden 

4 Denk je dat het feit of iemand opgroeit in een stad of in een dorp invloed heeft op zijn/haar referentiekader? (of diegene daardoor ruimdenkender of meer close minded is)weet ik niet

5 Wat vind je van de doodstraf? onlogisch, waarom zou je iemand vermoorden die ook kan veranderen?

6 Wat vind je van de nashville verklaring? (kort gezegd anti-lgbtq wet)rare weg verder geen idee

7 Ben je blij om in West-Europa (Nl/BE) te wonen? Ja

8 Hoe denk je dat de #blacklivesmatter protesten in Amerika gaan aflopen?

ik ben bang dat er meer doden komen en meer plunderingen 

 

Vragen over ding die je gedaan hebt

1 Heb je vroeger wel eens gedreigd met ‘’je mag niet meer op mijn feestje komen'’?nee, zo ben ik niet

2 Heeft iemand anders wel eens iets van jou kapot gemaakt wat je heel erg leuk vond, zo ja wat? (bijv. telefoon, stabilo stiften etc) ja, maar dat weet ik niet meer haha 

2b Heb je wel eens iets van iemand anders kapot gemaakt, en voelde je je schuldig?ja wel keer gedaan maar voelde me niet schuldig 

3  Ben je ooit van een sport/hobby club af gepest?nee 

3b Zo ja, waarover werd je gepest, of waardoor voelde je je niet welkom?..

4 Heb je racistische familie? Hoe ga je daar mee om?nee heb ik niet

5 Heb je wel eens iets tegen je ouders gezegd waar je spijt van hebt?eigenlijk niet...

5b Zo ja, wat? (sla over als je wil)..sla ik over 

6 Woon je in een dorp?ja dorp stad weet niet haha 

6b Zo ja, wat vind je van de dorpssfeer? (iedereen kent elkaar, er word weinig gestolen etc) ja, er word weinig gestolen en met feestdagen ofzo is er meestal wat te doen 

6c Is er wel eens een verhaal over jou door het dorp gegaan? (dat je ziek was/ iets genants etc)nee denk het niet 

6d Zijn er bepaalde mensen in jouw dorp die bekend staan als ‘’roddelaars’’nee

6e Zou je liever in een stad wonen? (waarom wel/niet)eigenlijk niet omdat het onrustig is en in een dorp rustig maar wel veel winkels

7 Woon je in een stad/ heel groot dorp?groot 

7b Zo ja, vind je dat leuk? (en wat is het leukste)ja 

7c Zou je liever in een dorp wonen? waarom wel/niet?ja lekker rustig

7d Wat vind je van de stadssfeer? (uitgaan, terrasjes etc etc)de feestdagen super gezellig vooral met oud en nieuw (bericht aangepast door De Kindertelefoon wegens forumregel 6)

8 Hoe ga je normaliter naar school, en hoe ver?met de fiets 2km of 3

 

Vragen over jou graag ook weer met je motieven/verduidelijking als je dat wilt

1 Naar welke leeftijd zou je terug willen als dat kon?7 om een nieuw begin te maken

2 Heb je soms stress omdat er zo veel beroepen zijn die je later kan worden?nou nee

3 Naar welke mijlpaal in je leven heb je het meeste uitgekeken/ kijk je het meeste uit? (bijv. middelbare school, studeren, groep 8 musical etc)school en studeren 

4Heb je wel eens gedacht dat je je kinder/puberteit hebt verpest omdat je er niet van kon genieten door bijv depressie/ziektes/gepest?ja

5 Heeft een docent of leerkracht wel eens dingen tegen je gezegd die echt niet kunnen? (je bent dik, je kan niks, je bent lelijk)nee zouden ze nooit doen 

 

 

‘’seks’’vragen (deze hoef je niet te beantwoorden als je dat niet wil)

1 Praat je wel eens met ouders over seks/ seksuele voorlichting?nee

1b Zo ja, vind je dat fijn?nee

1c Zo nee, vind je dat jammer? nee haha

2 Hoe oud was je toen je erachter kwam hoe babys ontstaan/ seks werkt?10

3 Vond je de seksuele voorlichting op school stiekem geil/spannend?ja geen idee 

4 Wat zijn rare dingen die vroeger (of nu) in de kleedkamer van zwemles (schoolzwemmen) gebeurde?weet ik niet we deden normaal

 

 

 

Reputatie 4
Badge +5

Hey ik heb weer wat vraagjes van verschillende topics, beantwoord van de eerste paar topics zo veel mogelijk vragen, maar zet een kruisje ofzoiets als je een vraag niet wil beantwoorden.

Algemene vragen

1 Geslacht

2 Leeftijd

 

Vragen over jouw mening, geef bij elke vraag ook je motieven dan kan ik en andere mensen misschien wat van jouw mening leren, maar we zijn hier niet om discussies te starten!

1 Vind je zwarte piet racistisch/ vind je dat zwarte piet moet veranderen? ok laat ik maar eerlijk zijn: het is rasistisch. Het is begrijpelijk dat KOZP demonstreert tegen Zwarte Piet, daar hebben ze ook alle recht op maar het mag het feest voor de kinderen niet verstoren en dat is de laatste tijd wel zo geweest

2 Zijn gereformeerde christelijken vergelijkbaar met '’gereformeerde'’ islamieten(weet niet hoe je dit noemt maar ik bedoel de islamieten die precies volgens de islam leven)? hier heb ik geen mening over. volgende

3 Wat vind je van de 1,5 meter corona maatregel? een hele goeie maatregel, want zo kan het coronavirus zich minder snel verspreiden

4 Denk je dat het feit of iemand opgroeit in een stad of in een dorp invloed heeft op zijn/haar referentiekader? (of diegene daardoor ruimdenkender of meer close minded is) geen idee

5 Wat vind je van de doodstraf? geen goede straf want daar leer je niks van omdat je dan niet meer leeft

6 Wat vind je van de nashville verklaring? (kort gezegd anti-lgbtq wet) goeie wet geen mening verder

 7 Ben je blij om in West-Europa (Nl/BE) te wonen? ja

8 Hoe denk je dat de #blacklivesmatter protesten in Amerika gaan aflopen? ik denk dat de America Politie zo hard gaat ingrijpen dat er gewonden of zelfs doden zullen vallen en dat de protesten in rellen uit zullen lopen

 

 

Vragen over ding die je gedaan hebt

1 Heb je vroeger wel eens gedreigd met ‘’je mag niet meer op mijn feestje komen'’? nee

2 Heeft iemand anders wel eens iets van jou kapot gemaakt wat je heel erg leuk vond, zo ja wat? (bijv. telefoon, stabilo stiften etc) nope

2b Heb je wel eens iets van iemand anders kapot gemaakt, en voelde je je schuldig? ja. De telefoon van een klasgenoot. Voelde me niet schuldig want hij bleef mij pesten en lastigvallen

3  Ben je ooit van een sport/hobby club af gepest? nee

3b Zo ja, waarover werd je gepest, of waardoor voelde je je niet welkom? /

4 Heb je racistische familie? Hoe ga je daar mee om? nee

5 Heb je wel eens iets tegen je ouders gezegd waar je spijt van hebt? nee

5b Zo ja, wat? (sla over als je wil) /

6 Woon je in een dorp? ja

6b Zo ja, wat vind je van de dorpssfeer? (iedereen kent elkaar, er word weinig gestolen etc) ik vind het een super fijne buurt. Iedereen kent elkaar en het is gewoon gezellig

6c Is er wel eens een verhaal over jou door het dorp gegaan? (dat je ziek was/ iets genants etc) nee

6d Zijn er bepaalde mensen in jouw dorp die bekend staan als ‘’roddelaars’’ ja

6e Zou je liever in een stad wonen? (waarom wel/niet) nee, ik vind mijn dorp goed

7 Woon je in een stad/ heel groot dorp? ​​​​​​kleind orpje

7b Zo ja, vind je dat leuk? (en wat is het leukste) /

7c Zou je liever in een dorp wonen? waarom wel/niet? /

7d Wat vind je van de stadssfeer? (uitgaan, terrasjes etc etc) /

8 Hoe ga je normaliter naar school, en hoe ver? met het ov. Duurt ca. 20 min

 

Vragen over jou graag ook weer met je motieven/verduidelijking als je dat wilt

1 Naar welke leeftijd zou je terug willen als dat kon? 4, want dat is de leeftijd waarop je nog niks hoeft te doen

2 Heb je soms stress omdat er zo veel beroepen zijn die je later kan worden?  nee

3 Naar welke mijlpaal in je leven heb je het meeste uitgekeken/ kijk je het meeste uit? (bijv. middelbare school, studeren, groep 8 musical etc) beginnen met me nieuwe opleiding

4Heb je wel eens gedacht dat je je kinder/puberteit hebt verpest omdat je er niet van kon genieten door bijv depressie/ziektes/gepest? soms

5 Heeft een docent of leerkracht wel eens dingen tegen je gezegd die echt niet kunnen? (je bent dik, je kan niks, je bent lelijk) ja. 

 

 

‘’seks’’vragen (deze hoef je niet te beantwoorden als je dat niet wil)

1 Praat je wel eens met ouders over seks/ seksuele voorlichting? nee

1b Zo ja, vind je dat fijn? /

1c Zo nee, vind je dat jammer? ja

2 Hoe oud was je toen je erachter kwam hoe babys ontstaan/ seks werkt? 10

3 Vond je de seksuele voorlichting op school stiekem geil/spannend? ja

4 Wat zijn rare dingen die vroeger (of nu) in de kleedkamer van zwemles (schoolzwemmen) gebeurde? niks

 

 

Dit waren ze, alvast bedankt voor het invullen!!

Joejoe

 

 

Badge

Algemene vragen

1 Geslacht

jongen

2 Leeftijd

13

 

Vragen over jouw mening, geef bij elke vraag ook je motieven dan kan ik en andere mensen misschien wat van jouw mening leren, maar we zijn hier niet om discussies te starten!

1 Vind je zwarte piet racistisch/ vind je dat zwarte piet moet veranderen?

ja het is toch niet zo moeilijk om gewoon roetveeg of regenboog pieten te doen

2 Zijn gereformeerde christelijken vergelijkbaar met '’gereformeerde'’ islamieten(weet niet hoe je dit noemt maar ik bedoel de islamieten die precies volgens de islam leven)?

ik heb niet zoveel verstand van geloof maar volgens mij niet omdat islamieten strengere regels hebben van hun geloof

3 Wat vind je van de 1,5 meter corona maatregel?

nuttig want er ontstaan minder besmettingen dankzij deze maatregel

4 Denk je dat het feit of iemand opgroeit in een stad of in een dorp invloed heeft op zijn/haar referentiekader? (of diegene daardoor ruimdenkender of meer close minded is)

ja ik denk het wel want mensen die in een dorp wonen hebben vaak minder mensen om zich heen dus is de kans ook kleiner dat ze in contact komen met een buitenlands persoon of homo ofzo

5 Wat vind je van de doodstraf?

dom ten eerste wat als die persoon onschuldig blijkt te zijn je kunt die persoon niet terug tot leven brengen ten tweede is het nogal al raar om iemand te vermoorden omdat die persoon iemand heeft vermoord

6 Wat vind je van de nashville verklaring? (kort gezegd anti-lgbtq wet)

discriminerend en er staat uberhaupt nergens in de bijbel dat god iets tegen homo’s heeft zoek maar op

7 Ben je blij om in West-Europa (Nl/BE) te wonen?

ja want we hebben hier over het algemeen goede rechten en ook het schoonste drinkwater

8 Hoe denk je dat de #blacklivesmatter protesten in Amerika gaan aflopen?

ik denk dat er meer politie agenten gaan worden gearresteerd maar ook meer protesters

 

Vragen over ding die je gedaan hebt

1 Heb je vroeger wel eens gedreigd met ‘’je mag niet meer op mijn feestje komen'’?

vast wel

2 Heeft iemand anders wel eens iets van jou kapot gemaakt wat je heel erg leuk vond, zo ja wat? (bijv. telefoon, stabilo stiften etc)

ja mijn drijcertificaat

2b Heb je wel eens iets van iemand anders kapot gemaakt, en voelde je je schuldig?

ik heb niet zo’n goed geheugen maar volgens mij niet

3  Ben je ooit van een sport/hobby club af gepest?

nee

3b Zo ja, waarover werd je gepest, of waardoor voelde je je niet welkom?

