Skip to main content

Hoi, 

Ik ben nu 13 en snij mezelf, ik heb vragen aan iemand die dat ook doet, het zou prettig zijn als iemand dit zou kunnen beantwoorden.

hier komen ze:

  1. weten je ouders dat je het doet? Zo nee hoe verberg je het?
  2. hoe doe je het in de zomer, als het warm is?
  3. en op school?
  4. Waar snij je (plaats, thuis, school, sport enz)?
  5. snij je op je armen of ergens anders?
  6. heb je tips om je in te houden of iets anders te doen inplaats van snijden?

 

alvast tnx voor beantwoorden, en hoop echt dat iemand antwoord 

Heey,

  1. weten je ouders dat je het doet? Zo nee hoe verberg je het?

Nee, dat weten ze niet. Tot nu toe heb ik het kunnn verbergen door mijn kleding en het zit niet op de meest opvallende plekken.

  1. Hoe doe je het in de zomer, als het warm is?

Ja, dat word wel wat lastiger. Ik kan denk ik wel een t-shirt aan, maar bijvoorbeeld een bikini wordt lastig. Ik houd me daar nu nog niet mee bezig, ik ben er al wel over na aan het denken.

  1. en op school?

Op school zie je het niet, wij moeten een pak aan op school ivm de praktijklessen.

  1. Waar snij je (plaats, thuis, school, sport enz)?
    Meestal thuis op mijn kamer of in de badkamer.
  1. snij je op je armen of ergens anders?

Ergens anders en soms op mijn armen.

  1. heb je tips om je in te houden of iets anders te doen inplaats van snijden?

Zeker. Er zijn lijsten met alternatieven voor zelfbeschadiging. Misschien kun je daar eens naar kijken. Op de site van stichting zelfbeschadiging kun je bijvoorbeeld zo'n lijst vinden: https://www.zelfbeschadiging.nl/alternatieven-voor-zelfbeschadiging/

Vaak helpt het  ook om de dingen waar je mee zit of waar je over wilt praten op papier te zetten, het van je af te schrijven.

En daarnaast praat erover, praat met iemand over hoe je je voelt en waar je mee zit. Dan loop je er niet meer alleen mee rond en praten lucht heel erg op.

Groetjes,
Simply Me

 


Hey,

 

  1. weten je ouders dat je het doet? Zo nee hoe verberg je het? nee, dat weten ze niet, ik verberg het nu iets van 6.5 jaar door het dragen van vaak lange kleding, mijn littekens in te smeren net huidolie , litteken crème etc. 
  2. hoe doe je het in de zomer, als het warm is? dan is het wat moeilijker , maar dan smeer ik het goed in en draag ik een klein jasje en lange dunne broek, dan zien mensen het niet en valt het niet al te veel op. 
  3. en op school? bij mij zien ze niks, ik draag op school zoizo lange kleding.
  4. Waar snij je (plaats, thuis, school, sport enz)?ik snij me overal, dat kan thuis zijn , op school doe ik het achter in het bos bij de parkeerplaats,  daar ziet niemand het, want ik loop daar het bos gwn in . 
  5. snij je op je armen of ergens anders?ik snij me overal op me hele lichaam,  mijn hele lichaam zit vol, behalve mijn gezicht,  maar dat is denk het enige waar ik niet doe snijden. 
  6. heb je tips om je in te houden of iets anders te doen inplaats van snijden. Simply Me,  heeft al heel wat goede oplossingen gegeven. Misschien kan het ook helpen dat ipv snijden je een elastiekje pakt en dat gebruikt ofzo. 

En zoals Simply Me al zei, vaak helpt het om je gevoel op te schrijven,  of met mensen te delen die je vertrouwt. 

 

Groetjes Gebruiker c 


Hi,

Sorry voor het niet snel reageren.

Ik snij mezelf niet maar druk mijn nagels in mijn handen, ik probeer ook te stoppen. 

Ik ga je lijst beantwoorden:

1. Nee, ik durf het niet te zeggen

2/3. Ik hou er geen littekens aan over

4/5. In mijn handen 

6. Stressbal pakken of een liedje zingen voor de afleiding.

 

Ik hoop dat je de hulp kunt krijgen die je nodig hebt💞 ik hoop dat het snel beter gaat. Remember that i love you 💞❤️🥰🤩🥳


Hoi, 

Ik ben nu 13 en snij mezelf, ik heb vragen aan iemand die dat ook doet, het zou prettig zijn als iemand dit zou kunnen beantwoorden.

hier komen ze:

  1. weten je ouders dat je het doet? Zo nee hoe verberg je het?

nee ze weten het niet, ik doe het op slimme plekken of verberg het met sierraden of kledjng

  1. hoe doe je het in de zomer, als het warm is?

ik gebruik een litteken creme en ik doe iets basketbal shorts aan ipv hele korte broekjes

  1. en op school? lange broeken dragen
  2. Waar snij je (plaats, thuis, school, sport enz)? thuis
  3. snij je op je armen of ergens anders? bikini lijn op heup
  4. heb je tips om je in te houden of iets anders te doen inplaats van snijden? ijsblokjes

 

alvast tnx voor beantwoorden, en hoop echt dat iemand antwoord 

 


Reageer