Skip to main content
Hoi allemaal! Ik ben een meisje van 15 die erge depressie heeft. Nou ja erg, ik weet niet eigenlijk wat erg en wat normaal a licht is. Daar komt mijn eerst vraag al eigenlijk aan. Wat is lichte en zware depressie? En wat kan je er tegen doen? Mijn depressie is echt niet zomaar gekomen. Het begon meer dat ik opeens zo veel verdrietige en boze dingen op me kreeg en iedereen zei dat ik niks kon. Over de verdrietige en boze dingen wil ik toch echt 1 ding kwijt! In mijn vorige topic heb ik het hier ook al over gehad, maar daar was maar een iemand die reageerde. Mijn vriendin van 12 (ja stuk jonger) die snijd zichzelf ook, daardoor ben ik begonnen eigenlijk. Want ik twijfelde enorm, maar dat was de druppel. Maar ze snijd zichzelf zo hevig! Echt het is zo erg! Ze blijft alleen voor mij op de wereld. Ze heeft al zo veel plannen geschreven voor zm. Dus vandaar. Dat heeft me zo veel verdriet, angst en zo kwaad ook gemaakt. Toen is het echt begonnen. Het snijden.



-VOOR DAT JE DIT ONDERSTAANDE STUKJE GAAT LEZEN IK WIL NIET STOPPEN MET SNIJDEN-



Goed ik snijd mezelf niet echt, het is niet echt snijden laat ik het zo zeggen.. Maar diepe krassen zetten met mijn schaar. Idiote vraag natuurlijk maar ik wil het toch vragen. Met wat voor voorwerpen kan je je allemaal snijden? Behalve mes, iets wat waarschijnlijk in je kamer ofzo iets ligt. Want als ik een mes ga pakken wordt ik 100% zeker betrapt en dat wil ik natuurlijk niet! Sorry voor die idiote vraag maar ik wil het echt weten! En ik wil a.u.b geen antwoorden zoals: Dat ga ik niet vertellen. Je moet stoppen! Ik ben niet gek, dan doe je jezelf meer pijn!.

Kijk zo doe ik het gewoon punt uit m'n leven is even te zwaar!

Ik ben er zwaar op tegen op snijden, vooral als andere het doen! Ik kan er niet tegen. Dus ik snap het niet, waarom kan het dan wel bij mezelf? Iemand een idee?

Dit is het tot nu toe. Ik wil nog zo veel meer vertellen en vragen maar... Ik kan het nu even niet.



Victoria x
Nja, ik zou niet weten hoe je uit depressie moet komen, zoek mss is op op Google ofzo,vee gaat er zeker iets over vinden! En je andere vraag, met welke voorwerpen, ik wil je natuurlijke niet aanmoedigen om je verder te snijden, maar ik zal er voor jou een paar opnoemen die in me opkomen; lege balpen, meetlat, nou ja, schaar, een speldje voor in je haar? Ik hoop dat je jezelf weer kunt herpakken !!  Maar we kunnen je niets toe doen dwingen ! 



Xx, Sharis
Echte tips om uit een depressie te komen heb ik niet, dan moet je denk ik echt met iemand gaan praten (en je vriendin ook) want jullie halen elkaar juist naar beneden (richting depressie, omdat jullie beiden het niet echt heel fijn hebben enz.) Verder zou ik je wel willen vertellen wat voor andere manieren er zijn om te snijden maar dat doe ik liever niet. Ik denk dat jij dat ook niet zou doen als je vriendin aan je vraagt hoe ze het beter kan doen zodat niemand haar betrapt. Jij wil denk ik ook dat ze stop, zo wil ik dat ook voor jou. Maar anders als je het gewoon voor de pijn doet kan je ook een ijsblokje op je huid houden (jaja, er zijn mensen die zeggen dat het helpt) of een haarelastiekje om je pols doen en het steeds tegen je pols laten schieten. En uhhm.. Ik hoop dat je uiteindelijk de moed hebt om te zeggen dat je ermee wilt stoppen. 🙂
een haarelastiekje om je pols doen en het steeds tegen je pols laten schieten.





Ik snap niet dat mensen echt tips geven om jezelf pijn te doen.



Maar ik weet wat je bedoelt met dat je niet kan/wilt stoppen.. Zo voel ik me ook.

Ik weet niet hoe je uit een depressie kan komen , je kan naar een Psycholoog gaan? Of mensen die een depressie hebben gehad? 


Reageer