-

4 Heb je racistische familie? Hoe ga je daar mee om?

ja, ik heb gewoon niet meer contact met haar

5 Heb je wel eens iets tegen je ouders gezegd waar je spijt van hebt?

ja

5b Zo ja, wat? (sla over als je wil)

ik zei tegen mijn moeder dat ik haar haatte

6 Woon je in een dorp?

nee

6b Zo ja, wat vind je van de dorpssfeer? (iedereen kent elkaar, er word weinig gestolen etc)

-

6c Is er wel eens een verhaal over jou door het dorp gegaan? (dat je ziek was/ iets genants etc)

-

6d Zijn er bepaalde mensen in jouw dorp die bekend staan als ‘’roddelaars’’

-

6e Zou je liever in een stad wonen? (waarom wel/niet)

-

7 Woon je in een stad/ heel groot dorp?

ja

7b Zo ja, vind je dat leuk? (en wat is het leukste)

ja want ik kan dan zelf naar de mcdonalds fietsen en het centrum

7c Zou je liever in een dorp wonen? waarom wel/niet?

misschien want daar is het wel wat rustiger

7d Wat vind je van de stadssfeer? (uitgaan, terrasjes etc etc)

leuk

8 Hoe ga je normaliter naar school, en hoe ver?

met de fiets en het is letterlijk maar 900 meter bij mij vandaan

 

Vragen over jou graag ook weer met je motieven/verduidelijking als je dat wilt

1 Naar welke leeftijd zou je terug willen als dat kon?

geen want ik wil eigenlijk gewoon ouder worden

2 Heb je soms stress omdat er zo veel beroepen zijn die je later kan worden?

nee want ik weet al dat ik psycholoog wil worden

3 Naar welke mijlpaal in je leven heb je het meeste uitgekeken/ kijk je het meeste uit? (bijv. middelbare school, studeren, groep 8 musical etc)

studeren omdat ik dan zelfstandiger kan worden

4Heb je wel eens gedacht dat je je kinder/puberteit hebt verpest omdat je er niet van kon genieten door bijv depressie/ziektes/gepest?

ja ik heb wel eens momenten dat ik dingen alleen achteraf pas leuk vind maar ik nooit op het moment zelf kan genieten

5 Heeft een docent of leerkracht wel eens dingen tegen je gezegd die echt niet kunnen? (je bent dik, je kan niks, je bent lelijk)

nee gelukkig niet

 

Badge +2

Hey ik heb weer wat vraagjes van verschillende topics, beantwoord van de eerste paar topics zo veel mogelijk vragen, maar zet een kruisje ofzoiets als je een vraag niet wil beantwoorden.

Algemene vragen

1 Geslacht jongen

2 Leeftijd 17

 

Vragen over jouw mening, geef bij elke vraag ook je motieven dan kan ik en andere mensen misschien wat van jouw mening leren, maar we zijn hier niet om discussies te starten!

1 Vind je zwarte piet racistisch/ vind je dat zwarte piet moet veranderen? ik word zo langzamerhand moe van dat hele Black Lives Matter gedoe. Zwarte Piet hoort gewoon volgens traditie zwart te zijn, maar door die geschiedenis met Suriname enzo gaat er straks een traditie verdwijnen. Dat kan/mag niet, maar ik begrijp wel dat men zich aangesproken voelt door zwarte pieten. Maar ik ben er mee opgegroeid als klein kind dus voor mij gaat er een stukje jeugdsentiment weg straks.

2 Zijn gereformeerde christelijken vergelijkbaar met '’gereformeerde'’ islamieten(weet niet hoe je dit noemt maar ik bedoel de islamieten die precies volgens de islam leven)? geen idee

3 Wat vind je van de 1,5 meter corona maatregel? juist goed. Je ziet juist dat als men geen afstand houdt dat de besmettingen oplopen zoals nu!

4 Denk je dat het feit of iemand opgroeit in een stad of in een dorp invloed heeft op zijn/haar referentiekader? (of diegene daardoor ruimdenkender of meer close minded is) totaal niet

5 Wat vind je van de doodstraf? verschrikkelijk. Mag nooit worden ingevoerd

6 Wat vind je van de nashville verklaring? (kort gezegd anti-lgbtq wet) dat kan niet. Iedereen heeft het recht om te vallen op wie hij/zij wil vallen ongeacht je gay, bi, hetero, lesbisch of transgender bent. You´re perfect as you are!

7 Ben je blij om in West-Europa (Nl/BE) te wonen? ja hoor

8 Hoe denk je dat de #blacklivesmatter protesten in Amerika gaan aflopen? ik denk echt dat demonstraten worden aangehouden met geweld en dat er doden zullen vallen.

 

 

Vragen over ding die je gedaan hebt

1 Heb je vroeger wel eens gedreigd met ‘’je mag niet meer op mijn feestje komen'’? nee

2 Heeft iemand anders wel eens iets van jou kapot gemaakt wat je heel erg leuk vond, zo ja wat? (bijv. telefoon, stabilo stiften etc) nee

2b Heb je wel eens iets van iemand anders kapot gemaakt, en voelde je je schuldig? ja, een telefoon, maar ik voelde me niet schuldig daarna wel

3  Ben je ooit van een sport/hobby club af gepest? nee

3b Zo ja, waarover werd je gepest, of waardoor voelde je je niet welkom? /

4 Heb je racistische familie? Hoe ga je daar mee om? totaal niet

5 Heb je wel eens iets tegen je ouders gezegd waar je spijt van hebt? eig niet 

5b Zo ja, wat? (sla over als je wil) /

6 Woon je in een dorp? ja

6b Zo ja, wat vind je van de dorpssfeer? (iedereen kent elkaar, er word weinig gestolen etc) heel fijn. Iedereen kent elkaar, maar er is sinds 3 jaar ofzo iets meer criminaliteit

6c Is er wel eens een verhaal over jou door het dorp gegaan? (dat je ziek was/ iets genants etc) nee

6d Zijn er bepaalde mensen in jouw dorp die bekend staan als ‘’roddelaars’’ nee

6e Zou je liever in een stad wonen? (waarom wel/niet)

7 Woon je in een stad/ heel groot dorp? gewoon een groot dorp

7b Zo ja, vind je dat leuk? (en wat is het leukste) ja, gewoon dat je elkaar kent enzo

7c Zou je liever in een dorp wonen? waarom wel/niet? ja, omdat dat gezellig is

7d Wat vind je van de stadssfeer? (uitgaan, terrasjes etc etc) heerlijk

8 Hoe ga je normaliter naar school, en hoe ver? met het OV, max. 4 á 5 km ofzoiets 

 

Vragen over jou graag ook weer met je motieven/verduidelijking als je dat wilt

1 Naar welke leeftijd zou je terug willen als dat kon? 16

2 Heb je soms stress omdat er zo veel beroepen zijn die je later kan worden? nee

3 Naar welke mijlpaal in je leven heb je het meeste uitgekeken/ kijk je het meeste uit? (bijv. middelbare school, studeren, groep 8 musical etc) beginnen aan me opleiding

4Heb je wel eens gedacht dat je je kinder/puberteit hebt verpest omdat je er niet van kon genieten door bijv depressie/ziektes/gepest? nee

5 Heeft een docent of leerkracht wel eens dingen tegen je gezegd die echt niet kunnen? (je bent dik, je kan niks, je bent lelijk) ja me kookdocent. Zij was echt een B**CH! (Je snapt wel wat er ipv ** staat!) Zij demotiveerde niet alleen mij, maar letterlijk de HELE klas. Toen gingen we haar alsmaar irriteren (behalve ik dan!) en uiteindelijk is ze (volgens mij) overspannen weggegaan. Niks meer gehoord van haar. Hoeft ook niet meer. Dat mens wil ik NOOIT meer zien. En al helemaal NOOIT meer spreken!

 

 

‘’seks’’vragen (deze hoef je niet te beantwoorden als je dat niet wil)

1 Praat je wel eens met ouders over seks/ seksuele voorlichting? soms

1b Zo ja, vind je dat fijn? beetje

1c Zo nee, vind je dat jammer? /

2 Hoe oud was je toen je erachter kwam hoe babys ontstaan/ seks werkt? 10

3 Vond je de seksuele voorlichting op school stiekem geil/spannend? jaa

4 Wat zijn rare dingen die vroeger (of nu) in de kleedkamer van zwemles (schoolzwemmen) gebeurde? /

 

 

Dit waren ze, alvast bedankt voor het invullen!!

Joejoe

 

Wat een leuke vragenlijst zeg!

Ik heb hem maar lekker op me gemakje ingevuld!

Heb je nog tips voor mij voor een leuke vragenlijst?

Laat maar weten, ik heb namelijk 0 inspiratie!

Liefs,

Anoniempje5006

Reputatie 2
Badge +1

Algemene vragen

1 Geslacht meisje

2 Leeftijd 12

 

Vragen over jouw mening, geef bij elke vraag ook je motieven dan kan ik en andere mensen misschien wat van jouw mening leren, maar we zijn hier niet om discussies te starten!

1 Vind je zwarte piet racistisch/ vind je dat zwarte piet moet veranderen? Nee, maar aan de andere kant, de kinderen die nu geboren zijn zullen dan niet anders gewend zijn dan een roze piet ofzo?

2 Zijn gereformeerde christelijken vergelijkbaar met '’gereformeerde'’ islamieten(weet niet hoe je dit noemt maar ik bedoel de islamieten die precies volgens de islam leven)? Weet ik niet sorry.

3 Wat vind je van de 1,5 meter corona maatregel? Vind m persoonlijk wel goed, handig als je iemand niet mag en ik heb zelf ook een gendefect:)

 Denk je dat het feit of iemand opgroeit in een stad of in een dorp invloed heeft op zijn/haar referentiekader? (of diegene daardoor ruimdenkender of meer close minded is) Ja! Zelf woon ik in een christelijk dorp en echt, ik merk het verschil met stadskindjes. Wij zijn minder bang om vies te worden, meer rasistisch (sorryyy) En  iedereen kent elkaar en ook weet iedereen alles van elkaar :)

5 Wat vind je van de doodstraf? Goed, pedos en moordernaars weg ermee

6 Wat vind je van de nashville verklaring? (kort gezegd anti-lgbtq wet) Slecht, je valt op iemand punt. Iedereen zou met iedereen moeten kunnen trouwen, ongeacht geslacht, huidsleur, Afkomst of religie!

7 Ben je blij om in West-Europa (Nl/BE) te wonen? Jaaa!  Wij hebben het hier best goed, al zou ik ook wel in engeland willen wonen, want die schooluniformen zijn goalsss!

8 Hoe denk je dat de #blacklivesmatter protesten in Amerika gaan aflopen?Die moeten stoppen, er worden door die protesten onnodig mensen vermoord en winkels naar de klote geholpen..

 

 

Vragen over ding die je gedaan hebt

1 Heb je vroeger wel eens gedreigd met ‘’je mag niet meer op mijn feestje komen'’? Jaaaa altijdd

2 Heeft iemand anders wel eens iets van jou kapot gemaakt wat je heel erg leuk vond, zo ja wat? (bijv. telefoon, stabilo stiften etc) Jup, mijn tweelingbroer heeft weleens al mn potloden gebroken, kostte m we een blauw oog (ik was savage op 8 jarig leeftijd mannn)

2b Heb je wel eens iets van iemand anders kapot gemaakt, en voelde je je schuldig? Ja, ik heb weleens mn pa zn auto een deuk gegeven, heb gwn gezegd dat t het buurjongentje was, maar voel me niet meer schuldig hoor!

3  Ben je ooit van een sport/hobby club af gepest? Ja! van paardrijden

3b Zo ja, waarover werd je gepest, of waardoor voelde je je niet welkom? Omdat er alleen maar autistische mensen zaten die me schoten en sloegen… Ik was snel wegg

4 Heb je racistische familie? Hoe ga je daar mee om? Ja! Vind t niet vreselijk hoor, ik luister er niet echt naar

5 Heb je wel eens iets tegen je ouders gezegd waar je spijt van hebt? Ja! Heb weleens gezegd dat hetgoed met me gaat nu...

5b Zo ja, wat? (sla over als je wil) beantwoord :)

6 Woon je in een dorp? Ja!

6b Zo ja, wat vind je van de dorpssfeer? (iedereen kent elkaar, er word weinig gestolen etc) Super fijn! 

6c Is er wel eens een verhaal over jou door het dorp gegaan? (dat je ziek was/ iets genants etc) Dat ik met iemand had, was niet erg hoor

6d Zijn er bepaalde mensen in jouw dorp die bekend staan als ‘’roddelaars’’ Iedereen lol. Nee er is wel 1 vrouw waar niemand echt graag iets prives tegen zegt

6e Zou je liever in een stad wonen? (waarom wel/niet) Nee, ik haat dat. Ken iedereen hier :)

7 Woon je in een stad/ heel groot dorp? Mwa middelgroot dorp

7b Zo ja, vind je dat leuk? (en wat is het leukste)  X

7c Zou je liever in een dorp wonen? waarom wel/niet?X

7d Wat vind je van de stadssfeer? (uitgaan, terrasjes etc etc)x

8 Hoe ga je normaliter naar school, en hoe ver? Met de bus, 15 km

 

Vragen over jou graag ook weer met je motieven/verduidelijking als je dat wilt

1 Naar welke leeftijd zou je terug willen als dat kon? Naar 8, toen had ik nog geen problemen

2 Heb je soms stress omdat er zo veel beroepen zijn die je later kan worden? Nee, weet al wat ik wil worden

3 Naar welke mijlpaal in je leven heb je het meeste uitgekeken/ kijk je het meeste uit? (bijv. middelbare school, studeren, groep 8 musical etc) Naar dat mn bonuszusje werd geboren

4Heb je wel eens gedacht dat je je kinder/puberteit hebt verpest omdat je er niet van kon genieten door bijv depressie/ziektes/gepest? Jupp, zit midden in puberteit en snijd :(

5 Heeft een docent of leerkracht wel eens dingen tegen je gezegd die echt niet kunnen? (je bent dik, je kan niks, je bent lelijk)Ja! mn eureka docent heeft wel eens meisjesrokjes voor sexueel aantrekkelijk gemaakt...

 

 

‘’seks’’vragen (deze hoef je niet te beantwoorden als je dat niet wil)

1 Praat je wel eens met ouders over seks/ seksuele voorlichting? Ja! we zitten er middenin bij bio 

1b Zo ja, vind je dat fijn? Neh, weet er alles al over door broer van 21 en open ouders.

1c Zo nee, vind je dat jammer? x

2 Hoe oud was je toen je erachter kwam hoe babys ontstaan/ seks werkt? 8 ofzo

3 Vond je de seksuele voorlichting op school stiekem geil/spannend?Nee sorry

4 Wat zijn rare dingen die vroeger (of nu) in de kleedkamer van zwemles (schoolzwemmen) gebeurde? Wij meiden doen bij de korfbal altijd van de douches een buikschuifglijbaan maken haha

 

Algemene vragen

1 Geslacht Meisje

2 Leeftijd 16

 

Vragen over jouw mening, geef bij elke vraag ook je motieven dan kan ik en andere mensen misschien wat van jouw mening leren, maar we zijn hier niet om discussies te starten! Discussies zijn op zich niet erg, zolang het maar niet uit de hand loopt, maar ik snap je punt.

 

1 Vind je zwarte piet racistisch/ vind je dat zwarte piet moet veranderen? In de huidige vorm vindt ik zwarte piet niet racistisch. Er wordt wel eens gesteld dat zwarte piet de slavernij ‘symboliseert’, maar dat motief is al heel lang geleden vervaagd. Wat het tegenwoordig voorstelt, is gwn het hulpje van Sinterklaas die zwart is vanwege het roet in de schoorstenen. Zwarte Piet is (tegenwoordig) niet racistisch bedoelt. Voorheen zou niemand de associatie met slavernij hierbij hebben gelegd maar dat wordt nu wel volop belicht. Ik vindt het dus niet per se racistisch maar als mensen hier oprecht moeite mee hebben, waarom zouden we dit dan niet veranderen. Als het voor hen zo voelt/overkomt, dan moeten we hier verder geen probleem van maken en het gewoon aanpassen.

 

2 Zijn gereformeerde christelijken vergelijkbaar met '’gereformeerde'’ islamieten (weet niet hoe je dit noemt maar ik bedoel de islamieten die precies volgens de islam leven)? Als ze beide strikt hun geloof belijden, zou je dat vergelijkbaar kunnen noemen, right. Verder heb ik hier te weinig verstand van om een mening over te vormen.

 

3 Wat vind je van de 1,5 meter corona maatregel? De social distancing wordt wereldwijd toegepast dus zal wel goed zijn toch. Bewezen is dat deze afstand de kans op besmetting verkleint dus dan is het een prima maatregel toch.

 

4 Denk je dat het feit of iemand opgroeit in een stad of in een dorp invloed heeft op zijn/haar referentiekader? (of diegene daardoor ruimdenkender of meer close minded is) Ik denk zeker dat de dorpsmentaliteit verschilt van de stadsmentaliteit maar of dat direct invloed heeft op het ‘referentiekader’ weet ik niet. Feit is natuurlijk wel dat de gemiddelde leeftijd in een dorp hoger ligt dan in de stad. Dat ouderen wat meer close-minded zijn is vaak wel duidelijk. Misschien dat dit dan weer overgebracht op de volgende generaties zonder dat er veel verandert. Dit natuurlijk omdat de stromen van dorp→stad lopen in plaats van stad→dorp (dorpers trekken naar de stad maar er zijn maar weinig stedelingen die naar een dorp verhuizen)  Dus ik denk dat de mindset in de dorpen wel iets achterloopt omdat ze minder ‘blootgesteld’ worden aan deze zaken (zoals bijv. verschillende culturen, lgbth+, enz.)

 

5 Wat vind je van de doodstraf? De doodstraf werkt misschien afschrikwekkend maar als straf vind ik het niet juist. Een levenslange gevangenisstraf is misschien ook nog wel erger dan de doodstraf omdat je weet dat tot je dood vastzit tussen dezelfde vier muren. Dan is de dood misschien wel een gift.

6 Wat vind je van de nashville verklaring? (kort gezegd anti-lgbtq wet) Ik heb dit niet echt meegekregen, dus kan hier geen mening over geven.

 

7 Ben je blij om in West-Europa (Nl/BE) te wonen? Ik denk dat wij het hier echt heeel goed hebben. Wij mogen echt niet klagen (alleen over het weer natuurlijk, daar zijn we Nederlanders voor). De sociale voorzieningen etc. zijn hier zo goed. Kijk eens naar Amerika, voorbeeldje; heel veel mensen kunnen geen zorgverzekering betalen dus vragen ze hun familie om bijv geen ambulance of andere medische zorg in te schakelen als er wat met hen is, omdat ze de familie dan opzadelen met gigantische schulden.

 

8 Hoe denk je dat de #blacklivesmatter protesten in Amerika gaan aflopen?

Beetje te laat om deze nog te beantwoorden.

 

Vragen over ding die je gedaan hebt

1 Heb je vroeger wel eens gedreigd met ‘’je mag niet meer op mijn feestje komen'’? Niet dat ik weet, ik nodigde alleen goede vrienden uit dus was nooit echt aan de orde geweest.

 

2 Heeft iemand anders wel eens iets van jou kapot gemaakt wat je heel erg leuk vond, zo ja wat? (bijv. telefoon, stabilo stiften etc) Vast wel, maar kan me zo niet herinneren. 

2b Heb je wel eens iets van iemand anders kapot gemaakt, en voelde je je schuldig? Ook vast wel

3  Ben je ooit van een sport/hobby club af gepest? Niet zozeer door de andere kinderen maar ik mocht de trainer gewoon niet. Dat was echt een lul, niet alleen tegen mij btw.

3b Zo ja, waarover werd je gepest, of waardoor voelde je je niet welkom?  ↑

4 Heb je racistische familie? Hoe ga je daar mee om? Neuh

5 Heb je wel eens iets tegen je ouders gezegd waar je spijt van hebt? Vast wel, je zegt wel eens dingen in een ruzietje wat helemaal niet waar is, maar dat doe ik nu niet meer natuurlijk. 

5b Zo ja, wat? (sla over als je wil) Weet echt niet precies meer wat

6 Woon je in een dorp? Yep, ik woon in een redelijk klein dorp, max 2000 inwoners ofzo. Maar er is een klein stadje op 7 min fietsen en een redelijke grote stad op 15min met auto, dus eigenlijk hebben we hier alles wel.

6b Zo ja, wat vind je van de dorpssfeer? (iedereen kent elkaar, er word weinig gestolen etc) Ik vindt het helemaal mooi. Het voelt gewoon knus, iig niet zo kil als in de stad. 

6c Is er wel eens een verhaal over jou door het dorp gegaan? (dat je ziek was/ iets genants etc) Zou best kunnen, maar we zijn er goed in zoiets te verbergen voor diegene zelf, dus geen idee :joy:

6d Zijn er bepaalde mensen in jouw dorp die bekend staan als ‘’roddelaars’’ Zeker weten, daar moet je naartoe voor alle sappige nieuwtjes.

6e Zou je liever in een stad wonen? (waarom wel/niet) Nee, veel te groot en kil. 

7 Woon je in een stad/ heel groot dorp? -

7b Zo ja, vind je dat leuk? (en wat is het leukste) -

7c Zou je liever in een dorp wonen? waarom wel/niet? -

7d Wat vind je van de stadssfeer? (uitgaan, terrasjes etc etc) -

8 Hoe ga je normaliter naar school, en hoe ver? ong 45 min fietsen of met het ov.

 

Vragen over jou graag ook weer met je motieven/verduidelijking als je dat wilt

1 Naar welke leeftijd zou je terug willen als dat kon? Ik had altijd een beetje het idee te oud te zijn voor de basisschool dus was blij toen ik eindelijk naar middelbare kon, dus hoef niet per se terug naar die tijd. Ik vind het nu gwn wel nice.

 

2 Heb je soms stress omdat er zo veel beroepen zijn die je later kan worden? Het is erg lastig om op deze leeftijd al een beroep te kiezen. Na de middelbare school moet je eigenlijk al weten wat je in de toekomst wilt doen, dat brengt natuurlijk stress met zich mee.

Ik weet op zich wel wat ik wil, pilote worden, maar dat is sws al een hele strenge selectie maar nu is dit nou ook niet echt de beste tijd voor de luchtvaart... Dus een plan B is sws nodig.

 

3 Naar welke mijlpaal in je leven heb je het meeste uitgekeken/ kijk je het meeste uit? (bijv. middelbare school, studeren, groep 8 musical etc) Met een beetje wishful thinking: het moment dat ik de brief in de deur krijg van de KLM Flight Academy dat ik ben aangenomen en dus kan beginnen me droom waar te maken.

 

4Heb je wel eens gedacht dat je je kinder/puberteit hebt verpest omdat je er niet van kon genieten door bijv depressie/ziektes/gepest? Soms denk ik dat ik er meer uit had kunnen halen. Dat denk ik nu ook wel een beetje over m'n tienertijdperk.

 

5 Heeft een docent of leerkracht wel eens dingen tegen je gezegd die echt niet kunnen? (je bent dik, je kan niks, je bent lelijk) Nee, alleen maar leuke docenten gehad.

 

 

‘’seks’’vragen (deze hoef je niet te beantwoorden als je dat niet wil)

1 Praat je wel eens met ouders over seks/ seksuele voorlichting? Nee

 

1b Zo ja, vind je dat fijn?

 

1c Zo nee, vind je dat jammer? Ik zou het nu zelf helemaal niet fijn meer vinden, lijkt me heel ongemakkelijk. Maar als ik vanaf het begin zo opgevoed zou zijn, zou ik het waarschijnlijk heel prettig vinden dat we over alles openlijk kunnen praten.

 

2 Hoe oud was je toen je erachter kwam hoe babys ontstaan/ seks werkt? Groep 6 (9-10 jaar) ofzo, weet echt niet meer precies. Kan ook nog wel eerder zijn geweest.

3 Vond je de seksuele voorlichting op school stiekem geil/spannend? Nah, was ik te melig voor denk ik.

 

4 Wat zijn rare dingen die vroeger (of nu) in de kleedkamer van zwemles (schoolzwemmen) gebeurde? Niet echt iets geks meegemaakt, of ik kan het me gewoon niet meer herinneren.

Hey ik heb weer wat vraagjes van verschillende topics, beantwoord van de eerste paar topics zo veel mogelijk vragen, maar zet een kruisje ofzoiets als je een vraag niet wil beantwoorden.

Algemene vragen

1 Geslacht jongen

2 Leeftijd 16 jaar

 

Vragen over jouw mening, geef bij elke vraag ook je motieven dan kan ik en andere mensen misschien wat van jouw mening leren, maar we zijn hier niet om discussies te starten!

1 Vind je zwarte piet racistisch/ vind je dat zwarte piet moet veranderen? Nee

2 Zijn gereformeerde christelijken vergelijkbaar met '’gereformeerde'’ islamieten(weet niet hoe je dit noemt maar ik bedoel de islamieten die precies volgens de islam leven)? Ja, alleen heb ik er niet zo veel mee te doen.

3 Wat vind je van de 1,5 meter corona maatregel? Nutteloos tbh

4 Denk je dat het feit of iemand opgroeit in een stad of in een dorp invloed heeft op zijn/haar referentiekader? (of diegene daardoor ruimdenkender of meer close minded is) Nope

5 Wat vind je van de doodstraf? Ben er voor en tegen tegelijk. Heel moeilijk dilemma zeg maar

6 Wat vind je van de nashville verklaring? (kort gezegd anti-lgbtq wet) Laat mensen gewoon zijn zoals hun zijn. Als ze jou niks aandoen heb je hier geen recht op.

7 Ben je blij om in West-Europa (Nl/BE) te wonen? Ja denk ik

8 Hoe denk je dat de #blacklivesmatter protesten in Amerika gaan aflopen? Grote onzin de protesten

 

 

Vragen over ding die je gedaan hebt

1 Heb je vroeger wel eens gedreigd met ‘’je mag niet meer op mijn feestje komen'’? Ja voor de grap xD

2 Heeft iemand anders wel eens iets van jou kapot gemaakt wat je heel erg leuk vond, zo ja wat? (bijv. telefoon, stabilo stiften etc) Niet echt iets groots denk ik

2b Heb je wel eens iets van iemand anders kapot gemaakt, en voelde je je schuldig? Nope, niet dat ik kan herinneren

3  Ben je ooit van een sport/hobby club af gepest? Nee

3b Zo ja, waarover werd je gepest, of waardoor voelde je je niet welkom?

4 Heb je racistische familie? Hoe ga je daar mee om? Nee

5 Heb je wel eens iets tegen je ouders gezegd waar je spijt van hebt? Ja vast wel

5b Zo ja, wat? (sla over als je wil) Kan het niet echt meer herinneren

6 Woon je in een dorp? Ja

6b Zo ja, wat vind je van de dorpssfeer? (iedereen kent elkaar, er word weinig gestolen etc) Ja wel prima, best neutraal verder

6c Is er wel eens een verhaal over jou door het dorp gegaan? (dat je ziek was/ iets genants etc) Nee

6d Zijn er bepaalde mensen in jouw dorp die bekend staan als ‘’roddelaars’’ Vast wel

 6e Zou je liever in een stad wonen? (waarom wel/niet) Nee, maakt mij persoonlijk niet veel uit

7 Woon je in een stad/ heel groot dorp? Redelijk normaal dorp

7b Zo ja, vind je dat leuk? (en wat is het leukste) ja al gezegd is best prima

7c Zou je liever in een dorp wonen? waarom wel/niet?

7d Wat vind je van de stadssfeer? (uitgaan, terrasjes etc etc) best leuk met vrienden

8 Hoe ga je normaliter naar school, en hoe ver? Half uur fietsen

 

Vragen over jou graag ook weer met je motieven/verduidelijking als je dat wilt

1 Naar welke leeftijd zou je terug willen als dat kon? 6, met mijn huidige kennis, filosofie etc.

2 Heb je soms stress omdat er zo veel beroepen zijn die je later kan worden? Nee

3 Naar welke mijlpaal in je leven heb je het meeste uitgekeken/ kijk je het meeste uit? (bijv. middelbare school, studeren, groep 8 musical etc) Geen idee

4Heb je wel eens gedacht dat je je kinder/puberteit hebt verpest omdat je er niet van kon genieten door bijv depressie/ziektes/gepest? Nee

5 Heeft een docent of leerkracht wel eens dingen tegen je gezegd die echt niet kunnen? (je bent dik, je kan niks, je bent lelijk) Nee

 

 

‘’seks’’vragen (deze hoef je niet te beantwoorden als je dat niet wil)

1 Praat je wel eens met ouders over seks/ seksuele voorlichting? Nope

1b Zo ja, vind je dat fijn?

1c Zo nee, vind je dat jammer? Nee haha totaal niet

2 Hoe oud was je toen je erachter kwam hoe babys ontstaan/ seks werkt? Waarschijnlijk 7 of 8 ofzo

3 Vond je de seksuele voorlichting op school stiekem geil/spannend? Nee

4 Wat zijn rare dingen die vroeger (of nu) in de kleedkamer van zwemles (schoolzwemmen) gebeurde? Gewoon omkleden niks seksueels. nouja op de basisschool gingen een paar met hun piemel schudden voor de grap lmao

 

 

 

Dit waren ze, alvast bedankt voor het invullen!!

Joejoe

 

 

Algemene vragen

1 Geslacht Meisje

2 Leeftijd 14

 

Vragen over jouw mening, geef bij elke vraag ook je motieven dan kan ik en andere mensen misschien wat van jouw mening leren, maar we zijn hier niet om discussies te starten!

1 Vind je zwarte piet racistisch/ vind je dat zwarte piet moet veranderen? Ik vind het niet rasistisch en ook al heb ik er niks meer mee zou ik het toch wel jammer vinden als het veranderd. Omdat dat mijn hele jeugd al was en ik er toch mee opgegroeid bent. Maar als mensen er echt last van hebben dan moet het wel verandert worden.

2 Zijn gereformeerde christelijken vergelijkbaar met '’gereformeerde'’ islamieten(weet niet hoe je dit noemt maar ik bedoel de islamieten die precies volgens de islam leven)? Nee dat is heel ander

3 Wat vind je van de 1,5 meter corona maatregel? Ziek kut

4 Denk je dat het feit of iemand opgroeit in een stad of in een dorp invloed heeft op zijn/haar referentiekader? (of diegene daardoor ruimdenkender of meer close minded is) Nee, ik denk dat het mischien wel iets mee werkt maar ik denk dat het vooral ligt aan wat voor persoon je bent

5 Wat vind je van de doodstraf? Ik vind dat dus echt niet normaal, ik ben daar op tegen

6 Wat vind je van de nashville verklaring? (kort gezegd anti-lgbtq wet) Dat is dan toch dat ze er niet mogen zijn of heb ik dat mis? In elk geval als dat het is dan ben ik ook daar op tegen. Want iederen moet en mag gewoon zijn zoals die wilt.

7 Ben je blij om in West-Europa (Nl/BE) te wonen? Ja

8 Hoe denk je dat de #blacklivesmatter protesten in Amerika gaan aflopen? Ik denk dat het uiteindelijk niet gaat helpen maar ik hoop het wel

 

 

Vragen over ding die je gedaan hebt

1 Heb je vroeger wel eens gedreigd met ‘’je mag niet meer op mijn feestje komen'’? Ik weet het niet meer maar vast wel. Dat heeft iedereen denk ik wel eens gehad

2 Heeft iemand anders wel eens iets van jou kapot gemaakt wat je heel erg leuk vond, zo ja wat? (bijv. telefoon, stabilo stiften etc) Ja mn hart

2b Heb je wel eens iets van iemand anders kapot gemaakt, en voelde je je schuldig?  Nee niet dat ik weet

3  Ben je ooit van een sport/hobby club af gepest? Nee

3b Zo ja, waarover werd je gepest, of waardoor voelde je je niet welkom? -

4 Heb je racistische familie? Hoe ga je daar mee om? Ja een paar mensen wel, die zijn niet heel erg rasistisch ofzo maar die zouden het niet erg vinden als ze niet meer in ons land woonden. Maar ze gaan dr niet tegen protesteren of watever

5 Heb je wel eens iets tegen je ouders gezegd waar je spijt van hebt? Ja zeker wel

5b Zo ja, wat? (sla over als je wil) Niet iets heel ergs ofzo

6 Woon je in een dorp? Ja

6b Zo ja, wat vind je van de dorpssfeer? (iedereen kent elkaar, er word weinig gestolen etc) Ja je kent veel mensen en de meeste mensen zijn wel aardig tegen elkaar. Natuurlijk niet iedereen maar he.

6c Is er wel eens een verhaal over jou door het dorp gegaan? (dat je ziek was/ iets genants etc) Nee

6d Zijn er bepaalde mensen in jouw dorp die bekend staan als ‘’roddelaars’’ Nee

6e Zou je liever in een stad wonen? (waarom wel/niet) Nee want ik vind dit juist wel leuk

7 Woon je in een stad/ heel groot dorp?  Mijn dorp heeft 6.145 inwoners en is niet heel groot ofzo maar ook niet heel klein

7b Zo ja, vind je dat leuk? (en wat is het leukste) Ja ik vind het zou wel leuk

7c Zou je liever in een dorp wonen? waarom wel/niet? -

7d Wat vind je van de stadssfeer? (uitgaan, terrasjes etc etc) -

8 Hoe ga je normaliter naar school, en hoe ver? Ik moet ongeveer halfuur tot driekwartier fietsen om naar school te gaan

 

Vragen over jou graag ook weer met je motieven/verduidelijking als je dat wilt

1 Naar welke leeftijd zou je terug willen als dat kon? 4 jaar

2 Heb je soms stress omdat er zo veel beroepen zijn die je later kan worden? Ja soms wel

3 Naar welke mijlpaal in je leven heb je het meeste uitgekeken/ kijk je het meeste uit? (bijv. middelbare school, studeren, groep 8 musical etc) Eigenlijk niets

4Heb je wel eens gedacht dat je je kinder/puberteit hebt verpest omdat je er niet van kon genieten door bijv depressie/ziektes/gepest? Nee ik ben in mijn kindertijd niet verpest daardoor maar mijn puberteit wel ja.

5 Heeft een docent of leerkracht wel eens dingen tegen je gezegd die echt niet kunnen? (je bent dik, je kan niks, je bent lelijk) Nee

 

 

‘’seks’’vragen (deze hoef je niet te beantwoorden als je dat niet wil)

1 Praat je wel eens met ouders over seks/ seksuele voorlichting?  Nee gelukkig niet

1b Zo ja, vind je dat fijn? -

1c Zo nee, vind je dat jammer? Nee ik hoef daar niet over te praten met mijn ouders

2 Hoe oud was je toen je erachter kwam hoe babys ontstaan/ seks werkt? 8 ofzo

3 Vond je de seksuele voorlichting op school stiekem geil/spannend? Nee

4 Wat zijn rare dingen die vroeger (of nu) in de kleedkamer van zwemles (schoolzwemmen) gebeurde? Ik kan me van zwemles niks meer herinderen en schoolzwemen heb ik nooit gehad

Liefs,

 

Reputatie 4
Badge +3

Hey ik heb weer wat vraagjes van verschillende topics, beantwoord van de eerste paar topics zo veel mogelijk vragen, maar zet een kruisje of zoiets als je een vraag niet wil beantwoorden.

Algemene vragen

1 Geslacht Ik ben hetero of biseksueel.

2 Leeftijd Ik ben 12 jaar oud.

 

Vragen over jouw mening, geef bij elke vraag ook je motieven dan kan ik en andere mensen misschien wat van jouw mening leren, maar we zijn hier niet om discussies te starten!

1 Vind je zwarte piet racistisch/ vind je dat zwarte piet moet veranderen? Ik vind dat zwarte piet roetveeg piet moet worden.

2 Zijn gereformeerde christelijken vergelijkbaar met '’gereformeerde'’ islamieten(weet niet hoe je dit noemt maar ik bedoel de islamieten die precies volgens de islam leven)? Nee, want Moslims zijn toch wel echt een stuk strenger. Eerder te vergelijken met een normaal Islamitisch gezin.

3 Wat vind je van de 1,5 meter corona maatregel? Goed, alleen niet onder de 18 jaar.

4 Denk je dat het feit of iemand opgroeit in een stad of in een dorp invloed heeft op zijn/haar referentiekader? (of diegene daardoor ruimdenkender of meer close minded is) Ja.

5 Wat vind je van de doodstraf? In sommige gevallen terecht.

6 Wat vind je van de Nashville verklaring? (kort gezegd anti-lhbtiq+ wet) Goed, want ik vind dat iedereen mag zijn hoe hij/zij wil.

7 Ben je blij om in West-Europa (Nl/BE) te wonen? Zeker, één van de beste plekken van de wereld.

8 Hoe denk je dat de #blacklivesmatter protesten in Amerika gaan aflopen? Ik denk dat er niks écht gaat veranderen.

 

 

Vragen over ding die je gedaan hebt

1 Heb je vroeger wel eens gedreigd met ‘’je mag niet meer op mijn feestje komen'’? Zeker.

2 Heeft iemand anders wel eens iets van jou kapot gemaakt wat je heel erg leuk vond, zo ja wat? (bijv. telefoon, stabilo stiften etc.) Nee, anders had diegene echt een probleem.

2b Heb je wel eens iets van iemand anders kapot gemaakt, en voelde je je schuldig? Alleen per ongeluk, voelde mij wel een beetje schuldig.

3  Ben je ooit van een sport/hobby club af gepest? Nee.

3b Zo ja, waarover werd je gepest, of waardoor voelde je je niet welkom? NVB.

4 Heb je racistische familie? Hoe ga je daar mee om? Nee, heb ik niet.

5 Heb je wel eens iets tegen je ouders gezegd waar je spijt van hebt? Vast wel een keertje.

5b Zo ja, wat? (sla over als je wil) Weet ik niet meer.

6 Woon je in een dorp? In een nieuw gedeelte rond een dorp bij een grote stad.

6b Zo ja, wat vind je van de dorpssfeer? (iedereen kent elkaar, er word weinig gestolen etc) Totaal geen dorpssfeer hier.

6c Is er wel eens een verhaal over jou door het dorp gegaan? (dat je ziek was/ iets genants etc) Dat ik iemand leuk vond, maar dat niet zo was.

6d Zijn er bepaalde mensen in jouw dorp die bekend staan als ‘’roddelaars’’ Ja.

6e Zou je liever in een stad wonen? (waarom wel/niet) Ik kom vaak in de stad voor school en ik zou later ook graag in een grote stad willen wonen.

7 Woon je in een stad/ heel groot dorp? Een groot dorp.

7b Zo ja, vind je dat leuk? (en wat is het leukste) Dat er veel ruimte is.

7c Zou je liever in een dorp wonen? waarom wel/niet? Nee, want het is er ook wel soms saai.

7d Wat vind je van de stadssfeer? (uitgaan, terrasjes etc etc) Super leuk, ik houd er van.

8 Hoe ga je normaliter naar school, en hoe ver? Gewoon lekker op de fiets, 8 kilometer heen en terug.

 

Vragen over jou graag ook weer met je motieven/verduidelijking als je dat wilt

1 Naar welke leeftijd zou je terug willen als dat kon? Weer naar 12 ook al ben in dat nu.

2 Heb je soms stress omdat er zo veel beroepen zijn die je later kan worden? Nee, het is nog heel ver weg.

3 Naar welke mijlpaal in je leven heb je het meeste uitgekeken/ kijk je het meeste uit? (bijv. middelbare school, studeren, groep 8 musical etc) De groep 8 musical en groep 8 kamp.

4Heb je wel eens gedacht dat je je kinder/puberteit hebt verpest omdat je er niet van kon genieten door bijv depressie/ziektes/gepest? Nee, gelukkig heb ik al die dingen niet meegemaakt.

5 Heeft een docent of leerkracht wel eens dingen tegen je gezegd die echt niet kunnen? (je bent dik, je kan niks, je bent lelijk) Nee, lelijk zeker niet eerder knap.

 

 

‘’seks’’ vragen (deze hoef je niet te beantwoorden als je dat niet wil)

1 Praat je wel eens met ouders over seks/ seksuele voorlichting? Ja, mijn ouders zijn heel open.

1b Zo ja, vind je dat fijn? Zeker.

1c Zo nee, vind je dat jammer? NVB.

2 Hoe oud was je toen je erachter kwam hoe baby's ontstaan/ seks werkt? Volgens mij 8 jaar oud.

3 Vond je de seksuele voorlichting op school stiekem geil/spannend? Geil wil ik niet zeggen, maar wel grappig en leuk.

4 Wat zijn rare dingen die vroeger (of nu) in de kleedkamer van zwemles (schoolzwemmen) gebeurde? Er gebeuren nu ook nog rare dingen waar ik zelf aan mee doe. Vooral seksuele dingen.

 

 

Dit waren ze, alvast bedankt voor het invullen!!

Joe joe

 

 

Hey ik heb weer wat vraagjes van verschillende topics, beantwoord van de eerste paar topics zo veel mogelijk vragen, maar zet een kruisje ofzoiets als je een vraag niet wil beantwoorden.

Algemene vragen

1 Geslacht

Cis Jongen

2 Leeftijd

17

 

Vragen over jouw mening, geef bij elke vraag ook je motieven dan kan ik en andere mensen misschien wat van jouw mening leren, maar we zijn hier niet om discussies te starten!

1 Vind je zwarte piet racistisch/ vind je dat zwarte piet moet veranderen?

Ja, het is een racistisch karikatuur. Ik zie niet waarom het een probleem zou zijn om zwarte piet iets meer inclusief te maken.

2 Zijn gereformeerde christelijken vergelijkbaar met '’gereformeerde'’ islamieten(weet niet hoe je dit noemt maar ik bedoel de islamieten die precies volgens de islam leven)?

Ik weet niet precies wat er hier word bedoelt. Ze zijn vast vergelijkbaar in de zin dat ze allebei precies hun religie vormen. Naar mijn mening is het verstandig om ergens eerst zelf over na te denken voordat je klakkeloos overneemt wat er in je heilige boek staat.

3 Wat vind je van de 1,5 meter corona maatregel?

Het is vervelend maar het moet nou eenmaal, moet zelf eerlijk zeggen dat ik me er niet altijd aan houd.

4 Denk je dat het feit of iemand opgroeit in een stad of in een dorp invloed heeft op zijn/haar referentiekader? (of diegene daardoor ruimdenkender of meer close minded is)

Ja, in Amerika zie je ook dat stedelijke gebieden meer blauw stemmen. Ik zeg niet dat dat perse goed is maar het gebied waar je woont heeft duidelijk iets van invloed op je referentiekader.

5 Wat vind je van de doodstraf?

Onacceptabel en onethisch in veel gevallen

6 Wat vind je van de nashville verklaring? (kort gezegd anti-lgbtq wet)

Ik zal nooit kunnen begrijpen waarom mensen zich willen bemoeien met het liefdesleven van een ander.

7 Ben je blij om in West-Europa (Nl/BE) te wonen?

Ja, we leven toch wel in een van de meest fijne landen om te wonen ook al is er hier natuurlijk ook nog veel te doen.

8 Hoe denk je dat de #blacklivesmatter protesten in Amerika gaan aflopen?

Ik ben bang dat het op niets zal uitlopen en dat er weinig aan het systeem gaat veranderen, maar we zullen zien.

 

Vragen over ding die je gedaan hebt

1 Heb je vroeger wel eens gedreigd met ‘’je mag niet meer op mijn feestje komen'’?

Vast wel, haha.

2 Heeft iemand anders wel eens iets van jou kapot gemaakt wat je heel erg leuk vond, zo ja wat? (bijv. telefoon, stabilo stiften etc)

Niet dat ik mij kan herinneren

2b Heb je wel eens iets van iemand anders kapot gemaakt, en voelde je je schuldig?

Volgens mij niet

3  Ben je ooit van een sport/hobby club af gepest?

Niet perse af gepest, maar ik zat op scouting en lag niet zo goed in de groep dus daar ben ik vanaf gegaan. Was niet zo dat de mensen daar gemeen waren ofzo.

3b Zo ja, waarover werd je gepest, of waardoor voelde je je niet welkom?

/

4 Heb je racistische familie? Hoe ga je daar mee om?

Ik heb nooit een famillielid iets expliciet racistisch horen zeggen.

5 Heb je wel eens iets tegen je ouders gezegd waar je spijt van hebt?

Nee

5b Zo ja, wat? (sla over als je wil)

6 Woon je in een dorp?

Ja

6b Zo ja, wat vind je van de dorpssfeer? (iedereen kent elkaar, er word weinig gestolen etc)

Merk daar hier weinig van, ik ga ook ergens anders naar school dus misschien daar

6c Is er wel eens een verhaal over jou door het dorp gegaan? (dat je ziek was/ iets genants etc)

Voor zover ik weet niet.

6d Zijn er bepaalde mensen in jouw dorp die bekend staan als ‘’roddelaars’’

Nee

6e Zou je liever in een stad wonen? (waarom wel/niet)

Ik zou wel in de stad willen wonen maar als ik een gezin zou hebben niet.

7 Woon je in een stad/ heel groot dorp?

7b Zo ja, vind je dat leuk? (en wat is het leukste)

7c Zou je liever in een dorp wonen? waarom wel/niet?

7d Wat vind je van de stadssfeer? (uitgaan, terrasjes etc etc)

8 Hoe ga je normaliter naar school, en hoe ver?

Op de fiets, ong 4km

 

Vragen over jou graag ook weer met je motieven/verduidelijking als je dat wilt

1 Naar welke leeftijd zou je terug willen als dat kon?

Ik zou het liefst teruggaan naar toen ik een jaar of 13 was. Ik heb het idee alsof ik de problemen die ik toen had nu veel makkelijker zou kunnen oplossen.

2 Heb je soms stress omdat er zo veel beroepen zijn die je later kan worden?

Ja, iedereen denk ik wel.

3 Naar welke mijlpaal in je leven heb je het meeste uitgekeken/ kijk je het meeste uit? (bijv. middelbare school, studeren, groep 8 musical etc)

Moeilijke vraag, ik kan niet echt een specifieke gebeurtenis noemen.

4Heb je wel eens gedacht dat je je kinder/puberteit hebt verpest omdat je er niet van kon genieten door bijv depressie/ziektes/gepest?

Nee, maar heb soms wel het gevoel alsof het te snel gaat. Zeker in deze covidperiode nu ik het gevoel heb dat ik al een jaar niets nuttigs heb gedaan.

5 Heeft een docent of leerkracht wel eens dingen tegen je gezegd die echt niet kunnen? (je bent dik, je kan niks, je bent lelijk)

Niet tegen mij.

 

 

‘’seks’’vragen (deze hoef je niet te beantwoorden als je dat niet wil)

1 Praat je wel eens met ouders over seks/ seksuele voorlichting?

Niet echt, wel over mijn geaardheid enzo.

1b Zo ja, vind je dat fijn?

1c Zo nee, vind je dat jammer?

2 Hoe oud was je toen je erachter kwam hoe babys ontstaan/ seks werkt?

Een jaar of 8/9

3 Vond je de seksuele voorlichting op school stiekem geil/spannend?

Vond het vast wel spannend ja.

4 Wat zijn rare dingen die vroeger (of nu) in de kleedkamer van zwemles (schoolzwemmen) gebeurde?

Weet niet. Ik probeer kleedkamers zoveel mogelijk te vermijden want toxic masculinity :D.

 

Dit waren ze, alvast bedankt voor het invullen!!

Joejoe

 

 

Badge +3

Hey ik heb weer wat vraagjes van verschillende topics, beantwoord van de eerste paar topics zo veel mogelijk vragen, maar zet een kruisje ofzoiets als je een vraag niet wil beantwoorden.

Algemene vragen

1 Geslacht meisje

2 Leeftijd 13

 

Vragen over jouw mening, geef bij elke vraag ook je motieven dan kan ik en andere mensen misschien wat van jouw mening leren, maar we zijn hier niet om discussies te starten!

1 Vind je zwarte piet racistisch/ vind je dat zwarte piet moet veranderen?

Ja eigenlijk wel. Het is stereotyperend en al helemaal racistisch dat het de '’hulpjes'’ van de witte man zijn (sinterklaas). Daarbij worden rond sinterklaas nog steeds nare opmerkingen gemaakt tegenover donkere mensen in de trant van zwarte piet. Ik kan me nog herrinneren dat in de kleuter klas een paar kinderen lachend zeiden dat een donker meisje uit de groep zwarte piet moest spelen. Daar na moest ze huilen. Ik vind roetveeg piet veel beter

2 Zijn gereformeerde christelijken vergelijkbaar met '’gereformeerde'’ islamieten(weet niet hoe je dit noemt maar ik bedoel de islamieten die precies volgens de islam leven)?

Ik denk het wel

3 Wat vind je van de 1,5 meter corona maatregel?

Wel goed. Alleen vind ik het soms moeilijk om me er zelf aan te houden. maar ik snap het volkomen 

4 Denk je dat het feit of iemand opgroeit in een stad of in een dorp invloed heeft op zijn/haar referentiekader? (of diegene daardoor ruimdenkender of meer close minded is)

Ja dat denk ik wel, In een stad heb je toch meer verschillende culturen om je heen dan in een dorp. In mijn klas zitten ook veel mensen uit een dorp. (ik kom uit een stad) en dan merk je dat toch wel. Alhoewel door de komst van het internet ook wel iets is veranderd.

5 Wat vind je van de doodstraf?

Moeilijke vraag. Maar ik denk in sommige gevallen wel goed. (maar dat moet goed onderzocht worden en alleen in extreme gevallen gebeuren. een seriemoordenaar om wat te noemen)

6 Wat vind je van de nashville verklaring? (kort gezegd anti-lgbtq wet)

Pure onzin. Ik kokhals al bij het idee. Dat mensen anderen te verbieden om te zijn wie ze zijn is echt een schande

7 Ben je blij om in West-Europa (Nl/BE) te wonen?

Ja eigenlijk wel. Ik zou later graag willen reizen ,maar ik wil wel in het westen blijven wonen. Het is hier goed geregeld met een sociaal vangnet etc.

8 Hoe denk je dat de #blacklivesmatter protesten in Amerika gaan aflopen? ja dat is nu al afgelopen dus ja

 

 

Vragen over ding die je gedaan hebt

1 Heb je vroeger wel eens gedreigd met ‘’je mag niet meer op mijn feestje komen'’?

hahahah vast wel

2 Heeft iemand anders wel eens iets van jou kapot gemaakt wat je heel erg leuk vond, zo ja wat? (bijv. telefoon, stabilo stiften etc)

Ik kan me iets herinneren van een Dora tandenborstel ofzo die ik heel cool vond

2b Heb je wel eens iets van iemand anders kapot gemaakt, en voelde je je schuldig?

ja. Ik ben een keer op een slaapfeestje in de chaos op de vinger van mn vriendin gaan staan. Zij heeft nogal zwakke botten dus haar pink gebroken. Helemaal drama natuurlijk zij huilen van de pijn ik van schuldgevoel. Ik voelde me ENORM schuldig

3  Ben je ooit van een sport/hobby club af gepest?

nee. 

3b Zo ja, waarover werd je gepest, of waardoor voelde je je niet welkom?

4 Heb je racistische familie? Hoe ga je daar mee om? Nee heb ik niet, ik ben half Antiliaans dus dat zou een beetje raar zijn:)

5 Heb je wel eens iets tegen je ouders gezegd waar je spijt van hebt? Goh kan nu niet iets bedenken

5b Zo ja, wat? (sla over als je wil)

6 Woon je in een dorp? nee klein stadje

6b Zo ja, wat vind je van de dorpssfeer? (iedereen kent elkaar, er word weinig gestolen etc)

6c Is er wel eens een verhaal over jou door het dorp gegaan? (dat je ziek was/ iets genants etc)

6d Zijn er bepaalde mensen in jouw dorp die bekend staan als ‘’roddelaars’’

6e Zou je liever in een stad wonen? (waarom wel/niet)

7 Woon je in een stad/ heel groot dorp? stad

7b Zo ja, vind je dat leuk? (en wat is het leukste) zou een dorp miss leuker vinden door dorpssfeer etc. maar nu ik ouder word vind ik dit ook wel leuk want er is altijd wel iets te doen en er zijn meer activiteiten binnen je beriek

7c Zou je liever in een dorp wonen? waarom wel/niet? miss wel, door de dorpssfeer en het buitenleven

7d Wat vind je van de stadssfeer? (uitgaan, terrasjes etc etc) mwoah, is wel oke

8 Hoe ga je normaliter naar school, en hoe ver? 10 min op de fiets

 

Vragen over jou graag ook weer met je motieven/verduidelijking als je dat wilt

1 Naar welke leeftijd zou je terug willen als dat kon? mn zevende ofzo

2 Heb je soms stress omdat er zo veel beroepen zijn die je later kan worden? Niet echt stress , maar ja dr valt veel te kiezen...

3 Naar welke mijlpaal in je leven heb je het meeste uitgekeken/ kijk je het meeste uit? (bijv. middelbare school, studeren, groep 8 musical etc) Ik kijk het meest uit naar na mn middelbare examen ik zou graag een tussenjaar willen nemen om meer van de wereld te zien

4Heb je wel eens gedacht dat je je kinder/puberteit hebt verpest omdat je er niet van kon genieten door bijv depressie/ziektes/gepest? Ik ben -5 bijziend. dus ik voel me daar soms nog schuldig over (was als kind een enorme boekenworm en gek op computeren) door het idee dat ik de rest van mn leven afhankelijk zal zijn van lenzen

5 Heeft een docent of leerkracht wel eens dingen tegen je gezegd die echt niet kunnen? (je bent dik, je kan niks, je bent lelijk)

Niet heel heftig ofzo. Had wel een keer dat een docent zei: ja want meiden kunnen niet vangen he? Dat vond ik nogal stereotyperend (het was een man)

 

 

‘’seks’’vragen (deze hoef je niet te beantwoorden als je dat niet wil)

1 Praat je wel eens met ouders over seks/ seksuele voorlichting?

1b Zo ja, vind je dat fijn?

1c Zo nee, vind je dat jammer?

2 Hoe oud was je toen je erachter kwam hoe babys ontstaan/ seks werkt?

3 Vond je de seksuele voorlichting op school stiekem geil/spannend?

4 Wat zijn rare dingen die vroeger (of nu) in de kleedkamer van zwemles (schoolzwemmen) gebeurde?

 

 

Dit waren ze, alvast bedankt voor het invullen!!

Joejoe

 

 

Badge

Algemene vragen

1 Geslacht Meisje

2 Leeftijd 14

 

Vragen over jouw mening, geef bij elke vraag ook je motieven dan kan ik en andere mensen misschien wat van jouw mening leren, maar we zijn hier niet om discussies te starten!

1 Vind je zwarte piet racistisch/ vind je dat zwarte piet moet veranderen? Nee.

2 Zijn gereformeerde christelijken vergelijkbaar met '’gereformeerde'’ islamieten(weet niet hoe je dit noemt maar ik bedoel de islamieten die precies volgens de islam leven)? Geen idee.

3 Wat vind je van de 1,5 meter corona maatregel? Goed.

4 Denk je dat het feit of iemand opgroeit in een stad of in een dorp invloed heeft op zijn/haar referentiekader? (of diegene daardoor ruimdenkender of meer close minded is) Ja.

5 Wat vind je van de doodstraf? Slecht.

6 Wat vind je van de nashville verklaring? (kort gezegd anti-lgbtq wet) Heel.slecht.

7 Ben je blij om in West-Europa (Nl/BE) te wonen? Jawel.

8 Hoe denk je dat de #blacklivesmatter protesten in Amerika gaan aflopen? Veel doden.

 

 

Vragen over ding die je gedaan hebt

1 Heb je vroeger wel eens gedreigd met ‘’je mag niet meer op mijn feestje komen'’?  Nee.

2 Heeft iemand anders wel eens iets van jou kapot gemaakt wat je heel erg leuk vond, zo ja wat? (bijv. telefoon, stabilo stiften etc) Ja, mijn lego huis.

2b Heb je wel eens iets van iemand anders kapot gemaakt, en voelde je je schuldig? Nee.

3  Ben je ooit van een sport/hobby club af gepest? Nee.

3b Zo ja, waarover werd je gepest, of waardoor voelde je je niet welkom? .

4 Heb je racistische familie? Hoe ga je daar mee om? Nee.

5 Heb je wel eens iets tegen je ouders gezegd waar je spijt van hebt? Nee.

5b Zo ja, wat? (sla over als je wil) .

6 Woon je in een dorp? Ja.

6b Zo ja, wat vind je van de dorpssfeer? (iedereen kent elkaar, er word weinig gestolen etc) Gezellig, vooral met volksfeest.

6c Is er wel eens een verhaal over jou door het dorp gegaan? (dat je ziek was/ iets genants etc) nee.

6d Zijn er bepaalde mensen in jouw dorp die bekend staan als ‘’roddelaars’’ Nee.

6e Zou je liever in een stad wonen? (waarom wel/niet) Nee.

7 Woon je in een stad/ heel groot dorp? Middelmatig dorp.

7b Zo ja, vind je dat leuk? (en wat is het leukste) .

7c Zou je liever in een dorp wonen? waarom wel/niet? .

7d Wat vind je van de stadssfeer? (uitgaan, terrasjes etc etc) .

8 Hoe ga je normaliter naar school, en hoe ver? Fiets, 300 meter.

 

Vragen over jou graag ook weer met je motieven/verduidelijking als je dat wilt

1 Naar welke leeftijd zou je terug willen als dat kon? Ik wil niet terug in de tijd.

2 Heb je soms stress omdat er zo veel beroepen zijn die je later kan worden? Nee, ik weet al wat ik wil worden.

3 Naar welke mijlpaal in je leven heb je het meeste uitgekeken/ kijk je het meeste uit? (bijv. middelbare school, studeren, groep 8 musical etc) Geneeskunde studeren en op mezelf wonen.

4Heb je wel eens gedacht dat je je kinder/puberteit hebt verpest omdat je er niet van kon genieten door bijv depressie/ziektes/gepest? Nee.

5 Heeft een docent of leerkracht wel eens dingen tegen je gezegd die echt niet kunnen? (je bent dik, je kan niks, je bent lelijk) Deze tekening is lelijk en te simpel. Maakt maar een nieuwe deze vind ze (stagiar) echt niet mooi. Groep 4.

 

 

‘’seks’’vragen (deze hoef je niet te beantwoorden als je dat niet wil)

1 Praat je wel eens met ouders over seks/ seksuele voorlichting? Nee.

1b Zo ja, vind je dat fijn? .

1c Zo nee, vind je dat jammer? Soms.

2 Hoe oud was je toen je erachter kwam hoe babys ontstaan/ seks werkt? Geen idee.

3 Vond je de seksuele voorlichting op school stiekem geil/spannend? Vooral heel grappig. Want iedereen was deed heel lacherig over.

4 Wat zijn rare dingen die vroeger (of nu) in de kleedkamer van zwemles (schoolzwemmen) gebeurde? Niets.

Reputatie 2
Badge +2

1 Geslacht: /

 

2 Leeftijd: 13

 

 

 

Vragen over jouw mening, geef bij elke vraag ook je motieven dan kan ik en andere mensen misschien wat van jouw mening leren, maar we zijn hier niet om discussies te starten!

 

1 Vind je zwarte piet racistisch/ vind je dat zwarte piet moet veranderen?  ik vind dat op tv ze roetveeg moeten worden en bij een intocht in bijvoorbeeld een dorp ze het zelf mogen bepalen.

 

2 Zijn gereformeerde christelijken vergelijkbaar met '’gereformeerde'’ islamieten(weet niet hoe je dit noemt maar ik bedoel de islamieten die precies volgens de islam leven)? Het zijn beide andere religies dus ik vergelijk ze niet, over het algemeen heb ik een hekel aan dit soort religies.

 

3 Wat vind je van de 1,5 meter corona maatregel? Fantastisch, blijf bij me uit de buurt

 

4 Denk je dat het feit of iemand opgroeit in een stad of in een dorp invloed heeft op zijn/haar referentiekader? (of diegene daardoor ruimdenkender of meer close minded is) nee

 

5 Wat vind je van de doodstraf? Slecht, geef moordenaars therapie niet de dood.

 

6 Wat vind je van de nashville verklaring? (kort gezegd anti-lgbtq wet) Onzin, liefde is liefde.

 

7 Ben je blij om in West-Europa (Nl/BE) te wonen? Ja want tis hier veilig.

 

8 Hoe denk je dat de #blacklivesmatter protesten in Amerika gaan aflopen? Ze overdrijven

 

 

 

 

 

Vragen over ding die je gedaan hebt

 

1 Heb je vroeger wel eens gedreigd met ‘’je mag niet meer op mijn feestje komen'’? Nee ik was niet zo'n kleuter.

 

2 Heeft iemand anders wel eens iets van jou kapot gemaakt wat je heel erg leuk vond, zo ja wat? (bijv. telefoon, stabilo stiften etc) nee denk ik

 

2b Heb je wel eens iets van iemand anders kapot gemaakt, en voelde je je schuldig? Ik maak niets kapot.

 

3 Ben je ooit van een sport/hobby club af gepest? Nee

 

3b Zo ja, waarover werd je gepest, of waardoor voelde je je niet welkom?

 

4 Heb je racistische familie? Hoe ga je daar mee om?  Ja maar op een grappige manier en we schelden niemand uit ofzo.

 

5 Heb je wel eens iets tegen je ouders gezegd waar je spijt van hebt? Ja

 

5b Zo ja, wat? (sla over als je wil)

 

6 Woon je in een dorp? Ja

 

6b Zo ja, wat vind je van de dorpssfeer? (iedereen kent elkaar, er word weinig gestolen etc) Het is hier heel vredig.

 

6c Is er wel eens een verhaal over jou door het dorp gegaan? (dat je ziek was/ iets genants etc) ja iets slechts

 

6d Zijn er bepaalde mensen in jouw dorp die bekend staan als ‘’roddelaars’’. Mijn moeder

 

6e Zou je liever in een stad wonen? (waarom wel/niet) nee te druk

 

7 Woon je in een stad/ heel groot dorp? Nee 

 

7b Zo ja, vind je dat leuk? (en wat is het leukste)

 

7c Zou je liever in een dorp wonen? waarom wel/niet?

 

7d Wat vind je van de stadssfeer? (uitgaan, terrasjes etc etc) Ik vind het eng

 

8 Hoe ga je normaliter naar school, en hoe ver? Ik ga met de bus, tis 1 kwartier rijden.

 

 

 

Vragen over jou graag ook weer met je motieven/verduidelijking als je dat wilt. 

 

1 Naar welke leeftijd zou je terug willen als dat kon? 6 jaar oud

 

2 Heb je soms stress omdat er zo veel beroepen zijn die je later kan worden? Nee ander soort stress

 

3 Naar welke mijlpaal in je leven heb je het meeste uitgekeken/ kijk je het meeste uit? (bijv. middelbare school, studeren, groep 8 musical etc) weet ik niet

 

4Heb je wel eens gedacht dat je je kinder/puberteit hebt verpest omdat je er niet van kon genieten door bijv depressie/ziektes/gepest? Ik ben pas 13, ik wil niet ouder worden.

 

5 Heeft een docent of leerkracht wel eens dingen tegen je gezegd die echt niet kunnen? (je bent dik, je kan niks, je bent lelijk) Ze noemde me dom rot kind

 

 

 

 

 

‘’seks’’vragen (deze hoef je niet te beantwoorden als je dat niet wil)

 

1 Praat je wel eens met ouders over seks/ seksuele voorlichting? Ja

 

1b Zo ja, vind je dat fijn? Nee

 

1c Zo nee, vind je dat jammer?

 

2 Hoe oud was je toen je erachter kwam hoe babys ontstaan/ seks werkt? 7 jaar

 

3 Vond je de seksuele voorlichting op school stiekem geil/spannend? Ik vind het heel interessant

 

4 Wat zijn rare dingen die vroeger (of nu) in de kleedkamer van zwemles (schoolzwemmen) gebeurde? /

Hey ik heb weer wat vraagjes van verschillende topics, beantwoord van de eerste paar topics zo veel mogelijk vragen, maar zet een kruisje ofzoiets als je een vraag niet wil beantwoorden.

Algemene vragen

1 Geslacht jongen

2 Leeftijd 16

 

Vragen over jouw mening, geef bij elke vraag ook je motieven dan kan ik en andere mensen misschien wat van jouw mening leren, maar we zijn hier niet om discussies te starten!

1 Vind je zwarte piet racistisch/ vind je dat zwarte piet moet veranderen? Heb er geen mening over

2 Zijn gereformeerde christelijken vergelijkbaar met '’gereformeerde'’ islamieten(weet niet hoe je dit noemt maar ik bedoel de islamieten die precies volgens de islam leven)? Geen idee hou me er nie mee bezig

3 Wat vind je van de 1,5 meter corona maatregel? Alsof er nog mensen zich aan hiuden

4 Denk je dat het feit of iemand opgroeit in een stad of in een dorp invloed heeft op zijn/haar referentiekader? (of diegene daardoor ruimdenkender of meer close minded is) hou ik me niet mee bezig

5 Wat vind je van de doodstraf? In sommige aspecten begrijpelijk

6 Wat vind je van de nashville verklaring? (kort gezegd anti-lgbtq wet) wat?

7 Ben je blij om in West-Europa (Nl/BE) te wonen? Ja

8 Hoe denk je dat de #blacklivesmatter protesten in Amerika gaan aflopen? Hou ik me nie mee bezig en boeit me ook nie

 

 

Vragen over ding die je gedaan hebt

1 Heb je vroeger wel eens gedreigd met ‘’je mag niet meer op mijn feestje komen'’? Vast wel

2 Heeft iemand anders wel eens iets van jou kapot gemaakt wat je heel erg leuk vond, zo ja wat? (bijv. telefoon, stabilo stiften etc) ja

2b Heb je wel eens iets van iemand anders kapot gemaakt, en voelde je je schuldig? Ja vast

3  Ben je ooit van een sport/hobby club af gepest? Nee

3b Zo ja, waarover werd je gepest, of waardoor voelde je je niet welkom?

4 Heb je racistische familie? Hoe ga je daar mee om? Nee

5 Heb je wel eens iets tegen je ouders gezegd waar je spijt van hebt? Tuurlijk

5b Zo ja, wat? (sla over als je wil) geen idee

6 Woon je in een dorp? Ja

6b Zo ja, wat vind je van de dorpssfeer? (iedereen kent elkaar, er word weinig gestolen etc) leuk

6c Is er wel eens een verhaal over jou door het dorp gegaan? (dat je ziek was/ iets genants etc) nee

6d Zijn er bepaalde mensen in jouw dorp die bekend staan als ‘’roddelaars’’ iedereen

6e Zou je liever in een stad wonen? (waarom wel/niet) nee

7 Woon je in een stad/ heel groot dorp?

7b Zo ja, vind je dat leuk? (en wat is het leukste)

7c Zou je liever in een dorp wonen? waarom wel/niet?

7d Wat vind je van de stadssfeer? (uitgaan, terrasjes etc etc)

8 Hoe ga je normaliter naar school, en hoe ver? Fiets 13km

 

Vragen over jou graag ook weer met je motieven/verduidelijking als je dat wilt

1 Naar welke leeftijd zou je terug willen als dat kon? Zit wel prima zo

2 Heb je soms stress omdat er zo veel beroepen zijn die je later kan worden? Nee

3 Naar welke mijlpaal in je leven heb je het meeste uitgekeken/ kijk je het meeste uit? (bijv. middelbare school, studeren, groep 8 musical etc) eindelijk optyfen van de middelbare

4Heb je wel eens gedacht dat je je kinder/puberteit hebt verpest omdat je er niet van kon genieten door bijv depressie/ziektes/gepest? Nde

5 Heeft een docent of leerkracht wel eens dingen tegen je gezegd die echt niet kunnen? (je bent dik, je kan niks, je bent lelijk) nee en zulke dingen doen mij niks

 

 

‘’seks’’vragen (deze hoef je niet te beantwoorden als je dat niet wil)

1 Praat je wel eens met ouders over seks/ seksuele voorlichting? Wel eens gedaan

1b Zo ja, vind je dat fijn? Voel er nie veel voor heb er geen moeite mee om over te praten maar vind het niet belangrijk

1c Zo nee, vind je dat jammer?

2 Hoe oud was je toen je erachter kwam hoe babys ontstaan/ seks werkt? 12 ofzo

3 Vond je de seksuele voorlichting op school stiekem geil/spannend? Nee

4 Wat zijn rare dingen die vroeger (of nu) in de kleedkamer van zwemles (schoolzwemmen) gebeurde? Niks

 

 

Dit waren ze, alvast bedankt voor het invullen!!

Joejoe

 

 

Algemene vragen

1 Geslacht---- meisje

2 Leeftijd------ 12

 

Vragen over jouw mening, geef bij elke vraag ook je motieven dan kan ik en andere mensen misschien wat van jouw mening leren, maar we zijn hier niet om discussies te starten!

1 Vind je zwarte piet racistisch/ vind je dat zwarte piet moet veranderen?----donkergroen of paars kan ook is het meteen goed

2 Zijn gereformeerde christelijken vergelijkbaar met '’gereformeerde'’ islamieten(weet niet hoe je dit noemt maar ik bedoel de islamieten die precies volgens de islam leven)?-----denk elke religie wel als het streng wordt uitgelegd

3 Wat vind je van de 1,5 meter corona maatregel?--blij dat het voorbij is

4 Denk je dat het feit of iemand opgroeit in een stad of in een dorp invloed heeft op zijn/haar referentiekader? (of diegene daardoor ruimdenkender of meer close minded is)----ja denk ik wel maar zegt niks over ontwikkeling, kom ook van en dorp en ben hartstikke ruim opgevoed.

5 Wat vind je van de doodstraf?----tegen

6 Wat vind je van de nashville verklaring? (kort gezegd anti-lgbtq wet)----oh dat, ja afschuwelijk, moet niet mogen

7 Ben je blij om in West-Europa (Nl/BE) te wonen?--ja zeker !

8 Hoe denk je dat de #blacklivesmatter protesten in Amerika gaan aflopen?----hopen dat het helpt

 

 

Vragen over ding die je gedaan hebt

1 Heb je vroeger wel eens gedreigd met ‘’je mag niet meer op mijn feestje komen'’?---ja helaas wel, heel veel spijt van gehad en goed gemaakt,

2 Heeft iemand anders wel eens iets van jou kapot gemaakt wat je heel erg leuk vond, zo ja wat? (bijv. telefoon, stabilo stiften etc)---- een fietsbel, was per ongeluk maar de jongen kreeg wel straf en moest hem maken en mij toen geven :)

2b Heb je wel eens iets van iemand anders kapot gemaakt, en voelde je je schuldig?----ja een pen van een bff , per ongeluk maar toch

3  Ben je ooit van een sport/hobby club af gepest?----nee dat niet

3b Zo ja, waarover werd je gepest, of waardoor voelde je je niet welkom?   -

4 Heb je racistische familie? Hoe ga je daar mee om?--nee gelukkig niet

5 Heb je wel eens iets tegen je ouders gezegd waar je spijt van hebt?--ja hoor, teksten van jullie houden niet van me… dom eigenlijk maarja

5b Zo ja, wat? (sla over als je wil) jullie houden niet van me , maarja daarna huilen en het spijt me zeggen ;)

6 Woon je in een dorp? ja

6b Zo ja, wat vind je van de dorpssfeer? (iedereen kent elkaar, er word weinig gestolen etc)---ja heerlijk , gezellig, het is gelukkig geen bekrompen dorp ( bekendste bewoner is gay en super geliefd )

6c Is er wel eens een verhaal over jou door het dorp gegaan? (dat je ziek was/ iets genants etc)---- haha nou viel wel mee , dat ene rokje opwaaide in een harde wind.  Kon er zelf ook wel om lachen

6d Zijn er bepaalde mensen in jouw dorp die bekend staan als ‘’roddelaars’’--ja zeker, oude dames ;

6e Zou je liever in een stad wonen? (waarom wel/niet)--nee absoluut niet , vind het wel heel leuk maar wonen nee

7 Woon je in een stad/ heel groot dorp?---gewoon dorp ;)

7b Zo ja, vind je dat leuk? (en wat is het leukste)---ja gezlligheid en elkaar helpen, altijd wel ergens terecht kunnen

7c Zou je liever in een dorp wonen? waarom wel/niet? ja

7d Wat vind je van de stadssfeer? (uitgaan, terrasjes etc etc) ja leuk ! We hebben een studentenstad in de buurt, super

8 Hoe ga je normaliter naar school, en hoe ver? lopend , 800 meter

 

Vragen over jou graag ook weer met je motieven/verduidelijking als je dat wilt

1 Naar welke leeftijd zou je terug willen als dat kon?---geen , wel vooruit naar 18 ;)

2 Heb je soms stress omdat er zo veel beroepen zijn die je later kan worden?---nee maar ik heb nog niet gekozen

3 Naar welke mijlpaal in je leven heb je het meeste uitgekeken/ kijk je het meeste uit? (bijv. middelbare school, studeren, groep 8 musical etc)----- overstap van welpen naar scouts , echt zo leuk XD

4Heb je wel eens gedacht dat je je kinder/puberteit hebt verpest omdat je er niet van kon genieten door bijv depressie/ziektes/gepest?----ik be er wel bang voor dus pas wel op

5 Heeft een docent of leerkracht wel eens dingen tegen je gezegd die echt niet kunnen? (je bent dik, je kan niks, je bent lelijk)----- “heb je haar weer hoor met haar slimme praatjes ga maar even achter in de klas zitten” ,  was naar. Maar ze bood daarna uitgebreid excuses aan en ik heb haar geknufd, en dat was vergeven en vergeten. Iedereen is wel eens chagrijnig

 

 

‘’seks’’vragen (deze hoef je niet te beantwoorden als je dat niet wil)

1 Praat je wel eens met ouders over seks/ seksuele voorlichting?---ja zeker

1b Zo ja, vind je dat fijn?---ja en zo heb je geen geheimen daarover

1c Zo nee, vind je dat jammer?-

2 Hoe oud was je toen je erachter kwam hoe babys ontstaan/ seks werkt?----9 ofzo ...

3 Vond je de seksuele voorlichting op school stiekem geil/spannend?--ja best wel, je kijkt toch weer anders naar jongens omdat je weet wat er kan enzo, en ik vind het bijzonder dat iedereen gewoon eht in zich  heeft om nieuwe mensen te “maken”

4 Wat zijn rare dingen die vroeger (of nu) in de kleedkamer van zwemles (schoolzwemmen) gebeurde?---niet veel, elkaar natgooien en handdoeken naar elkaar gooien , ook wel stiekem bij de jongens door een kiertje kijken hihi

Leuke lijst !!

Sanny xxxx

 

 

Reputatie 7
Badge +17

 

1.Geslacht = jongen

2 Leeftijd = 12

 

Vragen over jouw mening, geef bij elke vraag ook je motieven dan kan ik en andere mensen misschien wat van jouw mening leren, maar we zijn hier niet om discussies te starten!

1 Vind je zwarte piet racistisch/ vind je dat zwarte piet moet veranderen? = ik ben het met  Sanny eens, gewoon donkergroen of paars ofzo

2 Zijn gereformeerde christelijken vergelijkbaar met '’gereformeerde'’ islamieten(weet niet hoe je dit noemt maar ik bedoel de islamieten die precies volgens de islam leven)?= met fundamentalisten niet helemaal. Ze zijn wel strikt maar toch veel minder

3 Wat vind je van de 1,5 meter corona maatregel?= goodbye 🙂 gelukkig

4 Denk je dat het feit of iemand opgroeit in een stad of in een dorp invloed heeft op zijn/haar referentiekader? (of diegene daardoor ruimdenkender of meer close minded is) = nee tegenwoordig niet. je krijgt alles te zien via media, ik woon in geen van beide en ben toch vrij ruim ;)

5 Wat vind je van de doodstraf?= slecht idee

6 Wat vind je van de nashville verklaring? (kort gezegd anti-lgbtq wet)= belachelijk

7 Ben je blij om in West-Europa (Nl/BE) te wonen? = ja nou en of, zeker nu

8 Hoe denk je dat de #blacklivesmatter protesten in Amerika gaan aflopen?= heeft het geholpen? hope so

 

 

Vragen over ding die je gedaan hebt

1 Heb je vroeger wel eens gedreigd met ‘’je mag niet meer op mijn feestje komen'’?= ja, maar dat was een pester dus geen punt

2 Heeft iemand anders wel eens iets van jou kapot gemaakt wat je heel erg leuk vond, zo ja wat? (bijv. telefoon, stabilo stiften etc)= BTbox, mijn mam was aan het stofzuigen en dara ging die. kreeg wel een mooie nieuwe

2b Heb je wel eens iets van iemand anders kapot gemaakt, en voelde je je schuldig?= ja een mooie oude landkaart op school, kreeg straf en voelde me wel schuldig idd

3  Ben je ooit van een sport/hobby club af gepest?= ja, zie mijn topic “dubbele pech” , was echt naar

3b Zo ja, waarover werd je gepest, of waardoor voelde je je niet welkom?= ik kon sommige dingen niet zo goed en ze dachten dat ik zat te klooien en toen werd ik vernederend gestraft en ben er daarn af gegaan

4 Heb je racistische familie? Hoe ga je daar mee om?= nee gelukkig niet nee

5 Heb je wel eens iets tegen je ouders gezegd waar je spijt van hebt?= ja hoor. Boos doen en daarna goed maken

5b Zo ja, wat? (sla over als je wil)= eeuh, geschreeuwd dat ze stom zijn en dat ik weg wil dat soort dingen. meende er niks van

6 Woon je in een dorp?= nee buitenaf

6b Zo ja, wat vind je van de dorpssfeer? (iedereen kent elkaar, er word weinig gestolen etc)= gezellig

6c Is er wel eens een verhaal over jou door het dorp gegaan? (dat je ziek was/ iets genants etc)= ja er kwam iemand achter dat ik rokjes draag en dat ging in het dorp vlakbij wel rond. Maar kan me nou niks meer schelen 😉 ze weten het wel mooizo

6d Zijn er bepaalde mensen in jouw dorp die bekend staan als ‘’roddelaars’’= ja

6e Zou je liever in een stad wonen? (waarom wel/niet)= nee beide niet

7 Woon je in een stad/ heel groot dorp?= nee open bij bos en land en water

7b Zo ja, vind je dat leuk? (en wat is het leukste)= ja zeker !

7c Zou je liever in een dorp wonen? waarom wel/niet?= nee ik vind dit heerlijk, lekker buiten en als we muziek eens kleihard zetten who cares ;)

7d Wat vind je van de stadssfeer? (uitgaan, terrasjes etc etc)= oh heel leuk hoor, gezellig, ik ben wel van het sociale. Maar daarna weer naar huis  ;)

8 Hoe ga je normaliter naar school, en hoe ver?= fietsen,  12 km

 

Vragen over jou graag ook weer met je motieven/verduidelijking als je dat wilt

1 Naar welke leeftijd zou je terug willen als dat kon?= niet terug, denk vooruit naar 18 net als Sanny

2 Heb je soms stress omdat er zo veel beroepen zijn die je later kan worden?= nee hoor

3 Naar welke mijlpaal in je leven heb je het meeste uitgekeken/ kijk je het meeste uit? (bijv. middelbare school, studeren, groep 8 musical etc)= als ik mijn diploma/bul heb van Universiteit  Wageningen ( hoop ik ooit)

4Heb je wel eens gedacht dat je je kinder/puberteit hebt verpest omdat je er niet van kon genieten door bijv depressie/ziektes/gepest?= ja zeker, ben een tijd heel depri geweest, dacht hele negatief over mezelf. Ik ben een soort “ meisjongen”en vond dat heel raar van mezelf ( zie topic)

5 Heeft een docent of leerkracht wel eens dingen tegen je gezegd die echt niet kunnen? (je bent dik, je kan niks, je bent lelijk)= ja zeker. Bij gym. Zovan daar hebben we onze gezellige dwarsligger weer, verdwijn maar in de hoek jij . En dat in de brugklas ..( ik was wel vervelend maar ja)

 

 

‘’seks’’vragen (deze hoef je niet te beantwoorden als je dat niet wil)

1 Praat je wel eens met ouders over seks/ seksuele voorlichting?= ja al gedaan

1b Zo ja, vind je dat fijn?= jawel maar ik wist het allemaal al ;)

1c Zo nee, vind je dat jammer? x

2 Hoe oud was je toen je erachter kwam hoe babys ontstaan/ seks werkt?= ook 9 of 10 ofzo, althans hoe het echt zat

3 Vond je de seksuele voorlichting op school stiekem geil/spannend?= in groep 8 wel ja.

4 Wat zijn rare dingen die vroeger (of nu) in de kleedkamer van zwemles (schoolzwemmen) gebeurde?= in groep 8 kijken wie er al haar had enzo.  Nu komt het niet veel meer voor.

 

Leuke vragen :)

Groetjes liefs Julian X

 

 

Reageer